Sjees wat super dat alles goed is!!!! Ankje mooi dat de verbouwing bijna van start gaat! Spannend hoor, en hopen dat de kamer op tijd af is, maar komt vast goed8)! Belle wat fijn dat je je zo goed voelt! Kwek ach, jammer zeg....vind ik echt lullig voor je... Suzanne oh wat een spanning zeg, leef met je mee! Ise beterschap met je zoontje.... Hier: vanmorgen mijn evaluatie gehad van deze afdeling, was prima. Ook weer gehad. Straks mijn afscheidsborrel met een aantal collega's. En dan nog 2 late diensten en dan....is het zaterdag8)!!! YEAHH!!
wij hebben wit met limegroen, omdat we nog niet weten wat het wordt... lekkere frisse kleur vonden wij het! Op dit moment woon ik weer bij mn ouders, ivm woning gebrek... zijn volop bezig een huis te kopen en financiering aan te vragen, maar de verbouwing zal langer duren dan dat ons kindje komt... hahaha... heeft het heeeeel jong al twee slaapkamertjes gehad Fijn dat alles goed was... weer een geruststelling gelukkig!
Ik ben woest, verdrietig en teleurgesteld. Ben net compleet overstuur geweest en nu door Jeroen naar bed gestuurd. Mijn directrice had nog geen contact gehad met de arbo... Ik voel me kl*te, net of ik en mijn gezondheid er niet toe doen. :x
Chevenne: wat bedoel je mop. Hoezo geen contact gehad? Moest ze dat doen dan? Ladyjoey: Wat leuk!! Ben benieuwd naar het geslacht. essie: Veel plezier met de afscheidborrel! Geniet ervan!
suzanne78 30 weken al wee joepie weer een mijlpaal ik duim mee voor de baan zou wel lekker zijn he meid ankje spannend zou het wel super vinden als je kamertje op tijd af is hoor ben benieuwt hoe alles af loopt maar komt vast helemaal goed en word leuk met die kleurtjes nikkie80 ik kan ook behoorlijk met de bevalling bezig zijn ik vraag me steeds af wanneer ze komt of het nog net 2009 word of toch 2010 en als het 2010 hoop ik in de eerste week dan hebben we het maar en kan ik ze eindelijk vast houden en dan denk ik weer zouden mijn vliezen weer eerst breken of zou ik weeen eerst krijgen en ga zo maar door maar jah helaas we hebben het niet voor het zeggen belle1978 wat apart van di gel ik had het nog nooit gehoort klinkt aan trekkelijk als de prijs dan ook nog eens een beetje leuk is. wat lekker dat je juist nu zo kunt genieten meid lekker even gebruik van maken Ise wat vervelend van die bestelling hopen dat hij nog komt lekker dat hij eventjes bi slaapt nu en ik kan ook zo knorrig zijn hoor als ik slechte nachten heb je zelf nik kwalijk nemen het is nu eenmaal vermoeiend. sjees gelukkig is alles goed met haar fijn dat je ons op de hoogte houd ankje hoopdat ze zich snel beter voelt en ze weer wat positiever word maar ik ken haar gevoel wel een beetje en je doet er dan zo weinig tegen blain gelijk een goede reden om lekker binnen in je huisje te blijven en lekker uit te rusten. kareltje lekker toch het is maar rot weer om te fietsen wij hebben geen auto dus ik doe ook alles op het fietsje op zich niet er maar word wel vermoeiend dus geef je groot gelijk lekker van genieten en veel plezier bij je opa! over de datums ik kan eigenlijk best veel me mannetje is nog steeds thuis dus die kan eventueel de kinderen van school halen dus ik zal even voor mijn makelijke dagen hier neer gooien volgende week kan ik heel de week nog behalve een donderdag en de week er op kan ik ook heel de week nog behalve een dinsdag dus ik zou zeggen geef een gil want me weken komen meestal op het laatste moment als nog bom vol te staan al probeer ik dat zo min mogelijk te doen eerst nog even bedankt voor alle reacties op mijn vlk probleempje hier gaat alles goed ben alleen moe en heb hoofd pijn en me buik zit me inde weg hij is de laatste 2 weken echt ineens gegroeit en alles doet er aan pijn maar jah hoort er bij begint me wel op te breken met de kinderen kan goed merken dat ik een bij de handje heb ront lopen hier die loopt me echt te testen die weet dat mama moe is en even kijken hoe gek ik mama kan krijgen soms wel moeilijk om rustig te blijven want net had ze een heel boek verscheurd toen ik 2 min boven was vanavond nog echt even luieren want morgen word een drukke dag. dan moet ik naar maatschapelijk werk om is eventjes te kijken wat we nou nog kunnen doen kwa mijn ex zijn ex en zijn dochter en de schuldsanering en zijn werk wat maar niet wil vloten niet zo heel veel zin in want dan begin je je dag met al je zorgen maar dan heb je dat ook maar gehad en dan smiddags heeft me vriendin een model nodig om kleur in het haar te zetten en dan mag ik lekker mee dus dat is weer lekker ondspannend en dan had ze nog een model nodig voor scheren met een mes en dan is mijn mannetje de sjaak die loopt nou met een mooie baard rond en een behaard hoofd terwijl normaal alles kaal is dus ik vind het wel grappig hihihi alleen nou prikt hij zo maar jah morgen weer lekker zacht op zijn hoofd
Ik heb maandagmorgen contact gehad met de arbo. Die adviseerde 1 tot 3 middagen minderen. Eventueel wel wat taken op school doen, maar even niet voor de groep. Puur preventief, omdat het, gezien mijn klachten, er op lijkt dat ik anders vanwege gezondheid moet stoppen met werken. (bloeddruk) Ik heb dit maandag, tussen de middag gemeld. Zij moest even contact opnemen, omdat ik bij gedeeltelijk ziekmelding 3 dagen voor de kerstvakantie met verlof moet. Dit is voor niemand niet wenselijk. Er is een oplossing voor, maar die kan de arbo arts niet op schrift zetten. Gisteren heb ik zelf een brief gekregen, met het advies van de arbo, namelijk 2 middagen niet voor de groep. Maar ondertussen wordt er geen actie ondernomen. Geen invaller gebeld, niet ziek gemeld. Ik heb haar gisteren gevraagd. Zou ze doen. Vandaag, toen ik wegging, had ze het nog niet gedaan. Ik ben jankend weggelopen, nadat ik eerst samen met Jeroen 1,5 uur heb gewacht (ze was in gesprek) om te vragen of ze al wat had gedaan. Toen ben ik onderweg compleet overstuur geweest. Heb gigantisch gejankt. Ik vind het al zo moeilijk om dit aan te geven en dan ook nog op deze manier met me omgaan.
chevenne wat vervelend jo en je geeft het toch duidelijk genoeg aan dat het niet is dat je niet wilt maar niet meer kunt en dat is helemaal zo gek niet we zijn tenslote aan de laatste 10 weken begonnen ik vind eigenlijk dat je het behoorlijk goed volhoud hoor kop op je kan er niks aan doen hoor het is heel normaal dat je moe bent
Blommeke: Er staat dus weer een hoop op je te wachten lees ik. Heel veel sterkte ermee. En daarna lekker relaxen! Chevenne: Jeetje meid! Wat kunnen bazen toch een kl*tz*ken zijn he. maar wat de arbo advieseerd MOET een werkgever nakomen hoor! Doen ze dat niet, dan mag jij weigeren om meer te werken. Dus gewoon de dagen/tijden werken die de arbo jou heeft geadviseerd. Anders gaat het tenkoste van jou, en dat willen we helemaal niet natuurlijk. Zou ook je baas even heel duidelijk zeggen dat als ze niks doet, dat de kans erg groot is dat je volledig stopt met werken. Dit omdat het simpel weg niet kan! Probeer nu even lekker te rusten, pak een douch of bad. Deze stress is het niet waard meis! Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. Knuffff
chevenne: kan me voorstellen dat je er van overstuur bent. Want zo ga je niet met mensen om! En inderdaad wat ankje ook zegt: je werkgever is verplicht om het oordeel van de arboarts op te volgen! Ik zou dit nogmaals aangeven en allen het werk doen wat je mag van de arbo en de rest weigeren. Je staat in je recht! Dikke knuffel
goed gezegt ankje toch zeker de laatste zin want ik vind dat ze je dankbaar mogen zijn hoor chevenne je had ook de ziekte wet in kunnen draaien en dat heb je niet gedaan
Precies! Ze mogen blij zijn met jou Chevenne! Zijn ze dat niet? Pech gehad! Ze hebben de afspraken maar na te komen, zo niet? Dan hebben ze pech! Zou anders morgen even de arbo-arts bellen en dit probleem voorleggen. Dan zou je wellicht ook van hem horen dat de werkgever verplicht is om deze afspraken na te komen.
Ik ben vooral heel erg teleurgesteld. Ben voor mijn idee mijn hele zwangerschap heel loyaal geweest naar mijn werkgever. Ik heb, hoe misselijk ik het begin ook was, me niet 1x ziekgemeld. Een aantal weken geleden ben ik 2 dagen met griep thuis geweest. Verder niet. Vk bezoek plan ik in eigen tijd. Moest vorige week alleen even vrij voor de suikers prikken, omdat ik een aantal keer moest komen. Dat zou op woensdag, maar door ziekte van de invaller, heb ik ingeschikt en het vrijdagmorgen gedaan. Ik vraag al bijna helemaal niets... Van vk, bekkenfysio en arbo moet ik het rustiger aan doen, maar er gebeurd gewoon helemaal niets met wat ik aangeef. Ik neig ook naar ziekmelden morgen, maar dan heb ik ook de kinderen ermee en die kunnen ook niets aan de hele situatie doen. Ik geniet ook verder nog heel erg van mijn werk in de groep, met de kinderen. Heb dit jaar al vele, kleine succesjes behaald bij de kinderen (veel leerproblemen) en dat geeft me tot nu toe de moed om door te gaan. Helaas stapelt al het andere werk zich op en er komt steeds meer bij. In overleg met de arbo zou ik daarvoor die middagen gebruiken, zodat ik de avonden en weekenden ook echt rust kan nemen. Maar door er zo lang over te doen, blijft er gewoon geen tijd meer over en ben ik al bijna aan verlof toe. Maar er worden wel dingen van me verwacht van te voren klaar te hebben.
hee meiden, mijn rekeningen zonder problemen in kunnen dienen hier, wordt vanaf Hongaarse verzekering nu naar Centraal College voor Zorgverzekeringen in NL gestuurd om te kijken hoeveel zij terug zouden geven op deze rekeningen (ze willen nl de Nederlandse standaard weten, bijv. eigen bijdrage wordt er vanaf gehouden), en aan de hand daarvan krijg ik dan geld terug, als het goed is. Zal wel zeker een maand of twee duren, denk ik, maar in elk geval kan ik nu niks meer doen. @suzanne: wat fijn dat het gesprek van Oscar vanochtend weer zo goed verliep! Duim voor jullie! @ise: wat rot dat het nog altijd niet zo goed gaat met je kleine mannetje. Zit er wel al verbetering in? Kan me voorstellen dat je op bent na zon nacht! @ankje: hee, wat goed, opeens zit er zoveel schot in de zaak! Maareh je gaat toch zeker niet zelf grind van het dak staan scheppen met je pijnklachten?!? (Lynd zwaait met een streng vingertje). @nikkie: gefeliciteerd met je mijlpaal! Heel fijne gedachte dat je nu lekker naar je eigen ziekenhuis kan, mocht het zover zijn. Ik heb hetzelfde, moet zelfs tot week 36 wachten (maar zal volgende week eens met de arts praten) voor ik in het priveziekenhuis mag bevallen. Hoop dus dat dat allemaal in orde komt! Jada, je schreef dat je kleine veel draait maar nog steeds in stuit ligt. Ik ben ben ook benieuwd hoe de kleine inmiddels ligt, hij draait en beweegt zo veel! Ik kan ook helaas niet zelf voelen hoe die ligt, geen idee of ik hoofd of kont te pakken heb, haha! @belle: van dianatal heb ik nog nooit gehoord, maar klinkt interessant? Wij zijn nog op zoek naar een leuk plankje voor boven de commode (onze commode is een IKEA kast). Maar wat is dat duur, zeg!! Ik ga toch zeker geen 60 euro betalen voor een simpele plank Heb natuurlijk niet alleen bij babyzaken, maar ook bij IKEA, andere meubelzaken en de bouwmarkt gekeken, maar iets kant-en-klaars voor een redelijke prijs (wat wij mooi vinden) hebben we nog helemaal niet gezien! Vreemd, hoor! @blaine: misschien niet zo slecht om verplicht thuis te zitten, je heb afgelopen weekend best veel gedaan!! Alles goed gegaan? Heb je geen mobiel waarop ze kunnen bellen? @puk: jeetje, verhuizen EN verbouwen Veel meiden trouwens, die nu zo aan het eind van de zwangerschap nog grootse plannen hebben. Snap echt niet hoe jullie dat doen! @essie: trek je die laatste diensten nog? t Zijn wel je laatste, toch? Gisteravond (na kantoortijden) nog op mijn werk geweest om mijn spullen af te halen met de auto en hubby. Beide mijn baas en de directrice zeiden dat ze wel werk hadden gevonden wat ik thuis kan doen. Ja DAAAAG, ben nu ziekgeschreven omdat ik het niet meer trok (en krijg daarom nog maar 50% van mijn salaris van de staat). Ongeloofelijk, dacht eerst nog dat het een grap was, maar nee. Brrr, ben blij dat ik daar nu al weg ben, ben daar steeds meer van overtuigd. @chevenne: wat verschrikkelijk rot, joh. Heeft dat verder consequenties? Kan je er wat aan doen, ergens aan de bel trekken? Goed dat je mannetje je even laat rusten. Morgen ga ik eens even een uurtje vrijwilligerswerk doen bij een Hongaars nationaal milieuclubje, envelopjes vouwen of zoiets. Sta al lang op de vrijwilligerslijst, maar heb de afgelopen maanden nooit wat meegedaan omdat ik naast werk en zwangerschap alleen nog maar aan slapen toekwam. Vind het wel leuk om dan toch nog eventjes het huis uit te komen en wat mensen te zien. Wat een herfstweer hier, trouwens! Regen, harde wind en vrij koud. Is wel gezellig om binnen te zitten, omdat we veel dakramen hebben in huis, dus gezellig gekletter van de regen
Chevenne meid wat klote, ankje omschrijft het precies Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. Denk om jezelf en de kleine, stress is niet goed voor je.
Ik heb precies hetzelfde, weet ook niet of nou rechts of links zijn kondje ligt. Woensdag weer naar de VK, dan komen we er snel genoeg achter. Ze durven wel zeg, bij jou op het werk. Kan me heel goed voorstellen dat je blij bent dat je daar weg bent. Leuk zeg dat je je opgegeven hebt voor vrijwilligerswerk, kan je toch nog even de deur uit.
@Blommeke: jij hebt ook heel wat te stellen met alles. Zo zie je maar weer: elk huisje heeft zijn kruisje, het is overal wat! @Lynd: fijn dat tot nu toe alles hebt kunnen regelen m.b.t. de rekeningen! Het is een tijdje afwachten, maar jij hebt jouw ding gedaan. En zon plankje voor boven de commode: daar zijn wij ook op zoek naar geweest. Niet normaal hoe duur alles is. Nu maakt Oscar zelf iets. En fijn dat je nu niet meer hoeft te werken! @Chevenne: echt héél erg vervelend dat je werkgever zo moet doen, en dat terwijl jij altijd loyaal bent geweest. En dan moet het nu ook nog zo lang duren allemaal. Ik lees hier vaker verhalen over vervelende werkgevers. Mensen begrijpen vaak niet hoe het is om zwanger te zijn. Maar oh wee als er bij hún iets aan de hand is, dan moet ook iedereen wijken! Probeer maar wat tot rust te komen nu. Even alles in hokjes plaatsen in je hoofd. Mijn moeder (een echt flap-uit) zou zeggen: Laat ze maar lullen, olifanten hebben toch de grootste!! Zo, ik ga hangen. Vanavond hebben we een mis voor mijn oom die vorig jaar op 11-11 verongelukte tijdens zijn vakantie in Thailand.... Het telefoontje met die mededeling kwam van zijn vrienden uit Thailand bij ons binnen, toen moesten wij de familie bellen....Brrrr.... het lijkt nog maar heel kort geleden. Weet je wat het mooie was? Klinkt wellicht wat te zweverig als je er niet in gelooft, maar mijn oom is bij mij geweest in de week voordat ik ontdekte dat ik zwanger was. Ik lag 's ochtends vroeg op een zaterdag nog in bed, ineens werd ik wakker van 'een aanwezigheid'. Ik dacht altijd dat ik dan doodsbang zou zijn, maar dat was ik totaal niet. Ik vroeg hem: "ben jij ome Ton?" En toen kreeg ik een ontzettend goed gevoel en moest ik heel hard lachen. Vreemd he? Net of het buiten mij om gebeurde. Ik ben er heilig van overtuigd dat hij het 'dus' was en dat hij - nu ik er op terugkijk - wist dat ik zwanger was en even bij me kwam kijken. Ik ben normaal niet zo van het zoefie-zoefie, maar juist daarom was deze ervaring zo bijzonder! FIjne avond iedereen!