Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @Sjees
    Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen.. Niet slecht bedoeld hoor..
    Mijn mannetje is chauffeur en vertrekt gemiddeld rond 5 uur 's nachts. Hij is meestal niet eerder dan 7 uur thuis.. Er zijn genoeg dagen bij dat hij om 8 uur of misschien wel om 9 uur pas thuis is.. Hij is pas klaar als de lading is bezorgd en de vrachtwagen weer op de thuisbasis staat en dat is de ene keer later dan de andere keer.. Ik weet elke dag niet hoe laat hij moet beginnen en hoe laat hij weer thuis zal zijn..

Denk dat het voor je mannetje ook niet makkelijk is, om het los te laten.. Inderdaad zijn verantwoordelijkheidsgevoel is groot, maar misschien iets te groot.. Komt vanzelf goed.. Mijn vriend heeft dat ook gehad.. Ging een uur eerder weg om te helpen laden en was later thuis omdat hij voor de volgende dag nog dingen wilde regelen.. Maar dat is een periode en gaat vanzelf weer over..
    Als je moet bevallen is hij er echt wel! Dan gaat de knop om, laat ie alles vallen en is hij er..

Het lijkt nu allemaal veel, maar het voelt ook anders omdat jij natuurlijk thuis zit en hij maar weg is..
    Ik merkte aan mezelf dat dat voor mij ook een hele omschakeling was toen ik alleen 's morgens ging werken.. Normaal kom je om half 6 uit je werk en als hij dan 1 of 2 uur later thuis is, merk je dat niet eens meer, maar als je thuis bent, lijkt het een eeuwigheid te duren voordat hij een keer thuis komt..

2. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

echo was leuk!!! :D

de echoscopiste zei meteen wat heft ie al lekkere bolle wangen, dus ja het rusten is zeker ergens goed voor! ;)

Bekijk bijlage 25587

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
  4. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
  5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
  6. woops

woops Niet meer actief

@rebbel,
    Mooie foto`s zeg en wat leuk de voetjes in 3D.
    Heeft ze het gewicht ook geschat of dat niet, omdat ze zei lekker bolle wangentjes.

7. Sjees

Sjees Niet meer actief

suus,bedankt voor je reactie,zal ook wel een beetje aan de hormonen liggen, maar werkt jou man ook altijd 6 dagen dan? ik vind het best veel hoor en sávonds ie niets waard omdat ie moe is.
    Jou man maakt ook lange dagen zeg!

rebbel@ mooie echofoto hoor!

8. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Rebel: Wow meid! Echt mooie foto's!

9. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoihoi,

Vanmorgen na een late start (11 uur uit bed, terwijl ik om 9 uur mijn wekker had gezet :)) best actief begonnen. Huis een beetje gepoetst enzo. Ik heb verder nog gebeld met Babyplanet, want ik zag afgelopen week dat er op de bon stond dat we er een dekbedovertrekje bijbesteld hadden, maar daarna hadden we besloten om lakentjes en dekentjes te gebruiken, was het helemaal vergeten...
    Gelukkig kon het nog aangepast worden. De fabrikant had nog 1 lakentje op voorraad en is nu op onze naam besteld.
    Verder heb ik meteen een afspraak kunnen maken voor het bezorgen van de babykamer: 11-11. Eindelijk!!
    Kan ik eindelijk alles in gaan ruimen wat nu nog los in de kamer staat. Lijkt me heerlijk.

@ rebbel: mooie foto's joh! Dat voetje ook: zooo schattig!!

@ Belle: veel plezier/succes met de partnerles vanavond. Ben benieuwd. Is toch altijd vreemd voor die mannen ;)
    Ook nog gefeliciteerd met je 30 weken. Wat gaat het bij iedereen al hard he, voor we het weten....

@ Lynd: vervelend dat je zo last hebt van je blaas. Wel goed dat je voor jezelf kiest en je ziek gemeld hebt!

@ middagtukkie: doe ik eigenlijk niet aan. Soms als ik uit mijn werk kom ga ik even 10 minuutjes op de bank liggen met mijn ogen dicht, beetje doezelen. Maar echt slapen doe ik niet, anders kan ik 's avonds weer niet in slaap komen en lig ik 's nachts te spoken.
    Had laatste nog iets mafs gedroomd: ik ging met een hele grote groep zwemmen, en we hadden allemaal een bananenpak aan!! Hoe kom ik erop?!

@ Ise: ik heb ook regelmatig pijn in mijn heupen 's nachts. Word er dan echt wakker van en omdraaien is dan een ramp. Ik slaap ook al een poos met een voedingskussen, maar helemaal weg gaat het niet. Volgens de vk 'gewoon' een teken dat alles goed aan het verweken is enzo, hoort er volgens haar bij en weinig aan te doen. Altijd fijn, zulke antwoorden :(

@ Woops: Ik hou nog bijna geen vocht vast volgens mij. Heb een paar weken terug al wel 1 vd 3 ringen afgedaan. Ik denk dat ik deze week de 2e maar afdoe, want ook die gaat strakker zitten. Wat iemand al eerder schreef: het is een zwangerschapskwaal en dat betekent meestal dat je er na de bevalling snel weer vanaf bent. Een collega van mij had het ook, en had een paar dagen na de bevalling een nacht of 5 dat ze badend in het zweet wakker werd. In die paar dagen is ze dik 5 kilo afgevallen, wat waarschijnlijk dus puur al het vocht geweest is. Komt dus vast wel goed!

@ Sjees: ik herken het verhaal over je vriend/man (?weet nie meer).
    Die van mij maakt vaak ook weken van 60 uur ofzo. Is bijna elke dag wel met zijn werk bezig, is het niet op kantoor, dan is het wel thuis achter de laptop. Gelukkig is het al wat beter dan een paar weken terug, toen heeft ie een keer iets van 3 weken achter elkaar moet werken ofzo, denk wel 80 uur per week. Was nie grappig. Je kan haast nix afspreken over etenstijden enzo en je voelt je dan behoorlijk alleen. Hij zag het vooral als een 'investering' in de toekomst. Wat blijkbaar toch gewerkt heeft, omdat ie vanaf december flinke promotie gaat maken. Hopelijk worden de tijden dan weer normaal.
    Het is nu wel zo dat ie door al die extra uren de laatste 2 weken van december extra vrij kan nemen, om mij te helpen thuis. Ook rond de bevalling zegt ie extra dagen vrij te gaan nemen, dus ben benieuwd....
    Sterkte ermee, enne... bij de bevalling zal ie er echt wel zijn hoor!!

Nou, ga eens bedenken wat ik ga eten. Man eet niet thuis, want moet tot 19:30 uur werken, dus zal iets makkelijks worden.
    Misschien nog tot vanavond, anders later in de week. Moet vanaf morgen weer gaan werken en hebdan vaak niet zo veel tijd om te lezen/typen.

10. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Sjees wanneer dan, is ie vrij vandaag? Nare situatie:(....ook gezien de recente gebeurtenissen allemaal... Getsie:(...blijf wel in gesprek he, het is eigenlijk ook lief bedoeld omdat je wil dat ie dus vaker bij jou is;). Sommige vrouwen schijnen hun man wel weg te willen kijken tijdens de zwangerschap. Misschien werkt dat argument;)? Succes:)!

Lynd ik ben trots op je:)! Zo kon het toch niet meer zeg:$! Hopen dat de klachten gauw afnemen. Echt heel goed dat je voor je (en de kleine!!) hebt gekozen nu;)!

ANkje al nieuws:(

Woops koppie leegmaken nu, en dat is geen vraag;):p

Blaine toch prettig dat je wat minder pijn hebt, geniet daar idd maar van:)!

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

gewoon sanne,jemig dat zijn idd ook lange weken zeg,als ik het allemaal zo lees.valt het bij mij nog wel mee dus,;),ik zal maar gewoon er vanuit gaan dat het straks als de kleine er is anders gaat en het zal idd ook wel komen omdat ik nu thuis ben en het dan idd heel veel lijkt dat ie aan het werk is terwijl ik toch blij mag zijn dat ik hem elke dag zie he?
    ach,we zullen het op hormonen enz houden ;)

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

ik had hem aan de telefoon

en hoe gaat het wederom wachten je af?;)

13. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Ja hier precies hetzelfde..
    Maar goed, ik pas mezelf er een beetje aan aan, zodat we 's avonds nog lekker tijd samen hebben..
    Ik wacht eigenlijk altijd op eten met hem, we eten altijd aan tafel, zodat we even lekker kunnen kletsen. Pas als hij later is dan 8 uur, eet ik alleen. Ik hou daar 's middags met eten altijd rekening mee.. Eet rond 3 uur nog wat..
    Daarna gaat hij vaak afruimen en de vaatwasser doen en ik leg dan alvast zijn kleren voor de volgende dag neer.. Daarna gaan we vaak samen douchen, of omstebeurt of tegelijk en daarna kijken we nog wat tv, of op de bank of gezellig in bed..
    Het is wat omschakelen voor jezelf, maar ik probeer het altijd gezellig te maken als hij thuis is en ik merk dat hij daardoor eigenlijk altijd graag sneller naar huis komt en de boel daar de boel laat.. Morgen weer een dag..

Hij werkt om de week 6 dagen, dus de ene week 5 en de andere week 6.. Soms ook wel eens 3 weken achter elkaar 6. Zin gemiddelde werkweek is exclusief zijn pauzes 60 uur.. Natuurlijk is het niet altijd leuk, maar hij doet het voor ons.. Niet om zichzelf te behagen..

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Sjees ok...aan de telefoon....hmmm, niet echt de beste manier voor zoiets:(. Vanavond nog maar ff voor het echie denk ik? Komt wel goed8)!! Het wachten gaat me tot nog toe goed af, want ik ben net thuis van school. Deze week dus school waarvoor ik genoeg moet doen, morgen de echo en verder afspraken met (schoon)ouders, broertje en zusje (jaja, is gisteren teruggekomen:)!!) dus een hele volle week... Maar natuurlijk hopen dat ik snel wat hoor, want ik weet nu nog noppes nada:(!!

Rebbel wauw!!! Echt gaaf:)!!! Hoeveel foto's heb je gekregen? En hoe lang duurt de dvd? Is die ook zo mooi? Geniet ervan!!

Sanne wat leuk dat de babykamer nu gauw komt:)!!

15. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    En dan heb ik het nog niet eens over de weken dat hij naar het buitenland moet.. Hij heeft bij zijn baas aangegeven dat hij niet langer dan 2 a 3 nachten weg wil en die houdt daar nu ook rekening mee.. Hij gaat dan maandag ochtend om 6 uur weg en is woensdag avond of donderdag middag weer thuis.. En ja, dan werkt hij de dagen erna ook nog.. Straks vanaf 36 weken mag hij van zijn baas niet meer naar het buitenland en vanaf 38 weken niet meer verder dan Utrecht en Groningen. Zo kan hij altijd snel bij mij zijn.. In ieder geval binnen een uur of 2.. En als ik ben bevallen, krijgt hij aansluitend 2 weken vakantie.. Zo heeft hij het zelf geregeld.. Misschien nu even naar, maar dat komt straks helemaal goed!

16. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Suus fijn dat je er zo positief over bent:)!!!!

17. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Ja ik kan er wel mee gaan zitten, maar dat is voor ons beide niet fijn..
    Het wordt voor hem ook niet leuk om weg te gaan dan en ook heel moeilijk, als ik er zo mee zit.. Nee ik heb me daar echt bij neergelegd.. Voordeel voor hem was wel dat ik zelf ook uit de chauffeurs wereld kom.. Rij zelf ook af en toe en mijn moeder is ook fulltime chauffeur dus ik weet hoe het werkt en ik weer hoe dingen kunnen lopen, dat maakt het wel makkelijker.. Voor hem maar ook zeker voor mezelf!

18. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Dat zal best schelen als je weet hoe die wereld in elkaar zit. Mooi zo!!

19. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    rebbel wat een mooie 3d echo foto's had je er ook een dvd bij?

Ik heb er een 14 nov we kunnen niet wachten

20. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Wij hebben zaterdag trouwens de 3d echo gehad..
    Super apparatuur, want het zijn echt geweldig duidelijke foto's!

Deel Deze Pagina