Januari 2010 Mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by cruella, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    @Suzanne: Ik ken dat gevoel, van er te weinig aan toe komen.
    Vaak lig ik in bed, val ik bijna in slaap en dan denk ik van ooh, ik heb mijn buik nog niet gestreeld. Voor ik met mijn stage begon, dan kon ik echt lang zo in bed blijven liggen, maar nu ben ik vaak zo moe, dat ik meteen in slaap val. Ook overdag gaat het zo. Ik zit niet constant met de kleine in mijn hoofd, maar met school.
    Nu heb ik een weekje vakantie, en echt, dit is heerlijk.
    Straks vlieg ik er wel weer in, maar de voorbije dagen heb ik er echt van genoten en helemaal niets gedaan :D kHeb zelfs alle afspraken gemaakt voor de babyborrel na de geboorte, de suikerbonen, de geboortekaartjes, ... Eindelijk even tijd daarvoor :)

2. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    @Ise: Hier ook zo'n honger. Echt niet te doen. Ik heb spijtig genoeg geen mandarijntjes meer, en kheb ook geen zin om naar de winkel te gaan :D Dus ... snoep ik veel :)

3. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Haha, ik heb geen snoep in huis maar wel brood met pasta..;) en inderdaad zoete mandarijnen.

4. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik echt wel geniet van het zwanger zijn, maar vooral omdat ik elke keer weer vol verbazing ben dat ik echt een dikke buik heb met een baby erin. Zwanger... ik??? Ook bij ons ging het heel snel (1e "ronde"). De eerste 4 maanden zat ik helemaal niet op een roze wolk en nu heb ik meer roze momenten, maar ik ben niet zo'n zwangere die alleen maar gelukzalig voor zich uit zit te dromen. Ik kan mij al helemaal niet voorstellen dat er straks een baby komt...

Ise: gefeliciteerd met je nichtje!

Ankje: gefeliciteerd met de bouwvergunning! Hopen dat de rest ook meewerkt nou.

Jada: fijn dat de echo okay was, een week achterlopen is op zich niet zo heel veel toch?

Sorry, de rest ben ik even kwijt... :)

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    1,119
    0
    0
    Ha, het is gelukt met ziekschrijven, bewijsje van de gyn op zak. (wel weer 1,5 uur moeten wachten, maar goed). Voel me heerlijk vrij, geen gezeik meer met werk of schuldig voelen, alles wat ik nu nog doe is alleen maar mooi meegenomen :D

@suusefruus: jeetje meid, wat een opstapeling van ellende…! Gaan jullie het wel redden, financieel? Is het een moeilijke sector om nieuw werk in te vinden? Heel veel sterkte!

@ankje: GEFELICITEERD!!! :) :) :) Super zeg, en nu de financiele kant nog. Hoop dat het snel wordt geregeld, en alles op tijd afkomt voor jullie kleine zich aandient!

@nikkie: gefeliciteerd met je 31-weken feestje! Gaat al snel, he?

@woops: je vroeg: wat doen jullie zo heel de dag eigenlijk? Goeie vraag waar ik nu ook een antwoord op zoek. Hele dag lezen of hangen word ik zo gaar van.
    Mijn voornemens:
    -elke dag minstens een half uurtje/uurtje huishouden (zodat we in het weekend met hubby meer tijd aan leuke dingen kunnen besteden)
    -pianospelen weer serieus oppakken
    -boeken lezen
    -elke dag minstens 1 administratieve zaak regelen (heb nog een hele lijst).
    -oude foto’s inscannen en/of inplakken
    -kasten uitsorteren en opruimen.
    -website vertalen voor mijn werk (vind ik leuk)
    -met mijn oma naar het museum of de film

Ik ben geen lange slaper, sta om 6 uur al naast mijn bed de laatste tijd. ’s Middags moet ik wel 2-3 uurtjes slapen, dus daarmee gaat de tijd wel weg (’s avonds ga ik er niet zo laat in). O, en lekkere dingen koken. Ik speel trouwens ook wel zulke stomme spelletjes op Facebook, maar dat is eigenlijk echt zonde van de tijd. Essie stelde voor ‘vriendinnen uitnodigen’, maar dat is hier overdag onmogelijk omdat iedereen full-time werkt (behalve dus die vriendin op zwangerschapsverlof).

Roze wolk heb ik ook niet echt, ik baal een beetje van alle klachten die ik rondom de zwangerschap heb. En het duurde bij ons 2 jaar, dus had net als Woops meer het idee dat ik dan ALLES leuk zou vinden, nou, niet dus. Maar geeft niet, is nu eenmaal zo, en ze zeggen dat je dat toch allemaal vergeet als het kind er eenmaal is!

@jada: zegt toch helemaal niks, een ‘achterstand’ van een week? Niet alle baby’s worden gelijk groot geboren! Stuit heb je ook nog 5 weken tot je wat definitiefs kan zeggen, geloof ik. Was het leuk om jullie beebje weer te zien?

@essie: Super dat je echo zo goed was! Lekker chubby babietje, heerlijk! :)

@hilli: ik ga naar een andere gyn omdat mijn huidige gyn alleen in het staatsziekenhuis bevallingen leidt, en ik graag in het privé-ziekenhuis wil bevallen vanwege de erbarmelijke omstandigheden (en corruptie) in de normale ziekenhuizen hier. Dus ik moet nu een gyn zoeken in het privé-ziekenhuis.

@suzanne: dat onwerkelijke heb ik ook, het is zo moeilijk voor te stellen dat we dadelijk echt niet meer met z’n tweeen, maar met z’n drieen zijn, en dat we dus OUDERS zijn geworden… Heel vreemd!! Misschien voelden onze ouders zich ook wel zo…!
    Ken dat van het werken en niet meer kunnen concentreren/liever met de baby bezig zijn ook…. :D

Ik dacht dat het kindje tegen deze tijd wat rustiger zou moeten worden, maar ik word vandaag helemaal lamgetrapt :D Vind ik niet zo erg, maar afentoe trapt hij zo verkeerd dat ik helemaal overeind vlieg of schok, hubby kijkt me dan altijd heel verbaasd aan!

@blaine: lief hoor, dat jullie je nichtje zijn gaan opzoeken in kdv. Was niet te veel voor je?
    Haha, 40 kilo salade voor 100 man….! :D

@ise: gefeliciteerd meid! Hoe is de bevalling verlopen?
    Haha, Ise, het heeft gewerkt met de mandarijnen! Iedereen heeft het erover ;) Schouderklopje voor ons :D

@djuke: ik denk dat kramp die aanvoelt alsof je diarree hebt waarschijnlijk niet iets met je baarmoeder hebben te maken (dat verschil herken je wel, denk ik!). Bovendien wordt je buik ook hard bij oefenweeen. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat je darmen en overige ingewanden hard bezig zijn een nieuwe plek te vinden, dat zal ook niet altijd ongemerkt voorbij gaan. Is het inmiddels al wat beter?

6. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Rose wolk: soms met momenten,, dan kan ik zo intens genieten dat ik tranen in mijn ogenkrijg van blijdschap. Maar ook vanaf het begin af aan, veel last van kwaaltjes e.d. We hebben er drie jaar naar uitgekeken, eindelijk gelukt en daar zijn we erg dankbaar voor. Maar heb ooit een miskraam gehad, dus ben erg bang dat het misschien toch nog ergens fout zal gaan....Ik weet het moet positief zijn, alleen is mijn glas vaak half leeg..

Suzanne; ik ben ook bij Kijk Nou, van Jack van der Kooi geweest. Aardige man he! Ik denk dat we dicht bijelkaar in de buurt wonen. Ik woon in Deurne en jij?

Ise, proficiat met Nina!!

xx

7. woops

woops Niet meer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak een gevoel heb gehad wat ik eigenlijk niet durf te type maar het er echt was.

Namelijk:
    Als ik zo zwanger moet zijn dan wil ik dit kindje niet. :(

Door die gevoelens ben ik ook bij de huisarts geweest en moest toen ook helemaal rust nemen anders zou het depressie worden.
    Ja ik weet het het is echt heel erg maar zo heb ik me echt gevoelt.
    Gelukkig is dat gevoel echt helemaal verdwenen en "wil" dit kindje echt heel heel heel graag.
    Maar als je zulke gedacht`s hebt is het echt niet leuk.
    Nu is dat al weken/maanden weg en ben zo gelukkig dat ik me beter voel.
    De kwaaltjes zitten me soms tegen en dan voel ik me even down.
    Nu is het genieten volop bezig en heb tijd voor mezelf.
    Het idee dat ik niet "moet" gaan werken.
    Het idee dat ik m`n "eigen" tijd kan indelen.
    Dat gewoon niets "moet" maar alles mag is gewoon heerlijk en daar ga ik van genieten.
    Lach vooral om m`n meisje als ze lief aan het rommelen is in m`n buik en als ik het dan zie bewegen.
    Alles komt goed en we hebben het er allemaal voorover.

Ik ben zwanger van het mooiste en liefste meisje in de hele wereld! :D

8. chevenne

chevenne Fanatiek lid

May 17, 2009
    1,073
    0
    0
    Whaaa...heb net ons kindje "vastgehouden" en Jeroen ook.
    Moest naar de vk. Ze kon aan me zien dat ik me wat minder happy voelde en raakte precies ff de gevoelige snaar. Ik ga morgen ook even met de arbo arts bellen, om te horen wat die er van zegt.
    Bloeddruk was nog goed, maar was wel flink gestegen ten opzichte van de vorige keer. De vorige keer was 140/60 en 140/80.

De harde buiken die ik afgelopen weekend had, heb ik nog steeds een aantal keren per dag, maar had zelf het gevoel dat het kindje al wat aan het indalen was. Bleek ook zo te zijn. Het lag al heel diep, onder het schaambot, in het bekken. Bij deze termijn kan het daar nog in en uit ploepen en dat voel ik en dat veroorzaakt wat irritatie aan de baarmoeder, vandaar de harde buik.
    Maar ik heb dus het hoofdje tussen mijn handen gevoeld en Jeroen daarna ook. Heel apart, maar ook wel gaaf.
    Hartje was weer luid en duidelijk aanwezig. Buik was enorm gegroeid in deze 3 weken. Ik moest al een suikercurve laten prikken, voor eigen gemoedsrust, maar nu dus ook, omdat de groei zo enorm was. Ook zei ze dat ik geen 5 ponder hoefde te verwachten, maar eentje nu al richting de 8 pond. Pffff....

Met al deze gegevens moet ik nu weer over 2 weken terugkomen, ipv 3.

Einde ego berichtje..:)

Ga nu naar de verjaardag van mijn mams, lekker snert eten.

9. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    woops: ik herken je gevoel. Ik heb ook die gedachtes gehad omdat ik zo ontzettend ziek was de eerste 17 weken 24 uur per dag overgeven en dan met 18 weken al zo'n BI dat je geen kant meer op kunt. Maar nu voel ik me beter en geniet ik zo ontzetend van alles wat komen gaat en vooral van de kleine die lekker aan het trappelen is. Je heoft je ook niet et schamen voor die gedachte ik denk dat die bij iedereen wel eens voorbij geschoten is als je zo ellendig voelt met kwalen en hormonen enz.
    Dikke knuffel

10. woops

woops Niet meer actief

@chevenne,
    Nou leuk dat je het hoofdje echt goed hebt kunnen voelen.
    En wow dat ze nu al denken aan een 8 ponder.
    Maar beter voorbereid dan onverwachts zeg maar.

Zelf heb ik ook wat zorgen over de grote van ons meisje, ga ik woensdag ook bespreken.

Ben jij veel aangekomen dan of was je kindje met de echo ook al groot?

11. chevenne

chevenne Fanatiek lid

May 17, 2009
    1,073
    0
    0
    Ik heb sowieso die discussie met 6 dagen verschil tussen laatste menstruatie en 4 echo's.
    Ik ben niet erg extreem nog gegroeid qua gewicht, zal morgen eens wegen, is al weer even geleden. Wel is mijn buik nogal geëxplodeerd in een ronde voetbal :).

Bij de echo van 24+5 (laatste menstruatie), was de kleine 960gr. En op die echo liep ik dus 10 dagen voor op mijn uitgerekende datum.

Was vanaf het begin al bang voor de reus, maar dat gaat dus denk ik ook worden.. :(

12. woops

woops Niet meer actief

Een reus. :$
    Nee gekkerd, wie weet valt het best mee.
    Maar als je voor loopt zal je wondertje misschien ook wel eerder komen.
    Nou spannend allemaal even nu voor je.
    Heb je een buikfoto, ben erg benieuwd naar die grote voetbal buik?
    Ik vind mijn buik al zo zo groot. :)

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

May 17, 2009
    1,073
    0
    0
    Zal Jeroen even vragen of hij binnenkort een foto wil maken. Ik draag mijn buik heel anders ;) Veel lager (ben ook lang).Baarmoeder is ook breed. Heb echt zo'n ronde voetbal. Hahaha.
    Trouwens heb al een paar weken het gevoel dat het eerder komt, dan de uitgerekende datum. Denk zelf dat het al vrij snel komt, als ik met verlof ga.

Ik ga naar mams, tot later.

14. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Bij mij hetzelfde chevenne, kindje ligt al heel erg laag. Heb ook gevraagd of ze al kon voelen of ik een groot kind krijg ja of nee (dacht ook een reus te krijgen vanwege het thuis zitten) maar ze vond het niet groot.

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ach suus,wat een $%^$%nieuws zeg,ik hoop echt dat ie snel wat anders vind maar daar heb jij nu even geen troost aan,wat schandalig dat ze het ook pas zo laat zeggen maar geloof dat dat tegenwoordig een normale gang van zaken is,sterkte meid!

Ankje. Gefeliciteerd !!! het mocht wel eens tijd worden zeg,ik ben zo blij voor jullie!!

Essie,weet je al wat kon helpen tegen die tepelpijn,ik wordt er helemaal gek van!
    En wat goed dat je echo zo leuk was,is echt super om je beebje zo te zien he?
    Mooie foto en idd volle lipjes hoor!

Mecha,sterkte met je neefje,ik hoop dat alles goed komt met hem.

Hilli,ja dat niezen is een vervelend gevoel je ribben komen dan tegen je baarmoeder aan.
    Wat een prachtige buikfoto’s

Ise,gefeliciteerd met je nichtje!!

Djuke,ik zou als ik jou was toch wel even de vk bellen,ik hoop dat je nu lekker even ligt te slapen,laat je het nog even weten straks?

Suzanne, ook al zo’n lieve foto!

Lynd,wat ontzettend fijn dat je met een gerust hart thuis kunt blijven en nu maar echt gaan genieten ervan!

Chevenne,fijn dat wel aales goed was bij de vk,wordt dus wel een flinkerdje, ben benieuwd wat de arbo zegt.

Zo dat was heel wat bijlezen maar het is gelukt.
    Ik heb afgelopen nacht weer zo beroerd geslapen helaas,moet er veel uit om te plassen(paar drupels),en last van maagzuur,en mijn bekken voel ik hoe ik ook lig maar ja dat zal wel zo blijven ben ik bang,zal het binnenkort eens met de gyn bespreken,want loop wel een beetje op mijn tandvlees.
    Vandaag ben ik opgehaald door mijn tante en mijn moeder en zijn we op de koffie geweest bij mijn opa,die is vandaag 77 geworden,was heel gezellig,maar wel vermoeiend.

16. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Ankje: gefeliciteerd met de bouwvergunning! Zo,weer een pak van je hart...
    @ Mecha: gefeliciteerd met je huis!
    @Suussefruus: ach nee, dat is wel heel zuur, zo vlak voor de proeftijd afloopt.....Hopelijk vindt hij snel iets nieuws.
    @ Woops: zo, das lekker zeg! Fijn dat je je ook meteen wat beter voelt.
    @ Ise: gefeliciteerd met je nieuwe nichtje! Leuke naam, Nina!
    @Hilli: mooie buik, meid! Wel balen dat je verlof later ingaat....nu moet je tot de Kerstvakantie, denk ik?

Hier vol spanning aan het wachten op de baby van mijn beste vriendinnetje (en omdat ze vorig jaar getrouwd is met een neef van mijn man, dus ook mijn nichtje!).....ze was 31 oktober uitgerekend, dus nu 4 dagen overtijd.....
    Leef erg met haar mee, merk ik!

17. Belle, nee zegt idd niets een weekje achterstand en het is nog niet eens een volle week maar een aantal dagen. Het is pas "verontrustend", wanneer hij meer dan 3 weken achterloopt. Verder was alles prima. bloeddruk was 120-70 en genoeg vruchtwater. Hij lijkt waarschijnlijk op mijn vriend was ook een kleintje bij geboorte.

Lynd, ja was zeker leuk, alleen hebben we weinig van zijn gezichtje kunnen zien, benen en armen voor zijn hoofd.

Sjees, gefeliciteerd met je opa.

Hilli, balen dat je verlof later in gaat, zal het op de lijst aanpassen.

Over het genieten van de zwangerschap, ik zit ook nog steeds op een roze wolk. Voel me verder ook prima, op wat kleine kwaaltjes na. Vind het ook snel gaan hoor, maar kan niet wachten tot de kleine er is.

18. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    wat gaan jullie hard, kan jullie echt even niet bijhouden! :D

ik heb last van nesteldrang meiden... ik wil alles uitgezocht en opgeruimd hebben!;) mn moeder en mannetje worden er een beetje zenuwachtig van want bij milan was dat vaak geen goed teken! ach het zal wel meevallen, hoort er een beetje bij he! :)

ik krijg vrijdag de vaccinatie voor de mexicaanse griep!

en vandaag 28 weken zwanger!! op naar ons volgende streven de 30 weken! :)

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

dank je jada!

ik zat net op het topic over de mex.griep en las daar dat heel veel mensen airvital en sambucol nemen voor een betere weerstand je mag dit naast bv dagravit enz gebruiken,ik ga dit dus zeker halen,dan heb ik toch het gevoel dat ik wat voor de weerstand doe want ben nog steeds van mening dat ik de mex.griepprik niet haal.

Het is trouwens ook niet zo dat je de griep helemaal niet kan krijgen als je je laat inenten, maar de kans wordt iets kleiner,daarbij komt dat de griep nog steeds veranderd van samenstelling dus het kan zo zijn dat je je nu laat enten en de griep over 3 maanden gemuteerd is en je weer niet bent beschermd,dit is mijn mening hoor en gedachtegang dus laat je je door mij niet beinvloeden.

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

Nou mijn man gaat net naar de schuur en ziet ie dat er is ingebroken,de hamer die ze hebben gebruikt lag nog op de tafel notabene.
    Zijn vistas en visspullen zijn weg en de tas met lege colaflessen:(
    Verder weten we het nog niet echt,alles lag een beetje omver,er ligt ook veel gereedschap dus we zijn nu de gereedschap maar naar binnen aan t halen.
    Mijn fiets stond er gelukkig nog wel,mijn man had net gisteravond mijn sleutel eruit gehaald,die zit er normaal gewoon in,wat een mazzel.
    Maar volgens mij valt de schade mee gelukkig,maar wel even schrikken zeg

Share This Page