Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Effe snel tussendoor.

Die bouwvakkers zitten hier nog wel een paar dagen denk ik. Ze hebben vandaag heel het dag afgebroken, en dan moet er weer terug op hé. Maar afbreken gaat sneller dan opbouwen :)
    Ik kan moeilijk naar een andere kamer gaan, we hebben nog wel twee slaapkamers, maar kheb nergens een bureau ofzo om te gaan zitten. kHeb ook geen aparte tafel die ik daar effe weg kan zetten.

@Mexicaanse griep: Pfff ik begin toch te twijfelen hoor. Vandaag belde mijn moeder ook nog. Zou je toch die prik niet gaan halen? Op het nieuws hadden ze blijkbaar iets gezegd over zwangere vrouwen en de griep. Dat er veel vrouwen in het ziekenhuis terecht komen omdat ze meteen veel last krijgen van hun longen omdat ze vatbaarder ervoor zijn. En dat het kindje dan vaak gehaald moet worden, omdat het niet tegen de medicatie kan die de moeders toegediend krijgen ...
    Moest ik niet elke dag tussen 100den kinderen op school zitten zou ik hem nooit gaan halen, maar nu ... Ik weet het toch effe niet meer zo goed.

Ik begin trouwens meer en meer het gevoel te krijgen dat ik nooit ga slagen voor mijn stage. Ik volg een verkorte opleiding via avondschool. En daar staat de directeur van mijn school en mijn mentor heel erg sceptisch tegenover. Ze hebben zelfs al tegen mij gezegd dat het mss beter was om de stage nog eens opnieuw te doen, zodat ik meer ervaring heb ... Ik geef sommige lessen nu voor de eerste keer, gewoon omdat ik nog niet zoveel les heb gegeven. Dan is het toch normaal dat ik nog veel moet uitzoeken? Ik heb dit ook op voorhand gemeld, dat ik zo'n opleiding volg, en nu doen ze moeilijk. Ik moet normaal 3 dagen op voorhand mijn lessen doorsturen naar mijn mentor. Ik heb vandaag lessen gemaakt voor volgende week donderdag, dus 7 dagen. Krijg ik vandaag plots een mail dat ze vanmiddag alle lessen wilde voor volgende week donderdag en vrijdag. Want morgen is het weekend en maandag en dinsdag heeft ze oudercontact. Ja, dat had ze dan wel even wat vroeger mogen zeggen. Nu sta ik er natuurlijk slecht voor. Ik heb nog geen enkele les af voor vrijdag ... Ik maak me er zo druk om, dat ik er gewoon harde buiken van krijg :( Ik wil zo graag afstuderen in januari, maar ik zie het telkens verder en verder wegglippen :(

Sorry voor mijn egobericht. kMoest het ergens kwijt

2. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hilli jeetje zeg....nare situatie:(. Wel raar dat ze dat nu ineens eisen, als ze al wisten wat jouw studie inhoudt. Of hebben ze zich daarop verkeken of zich niet genoeg erin verdiept? Is het mogelijk dat je met ze erover in gesprek gaat daarover en je gevoel naar hen uit?

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Zo, heb heel veel gelezen.. Maar, sorry, niet allemaal blijven hangen. Morgen weer even reageren, drukke dag gehad met (kraam)visite. Zijn ook bij schoonouders geweest. Maar wel weer leuk hoor, zo'n kleintje..:)

4. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Sorry meiden maar heb geen fut meer te lezen en te reageren. Wie weet morgen nog, jullie zien me wel weer verschijnen!
    Heb wel lekker gezwommen, maar merk dat ik toch sneller last heb van mn rug en vermoeidheid, ga lekker naar boven. Even wat tv kijken en dan lekker proberen te slapen. Morgen half 10 op het werk zijn, heb een gesprek met een leerling.
    Fijne dag morgen en alvast trusten allemaal!!!

5. woops

woops Niet meer actief

Iedereen een fijne nachtrust en tot morgen weer. :p

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik werk niet op donderdag en vrijdag, dus het gaat pas over maandag.

Mijn man heeft nog even zijn HA gebeld en die zei: tja, thuisblijven is ook niet echt nodig he, want je kan het ook in de supermarkt oplopen??!!!

Ik ga morgen dus even mijn eigen HA en de VK bellen en overleggen. Het jongetje zit niet bij mij in de groep en zijn besmettelijke fase is al enkele weken geleden geweest en tot nog toe zijn er wel redelijk wat zieken in die klas, maar nog geen kinderen waarbij de Mex. griep is vastgesteld.

Weet het gewoon niet. Ik bedoel, hoe lang blijf je dan thuis? Meteen tot aan het verlof? Maar ik kan toch niet tot januari binnen blijven? Ik vind het erg lastig...zucht...

7. Het is ook lastig mamanama, ik zou ook niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie

Slaap lekker allemaal meiden

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.678
    1.439
    113
    Het is ook heus niet zo dat je binnen moet blijven, maar je moet nog zo kort voor je verlof dat het misschien verstandig is om het risico niet te nemen. En juist de reden dat hij de besmettingsfase al heeft gehad is voor mij de reden dat ik zou denken thuis blijven want de komende weken zullen er echt nieuwe mensen bij komen met de mex. griep. Overleg gewoon goed met je vk en luister naar je eigen gevoel. En oplopen in de supermarkt valt wel mee hoor, om iemand te besmetten is het nodig om 2 uur in de besmetting te zitten, ik doe lang over mijn boodschappen maar zolang :$.

@ hilli, wat een rot situatie, ik zou terug mailen dat ze daar dan wel erg laat mee is en dat jij vooruit probeert te werken en dat ze daarom donderdag al heeft maar dat je niet zeker weet of je vandaag vrijdag al af krijgt omdat dat niet was ingecalculeerd in je tijdsplanning, of iets van die strekking ;). En dat je het op prijs zo stellen zulke mededelingen in het vervolg iets eerder te krijgen.

Ik ben er zo van door.
    later

9. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Goedemorgen!

Hilli: sterkte! Niet fijn om zo onzeker gemaakt te worden door directeur en mentor. Ik snap nooit zo goed waarom men dat doet, denken ze dan dat je beter gaat presteren? Heel vreemd.

Mamanana: het is en blijft een lastige keuze, wanneer blijf je thuis? Ik denk dat je op een school meer risico loopt dan bv op mijn werk. En uiteindelijk gaat het om jouw gezondheid. Aan de andere kant: dan maar thuisblijven en elke risicoplek vermijden? Dat is ook weer zoiets.

Ik ben gisteravond op tijd gaan slapen, ik was doodmoe. Maar nu voel ik mij wel weer fit gelukkig. Zo meteen naar de chiropractor. Eigenlijk weinig nieuws hier. Baby was gisteravond zeer levendig en toen ik wilde gaan slapen op mijn linkerzij werd mij duidelijk gemaakt dat ik maar een andere zijde moest kiezen. Het lijkt wel alsof ze bijna tot op m'n rug kan komen met haar voet!

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Morgen dames :)

Ik heb mijn eerste vingerprik al gehad ;) Vanmiddag om 14.00 nog een keer. Ben nu lekker vrij. Heb nog wat dingen voor school te doen en voor studie. Daarnaast liggen er 4 afleveringen private practice op me te wachten, dus ik vermaak me wel.

Vervelende situatie Hilli. Ik denk dat je met alle recht mag zeggen dat ze dergelijke meldingen eerder moeten doen. Ik sprak altijd de lessen met mijn stagiaires door en gaf ze tips voor de voorbereiding. Verder hoefde ik niet vooraf een uitwerking per mail. Kreeg ze altijd voor de les en schreef daar dan mijn feedback op.

11. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Heb trouwens vannacht ook voor het eerst een babydroom gehad. Ik droomde dat ik eerder ging bevallen, dan mijn verlof. Tja en toen zat ik met een pasgeboren baby, maar ik had nog geen verlof. Pff...heel gezellig.

12. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Mexicaanse griep op school: ik werk (als secretaresse) op een middelbare school met 1800 leerlingen. Ook hier zijn er al enkele met de Mexicaanse griep, waarvan 2 in het ziekenhuis. Omdat ik een eigen kantoortje heb, blijf ik voorlopig wel werken, maar was ik heel vaak mijn handen. Ik zit twee ochtenden per week in de mediatheek (veel leerlingen) en daar let ik nog meer op. Als het hier echt uitbreekt, dan blijf ik thuis.
    Verder zou ik binnenkort werkbezoeken van basisscholen moeten begeleiden, maar ik ga zeggen dat ik dit een te groot risico vind om 3x per week groepen van zo’n 40 kinderen te begeleiden.
    Ja sorry, maar het gaat om mijn gezondheid en die van mijn kind!

@Mamanama, ik zou het er goed met mijn leidinggevende over hebben!!

@Djuke: gelukkig ben je weer boven water! En je baas? Hij kan het krijgen zoals hij het hebben wil, dus als jij je niet zo lekker voelt blijf je gewoon thuis! En dan heeft hij pech.
    Sssssssukkelnerd is die baas van jou, zó!!!

@Dromen: ik heb ook allemaal rare dromen. Zo droomde ik al dat mijn vriend opbiechtte vreemd te zijn gegaan met de stagiaire bij de echoscopist (??). Vannacht droomde ik dat hij te laat was voor de bevalling. Toen de artsen het kindje meenamen om te onderzoeken en daarna terugkwamen, was de kleine al 1,5 jaar en toen vond ik het zo erg dat mijn vriend hem niet als baby had geaien!

@hier: mijn bezinking is van 31 naar 28 gegaan, dus dalende, dus geen actie.
    Vannacht ook nog eens goed geslapen, dus dat scheelt.

@borstvoeding: ik heb besloten dat ik het ga proberen! Ik kon heel lang geen beslissing nemen, maar opeens had ik het gevoel van: ik ga het gewoon doen en ik zie wel waar het schip strandt. Lukt het niet, dan kan ik toch altijd nog overstappen!

@bevallen: ik heb dus áltijd geroepen dat ik in het ziekenhuis wil bevallen. Ook na de voorlichting in het ziekenhuis was ik er van overtuigd dat ik daar helemaal op mijn plaats zou zijn. En inééns….. wil ik het toch thuis proberen. Hoe raar is dat???
    Heb het er met mijn vriend over gehad en hij vindt het fijn dat ik er zo over nadenk en dat ik het toch thuis wil proberen.
    Ik ga het er volgende week even met mijn vk over hebben.
    Daarbij wil ik wel tegen bv. mijn moeder blijven zeggen dat ik naar het ziekenhuis ga, want zij zou zich anders veel te veel zorgen maken. En aangezien ik van veel vrouwen hoor dat ze uiteindelijk tóch in het ziekenhuis zijn belandt, hou ik dat ook maar in mijn achterhoofd.

13. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    heb ik even gemist.. heb je harde buiken meid?

14. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Suzanne, niet raar hoor..:) Twee uur ofzo voor mijn bevalling begon zei ik ineens dat ik thuis wilde bevallen als het zou beginnen terwijl ik daarvoor (meestal) riep dat ik naar het zkh wilde.. Nu laat ik het weer van het laatste moment afhangen.

Jippie! 31 weken alweer vandaag!!

15. Mecha

Mecha Niet meer actief

duke jeetje meid denk je inderdaad goede inzet te tonen :S
    sterkte meid

ank mooie buik :D begint echt te komen nu he!?
    mooi bolletje

ise gefeliciteerd met je mijlpaal van 31 weken :d

hier een rustig kind vanmorgen .. hoop dat ze zo weer flink gaat schoppen ;)
    gister naar de verloskundige geweest ennuh mevrouw ligt al helemaal tusssen de bekken met haar koppie , dus toch al ingedaald ( ik ga ervanuit dat het niet volledig is want dan hadden ze dat wel gezegt)
    verder geen indalingsweeen opgemerkt ofzo alleen vaak harde bjuiken maar die heb ik al vanaf het begin ;)
    nja meissie deed het verder goed ze vond me buikkie klein ... vind hem best groot eigelijk whahah ze had het over 24 cm:p

16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    En heb je toen ook de hele bevalling thuis kunnen doen, Ise?

17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ja, ben thuis bevallen.. 2 uur geperst en moest opschieten, anders moest ik alsnog naar het zkh. Maar helemaal goed gekomen. Enerzijds zou je denken dan kan je maar beter alvast in het zkh zijn, maar anderzijds ben ik nu bevallen zonder hulpmiddelen (heb het idee dat ze in zkh sneller een vacuum of tang hadden gebruikt). En het kindje wordt goed in de gaten gehouden! Als het goed voor mij voelt blijf ik ook gewoon weer lekker thuis..

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Mecha, baby hier ligt ook al het haar hoofdje in het bekken. Ik geloof dat ze pas bij een bepaald aantal weken spreken van volledig ingedaald. Maar bij jou dus ook al laag. Ik hoopte stiekem dat de baby ietsje eerder zou komen ;), maar blijkbaar is het gewoon.. (ik weet dat het niks zegt hoor:D)

19. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Ise: dat vind ik - net als iedere ouder uiteraard - wel heel belangrijk: dat het kindje goed in de gaten gehouden wordt. Mijn 'ouderwetse' manier van denken zegt me dat dit in het ziekenhuis nog altijd beter kan. Dus ga ik er gewoon eens met de vk over praten.
    Ook i.v.m. pijnbestrijding wilde ik eerst voor het ziekenhuis kiezen.

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

Woops, en hoe is het nu?

Essie, ja we hebben gepraat,hij kan er momenteel gewoon echt niets aan veranderen maar over 2 maandjes krijgt ie ws een nieuwe assistent manager en dan zal ie hopelijk vaker vrij kunnen nemen.
    Ach ik heb me er bij neergelegd als ik het zo van suus las dan valt het bij ons nog wel mee.;)
    Heb jij trouwens al wat nieuws van je opleiding gehad?

Djuke,wat fijn dat alles op zich goed met je is,maar wel een nare situatie van je werk zeg en die stress kun je nu echt niet begrijpen,zoals veel meiden al schreven,kies voor jou en je kleintje hoor,jullie zijn nu het belangrijkste!

He getsie zeg hilli, dat ze nu niet gewoon een beetje rekening met je houden daar,maar ik zou denk ik opbellen en ze vertellen dat binnen een dag even al die lessen voorbereiden wel een beetje onmogelijk is en dat ze het maar eerder hadden moeten aangeven zeg,hopelijk komt er een oplossing want ik begrijp dat je graag wilt afstuderen,succes

susanne@ ik heb zo moeten lachen om jou commentaren hihih,heerlijk recht voor zijn raap (sukkelnerdddd):D
    Borstvoeding ga ik ook proberen en lukt het niet kun je idd zo overstappen,en als jij lekker thuis wilt bevallen dan ga je dat toch gewoon proberen.mocht er iets zijn dan kun je zo naar het zkh,dat houd ik ook voor ogen dus gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.

Mecha, leuk je weer te zien,hoe staat het allemaal met je huisje??

Hier,vanmorgen was onze kleine echt zo druk van 06.00 tot 07.00 heeft het geduurd echt mijn buik ging alle kanten op,rechts in mijn zij werd steeds een voet gepland en dan links een kont,ze was dus heerlijk aan het rekken en strekken,en dan met de handjes op mijn blaas aan t trommelen.
    Alain heeft zelfs een voetje vast gehad kun je nagaan hoe ver ie eruit stak,dit was echt voor het eerst zo extreem,wel pijnlijk voor mijn ingewanden en ribben maar we hebben ook heel hard gelachen,en nu is ze weer bezig,weet niet wat ik heb gegeten maar ze heeft energie voor 10.

Deel Deze Pagina