hahaha, ik wilde dat ik dat kon!!! Maar goed.. moet zeggen dat als ik op mn werk ben/ of moet uitvoeren, dat ook maar zeeeeer beperkt doe... loop gewoon op mn einde, heb geen zin meer en zie het belang er echt ni meer van in! (komt ook mede omdat door de zw. ik geen verlenging van contract krijg...)
@Suus, geniet ervan. @Chevenne, gefeliciteerd met je nichtje. En goed dat je even afstand hebt genomen, hoop dat je je snel weer beter voelt. @Suzanne, goed zo, lekker een cake bakken vandaag! @Hier, best wel redelijk geslapen eigenlijk! Vanochtend al druk in de weer geweest met mijn peuterpuber... Het valt bij hem tot nog toe reuze mee hoor, maar misschien dat het nu dan echt "begint". Op het kdv luisterde hij ook al niet zo goed gisteren. Ach, en misschien is het wel omdat hij zich niet helemaal jofel voelt.
Ik heb wat leuks gevonden voor hier .bewegende avatar!!! Je kunt kijken op b.v. http://www.we4you2.nl/Pages/Common/Emoticons.aspx Dan kies je b.v Medium Smiley. Dan op het plaatje staan met je muis die je leuk vind. Rechter muisknop, en dan op eigenschappen drukken. Je kopieërd het Adres (URL) volledig (soms staat er nog een regel onder, dus als je naar beneden beweegt krijg je de rest van de regel). Dat adres plak je bij de avatar. Dat doe je zo (als dat nog niet bekend was) Je gaat naar gebruikersinstellingen. Dan naar Avatar (linker kolom). Dan onderin bij eigen avatar kun je bij optie 1 dat adres inplakken wat je hebt gekopieërd. Je kunt ook naar andere sites gaan, maar het werkt niet bij alle afbeeldingen. Ik heb gegoogle onder bewegende avatars of bewegende emoticons. Succes! Suzanne: Je hebt helemaal gelijk!!
goedemorgen allemaal ankje je baby was dus ook meteen wakker van de nare droom dus daar was ze weer druk druk chevenne gefeliciteers met je nichtje neem lekker de tijd kan me voor stellen dat het soms even te veel is ladyjoey joepie 33 weken gaat hard jo snap dat je niet meer gemotiveerd bent wat een rede ook om niet te verlengen er flauw ik zou denk ook de kantjes er van aflopen hoor weinig nuttigs meer om je eigen intezetten voor zo iets dan he belle1978 lekker jo even goed geslapen en dan van het weereind nog lekker ff weg veel plezier alvast. suzanne78 groot gelijk hoor lekker doen als het kan en succes met bakken vandaag ise gelukkig jij ook wat beter geslapen hoe oud is jou peuter eigenlijk ik heb hier een dondersteen van 3 en die roept bij alles ik wil het niet dat is niet normaal maar jah negeren wekt bij mijn kleintje het aller beste gister was ze zo boos en wilde ze persee naar buiten en dramen en stieren met haar jas aan en we gingen zo eten was ze op de grond gaan liggen bokken wij niet op gereageert was ze midden op de vloer in slaap gevallen dat was weer wel grappig en lief dus hebben we ze maar op de bank gelegd!!
Blommeke, hij is net 3 maanden 2 jaar. Herkenbaar dat drammen . Het komt nu wat meer. Op zich weet hij heel goed waar hij aan toe, maar ja je kan het altijd proberen he.. Heb jij ook wat minder geduld nu je zwanger bent?
@blaine: heerlijk dat je in het ziekenhuis even een nachtje zonder pijn kon! En wat fijn dat ze zo goed voor je zorgden. Ben benieuwd hoe het met de hydrotherapie zal gaan. Wat houdt dat precies in? Iets met water, maar wat precies? @rebbel: alles af, jeetje! Lekker, hoor! @essie: het gevoel van echt vrij zijn komt vanzelf wel. Balen dat ze in je straat aan de slag gaan: worden het grote werkzaamheden (lees: drilboor, grote machines etc.?). @sjees: heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht? @hilli: pijnbestrijding tijdens de bevalling vind ik ook een lastig punt. Ik zal bij voorbaat nooit zeggen: doe maar een prik, als ik nog niet eens weet hoe erg/draagelijk de pijn zal zijn. Welke pijnstilling dan ook kan toch de ademhaling van je baby beinvloeden, en bovendien ben ik bang dat hij niet helemaal is uitgewerkt als je moet gaan persen: dan heb je wel een nadeel (meer tang- en pompverlossingen). Dat vind ik goede redenen om het niet te doen. In Nlse boeken staan soms echter de raarste dingen. Vrouwen vinden het achteraf fijn dat ze ervoor gewerkt moeten hebben Bij een normale bevalling is de pijn bijna altijd dragelijk, dus geen reden voor een verdoving. Wat een onzin argumenten. Ik zou het bij de tandarts ook zonder verdoving kunnen doen, maar heb ik daar nou een voldaner gevoel door? Of het feit dat het net uit te houden is, is dat een reden om het niet te doen? Met zulk soort argumenten kan ik niks. @suzanne: wordt het niet eens tijd om op je werk een tandje terug te zetten? Rug liggen kan inderdaad problemen met bloedtoevoer opleveren, op je zij is beter (maar je merkt zelf wel of je daar last van krijgt). Heel goed, meis, lekker thuisblijven cake bakken! Ik krijg ook wel zin in appelcake @blommeke: wat een ellende, en dat zo laat in de zwangerschap als je eigenlijk alle rust verdient! Ik kan me voorstellen dat 50 euro per week voor een heel gezin (zeker met luiers) niet te doen is. Fijn dat je ouders je zo ondersteunen. Enneh.. lekker van je afschrijven hier!! @essie: geen netwerk gekeken, wat was er nu weer dan? @ise: ik zit dan nog wel niet zo lang thuis, maar snap je gevoel over dat er niet zo veel meer te doen is. (hoewel, hier is nog genoeg te doen, heb er alleen geen zin in). Iedereen zegt maar (ook VK) dat ik dit moet zien als vakantie, lekker rustig, zo rustig wordt het nooit meer voor ik met pensioen ga, geniet ervan, lees een boek, kijk TV, bak koekjes, maak kerstcadeautjes, blabla Mijn ervaring is, is dat zulke dingen alleen leuk zijn als er wat tegenover staat (was druk, dan lekker neerploffen op de bank). Hele dag bankhangen gaat de lol snel vanaf. En op vakantie ben ik niet alleen! Hoop dat je wat leuks vindt om te doen. Vandaag nog maar eens naar mijn werk (vertrek om 10.30) om al mijn e-mail te regelen (nieuwsbrieven afzeggen etc.) en nog een project door te spreken met een collega. Wil echter niet lang blijven. Vond het echter wel leuk dat ik gisteren ben opgebeld of ik mee wil naar het kerstdiner (nou ja, late warme lunch) op de 15e. Daarna weer even vrijwilligerswerk en aansluitend naar zwangerschapsgym. Wordt dus een lange dag, hoop dat ik het trek. Wat betreft dat ik de volgende controle pas over 4 weken heb: ik moet er wel bij zeggen dat de zwangerschapsgym op de VK-praktijk is, dus ik zie elke week een VK (voor het geval ik vragen heb), waarvan om de week mijn eigen. Daarnaast hebben we volgende week nog een keer zon cursus in het priveziekenhuis, die wordt door een vroedvrouw geleid. Ik ben dus niet helemaal alleen. Begin me wel een beetje zorgen te maken over de laatste weken en bevalling. Niet dat ik bang ben dat het misgaat, maar wel over hoe ik oefenweeen herken, hoe je weet dat het eraan komt, hoe ik ga beslissen wanneer ik naar het ziekenhuis moet (daarvoor is de VK hier niet, dus dat moet je zelf bepalen). Het is zoiets groots en belangrijks, en dan moet je het toch helemaal zelf doen. Raar, en maak me er steeds iets meer zorgen over. Ga nu maar eens een lijst samenstellen met wat er mee moet in de ziekenhuiskoffer!
chevenne,wat naar dat het je allemaal even te veel is geworden,heb je nu al wat meer met je werk kunnen regelen,want het lijkt me dat jij met alles echt flink gas terug zal moeten nemen. suzanne,hopelijk kun je vandaag even lekker ontspannen, Soms voel ik me wel een beetje schuldig dat ik al zo lang vrij ben en dat ik jullie maar hoor over werk en hoe jullie je er allemaal maar doorheen moeten ploeteren,ik heb ontzettend veelbewondering voor alle meiden die nog steeds werken terwijl het al zo zwaar voor ze is! Hier gewoon echt weer 0,0 geslapen,maar ik ga vanmiddag wel even een tukje doen. Vanmiddag heb ik een dubbele afspraak bij de vk en ga straks een vragenlijstje maken,zodat alles wat maar door mijn hoofd bleef zagen vannacht er uit kan.
Tja sjees... werken is wel zwaar, maar goed... ik moest kiezen... en als ik zo lang mogelijk door zou werken, zou ik ipv ww langer zwverlof hebben, wat betekent: 100 uitbetaling van 36 uur... qua financien was dat dus geen moeilijke keuze haha... Maaaaar... nog maar 10 daagjes, en dan begint mijn verlof! (of te wel, 7 daagjes werken).
Blommeke, hij is net 3 maanden 2 jaar. Herkenbaar dat drammen . Het komt nu wat meer. Op zich weet hij heel goed waar hij aan toe, maar ja je kan het altijd proberen he.. Heb jij ook wat minder geduld nu je zwanger bent? ja ik heb indd wel wat minder gedult ja en reageer er ook te snel op ben zo ziezo al een beetje prikelbaar door alle elende dus ik ga maar gewoon negeren. word ik niet boos en heeft ze ook niks om op te reageren even een vb hier hadden ze vanochtend een kleine chocolade letter in hun schoon en wat pepernoten en ze eten altijd even muslie s'ochtends dus dat moesten ze eerst op eten en daarna mochten ze die paar peper nootjes op eten. dus mijn oudste 4 weet dat ik geen discussie aan ga zo is het en niet anders dus eet netjes alles op en eet daarna zijn pepernoten hailey daar in tegen wil eerst haar peper noten die hebben we dus midden op tafel gelegd en ze heeft dik 30 min over haar eten gedaan en ik ga gewoon verder waar ik me bezig was dus negeer haar drammen en zeg steeds nee eerst je eten. de letter mogen ze vanmiddag van snoepen maar ik had gezegt eerst quinten naar school dan gaan we een botherham eten en dan mag je je chocola op eten en nou hoor ik dus al een hele ochtend mama mag ik me chocola ik word er gek van onderhand maar ik zeg steeds gewoon nee zeurt ze verder reageer ik niet meer en jah hoor het werkt ze gaat dan weer verder met iets anders als ze uit gebokt is . zo iriteer ik me minder kan ik voet bij stuk houden zonder uit me slof te schieten en een disucusie met haar aan te gaan!! ow jah en nog een tipje die ik van iemand anders heb gehad als ze nou overal een antwoord op kunnen geven zo als mijn dochtertje niet alles is de vraag stelling leggen want ik zei tegen hailey aan de weg kant wil je mama even een hand geven want er rijden auto's en dan kan een peuter kleuter heel makelijk zeggen nee toen zei ze moet je eens zeggen hailey je geeft mama nu een hand want het is hier gevaarlijk en klaar werkt niet altijd maar je krijgt niet zo'n welles nietus spelletje. maar ik ken de frustratie hoor zeker als je nu moe bent van een heledag met je buik en dan ook nog de keine die dat merkt en weet dat ze daar natuurlijk gebruik van proberen te maken lynd kan me voor stellen dat je er een beetje zenuwachtig van word maar je oerinstinkt helpt wel denk ik ik ben zelf ook zonder verloskundige bevallen toen het ineens te snel ging en ik heb me prima gered gelukkig maar als ik jou was als je merkt het is begonnen gaan beter een uur te vroeg dan dat je later weg rijd en dat je in alle hevigheid van je bevalling moet gaan rijden dat is echt niet fijn. succes en komt vast goed sjees goed idee nou maar hopen dat als de vragen gesteld zijn je wat rustiger bent ik krijg het ook hoor dan denk ik hoe zo het gaan en hoe zou het beginnen weer met de vliezen of toch weer met weeen ook al is het dan de 3e het blijft toch spannend die laatste weekjes succes en hopen dat je vanavond lekkerder slaapt
JAAAA!! EINDELIJK DIE 3 ERVOOR! VANDAAG 30 WEKEN ZWANGER!!! sorry ik kon het niet laten.. @marleen en ise:ik ken het meiden, het begint mij ook gruwelijk te vervelen..
ik vond het ook zo'n lekker gevoel en bij jou helemaal naar alle elende dus niet sorry iets om trots op te zijn mag met groote letters toch
Rebbel,wat moet dat een fijn gevoel geven meid!! Gefeliciteerd. Ik heb net de uitzending van netwerk bekeken,maar ook daar wordt je niet veel wijzer van hoor,ik heb hem niet gehaald, gister en eergister kon ik langskomen voor die prik maar dus niet geweest,ach ik ga me er nu niet meer druk om maken en zie wel wat er gebeurt. Ik ga maar eens onder de douche want zit nog steeds in pyama Wat een weer trouwens buiten,ben echt bang dat de schutting het zo gaat begeven,er vliegt ook van alles door de tuin,gaat echt hard die windvlagen,je hoort het helemaal om t huis loeien en ertegenaan slaan.
Gefeliciteerd Rebbel!! Nog maar 10 weken volhouden (7 zou al mooi zijn,niet?)!! Jij bent natuurlijk ook al even thuis. Het is een beetje dubbel, wat Sjees ook zegt.. Andere meiden die evenver zijn ploeteren nog met die dikke buik. Sjees, handig een lijst te maken. Hoef je straks misschien niet meer te malen op vergeten vragen. Blommeke, ja idd, beter zo dan steeds negatieve aandacht geven. Maar goed vanochtend kreeg hij zijn zin niet en vond het nodig te "slaan" met de afstandsbedieding (had hij toevallig in zijn hand) en dat kan gewoon echt niet. Gelukkig komt dit zelden voor, hij heeft even een tijdje gehad toen hij net naar de peutergroep ging op het kdv dat hij ging slaan en bijten maar dat heb ik hem meteen weer afgeleerd. Nu doet hij dat dus eigenlijk niet meer. O ja, vragen doe ik ook niet in situaties waarop een 'nee' van zijn kant eigenlijk niet kan..
Goede morgen, Hier een slechte nacht gehad en heel veel pijn in de buik. Misschien herkend iemand het, de pijn zit nu niet onderin maar echt bovenin de buik. Het beste om te omschrijven is als je na het eten heel hard hebt gerend dan krijg je van die soort steken. Dat heb ik nu al sinds gisterenavond en dan bovenin en aan de zijkanten. M`n meisje voel ik gelukkig goed dus zolang ik haar voel zal het wel goed zitten. Vannacht dus echt lopen spoken en de raarste gedachte`s gehad. Maar herkend iemand het toevallig? Ik zag dat rebbel 30 weken is, gefeliciteerd meid. Voor de rest heb ik niet gevolgt. 8)
Woops: ik weet niet of ik precies dat hebt wat jij beschrijft. Bij mij schopt de baby veel bovenin en dat trekt door onder mijn ribben. Kan heel vervelend voelen. Iets anders wat het zou kunnen zijn is pijn van je maag afkomstig? Jij had toch zo'n last van maagzuur?
Woops, ik had dit een tijdje geleden (als het hetzelfde is tenminste, maar wel bovenin en aan de zijkanten). De vk op het forum wist ook niet wat het was, waarschijnlijk oprekken van de buik of opschuiven van organen oid. Het is wel weer weg nu.
Oke bedankt alvast voor jullie antwoorden. Brandenmaagzuur is nu weer minder geworden, dus hopelijk blijft dat zo. Zolang ik m`n meisje voel, zal het allemaal wel goed zitten. Maar misschien oprekken van buik ofzo, ja ik weet het ook niet. Het enig wat ik weet dat het een vervelend/pijnlijk gevoel is. Ik ga maar even douche en dan even naar de supermarkt, gelukkig is dat net de straat uit lopen. Ben zo loom als een dwijl, maar wil me een beetje actiever opstellen al valt het niet mee. Na zo`n bezoekje aan de supermarkt ben ik helemaal op en voel me dan zo misselijk, zo iets dagelijks en zo vermoeiend. Lijk wel een oud wijf. Tot straks maar weer.
Hier vliegt er ook stoelen door de tuin. Echt een rot weertje zeg! Ik hoop dat het weekend beter weer wordt voor de mannen, want die staan op het dak het grint eraf aan het scheppen. Sjees: Moet je ook lekker doen. Ik doe dat ook hoor. Want dan heb ik vragen, maar als ik nou bij de vk ben dan weet ik geen vraag. Zeker nu de bevalling eraan zit te komen, zullen we meer vragen krijgen. Rebbel: Wat goed!!!! Gefeliciteerd!!!!
Hebben jullie ook dat ze bij de vk je wensen gaan bespreken? Dit is nieuw voor mij, maar volgende week gaan we het daar dus over hebben. Grappig, er steekt nu een voetje uit mijn buik zeg maar..