Ik dacht alleen dat je pas later last kunt krijgen van bandenpijn dacht het ooit ergens gelezen te hebben. maar als ik jullie zo hoor zal het toch wel bandenpijn zijn.
Zal dat idd wel zijn dan Vind het echt geweldig, al die kleine dingetjes waardoor je toch echt moet gaan geloven dat je zwanger bent!
Hebben jullie dat trouwens ook? Dat je gewoon heel de dag zo'n gelukkig gevoel hebt, en dat je vaak spontaan zit te glimlachen? Kan me wel voorstellen dat als je misselijk bent, je dit heel wat minder hebt.
Hilli: ik heb dat ook heel erg! Ook als ik in de winkel ofzo loop dan denk ik jullie moesten eens weten wat er in mijn buik zit. Heel fijn gevoel. Ik merk ook dat ik anders in mijn lichaam zit.Ben niet misselijk ofzo en mijn borsten zijn ook nog niet veranderd maar toch voel je je heel anders.
Hihi, leuk hé Ik heb trouwens vandaag al iets gekocht Nog wel heel veilig hoor, twee slabbetjes. Maar dit was toch al de eerste stap Ik wilde bijna tegen de kassiester zeggen; jah, dit is voor mijn kindje Toch maar niet gedaan.
hoi allemaal, Vandaag weer beetje off day, zooooooo moe er komt gewoon niets ut mijn handen,ik moet eigenlijk boodschappen doen maar heb er echt de puf niet voor,ik ga maar gewoon weer lekker op de bank liggen en een tukkie doen. Is die moeheid trouwens alleen in het begin of blijft dat je hele zwangerschap?? Hoop dat met iedereen verder alles goed gaat. Ingrid ik vind het heel naar voor je ,maar ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden!! liefs
Hahahha, ik kon het toch niet laten he, om weer bij jullie te komen kijken. Gelukkig snappen jullie wat ik voel. Ik zat vanmorgen ineens spontaan op de keukenvloer te huilen. Misschien maken die emoties me meer onzeker dan jullie verhalen. Volgens mij heb ik echt heeeeeeeel erg last van mijn hormonen. Misschien ben ik nog liever misselijk dan dat ik dit heb. Volgende week 2,5 dag werken en dan lekker een lang weekend. Ik weet nog steeds niet of ik ook weg ga. Ik had vandaag ook de neiging om wat te halen, toch maar even mee gewacht. Bij de kruitvat hebben ze een meegroeistoel in de aanbieding. Maar toch maar even laten staan. Ga me eerst op de lijst met echt noodzakelijke spullen concentreren. Ik heb af en toe ook van die gekke pijntjes in mijn buik. Net of ik een eisprong heb of zow. Vorige week heb ik heel erg last van mijn rug gehad. Net hing ik even bij een collega op zijn bureau, voel ik het nog steeds. Dinsdag over een week moet ik naar de manueel therapeut toe, maar eens vragen waar dat van kan komen. Ik zeg hem wel meteen dat ik zwanger ben hoor, moet hij weten vind ik. Misschien dat het concequenties meeneemt voor de behandelingen. @Surf, veel plezier in Duitsland, ik hoop dat jullie mooi weer hebben en lekker kunnen genieten van de familie.
Crash... goed dat je het tegen je manueel therapeut gaat zeggen want bepaalde behandelingen mogen niet als je zwanger bent. Hier helaas nog steeds erg beroerd. Nadat ik vannacht weer iedere 2 uur boven de wc pot hing zag ik het echt ff niet meer zitten. Ik heb ook nog een kleine meid rondlopen die haar aandacht nodig heeft en dat is erg moeilijk als je zo naar bent. Daarom na overleg met de huisarts ook Emasafene gehad. Wel 10x gevraagd of het echt niet schadelijk is voor de kleine frummel maar gelukkig konden ze dit met zekerheid zeggen. Ik ga zo mijn eerste tablet nemen en hopelijk kan ik dan weer (voor het eerst deze week) iets ondernemen. x
@Noname: Goed dat je toch voor de medicatie hebt gekozen. Maakt het heel wat draaglijker voor jou en voor je dochter ook natuurlijk. Anders heeft ze niets aan haar mama.
@ Ingrid wat erg voor je dat het toch mis is gegaan . En dat een "professionel" dan een rot opmerking maakt vind ik echt erg , sommige mensen moeten eens eerst beter nadenken. @ klavertje (volgens mij) niet teveel aantrekken van wat anderen zeggen, het is jouw lichaam en jouw kindje en je gaat het echt wel redden. Er zijn altijd mensen die denken voor anderen te kunnen beslissen wat wel en niet goed is zulke mensen zijn het niet waard om je druk over te maken mensen die echt om je geven zullen je nu ook steunen. @ surf heerlijk hoor een weekendje weg dat zal wel genieten zijn, weet iedereen het al die daar komt? @ klachten ik ben al vanaf een paar dagen voor mijn nod misselijk dacht toen nog blij dat ik griep ging krijgen, maar het is nog steeds niet weg. Het zijn echt van die vlagen zo voel ik me redelijk en zo ben ik weer beroerd. Sinds deze week ben ik ook weer erg moe, maar ach dat hoort er een beetje bij, het werkt natuurlijk ook niet mee dat ik door mijn reuma toch altijd al minder energie heb als anderen ik hoop stiekem dat het over een tijdje wat beter wil. het goede nieuws voor mij is wel dat ik al bijna 3 weken vrij ben van pijnstillers. Ik was gewoon vergeten hoe het voelt om geen pijn te hebben 8) . Mijn man en ik maken al grapjes van als dit 9 maand lang zo blijft ga ik de rest van leven zwanger door brengen . verder weet ik het allemaal niet weer. tot snel. groetjes Ingrid
Crash je moet het zeker melden aan je therapeut, ik loop zelf ook onder behandeling van fysiotherapeut ed. En hij vertelde dat je zowieso de eerste weken van de zwangerschap absoluut niet je onderrug mag laten masseren,dit kan gevaarlijk zijn en een mk tot gevolg hebben. Hij vertelde er wel bij dat gewone standaard zachte massages door vriend ofzo geen kwaad kon.
Meiden, kom vandaag even niet meer op deze site, morgenvroeg wanneer ik de echo heb gehad, horen jullie of het goed of fout zit. Gelukkig heb ik geen bruinverlies meer gehad, hoop dat het wegblijft. Verder ben ik gewoon misselijk, pijnlijke borsten en een hogere lichaamstemperatuur dan normaal. Maar toch blijf je wel in je achterhoofd houden, dat het eventueel mis kan zijn. Ben vandaag thuisgebleven, omdat ik door alle stress, heel slecht geslapen heb. Sorry dat ik niet op anderen reageer, maar als alles goed zit, dan komt dat wel weer.
@Jada: Ik duim voor je! Maar als je alle symptomen nog hebt van ervoor, denk ik wel dat het goed zit hoor. Je hebt toch ook geen rood bloed verloren hé? Enkel bruin toch? Maarja, ik begrijp heel goed dat je het in je achterhoofd houdt. En al alles goed is morgen, dan heb je een extra echo gekregen hé Komt wel goed! Ik heb net ontdekt dat twee vriendinnen dezelfde gyn hebben als ik. Ik had een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor een echo. Maar de gyn heeft blijkbaar ook een privépraktijk, waar het allemaal veel rustiger en relaxter aan toe gaat. Ze hebben me beide aangeraad om niet naar het ziekenhuis te gaan. Daar lig je dan in vol ornaat onder een spot. Heel anders dan bij hem thuis. Dus ... ik heb daar een afspraak gemaakt. Nu mag ik 5 juni al komen voor een echo!! Hihi, ben zoooo blij. Gewoon 12 dagen minder lang wachten! Nog drie weekjes wachten!
(*) Inbraak (*) Sjalotjuh: tja nog maar niet vertellen he.... lastig he om je mond te houden!! Echt wij zijn heel blij voor jullie en we duimen!! Iedereen hier trouwens gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Groetjes Augustus mama Ollekebolleke (*) uitbraak (*)
Ik zag net toevallig deze topic staan.. Ik ben ook een januari mama maar dan van 2009.. Was 6 januari uitgerekend maar ben op 15 januari bevallen.. En heb een harstikke lief meisje gekregen Geniet er van, het is zo voorbij.. Al lijkt het soms lang te duren! Voor iedereen een hele fijne zwangerschap!
Dag dames, hoe is het met jullie? Wilde even komen vertellen dat de echo vandaag helemaal goed is gegaan, er was een kloppend hartje aanwezig en alles zag er prima uit. Ben zo opgelucht, voor de afspraak was ik echt helemaal gestresst en angstig door de vorige keer. Zoals ik al dacht ben ik ook iets verder, dus heb m'n banner ook gelijk aangepast. Mag over 2 weken weer terug en dan zien we hopelijk nog meer. Voel me gelukkig sinds gisteravond ook wat minder beroerd en misselijk, misschien dat die Emesafene nu goed is aangeslagen. Liefs, een heel erg opgeluchte Nour
Hey Nour, wat een goed nieuws! Kan me wel voorstellen dat dit een hele opluchting was. Wel leuk dat je binnen twee weken al terug mag en dat je je minder beroerd voelt! Hoeveel ben je nu verder?
@ Hilli, 2/3 dagen verder. Maar omdat 't nog zo klein is (0.7 cm) kon ze 't ook niet precies zeggen, waarschijnlijk is het duidelijker bij de volgende echo. Het was echt zo apart om te zien, een soort flikkerend iets daar binnen, heel klein en toch leeft 't al...zucht.. Ik hoop voor jullie allemaal ook snel een mooie echo!