Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Anke, idd. Ik wil ook bv geven, maar moest de vorige keer ook de tweede avond bijvoeden. Ik ga denk ik weer voor friso. Vorige keer ook gedaan. Twijfel ook nog of ik misschien die van AH/etos zal nemen..

2. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nou, weer even een vette chocolade letter (wit) ingeslagen, mmmmm heerlijk!

Suzanne, wat goed dat je man op tweede gesprek mag komen! Helemaal super. Ik hoop van harte dat hij wordt aangenomen. My fingers are crossed!
    P.s. ik weet niet of je het hier kwijt wilt hoor, maar woon je ook vlakbij Deurne? Ik was namelijk bij dezelfde echo bureau geweest als jij.

Hilly, waar gaan ze allemaal op prikken? Ik hoop dat je snel opknapt. Ik heb ook last gehad (nu nog een beetje) van diarree en hoofpijn, slapjes. Het heerst ook, maar wel goed dat je het even na laat kijken!

Marleentje, die winkel ken ik niet, maar ziet er wel erg mooi uit! Weet jij trouwens of ik ook meer uur kraamzorg krijg ivm de tweeling? Zou wel lekker zijn....

Rebbel, dropjes, mmmm jammie!

Woops, heb je een beschilderde buik gehad ofzo? Ik kan het niet terug vinden...ben benieuwd!

xx

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    nikkie: je krijgt bij een tweeling 10 uur extra kraamzorg. Dus bovenop de 45 als je kunstvoeidng geeft of 49 met borstvoeding. EN vaak krijg je wel een 9e of 10 e dag kraamzorg maar dat beslist de vk pas tijdens het kraambed zelf. Maar je hebt dus recht op zowiezo 55 of 59 uur.

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Marleentje, bedankt voor je antwoord! Toch weer mooi meegenomen!

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ marleentje, toch handig dat je zulke dingen zo duidelijk weet ;). Ik heb mijn intake al gehad en krijg inderdaad 10 uur extra ivm mijn reuma, was daar zelf wel opgelucht over het is toch even afwachten hoe mijn lichaam het volhoud tijdens de bevalling. En om even heel kort door de bocht te zijn (sorry mensen) vind ik het ook niet nodig dat mensen extra hulp krijgen omdat ze al een kleintje meer hebben dat is in mijn ogen iets waar je (voor een groot gedeelte) zelf voor kiest.

@ suzanne, fijn zeg een tweede gesprek ik duim even mee dat er wat uit komt.

@ hilli, ik lees iets over bloedprikken, gaat het niet zo lekker met je, heb ik vast over heen gelezen :).

@ hier, mijn mannetje was al ;) om 15.00 thuis en vanavond om 19.00 moet hij daar al weer zijn voor vergadering en bespreken hoe alles ging schiet dus weer lekker op vandaag ;).

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    blaine: het klopt ook wat je zegt. Daarom zijn er ook duidelijke regels voor die landelijk zijn vastgesteld! Je krijgt alleen meer uren als je 2 kinderen hebt onder de 4 jaar. Het is zelfs ook zo vastgesteld dat als je inwonend bent of nog thuis woont dat er uren af gaan omdat er dus verwacht word dat de omgeving dan schoonmaakt enz. Wat ook terecht is vind ik. Dat zou normaal gesproken ook gebeuren.

7. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ise: Dat hoor ik ook vaak om me heen dat mensen moeten bij voeden, omdat ze geen genoeg voeding in de borsten hebben.

Maar waar een wil is, is ook een weg toch?:p

8. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    rebbel
    wat vervelend dat je je zo voelt hopen dat de dropjes helpen ;);)

puk25
    ik ga niet de mex griep prik halen zo ver ik er nu over denk is mijn te wijnig bekent en je hoort zo veel verhalen :( en als ik bevallen ben wil ik zo iezo als mensen zich niet lekker voelen op afstand houden en als ze haar vast willen houden geen probleem wel even handen wassen en vragen of ze toch niet de laatste 2 maanden op vakantie zijn geweest want de meeste gevallen mex griep zijn geinporteerd uit het buitenland

hilli
    hopen dat er niks naars uit kmt maar het heerst hoor ik heb ook steeds van die dagen

blain
    wat rot dat gedoe ben je steeds op je zelf aangewezen net nu je aan de laatste loodjes gaat beginnen hopen dat het snel klaar is

suzanne78
    Wat leuk nou duimen dat het positieve ook afgemaakt word en nou eens word beloond met een mooie baan

ise
    ja huis merk heb ik ook al aan zitten denken kwa voeding je hebt het ook van het kruid vat en bij sommige scheelt het toch flink in prijs ;)

nou de rechtbank het was spannend en hij wilde me overal voor op laten draaien schulden die er nog waren en spullen wilde hij niet over spreken want dat wilde hij zelf houden de rechter was het niet met hem eens en hij is in zijn eigenkuil gevallen want hij loog een paar keer en ik kon tegen deel bewijzen met mijn advocaat:D dus ik had stiekum wel een grijns op mijn gezicht en de kleine in me buik begon vrolijk mee te schopen van goed zo mama deel nou jij de klapen maar eens uit:) dus was er leuk om nou na al die maanden hem eens af te zien gaan en de rechter mijn partij trok warschijnlijk krijg ik maar weinig spullen terug om dat hij niks wil.
    maar de rechter zeg als jij alle spullen wilt zal mevrouw geen rekening houden met de schulden en zult u daar voor op draaien :) dus wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in en succes met de spullen ik heb alles al weer samen op gebouwt met lieve schat.
    24 nov komt er een oficieele uitspraak en maar hopen dat hij uit valt zo als hun beweren in de rechtbank dan lach ik gelukkig meer dan een jaar later het hardst.

verder gaat het wel aardig een beetje hoofdpijn zal de spanning wel zijn morgen naar de vlk kan ik weer even naar het hardje luisteren en ben benieuwt of ze indd ook al in de bekken ligt om dat ik die druk soms zo voel.

doeidoei xx

9. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ben ik met je eens Anke.. Ik kon vanwege de kloven (lekker praatje ;)) niet meer aanleggen en heb een flesje gegeven die avond. Daarna gaan kolven. Het is gewoon handig het in huis te hebben..

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Dat is goed nieuws Blommeke!

Heerlijk he, als ze zelf in alle bochten wringen om jou in het hak te zetten. Maar puntje bij paaltje krijgt hij het zelf moeilijk hahaha.

Nu afwachten de 24e.

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    jij hebt dus gekolft en dat in het flesje gedaan?
    Wanneer ben jij echt overgegaan op poeder dan?

ik weet zelf nog niet helemaal zeker welke voeding in na de borstvoeding ga geven.
    Nutricia is wel een goed merk. Maar hoor zo veel verschillende merken. weet niet wat ik moet proberen, en waar ik op moet letten.

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Paar daagjes maar gekolfd, daarna tot 10 weken gevoed (met tepelhoedjes, daar ga ik nu meteen mee beginnen). Inderdaad kolven en in flesje gedaan. Na 10 weken volledig poeder, deed al wel de laatste fles poedermelk. Ja er is zoveel aanbod en ze zijn allemaal gewoon goed. Ik deed tot 14 maanden friso (wegens allergie) maar daarna gewoon wat ik voor handen had, friso, nutricia, etos, ah (omdat hij zo slecht at, had ik toch het idee dat hij wat goeds binnenkreeg).. Dus nu moet ik nog even bedenken wat ik ga nemen.

13. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hi meiden ff een berichtje van mij hier; heb niks teruggelezen nog (paginaatje of 20 worden dat er denk ik morgen.....) maar hoop dat het met jullie goed gaat!!

Hier afgelopen dagen heel druk gehad, morgen 1 dagje vrij en dan m'n 3 laatste werkdagen:)!!

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Bedankt Ise!
    Ben weer heel wat wijzer hahahaha :p

15. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Effe een egoberichtje vanaf hier. Drukke dag gehad op het werk. Weer een aantal punten af kunnen werken van mijn to-do list. Ben vanmorgen gebeld door de arbo. Volop begrip, alleen benoemde ook de moeilijkheden in de praktijk. Hij heeft een voorstel gedaan, wat een beetje klussen langs de mazen van de wet wordt, maar wel voor wat lucht kan zorgen en iedereen tegemoet komt. Met mijn directrice overlegt en die mag hem, met mijn toestemming, bellen. Ik hoop dat ze het spoedig doet, want dan kan het volgende week ingaan, zodat ik er ook nog wat aan heb.

Morgen studiedag, in een luxe centrum. Inclusief lunch. Worden we altijd blij van. Dus lekker ff een dagje geen kids.

Nu lekker languit met de benen, wachten op het eten.

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Zou erg fijn zijn Chevenne.

Krijg jij ook meer lucht om je heen he.

17. Zo ben er ook weer, klein beetje teruggelezen

Woops, wat schattig je buik, ik zag hem trouwens bij het topic buikfoto's

Marleentje, erg leuk geworden het kamertje, mooie warme kleur

Essie, heerlijk zeg, de laatste daagjes werken, moet hierna nog twee weken werken en ben er ook wel een beetje klaar mee nu.

Gisteren erg gezellig gehad met personeelsuitje, waren met 21 man.
    Eerst gebowld, moet zeggen lukte menog aardig met de meest lichte bal. Daarna lasergamen, niet aan mee gedaan en lekker gesteengrild. Wel vermoeiend maar super leuk.

Vandaag hele dag gewerkt en was behoorlijk duizelig. Zal wel een iets te lage bloeddruk gehad hebben. Vreemd want doe eigenlijk vrij weinig op het werk, paar dropjes gehad en ging een stuk beter.

18. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Het bloedprikken is maar standaard hoor. Om de zoveel weken moeten we hier in België bloed laten prikken.

kHeb een darmontsteking. Mijn ha wilde graag dat ik heel de week thuisbleef van stage, maar dat kan ik echt niet. Die lessen kan ik nooit weer op tijd inhalen. Morgen blijf ik wel thuis en woensdag is het een feestdag. kLig dus nu al languit op de zetel en zal morgen en overmorgen ook wel wat rusten. Ze zei wel dat ik veel te weinig rust nam, dat ik veel meer moet gaan liggen en zeker als ik een harde buik heb ... Ik weet dat zelf ook wel, maarja. Als ik dan weer bezig ben, dan ga ik meestal maar gewoon door.

kHeb mijn vaccinatie trouwens niet gekregen omdat ik ziek ben. Je krijgt hem blijkbaar alleen maar als je gezond bent. Moet volgende week even terugkomen.

19. Hilli, volgens mij ben jij ook wel een bezig bijtje, hier nog zo één, maar probeer de laatste dagen echt wat rustiger aan te doen. Lukt me tot nu toe prima.

Je moet echt aan jezelf en aan je kleine man denken, ziek is ziek!
    Beterschap en goed uitrusten/uitzieken.

20. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Nu mijn buik hoger komt, merk ik dat ik een stuk kortademiger wordt. Hebben jullie hier tips voor?

Deel Deze Pagina