Januari 2010 Mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by cruella, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Marleentje, wat kl*te zeg.. sterkte ermee.

Ach Hilli, ik snap je maar vergeet niet dat je de laatste weken van je zwangerschap ingaat en dit wordt steeds wat zwaarder. Het is ook heel goed om nu aan jezelf te denken zodat je straks niet te vermoeid bent voor de bevalling en de tijd daarna. Jouw ventje komt straks vast in goede handen bij oma.. Enne, goed gedaan hoor, lekker shoppen ;)! Ik heb geen jasje maar een vestje genomen. In de maxi-cosi zit toch een hele dikke zak en in de kinderwagen ook. Daarbij wikkel ik haar dan in een wrapper, dus echt koud zal ze het niet krijgen. Heb 2 wiegdekens dus 1 daarvan zou ook nog in de wagen kunnen..

Haha, Blaine, ja het is wat karig he, die smileys..?

2. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

Sep 18, 2008
    2,032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey hey,

Ik ga de prik wel halen... ik wil het risico niet lopen... en zoveel kleine kindjes zijn al getroffen... ik ben absoluut niet voor medicatie en heb de hele zwschap geen paracetamol of wat dan ook aangeraakt, maar denk dat dit wel in t belang is van mn kindje...

Waarom zijn er vrouwen trouwens tegen die griepprik? Ik moet bekennen dat ik alles wat ik zie over de mex.griep bewust NIET lees en gewoon doe wat de gyn van mij verwacht... dus sorry als ik beetje domblond overmkommmm..... ;)

Kus

3. Djuke

Djuke Bekend lid

Ik ben tegen omdat men niet weet wat de effecten voor het kind o de lange termijn zijn. Bovendien is het niet erg als ik het krijg tijdens de zwangerschap, het gaat puur om de baby na de geboorte.
    Ik vind het ook moeilijk hoor maar durf het niet aan omdat er gewoon niet genoeg bekend is.

4. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Ik durfde ook niet, maar in principe is het geen geheel nieuwe vaccinatie. Goed is het nooit denk ik, maar als je de griep krijgt krijg je veel meer troep binnen (en die griep is hier verrekt dichtbij..).

5. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    @Djuke: Ik ben wel bang dat ik het krijg in de zwangerschap. Ik merk nu al dat mijn weerstand echt minder is dan anders. En ook, als je zolang met hoge koorts zit, is ook echt niet goed voor het kindje. Kans op vroeggeboorte is veel groter dan.
    Dus ik denk maar aan mezelf en aan de kleine. Als ik het krijg, en er gebeurt iets ... dat kan ik me nooit niet vergeven.

Maarja ... tblijft een eindeloze discussie hé. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt.

6. Djuke

Djuke Bekend lid

Ik ben op zich niet zo bang dat ik het krijg. Want een tijdje terug heb ik een flinke griep te pakken met hoge koorts (39,4). Ik was natuurlijk wel even paniek om de baby. Maar zowel de ha als de vk en de gyn zeiden alledrie dat dit geen kwaad kon voor de baby.
    Ook nu heb ik begrepen dat die prik meer ter bescherming van de baby na de geboorte is.

Maar idd, blijft moeilijk. Je wilt toch het beste voor je kindje. :)

7. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Ik vind het wel een fijn idee dat de baby beschermd is na de geboorte. Hoef ik me niet druk te maken om ieder kuchje die iemand in de buurt van mijn baby doet. En als ze ook maar iets eerder komt wordt ze in die piek van de griep geboren. Ik heb ook gekeken naar cijfers uit landen waar die piek als is/was. Maar goed, inderdaad moeilijk en ieder voor zich. Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt..

8. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

Sep 18, 2008
    2,032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Dat sowieso in de eerste plaats... maar ja... waar voelt een prematuurmama zich goed bij, haha... ben al zo onzeker als de pest...t zal allemaal vast wel goed komen... gaan we gewoon vanuit!

9. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    dat is niet helemaal waar ben ik bang.. als jij nu de mexicaanse griep krijgt en je word er zo ziek van dat je tamiflu moet krijgen, dan is het wel degelijk schadelijk voor het kindje. ik heb zelfs gehoord dat ze kindjes dan eerder halen (te vroeg) zodat de moeder toch tamiflu kan krijgen als het nodig is!

10. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    ik zit even bij mijn moeder achter de pc want het internet ligt er bij ons uit. en ook wel fijn weer even een andere omgeving! :)

de controle was weer goed gelukkig! ik krijg er steeds meer vertouwen in! :)

misschien tot vanavond.. ligt er dus aan of mannetje het kan oplossen.

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ise: Iedereen maakt zo zijn eigen keuze. En dan heb jij voor jezelf ook een goede keuze gemaakt meid!

Marleentje: Naar zeg! Helpt een kopje thee niet?
    Heel veel sterkte, hopelijk voel je je snel weer beter.

Hilli: Ik vind het ontzettend goed van jou dat je deze keuze hebt gemaakt hoor. Je hebt gedaan wat je kon doen, en nu moet je lekker rustig aan gaan doen.
    Na de bevalling enzo komt de rest wel weer goed joh.

Chevenne: Hoe is het met jou gegaan mop? Heeft je baas nu wel wat geregeld en hoe heb je gewerkt? Of ben je toch thuis gebleven?
    Knufff

Ise & Blaine: Ik mis ook een smile met een duimpje omhoog.

LadyJoey: Is helemaal geen blonde vraag hoor. Maar ik neem de griepprik niet omdat het onbekend is wat er daardoor met de zwangerschap gebeurt. En dus ook met het ongeboren kind.
    Ik wil dat risico niet lopen.
    Ben ook zelf van mening dat als ik de mex. Griep krijg dat ik gewoon grieperig ben en er ook gewoon weer bovenop kom. De kleine heeft trouwens nergens last van van de griep. Alleen als er erge complicaties voordoen.

Rebbel: Mijn huisarts schrijft geen taminflu voor aan zwangere vrouwen. Want ook daar is onduidelijkheid over.
    Ik ben van mening dat het een gewone griep is. Heb zelf een goede weerstand, dus maak me niet druk.

12. Ik vind het ook zo moeilijk om de beslissing te nemen voor de mex. griepprik.
    Ze weten niet wat het op langere termijn doet met de kleine. Als je alle 2 de prikken gehad heb ben je even goed nog maar voor 70% beschermd, je kan dus de mex. griep alsnog krijgen.
    Mijn VK die doet er ook geen uitspraak over. Ga binnenkort maar eens de huisarts bellen, even vragen wat hij ervan vind.

Ohh ik had net toch iets doms.....
    Ik was aan het schoonmaken, had emmer sop op de grond staan en ik ging de bank af, stap in die emmer, die valt dus om. Al het water over het kleed en onder de bank:$
    Dus ik het halve huis verbouwd om alles weer droog te krijgen. Gelukkig is nu alles wel droog, het kleed is nog iets vochtig......
    Maar nu staat de tafel die op het kleed hoort nog midden in de kamer en het kleed ligt ook nog niet op z'n plekkie.
    Dat laat is zo liggen totdat mannetje thuis is. Ik heb nu echt zo'n zere rug van het verplaatsen van de bank.
    Gelukkig ben ik niet gevallen ofzo en gaat voor de rest alles wel goed.
    Was volgens mij echt een Funniest Home Video moment.

13. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Sjalotje: Ow wat een stunt!!! Gelukkig heb je je niet bezeert, want je had lelijk kunnen vallen zeg.

14. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    @Blommeke: wat vervelend van die voorweeën! Ik lees dat meer meiden er last van hebben helaas….

@Marleentje: he bah, dat die misselijkheid nu terug moet komen. Kan me voorstellen dat je baalt zeg! Heb je de Sea Bands al eens geprobeerd? Google anders ff! Bij mij helpt het altijd goed tegen allerlei soorten misselijkheid en ze worden ook aangeraden in de zwangerschap!

@Djuke: het is trouwens wél erg voor jou als jij de Mexicaanse krijgt tijdens je zwangerschap! Hoge koorts is zeer slecht voor je kind en kan een vroegtijdige bevalling opwekken. Mijn vk zei: “als jij koorts hebt, gaat de hartslag van je baby omhoog. Hij loopt dan als het ware een marathon. En dat houdt ie niet lang vol…..”
    Maar zo te lezen zeggen ze allemaal wat anders!
    Verder hebben hoogzwangere vrouwen meer kans op een longontsteking met alle gevolgen van dien.
    Die stomme griep ook!

@Sjalotjuh: hahaha, dat had ik wel willen zien! Je hebt zeker wel even gevloekt???

15. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    suzanne: ja die sea bands heb ik hier ook maar helpen niet echt. Ik heb de 1e 17 weken van alles uitgeprobeerd maar zonder resultaat helaas. Heb toen echt 24 uur per dag overgegeven en dat 17 weken lang.
    Moet zeggen heb nu niet meer overgegeven maar de misselijkheid is nog aanwezig hoop dat het nu snel minder word.

16. Heb zeker flink gevloekt! En daarna met mijn natte voet handdoeken gehaald, heel spoor door het huis, kon ik dat ook nog is droog maken.

Wel 1 voordeel, mijn huis ruikt wel lekker fris :p:D

@Marleentje, wat vervelend dat je zo misselijk bent en moet overgeven. Hopen dat je snel een middeltje vind wat wel werkt.

17. woops

woops Niet meer actief

Hier wordt het ook steeds erger helaas.
    Wel de neiging tot overgeven maar het lukt steeds niet.
    Misselijkheid is niet weg te krijgen.
    Zelfs als ik snachts wakker wordt ben ik meteen misselijk, ik drink dan meestal wat of eet wat.
    Ik heb ook sinds enkele dagen dat ik heel snel ligt in m`n hoofd wordt en het zweet me uitbreekt en ik lijkbleek wordt.
    Is maar enkele minuten en dan is het weer weg.
    Brandend maagzuur is nu ook echt een dagelijks probleempje geworden.
    Rennie`s zijn maar vieze dingen zeg.

Jij ook sterkte want het is gewoon niet leuk.

Maar al met al geniet ik er nu wel meer van mijn zwangerschap en ben zo gelukkig. :)

18. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Haha Sjalotjuh.. je moet er inderdaad maar het voordeel van inzien.. Kan me voorstellen dat je op zo'n moment staat te vloeken.

Anke, hier zei de huisarts (vervanger) juist heel simpelweg alsof het niets was o, als je griep krijgt even langskomen en dan krijg je tamiflu. Wat ik dus al helemaal niet wil..

Iedereen die misselijk is, sterkte ermee. Denk je er net vanaf te zijn....

Suzanne, ik heb ook gehoord dat als je koorts krijgt dat gevaarlijk is voor de baby. Maar goed, blijkbaar zegt iedereen (huisartsen vk's ed) over werkelijk alles wat anders..

19. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Zo fijn om die teller op mijn banner te zien aflopen..;). Nog 57 dagen.

20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Ise: Dat maakt de keus ook zo moeilijk, omdat alle VK's en HA's en GYN's allemaal verschillende dingen zeggen.

Share This Page