Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Ja goede vraag.
    Kan je voordat je moet gaan werken nog bellen naar de verloskundige of huisarts?
    Anders zou ik even afwachten wat hun advies is.
    Succes meid.

2. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai ladies,

Wat lief dat jullie zo aan me gedacht hebben. Gisteren lekker geslapen en de controle was goed. De vk dacht aan een blaasontsteking dus vanmorgen mn plasje ingeleverd maar geen ontsteking.
    Vanmiddag is de vk nog even geweest om inwendig te controleren en alles was goed. Ze denkt dat ik gewoon te druk ben geweest en dat ik door de stress zo'n last van mn buik heb.

Jep, stress heb ik. Vanmiddag knallende ruzie met mn baas gehad. Ik zou niet genoeg initiatieven nemen, dingen niet op tijd afmaken etc etc. Is onzin want ik kom gewoon nergens aan toe omdat de rest van mn werk nu ook heel druk is. Dan moest ik maar aangeven als ik het niet lukte. Doe ik dat vervolgens met een nieuwe opdracht krijg ik de wind van voren!
    Ik huilen uiteindelijk. Maar het kwam erop neer dat men totale inzet verwacht op het moment dat ik op kantoor ben. En als ik zo'n laag Hb heb, dan maar thuis moet blijven. Alleen was dat geen optie want het werk moest wel gedaan worden.
    Sta je dan met je goede gedrag om toch maar zoveel mogelijk te blijven werken.
    Zit er een beetje doorheen nu.

Sorry voor weer een ego berichtje!:)

3. woops

woops Niet meer actief

Gelukkig alles goed dus met jou en het wondertje.
    Ik denk dat je misschien toch de stoute schoenen moet aantrekken en 100% in de ziektewet moet gaan meid.
    Heel erg voor je colleg`s en je baas, maar je moet echt aan jezelf denken.
    Makkelijk gezegt dan gedaan, daar weet ik alles van.
    Meid ik zeg ziek melden!
    En rusten en genieten van je wondertje!
    Dikke knuffel meid.

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

mamanama@ lastige situatie,maar volgens mij moet je als je zwanger bent in jou termijn deze wel mijden,ivm gevaar voor je baby, ik vind het wel raar dat je de vk niet kan bereiken,dit is best wel een 'nood'situatie hoor,jij moet weten of je morgen wel of niet moet gaan werken toch?
    Kan je niet even met het werk overleggen vast hoe of wat?

jemig een december mama bevallen,ik ga zo gelijk kijken,wat spannend zeg,het komt nu zo snel ik heb ook nog maar zo'n 7 weekjes te gaan als ik het tot die tijd volhoud :p

kareltje veel plezier bij het zwemmen,dat mis ik toch wel nu hoor,vond het zo lekker dat zwemmen,maar ja nog even volhouden

woops het kan voor iedereen geloof ik wat anders aanvoelen,een beetje ongi gevoel in combinatie met harde buiken,je kan ook een zeurderig gevoel in je rug hebben.
    Tja weet t ook niet precies maar op het moment dat je ze krijgt voel je het wel hoor,ze duren erg kort zo'n 30 tot 40 seconden en zullen niet heftiger worden in pijn.
    Maar woops volgens mij is het nog wel een beetje vroeg hoor voor voorweeen,die komen vaak pas vlak voor de bevalling en bij een 2de of 3de kindje kunnen ze geloof ik zo'n 4 weken voor de bevalling soms beginnen.

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden,

geen tijd om alle pagina's bij te lezen want ik krijg zo visite!
    maar mn controle van vanmiddag was goed!! :) wilde ik even laten weten!

fijne avond allemaal!

liefs rebbel

6. woops

woops Niet meer actief

Ja heb er ook geen verstand van maar het komt nu wel vaker en ze blijven inderdaad enkele tot tientallen secondes.
    Dit uur zijn er toch al wel 5 geweest ofzo, ja tel het eigenlijk niet echt.
    Maar het valt op dat het erger/meer worden.
    Zit in twijfel, als het zo blijft aanhouden ga ik denk morgen toch even bellen.
    Ben niet echt ongerust maar wil graag weten wat het is.

7. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Woops ja gewoon bellen hoor8)!

Rebbel fijn dat alles goed is:)!

Jada nee de postduif is nog niet geweest. Morgen hoop ik! Ben zo benieuwd;)!!

Kareltje veel plezier:)!

Djuke jeetje wat een stress zeg:(! In hoeverre houden ze eigenlijk rekening met je zwangerschap?! Of had je al vaker dit soort gedoe op je werk:(

Blaine heel veel plezier morgen:)!!!

8. Rebbel fijn dat alles goed was, veel plezier vanavond

Woops, bij twijfel gewoon even de VK bellen.

Djuke, fijn dat alles goed was, we waren toch wel ongerust.
    Wat een baas zeg, mischien had hij gewoon zeikzin.

9. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    djuke: ik zou in jou situatie aan mezlef denken en even helemaal de ziektewet in gaan. Want zo werkt het niet. Je kunt niet op je tenen lopen in een zw en helemaal niet met een laag HG. Vervelend dat zoveel werkgevers zo ontzettende moeilijk doen tegen zwangeren.

Rebbel: fijn dat alle controles goed waren!

Woops: de kikkers en muizen zijn nu in de aanbieding bij de c1000 kosten nu maar 1 euro per zakje!!!!
    Ik herken het niet wat je hebt. Ik zou gewoon even de vk bellen daar zijn ze voor dan weet je meteen wat het kan zijn.

10. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Kind aangeven bij gemeente: kan toch ook de vader doen als je niet getrouwd bent? Wij gaan binnenkort ook maar eens erkennen.

11. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Yes, heb al weekend. Heb morgenvroeg vrij gekregen, om de suikercurve te laten prikken.

Mamanama, vervelend die situatie, maar ik heb vanaf het begin geroepen, dat als er bij ons een griepgolfje op school komt, ik per direct ziek ben. Ik zal me niet bij de eerste ziekmelden, als er geen zekerheid is of het de mexicaanse is en diegene (en broertjes of zusjes) niet bij mij in de groep zitten.
    Maar worden het er rap meer, dan ben ik snel thuis. Als je de vk of ha niet kunt bereiken, doe dan wat je eigen gevoel ingeeft.

Vervelend Djuke dat je zo'n ruzie met je baas had. Ik heb een beetje hetzelfde, alleen wordt het bij mij gewoon als een vanzelfsprekendheid gezien en als ik het bespreekbaar maak, dan lijkt er begrip te zijn, maar ondertussen komt er wel steeds meer bij. Ik denk soms wel eens, dat de verwachtingen van werkgevers vrij hoog liggen, bij zwangere vrouwen. Er gebeurt mentaal en lichamelijk heel veel met je, in een zeer korte periode. Je bent daardoor gewoon wat minder belastbaar.
    Kies voor jezelf en laat de gezondheid van jezelf en je kindje voorgaan. (zegt degene die daar zelf ook moeite mee heeft...:))

12. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    #10372 chevenne, 5 nov 2009
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
    Als de vader het van tevoren, in aanwezigheid van jou, heeft erkend bij de gemeente, dan kan de vader na de geboorte het aangeven.
    Na de geboorte moet je dan nog een papier opsturen naar het kantongerecht om het gezag te regelen.
    Mijn vriend heeft vorige week net de kleine erkent, want wij zijn ook niet getrouwd. :)

13. Lekker Chevenne, heerlijk weekend

Essie, het klopt wat Chevenne zegt, wij hebben een aantal weken geleden de kleine erkent.

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Dankjulliewel:)!

Chevenne geniet van je vervroegde weekend8)!

Ik heb aankomend weekend mijn laatste werkweekend:D!!! En de 13e laatste werkdag:)! Nu ff heel druk met alles afronden daar, en dan heeeeeeerlijk relaxen, afgezien van m'n huiswerk dan;). Trouwens nog geen nieuws van de opleiding. Maar dat had ik ook niet verwacht, moet altijd overal zelf achteraan:x.... Dus dat wordt zelf bellen volgende week. Wil nu wel weten waar ik aan toe ben:( Ook voor evt. opvang dat anders misschien nog geregeld moet worden....maar ik ben positief:)!

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jada hij is net bezorgd:):)!!!!!!! Prachtig istie!!!! Onwijs bedankt, ook namens m'n vriend!!! Er komt snel een foto als ie hangt;)!!

16. Graag gedaan meis, hebben ze nog laat bezorgd dan.

17. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Meiden sorry maar heb niet meer bijgelezen!
    Zag wel dat er meiden waren die reageerde op het zwemmen. Ga ik zeker van genieten, heerlijk vind ik dat!
    Wie weet nog even tot vanavond!!!
    Fijne avond allemaal en veel succes/sterkte met alles weer iedereen!!! Dikke knuffel

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.678
    1.439
    113
    @ woops, gewoon bellen hoor als je twijfeld, beter een keer te veel gebeld dan met twijfel blijven zitten.

@ Essie, het klopt helemaal wat de dames zeggen, en als je het niet van te voren regeld bij de gemeente moet jezelf mee aangifte doen en kan me niet voorstellen dat je daar puf in hebt ;). Is iemand heel blij dat ze getrouwd is en daar niet achteraan hoeft :).

@ djuke, gelukkig dat alles goed was, en wat een ... die baas van jou, gewoon duidelijk je grenzen aangeven en als het niet goed gaat gewoon thuis blijven hoor.

@ mamana, dat is een erg vervelende situatie, ik denk persoonlijk dat je beter thuis kunt blijven. Naar mijn idee hoeven mensen niet te krampachtig te doen over de griep maar je moet het ook zeker niet bewust opzoeken.

@ hier, net overleg gehad met mijn zusje en ze komt me gelukkig ophalen hoef ik zelf niet te rijden. Ze is hier om 8 uur :$. Ik ben dus vroeg naar bed ;)

19. woops

woops Niet meer actief

Laat even weten wat het gezakt is, ben naast m`n mannetje op de bank moeten komen zitten en rusten.
    Heeft me goed gedaan.

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jada ja he zeker laat!! Vandaar wel een extra verrassing, want had niet meer gedacht dat ie vandaag zou komen! We zijn er erg blij mee:)!!

Blaine lekker, een taxi:D! Nogmaals veel plezier:)!

Woops dat is fijn:)!!

Deel Deze Pagina