Januari 2010 Mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by cruella, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djuke

Djuke Bekend lid

Dag dames!

Heb niet helemaal teruggelezen maar ik lees veel werkellende. Veel sterkte daarmee! Als het niet gaat, dan gaat het niet he! Hoef je echt niet zwak over te voelen. (maar ik herken het gevoel).
    Ik werk nu 6 uur per dag en in combinatie met de ijzerpilletjes begin ik me wel beter te voelen.

Striemen: hier ook! Ik begin steeds meer op een tijger te lijken. Het zit nu alleen op mn buik, borsten lijken de dans nog te ontspringen. Ik smeer sinds een week in met Weleda olie en de striemen lijken wel iets minder vurig te worden.

Slapen: hier nog zo'n slechte slaper! Geen houding kunnen vinden, licht slapen, trappelende baby in je buik. Pfffffffff!

Smeren: zijn er nog meer dames die olie gebruiken om het perineum mee te masseren. Dat schijnt te helpen tegen uitscheuren/ knippen.

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    woops: haha goed vangen he komen ze aan!!!

3. woops

woops Niet meer actief

Ben niet goed in vangen, maar dan zie ik ze vanzelf wel liggen. :D

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Goedemorgen meiden,

Woops, goed gedaan meis. Je moet nu echt aan de gezondheid van jezelf en je kindje denken. Het is een hele lastige beslising, dat vond ik ook. Maar het werk draait door en de gezondheid van jullie heb je nu deels zelf in de hand. Goed hoor!

Blaine: nee ik word,niet ingeleid. Het zou zelfs kunnen dat ik 40 weken zal dragen zoals een "normale"zwangerscha. Maar hier moet ik niet op rekenen. Meestal komen tweelingen zo'n 3-4 weken eerder. Het klopt wel dat je met een meerlingzwangerschap meer kans hebt op complicaties. Uiteindelijk hebben ze dadelijk minder de ruimte om te groeien enzo. Daarom ben ik erg blij dat ze twee weken voor liggen op schema. Morgen ben ik alweer 31 weken, dus ik hoop ze nog minstens 5 weken bij me te dragen....Oe nu ik dit typ, schrik ik wel een beetje. Dat is al akelig dichtbij!!!

Ankje, pppfff wat erg! Nou als het goed is krijg je vandaag eindelijk het verlossende telefoontje!

Chevenne; heb je nog iets in elkaar geflanst voor je collega's?

Kareltje; heb je nog wat kunnen slapen ivm de pijn in je rug?

Hier vandaag erge hoofdpijn en zooo moe constant, ik word er niet goed van...
    Weten jullie hoe dat zit? Als ik nu met verlof ga is dat 3 weken eerder dan mijn officiele verlofdatum (23 november). Moet ik dan ook 3 weken eerder beginnen met werken ( na mijn bevallingsverlof)? Ik weet dat ik recht houd op minstens 10 weken na mijn bevalling. Maar ik beval waarschijnlijk toch eerder. Snappen jullie het nog?

xxx

5. woops

woops Niet meer actief

Nee hoor je hoeft dan niet eerder weer aan het werk te gaan.
    Je hebt recht op minimaal 10 weken na je bevalling als je 6 weken of meer voor verlof stopt met werken.
    Hier een link, misschien heb je er wat aan:
    Ziek rond zwangerschap of bevalling

ARBEIDSRECHTER.nl: zwangerschapsverlof, bevallingsverlof

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Van de meiden waarvan ik weet dat ze het hebben gebruikt, is eigenlijk iedereen nog altijd ingeknipt.....;)

7. woops

woops Niet meer actief

Mannetje gaf mij een tip die hij bij zijn vorige kindertjes heeft meegemaakt.
    Zijn ex kreeg heel de bevalling warme washandjes tegen het kruis zeg maar en daardoor wordt het week en zacht en ze is niet ingescheurd.
    Ik ga die tip dus opvolgen als het allemaal gaat zoals we verwachten.

8. Djuke

Djuke Bekend lid

Ja, ik hoor ook tegenstrijdige geluiden. Mn beste dinnetje heeft het ook gedaan en zij had maar 1 klein hechtingkje. Dus zij zweert bij dat spul.

Ach, baat het niet....

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    @flauwvallen: buiten de zwangerschap om ook nog nooit last van gehad.
    Ik had zojuist weer zo'n 'aanval'. Maar ik heb een idee hoe het kan: ik heb wat last van mijn darmen. Dat flauwvalgevoel/zweten e.d. heb ik steeds vlak voordat ik aandrang krijg. Net of al het bloed naar mijn darmen vertrekt.
    Ik voel me wel erg slapjes, ook al heb ik genoeg gegeten vandaag. Ik ben nu nog op het werk; heb afgesproken dat ik even afmaak waarmee ik bezig ben en dan naar huis ga.

Mijn bloeddruk was de afgelopen weken steeds 100/60 (da's normaal voor mij). Verder heb ik vorige week bloed laten prikken (omdat ik steeds zo moe ben) op suiker, bezinking, schildklier en ijzer. Mijn bezinking is wat te hoog en morgen moet ik weer laten prikken.

Als ik zo even snel de verhaaltjes hierboven lees, merk ik toch dat veel meiden zich niet meer zo heel bie voelen.

10. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

Sep 3, 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal!!!
    Even een berichtje voordat ik naar de fysio ga. Ik heb gelukkig vannacht wel lekker geslapen ondanks de pijn in mn rug. Vanmorgen weer hetzelfde natuurlijk zoals altijd, maar was ook bang dat het een zware nacht zou worden. Nu maar afwachten wat deze dag brengt....

@Woops
    Idd erg moeilijk zo'n beslissing te maken, maar je moet aan jezelf denken hoor! Het gaat al lange tijd niet zoals het hoort natuurlijk, dus dit is wel het beste. Succes en denk aan jezelf meid! Je treft het met zo'n mannetje en wie weet is hij ook nog zo lief om op kikkerjacht te gaan... Dikke knuffel

@Lynd
    Mijn rug is alleen in het begin van de zwangerschap gedaan, dus ik weet niet hoe ze dat doet. Ik denk op mn zij, maar misschien wel zittend. Zou makkelijk zijn ja die tafels met een groot gat erin, hahaha. Aardbeien, mandarijnen, yoghurt....heerlijk, hahaha!!!
    Veel plezier bij je vriendin, leuk hoor! Lekker even er tussenuit!

@Nedjla
    Welkom hier!!!

@Suzanne78
    Jeetje das ook schrikken. Gaat het al wat beter nu? Doe het rustigaan meid!

Nou ben nu naar de fysio, eet daarna even lekker bij mn moeder en dan via het Kruidvat weer naar huis en dan lekker niksen verder vandaag, heerlijk zo'n dagje!!!
    Fijne dag allemaal en tot straks!!!

11. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,676
    1,434
    113
    Jullie zijn iedere ochtend wel druk met kletsen hoor, tegen die tijd dat ik bij de computer ben moet ik altijd veel bladzijden terug, het wordt tijd dat jullie ook wat langer slapen ;).

@ woops, je hebt het nog erg lang vol gehouden met je werk en tuurlijk snappen je collega's het wel, ze hebben echt al wel weken gezien dat het niet ging. Ondanks dat je graag wil werken heb je zelf niet altijd die keuze en wordt de keuze soms door je lichaam of anderen voor je gemaakt. Probeer het gewoon te accepteren en te kijken naar de goede kanten, je kunt nu in ieder geval goed uitrusten zodat je fit de bevalling in kunt. Ik snap helaas goed hoe je je voelt en geef het gewoon even de tijd om het een plakje te geven, dan komt het helemaal goed.
    En bah muizen en kikkers die zijn niet lekker, je man rijd vast voor je om, zou die van mij ook doen ;).

@ Essie, je cho vandaag, leuk hoor, geniet ervan.

@ lynd, mijn dag indelingen zijn erg saai, ik lig 's ochtends lang in bed, eet dan rustig een broodje, ga een blokje om met de honden, als ik er dan weer ben ga ik rustig achter de computer zitten, tussen de middag belt mijn man altijd even om te kletsen, daarna rommel ik wat in huis of ga even boodschappen doen (op een goede dag) of lees ik even, Nog even een rondje op de computer en dan schiet de dag al aardig op ;).

@ nikki, oke dan heb ik dat verkeerd begrepen, het schiet echt al erg hard op nu, heb zelf soms ook zoiets van dan al :$. Maar aan de andere kant kan ik niet wachten totdat ik ons kleintej voor de eerste keer zie en wil ik de klok wel even voor uitzetten, net na de bevalling ;).

@ inscheuren willen jullie niet van die nare dingen typen, brrr, daar wil ik niet aan denken.

@ suzanne, vervelened zeg, het schijnt wel vaker voor te komen in de zwangerschap, maar inderdaad als je het niet vertrouwd even je vk bellen om te overleggen.

@ hier, zit er sterk over te denken vanmiddag te proberen bij de kapper te komen, nog eens even kijken hoe mijn lichaam zich straks voelt of ik het red er te komen het is mooi weer en dan ben ik er nog even lekker uit.

12. Djuke

Djuke Bekend lid

hihi, ik lees hier al het een en ander over de beroemde zwangerschapsdementie.
    Zullen we even een mooi voorbeeldje geven van een typisch staaltje zw. dementie.

Mijn voorbeeld:
    Gister was een groot voorbeeld. Pedicure zou komen om 8 uur en ik moest nog even wat wegbrengen. Om half 8 sleurt manlief me achter de puut weg want ik moest natuurlijk op tijd terug zijn. Ow ja, vergeten. Vervolgens loop ik met mijn sleutels naar zijn auto om daar te bedenken dat deze natuurlijk niet passen dus ik kon weer terug naar huis (auto stond aan het einde van de straat).
    Eenmaal op weg bedacht ik me dat ik nooit op tijd terug kon zijn dus ben ik halverwege maar weer omgedraaid....
    :):)

13. belliebeer

Apr 1, 2009
    25
    0
    0
    Nibbixwoud
    Hoi Allemaal, Ik probeer steeds een poging te doen om me bij jullie te voegen en het allemaal te volgen, maar op een 1 of andere manier lukt het steeds niet. IK lees jullie verhalen wel en heb toch het besluit genomen om te proberen het te volgen. Jullie gaan steeds zo snel hahah. Ik ben op 20 januari uitgerekend en ben morgen 29 weken. En als ik jullie verhalen lees komt het me heel heel erg bekend voor allemaal. Het is voor ons het eerste kindje. Ik heb me gisteren laten voorlichten door de gynaecologie over de mexicaanse griep. Volgens haar is het beter van wel omdat je kindje dan na de bevalling ook beschermd is. Dus ik ga hem denk ik toch maar halen. Voor de rest krijg ik vaak trek als ik jullie verhalen lees. Voor alle meiden die zich niet lekker voelen denk aan je kindje en luister naar je lichaam..

14. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Heej Belliebeer! Ik ben ook 20 januari uitgerekend van de eerste! :)

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,473
    0
    0
    Nedjla en Belliebeer van harte welkom en alsnog gefeliciteerd:)!! Nedjla jij krijgt dus je 3e kindje, een jongen en jij Belliebeer? Of is het een verrassing/geheim?

Belliebeer ik ga de prikken niet halen, hoofdreden is omdat er niks bekend is over de gevolgen op langere termijn voor de baby. Voor mij reden genoeg om geen troep in me te laten spuiten. En uberhaupt kleine kans dat je de griep krijgt. Ik weet dat de meeste meiden hier het ook niet doen. Er is een bladzijde of 40 terug ofzo een hele discussie over geweest. Dus mocht je interesse (en vooral tijd) hebben.....;)

Woops ik ben trots op je:)!! Hartstikke goed en stoer is het dat je voor jezelf kiest! Juist geen zwakkeling dus;)!

Suzanne doe je rustig aan:$?!

Ankje hopelijk bellen ze ff wat eerder vandaag zeg:x! Succes met wachten8)....

Lynd fijn dat het wat beter gaat:)!

Blaine hopelijk lukt het naar de kapper te gaan. Zo ja, geniet ervan he8)!!

Sjees bah weer zo slecht geslapen:(.....rustig aan maar he....komende nacht beter:)!

Nikkie je hebt sowieso recht op 10 weken na de bevalling, ongeacht de geboortedatum.

Striemen hier (nog) geen last van;).

Perineum: je kan ook regelmatig een hurkoefening doen die het soepeler maakt. Als het je nog lukt te hurken natuurlijk:(....

Borsten: hier nog steeds een C-cup, maar nu wel 80C ipv 75C. Dus wel iets gegroeid, maar 3 maten:$....nee gelukkig niet!! Ik heb trouwens wel regelmatig last van pukkeltjes/bultjes daar, herkenbaar? Heel vervelend:x!!

Kramp: ik heb de laatste nachten steeds vaker last van kramp in m'n benen. Ai ai:$!!

Echo: vanavond om 21.00:):):)!!!!

Meiden die ik ben vergeten die een knuffel nodig hebben: KNUFFEL!!!!

16. belliebeer

Apr 1, 2009
    25
    0
    0
    Nibbixwoud
    @essie79 We weten het wel maar we proberen het geheim te houden. Gisteren hebben we bij de echo nog even nagevraagd of het echt klopte. Nu mogen we a.s vrijdag op de 3d echo. Onze ouders gaan mee, we hebben al aangegeven dat ze alleen het gezichtje moet proberen te laten zien. maar deze is onwijs eigenwijs al dus we hopen dat het de beentjes even bij elkaar houdt. hah Van de griep had ik wel voorbij ien komen. Zelf heb ik normaal gesproken een hoge onderdruk, maar sinds ik zwanger ben blijft hij redelijk tenminste hij was gisteren 80. Omdat ze bang zijn dat ik vatbaar ben hebben ze het aangeraden.
    Vanavond echo zi eik spannend hoor....

@suzanne spannend allemaal van mij mag de klok vooruit.
    Doe je wel rustig aan?

Voor de rest heb ik vanavond de eerste zwangerschapscursus. Eens kijken hoe dat is, en vrijdag de 3d echo.
    Striemen heb ik ook nog niet wel wat ik eerder heb gelezen de navel die naar voren komt.

17. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    belliebeer: welkom hier. Ik keis er ook voor om de vacinatie te ahlen en om dezelfde reden als die jij aangeeft dat je kindje dan ook meteen beschermd is vind ik wel een prettige gedachte met al die kraamvisite. Helemaal omdat het griepvirus al verspreid word voordat de mensen zelf ziek zijn. Je weet dus nooit als je gezonde visite krijgt kunnen ze je wel besmetten als ze een 5 dagen erna mex griep hebben en dat vidn ik juist eng.
    Maar iedereen moet doen waar die zich het prettigste bij voelt.

18. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nee, ik dacht al heb mezelf moeilijk verwoord. Dat we 10 weken recht hebben op verlof na de bevalling weet ik. Maar ik zou eigenlijk 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gaan. Nu ga ik dus 9 weken voor de datum met verlof.
    Mijn uitgerekende datum is 4 januari 2010.
    Mijn eerste werkdag is weer 15 maart 2010.
    Stel dat ik de laatste week van november beval (wat goed mogelijk is ivm tweeling...weet ik hoeft niet maar effkes als voorbeeld).
    Dan heb ik na mijn bevalling nog recht op 10 weken verlof. Wat zou betekenen dat het half februari 2010 zou zijn. Moet ik dan alweer starten of blijf ik recht hebben op verlof tot 15 maart 2010? Iemand een idee...???

xx Nikkie

19. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    nikkie: vanaf dat je verlof ingaat heb je recht op 16 weken. Dus al je meteen bevalt als je verlof hebt heb je dan nog 16 weken. Stel je bevalt in de 3 weken dat je ziek thuis bent dan heb je dan nog recht op 16 weken. En worden die weken ziek zijn die je nog over hebt geteld als verlof. Snap je het zo?

20. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

@verlof: toevallig vandaag over gesproken met PZ. Mijn 1e werkdag is normaal gesproken 23 maart. Als ik eerder beval blijft dat 23 maart, als ik later beval dan is het die datum +10 weken (zoals normaal)

Waar ik trouwens achter kwam is dat mijn 1e verlofdag officieel 1 december is en niet 30 november! Ze rekenen namelijk de dag nà je uitgerekende datum als 1e verlofdag. Aangezien het een maandag betreft neem ik die maar gewoon vrij. Had mij al zo verheugd op mijn laatste werkdag op 26 november! :)

@Welkom aan de nieuwe dames!

@iedereen die zich niet goed voelt: ook een dikke knuffel van mij. Zwangerschap is topsport!!

Share This Page