ja dat is ook zo! zegt niets idd! fijn dat het ondanks de kramp goed gaat, hopelijk heb je snel dat vakantie gevoel!
Zit nu even bij mijn broertje thuis. Mijn broertje en Jeroen zitten beneden achter de PS 3. En natuurlijk wil Jeroen er ook 1 hahahaha. Nou doei!! Die dingen kosten 300 euro zeg! Ik kon dus even lekker achter de pc kruipen om even lekker bij te lezen. Vanavond gaan we even naar mijn vader toe, want hij heeft zijn grote bureau binnen, maar kan dat niet naar boven tillen omdat hij last heeft van een slijmbeursontsteking. Of mijn man dan even wilde komen helpen tillen. Ise: Ik dacht niet dat je dat zelf mee hoefde te nemen, ik neem aan dat ze dat in het ziekenhuis toch ook hebben? Mecha: Klopt wat Ise zegt, zo doe ik het namelijk ook. Ik was de kleertjes en strijk ze (wat nodig is) en ik doe ze in een doos waar geen stof in kan komen. Ik heb alleen de maten 50, 56 en 62 uitgezocht. De rest gaat ongewassen terug. Die was ik wel als ze wat grotere maten aan kan. Sjees: Nou van cake bakken is bij mij niks van gekomen hoor. Mijn moeder kwam langs en daarna zijn we naar mijn broertje gegaan (daar ben ik dus nu). Sjoelen! Dat heb ik ook al heeel lang niet meer gedaan. Zet hem op he! Mamanama: Bedankt! Ik neem aan dat het toch nog niet zo heel veel uitmaakt dat het hoofdje iets groter is dan normaal? Belle: Dat is even schrikken he? Ik had dat afgelopen zaterdag ochtend ook. Na zon heftige nacht bewoog ons kleintje de volgende dag later dan normaal. Ik heb toen ook geluisterd en kreeg gelukkig snel een mooi hartklopjes te horen! Wat een geruststellend gevoel he? Ik laat me daar ook niet masseren! Alleen op een andere manier hahahaha. Jeroen masseerd me normaal ook niet zo vaak, maar als we elkaar normaal masseren gebruiken we nutrale glijmiddel. Daar zit niks is en daar heb je ook maar heel weinig van nodig. En je blijft smeren. Echt heerlijk. Een sterke aanrader dus. Het merk is van Eros. Een zwarte tube (de nutrale). Glijmiddel wordt meestal gebruikt tijdens de sex, maar is dus ook een hele goede massageolie! Blaine: Wat fijn dat je je weer wat beter voelt! Hopelijk blijft dat ook zo. Rebbel: Wat fijn he dat je alles zo lekker voor elkaar hebt! Kun je straks rustig bevallen. Ben echt zo blij dat het zo goed met je gaat! Hopelijk blijft die kleine ook nog lekker een paar weken zitten! Essie: Dat is een lekkere periode zeg, maar niet heus. Hopelijk is het allemaal snel klaar en valt de overlast nog mee. Sterkte ermee meid!
@Essie: Gefeliciteerd met je 30 weken!! Wat vervelend van die kramp Hopelijk slaap ja vannacht beter! @Ankje: Tegen mij zeiden ze dat je de laatste weken het meeste bijkomt. Maar of het waar is, moet ik ook nog ondervinden Die strijkplank tip had ik hier ook al gepost maar je zal erover gelezen hebben @Suzanne: Gelukkig ben je daarna meteen weer in slaap gevallen. Ik zou toch wel eventjes wakker liggen denk ik Toch wel even schrikken, niet? Wow voor de derde keer op gesprek, ik duim voor jullie hoor! @Woops: Ik wilde hier eerst de box ook zo zetten, maar dan staat hij tegen een groot raam. Dus toch maar niet gedaan. Ik heb geen gordijnen ofzo aan het raam. @Lynd: Wat fijn seg dat je nieuwe gyn zo goed meevalt. En idd wel heel fijn dat hij het in het Engels wil doen. Proficiat met je 32 weken @Wassen en strijken: Ik ga er nog eventjes mee wachten. kBen toch nog elke dag van huis en kheb geen zin om dat 's avonds allemaal te doen. @Mamanama: Fijn dat alles goed was met de echo. De rest van het lichaam haalt het hoofdje nog wel in @Blaine: Super dat je eens lekker hebt kunnen slapen. Hopelijk werkt de hydro met het rusten en kan je het zo goed volhouden. De infoavond gisteren was eigenlijk ... niets nieuws Alles wat er verteld werd wist ik al. Er kwam een gynaecoloog spreken, een verpleegster, iemand die alles wist van de sociale wetgeving rond bevallen en een anasthesist. In het ziekenhuis waar ik ga bevallen, neemt ongeveer 80% een rug. De normaalste zaak hier in België... Ik ben er zelf nog niet uit. In NL bevallen er zoveel dames zonder ruggenprik. tIs hier allemaal zo gewoon, maar vroeger deed iedereen het zonder. Waarom kan dat nu dan niet meer? Ik zal het nog wel aanzien. Want ik denk wel dat als je in het ZH bent, en je weet dat je hem zo krijgt, je mss wel sneller roept dat je het wil. De volgende infoavond gaat over bevallen. Dan gaan we ook de verloskamer en de zhkamers enzo bekijken. Die avond zal wel wat interessanter zijn We kregen wel heel veel informatie mee. Ook een papflesje van Avent en een tutje van Difrax. Altijd leuk.
Hallo allemaal! Ik wilde even snel lezen, maar daar is het teveel voor. Ga nu eerst even een lekkere warme douche nemen en daarna komt mn zusje gezellig even langs. Waarschijnlijk lees ik daarna wel verder... Fijne avond allemaal!!! Doeiii
Het is gewone zwangerschapsyoga maar met extra partnerlessen (4 in totaal van de 10 lessen). Er wordt heel veel aandacht aan de partners besteedt die per slot van rekening straks onze steun en toeverlaat zijn tijdens de bevalling. Nu nog één les met partner en daarna nog 3 geloof ik zonder. Dan gaan we vooral in op ademtechnieken.
@Blaine: wat fijn voor je, zo'n nacht zonder pijn... dat zal je goed hebben gedaan. Ik hoop echt dat die hydrotherapie helpt. Zoals je zegt: je doet al weinig, dus hopelijk kun je nóg minder doen Sterkte komende nacht weer @Essie: zul je net zien, die werkzaamheden. En dat begint vast 's ochtends vroeg al??? Is niet leuk nee..... @hier: vanmiddag om half vier was ik ineens doodop. Naar huis gegaan en in bad gaan liggen. Daar werd ik (weer) helemaal niet goed; soms heb ik het idee dat ik me niet goed ga voelen zodra ik op mijn rug ga liggen (bloedtoevoer die af wordt gekneld?) en ook vooral als ik te druk doe. Net als gisteren tijdens de yoga: als ik me inspan dan word ik meteen niet lekker. Dus maar weer uit bad gestapt en drie kwartier geslapen. Het is wat hier in Weert: vannacht dus die auto achter onze tuin afgebrandt, en vanmiddag is er 500 meter verderop een paard met koets en twee koetsiers erin op hol geslagen. Paard is aangereden, stortte in een greppel en is dood, de koetsiers in het ziekenhuis.... (zag net het nieuws op de plaatselijke tv-zender) Brrr.... ik heb ook jarenlang met paard en koets gereden. Nou, ik ga me met een stapel tijdschriften en een kop thee op de bank nestelen. Ik hoop dat iedereen een goede nacht heeft en tot morgen!
@ Essie/Ankje: ik krijg deze groeiecho's omdat mijn dochtertje veel groter en zwaarder was bij de geboorte dan ze hadden geschat (56 cm en 4700 gram) en dat bij mij niet paste en dus een keizersnee werd. Nu willen we kijken of ik toch vaginaal kan bevallen, maar dan moet het wel passen....en het hoofd moet er als eerste door he, dus als dat voor mij te groot is, dan wordt het weer een keizersnee! @ Hili: ben ook niet bang dat de verhoudingen scheef zijn, hoor! Mijn dochtertje had ook een groot hoofd en nu is dan helemaal niet zo. Haar beentjes zijn in verhouding nog steeds iets korter dan haar bovenlijf, maar dat heb ik ook...
hey meide ben ik weer even denk zal ven van me laten horen nou gister weer een hoop aan het bellen geweest met instanies hoop gezeur ook overal over dus zat er weer goed door heen de laatste dagen en nog wel eigenlijk ze willen ons tot zeker 7 dec zonder geld zetten en dan op 7 dec horen we meerik heb nou dus 50 euro in de week en moet zeggen dat dat vies tegen valt met een heel gezin om daar alles mee te doen alleen eten gaat nog net maar dan scheermesjes luiers enz is een ramp. me vader en me moeder zijn ook al aan het bellen geweest maar die willen ze niet te woord staan want we moesten maar af wachten hoe kan dat nou met een heel gezin :x. ook zijn dochter is een hoop getouw trek we hebben maanden onze energie er in gestoken alles is naar de knoppen en we zien of horen niks en dat doet best wel pijn is toch zijn kleine meisie!! verder dus nog een hoop te doen me moeder komt me donderdag helpen om dat ik het op het moment echt niet meer zie zitten en me mannetje en ik best veel verdiet hebben die neemt de kleintjes dan mee en mogen van school een dagjes vrij vrijdag zo dat wij vrijdag even alles samen kunnen regelen om dat we het apart niet meer trekken en samen sta je sterker. dus als ik er soms een paardagen niet ben dan weten jullie waar het door komt niet door jullie want ben jullie erg dank baar blijf hier vanavond denk wel een beetje hangen mannetje is darten even met zijn vrienden er tussen uit ze nemen hem mee wel lief want hij stort zo langzaam ook in. ga ik nou een beetje trug lezen als het lukt xxx
@suzanne: ik heb daar ook last van als ik op mn rug lig, heb dit nagevraagd in het zkh en er loopt een groot bloedvat achter in je rug. als je zwanger bent en op je rug gaat liggen en de baby drukt daar op kun je een akelig gevoel krijgen doordat het bekneld raakt. hebben veel zwangere last van vertelde ze. sorry rest niet bijgelezen, want mn buik is onrustig. ik ga naar mn bedje..
Blommeke wat een ellende.....wou dat ik wat voor je kon doen.....sterkte maar weer!! Suzanne sjonge weer zo'n naar verhaal! Wat je bedoelt over 'niet goed worden', is dat je je slap en duizelig/licht in je hoofd voelt? Dan heeft dat idd te maken met de bloedtoevoer. Doe je daar een beetje voorzichtig mee dan? Enne, ja die werkzaamheden...beginnen om 6.30:x.... Belle dank voor de info Rebbel oh, rust nemen hoor8)! Enne, relaxt he! Mex griep: wie heeft er naar Netwerk gekeken net? Wat een belachelijk gedoe zeg!!! Je wordt er verre van wijzer van:x!! Ik blijf nog steeds bij mijn standpunt en ik zie het wel in januari.
Essie, lekker dan.. Hopelijk valt het mee met de overlast/herrie. Hilli, hoop voor je dat je meer hebt aan de volgende avond . Ik ben het op dit moment een beetje zat. Zit nu 12 weken thuis, heb er nog ruim 7 te gaan (ongeveer). Heb niet zo veel meer te doen. Wil nog wel even genieten hoor, maar het idee nog een aantal weken zo door te brengen.. Sorry, even klagen hoor.
Rebbel, rustig aan he.. Blommeke, nogmaals sterkte. Wat een gedoe en ellende zeg. Essie, heb het niet gezien. Wat was er dan?
ise, ik weet helaas helemaal wat je bedoelt ik zit ook al 13 weken thuis. En ja dan heb je alles zo'n beetje klaar en ben je het een beetje beu dat thuis zitten. Je kijkt echt de weken vooruit tenminste ik wel haha Rebbel: neem lekker je rust! Blommeke: het zit je ook niet mee! Dikke knuffel
Ise/Marleen ja kan het me helemaal voorstellen....heb het al na een paar dagen. Succes ermee! Ise ach, weer allemaal vage en tegenstrijdige verhalen Heel irritant. Word er een beetje boos:x en moedeloos van.
Thuiszitten: Ik zit nu in de 3e week van thuis zitten. Ik vind het vermaak ook erg moeilijk door heel de dag. Kan niet al teveel en er uit huis gaan om te winkelen ofzo doe ik al helemaal niet. Heb zo ie zo geen vervoer en voel me al snel helemaal op en voel me dan ligt in m`n hoofd. Snap wel dat als je echt al langere tijd thuis zit dat het echt begint te vervelen. Ik ben nu al helemaal klaar met Kerstkaarten schrijven en de geboorte envuloppen plakken. M`n adressenbestand heb ik nu op de pc staan, dus heb al veel voorwerk gedaan. Morgen nog de Decemberzegels plakken en dat is ook helemaal klaar. Mex.griep: Volg er helemaal niets meer van. Mijn besluit blijft vast staan. (geen prik) En zie wel waar het schip strand.
Hoi hoi! Ik ga nu eens wat lezen, mn zusje is net weg. Hebben lekker een dvd liggen kijken, een echte meidenfilm over shoppen. Was wel leuk, even wat anders als aan de computer hé, haha!
zo even het grofste bij gelezen maar het was weer zo veel dus als ik iemand vergeten ben niet personlijk hoor. maar ben net een zeef op het moment vluchtkoffertje die staat hier nog niet klaar wel leg ik volgende week een lijst op de baby kamer mocht ik nou toch spontaan beginnen gaan wij naar het ziekenhuis en kan me vriendin de rest snel na brengen of me schoonmoeder lynd fijn dat de gyb vriendelijk en rustig was al weer 32 weekjes en duurt indd ff voor jij weer op controle mag ise zulke dingen hebben ze meestal gewoon in het ziekenhuis teminste hier wel en als je het niet weet even na vragen mag altijd toch sjees veel plezier je zal wel druk aan het joelen zijn nu 8) belle1978 een aparaatje waar mee je het op kan rekken al 2 zwangerschappen achter de rug en nog nooit van gehoor masseren begin ik ook niet aan passen doet het toch niet hihi kan me wel voor stellen dat het iets flezibeler word maar daar zorgt de natuur zelf ook wel voor denk! blain wat fijn dat ze zo'n begrip hebben daar en dat je even lekker gelegen gedommeld/geslapen hebt had je ook echt wel nodig hoop dat het helpt de therapie en nu dus wel bellen he op tijd!! snap dat je je bezwaart voelt maar hun zijn de enige die ons kunnen helpen en hun zien het eigenlijk nooit zo. kilo's hie schomeling tussen 8 en 9 kilo dus denk dat het er een stuk of 12 13 op het einde zal zijn en daar ben ik best tevreden mee rebbel hou nog maar even binnen hoor die kleine ik heb het ook met buien ik had het zondag zo dra ik me een beetje goed en positief voel moet ineens alles schoon en klaar essie das ook niks neee dat ze de boel op zijn kop gaan zetten voor je deur net in de tijd dat je uit mag gaan rusten hopen dat ze hun tril platen thuis laten dan meiden bedankt hoor voor jullie lieve woordjes het werkt goed voor me om hier van me af te typen dus als jullie genoeg hebben van me gemekker gewoon verder lezen maar dan ben ik het ff kwijt knuff
@Blommeke Ik zie net jouw verhaal, jeetje weer meid! Wat een ellende steeds. Fijn dat jullie een dagje samen hebben van de week, hopelijk helpt dat een beetje. Tuurlijk lekker van je afschrijven hier. Als het weer wat rustiger is, laat maar weten dan spreken we een datum af. Kom ik eens lekker met je kletsen! Sterkte en een dikke knuffel!!!
Blommeke: allereerst ook weer sterkte met alles! Heel, heel moeilijk allemaal. Wat een zorgen en dat tijdens je zwangerschap. Pas goed op jezelf! Dat apparaatje is een soort ballon met een pompje eraan en het is de bedoeling dat je die inbrengt (elke dag ofzo) en dan telkens een beetje verder opblaast. Het zag er een beetje uit als iets voor op de slaapkamer zeg maar Ik vond het ook een beetje een genant onderwerp eerlijk gezegd en mijn reactie was: "wat een groot ding"... Later zei mijn man tegen mij: leuk is dat, nu denkt iedereen dat ik klein geschapen ben ha ha ha Ik heb het idee dat al die tips en trucs weinig meerwaarde bieden, behalve dan dat vrouwen die bang zijn voor de bevalling er wat meer vertrouwen door krijgen... ah ja... Ga naar bed! Bis Morgen Damen!