Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier ook een eigenwijsje Rebbel, denk ook niet dat hij nog gaat draaien. Maar je leest nog wel eens, dat het toch gebeurd. Bij een collega is hij met 36 weken nog gedraaid, dus het kan wel.

2. woops

woops Niet meer actief

Toevallig had m`n moeder er laatst over dat m`n broer nog net in het laatst half uur voor de bevalling is gedraait.
    Die lag bij m`n moeder ook in stuit.
    Dus wie weet is er nog kans op een wondertje als het in stuitligging blijft liggen.

3. Wie weet Woops, ik hoor ook weleens van die verhalen, maar denkt niet dat dat bij mij het geval is. Meestal komen mijn vermoedens, "helaas" wel uit.

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ligging: over eigenwijsje gesproken, ik ben zelf op het allerlaatste moment nog even in stuit gedraaid:D. En hebben ze m'n arme moeder tevergeefs laten persen:x....uiteindelijk dus een ks.

Rebbel: bij mij zeiden ze tot 36 weken is er nog niks aan de hand. En toen vroeg ik, ook als ie al meer dan 2 maanden op dezelfde manier ligt? Ja zeggen ze, dat zegt niks. Nou raar he, weer zo lekker tegenstrijdig:(! Hij ligt bij mij dus al heel lang met z'n hoofdje rechts onder m'n ribben en met z'n bipsie links van m'n navel. Trouwens fijn dat de controle goed was:)!

Jada ik hoorde laatst ook van iemand: als je kan kiezen tussen draaien of ks, kies dan ajb een ks! Draaien is echt een hel! Ja, wat moet je met die info he:(

Belle heel veel plezier:)!! Sterkte met de familieperikelen.....

Nikkie dat is wel ff minder nieuws zeg:(....is er alleen een verhoogd risico op die dingen die je noemt, of is dat al zeker? Sterkte:)!

Woops ik ken het hoor, weet ook altijd heel goed wanneer anderen hulp moeten zoeken, maar zelf doe ik het niet;). Hoe gaat het nu?

Diana heel veel beterschap:)!

Ankje balen dat je slecht geslapen hebt:(.... Spannend hoor die naderende verbouwing;)!

Kareltje geniet van het weer:)!

Blaine al nieuws over de sollicitatie???

Hier: vannacht prima geslapen8)! Vrijwel krampvrij:)! Ik ga vanmiddag ff lekker de stad in en daarna eten we bij m'n schoonouders die hun trouwdag hebben. Ik vraag me wel af wanneer ik eens wat hoor over dat werk....echt irritant dat wachten:(!!

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Lekker rustig hier vandaag, maar dan mis ik in elk geval niet zo veel :D

@blaine: Is de sollicitatie van je man al voorbij? Hoe ging het? Spannend, hoor!
    Onze to-do list gaat niet alleen over de baby: we hebben een glazen bord waar we aan de linkerkant baby-gerelateerde zaken schrijven, aan de rechterkant niet-baby gerelateerde to-do zaken (bijv. klusjes of rondom auto). Elke keer als we wat wegwissen weet ik er wel 3 nieuwe voor in de plaats, dus minder wordt het niet echt. Ik ben hier een aantal weken geleden mee begonnen, want het werd zo onrustig in mijn hoofd…. Nu is het er tenminste uit!
    Onze baby krijgt drie (!) nationaliteiten: ik ben Nederlands/Hongaars, en hubby Duits. We willen hem ook drietalig opvoeden, maar dat wordt (voor ons) nog een hele kluif!

@ankje: heerlijk dat je nog hebt kunnen slapen! Ik voel mijn ogen ook langzaam dichtvallen, dus misschien ga ik ook wel een uurtje liggen.

@nikkie: kan me voorstellen dat je minder mobiel bent, met 33 weken en twee kids. Goed dat ze e.e.a. in de gaten houden, maar geen zorgen maken, he! Veel dingen die ze op een echo zien trekken vanzelf ook weer weg, zeker als het nu nog binnen de marges valt.

@woops: heb je je vk al gebeld? Wat zei ze?

@jada: op mijn gegevens van groeiecho afgelopen maandag zag ik ook dat de buikomtrek wat achterloopt (twee weken ofzo?) op de rest, maar de gyn zei hier helemaal niks over? Hopelijk draait je hummeltje nog om! En die van Rebbel ook!

@diana: balen dat het nog zo slecht met je gaat, maar godzijdank is je koorts weg! Misschien gaat het dadelijk wel weer beter met je, en de baby komt toch wanneer hij komt…

Ik ben al vrij actief geweest vandaag, bedden verschoond, twee wassen gedraaid en (deels buiten) opgehangen, wat administratieve zaken geregeld en boodschappen gedaan bij de Lidl (maar dan wel met de auto). Moest wel 4 keer de trap oplopen toen ik thuiskwam, omdat ik niet te zwaar wil tillen. Heb echter nog heel wat op mijn lijstje staan vandaag, maar even kijken of dat lukt. Clue is dat ik me niet ga vervelen, dat werkt in elk geval prima! :)

6. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @essie: zou je niet uiterlijk vandaag wat horen?

7. woops

woops Niet meer actief

Ze was heel rustig en nu is ze sinds een half uurtje heel druk helemaal onderin de buik, zeg maar bij het schaambeen.
    Dat voelt niet altijd even prettig maar dat ze nu volop beweegt voelt het een stuk beter.

Ik ben soms zo`n held op sokken. :)

8. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hai meiden,

Even ego hoor...
    Was ik eindelijk van die rotpillen af omdat ik een schimmel infectie en een blaasontsteking had...krijg ik net een recept binnen via de post (van mijn gyn) dat ik ijzertabletten moet gaan halen i.v.m. bloedarmoede! :$

Ik had van de week geprikt voor onder andere mijn hb (standaard zo rond de 30 weken) en ik dacht dat alles wel goed zat!

Niet dus! :(

Gyn probeerde mij meerdere malen te bellen gisteren maar het netwerk van vodafone ligt plat! Dus ze kreeg me niet te pakken!

Op naar de apotheek dan maar! *zucht* :(

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Lynd klinkt als een hele volle dag, terwijl je bij je vorige reactie toch echt had staan dat je een rustig dagje zou houden;)!! Niet overmoedig worden he;)! Uh, nee hij had gezegd op z'n vroegst afgelopen vrijdag.....dus ja alles kan. Maar ik ga morgen zelf maar weer bellen als ik nog steeds niks heb gehoord. Hoe lang kan het 'kijken' naar de begroting duren:x?!?!? PFFFFFF!!

Woops ok dat klinkt goed:) Houden zo!

Eleni he bah:(! Maar als je zelf al dacht dat het goed zat, had je blijkbaar geen klachten van de bloedarmoede? Dus ja, die pillen slikken moet dan maar.... Sterkte:)!

10. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @essie: o, dat had ik dan verkeerd onthouden. Tja, ik snap ook nooit wat er aan bepaalde dingen zo lang moet (of kan!) duren, en toch moet je zo vaak wachten. 't Is dan inderdaad moeilijk te bepalen wanneer je weer kan bellen, je wil ook niet opdringerig lijken. Ja, rustig is het niet zo, maar geeft wel voldoening als alles af is :) En zoals gezegd, denk ik dat ik dadelijk even een tukkie ga doen.

@eleni: ik herken die pilmoeheid: eerst had ik ook antibioticum voor blaasontsteking en toen capsules en zalf voor schimmelinfectie, daarna nog eens antibioticum (en heb ik daar probiotische emulsie bij gehad zodat ik niet weer een schimmelinfectie zou krijgen), nu moet ik ook ijzertabletten slikken vanwege bloedarmoede (maar is vrij normaal zo rond week 30, hoor, Hb is dan het laagst!), slik daarnaast ook nog zwangerschapsvitamines en VitC/Cranberry capsules om toekomstige blaasproblemen te voorkomen. Eigenlijk heb ik ook nog vezeltabletten liggen (vastbesloten om geen verstopping te krijgen), maar die laat ik maar zitten. Arts zei maandag bovendien dat ik magnesium moest gaan slikken, heb ik nog niet gehaald. Voel me net zo'n ouwe doos in een bejaardentehuis, heb nog net geen pillendoosje voor de week ;)

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Te kleine baby's: Hier was het buikje ook wat kleiner, maar niks over gezegd..

Stuit: Zou iemand een stuitbevalling proberen? Of gaan jullie dan voor de ks?

Belle, veel plezier en lekker uitwaaien!

Nikkie, dat is schrikken. Hopelijk blijft het allemaal binnen de marges en is het niks ernstigs. Sterkte!

Diana, beterschap!

Woops, lastig is dat he, wanneer bel je nou en wanneer niet.. Meestal als je het echt niet meer vertrouwd ga je vanzelf wel bellen. Dat is tenminste mijn ervaring met het bloedverlies. Succes!

12. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Week 30: Voor je baby wordt het steeds krapper in je buik. Misschien ligt hij of zij inmiddels al keurig met het hoofdje naar beneden, maar het kan ook best zijn dat je kind in een stuit ligt. Maak je geen zorgen. Je baby heeft nog zeker twee weken de ruimte om zich andersom in de baarmoeder te nestelen.

Bron: Jonge Gezinnen nieuwsbrief

Weer een ander verhaal:x!!! Nou, ik weet bijna zeker dat ie over 2 weken nog steeds zo ligt als nu hoor;). Ik zie het wel8)!!!

13. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoi allemaal,

Vandaag weer een heerlijke luierdag :)
    Ik lag gisteren om 23:30 uur in bed. De cursus was leuk. Klein clubje, maar 5 meiden. Er zijn er 2 al uitgerekend voor de laatste bijeenkomst, dus dat wordt spannend. Zij hadden zich al eerder opgegeven voor de cursus, maar die ging toen niet door vanwege te weinig aanmeldingen. Nu hebben we er ook niet veel, maar hebben ze hem toch maar door laten gaan om die reden. Het programma is daardoor ook aangepast, zodat we alle belangrijke dingen op tijd gehad hebben. Tis zo'n uurtje theorie zeg maar en dan nog een half uurtje wat ontspannen enzo. Was wel gezellig gelukkig.
    Had mijn wekker gezet om 9 uur vanmorgen, vond ik wel vroeg/laat genoeg. Vervolgens heb ik tot half 11 liggen 'snoozen' :). Kon echt niet wakker worden. Wel lekker hoor, maar ben nu wel een beetje loom.
    Heb al wel een was gedraaid en opgehangen en zal zo ff boodschapjes doen en afwassen, anders voel ik me ook zo nutteloos. Las ik ook al bij iemand anders :)

@ suzanne: ik deel je gevoel wat betreft je werk. Al heb ik normaal nog wel heel veel plezier, nu lijkt alles zo onbelangrijk. Het interesseert me amper meer en ga erheen omdat het er simpelweg bij hoort. Eenmaal daar moet ik zegen dat het wel gaat hoor, heb superlieve collega's en heb alle ruimte om mijn dag in te delen zoals ik wil, dus das wel fijn. Misschien idd een goed idee van je om straks, als alles een beetje achter te rug is, eens serieus te kijken wat je wilt.

@ Bubbelbad: hebben we het gister bij de cursus over gehad. Mag alleen niet meer als je vliezen al gebroken zijn, omdat de 'weg' zeg maar open staat dan en je infectiegevaar krijgt.

@ Scheren: hier ook op gevoel. Zal geen patroontje meer inzitten :D

@ Belle: veel plezier op Texel. Geniet ervan!

@ Blaine: fijn dat je je iets beter voelt. Hopelijk krijgen jullie positief bericht nav de sollicitatie.

@ Woops: eigenwijs he.... bel nou... ;)

@ Ankje: sterkte met de verbouwing. Hopelijk gaat alles volgens schema op tijd afkomen.

@ Diana: beterschap meid!

@ Essie: veel plezier vanmiddag.

@ baby draaien: bij mijn zus zat dit er ook aan te komen bij de laatste (3 jaar terug). Een dag voordat ze naar Amsterdam zou moeten om het daar te laten draaien had ze nog een afspraak bij de vk en toen bleek de baby zelf gedraaid te zijn. Was een hele opluchting. Je hoort idd dat het niet zo prettig is dat draaien. Hopelijk werken de baby'tjes hier allemaal een beetje mee...

Ik ga nog ff de kraamzorg bellen. Ik had een voicemail binnen gekregen van gisteren, met de vraag terug te bellen om een huisbezoek te plannen. Kon alleen pas vanmorgen mijn voicemail afluisteren, zit bij vodafone en das nog steeds niet helemaal op orde geloof ik.
    Nou, misschien nog tot later.

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ise stuitbevalling lijkt mij niet echt prettig:$. Maar ik denk er nog niet zo over na. Als die stuit blijft, bespreek ik het dan wel8).

Lynd ja dat gevoel van voldoening is ook heerlijk:)! Hoop dat je een lekker dutje doet;).

15. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Essie; dat is allemaal nog onzeker...ze bedoelen een verhoogd risico. Maar zolang het binnen de marges blijft, is er niks aan de hand. Ik hoop het zo. Moet er niet aan denken bij zo'n kleintje...zo zielig!
    Fijn dat je een keer krampvrij geslapen hebt! Heb je dat stuk zeep onder je matras gelegd? Smakelijk vanaaf bij je schoonouders!

Lynd; hihi geweldig zo'n to do list. We hebben em hier ook hoor. Ik ken het, je streept een paar dingen eindelijk weg....komen er weer net zoveel dingen bij haha! Moet er altijd wel mee lachen. Maar stiekum krijg je dan toch best wel wat gedaan, wat ook weer rust geeft.

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Zitten ook meer risico's aan een stuitbevalling he.. misschien draait ie nog inderdaad.

Wij moeten morgen de baby nog gaan erkennen. Stel je voor dat ineens de bevalling begint, moet ik met hechtingen en al (ga ik maar even vanuit voor het gemak) naar het gemeentehuis om de baby aan te geven. Nee, dat gaat mij niet gebeuren..
    Daarbij morgen het een en ander verschuiven hier in huis om meer ruimte te creeeren en wat spullen wegdoen naar mijn broer. Ik geloof er niet meer in dat het appartement ooit verkocht gaat worden, inmiddels zijn er 4 andere appartementen in de straat wel verkocht (zij deden wel mee aan de open huizen route, dat zou een reden kunnen zijn).. Onze makelaar leek goed maar laat ineens bar weinig van zich horen, reageert niet. Ik maak me er niet zo druk om, wil eerst rustig bevallen maar mijn vriend is stikchagrijnig en daar kan ik dan weer even niet tegen. Dus het was erg gezellig hier vanochtend. Heb er een rotgevoel van. Ik weet het, er zijn ergere dingen....

17. Essie, ja idd wat moet je met die info, ik hoor alleen maar vervelende verhalen over draaipogingen, dus ik weet het nog niet.

Lynd, 2 weken achterstand in bijv groei met het buikje mag, als het maar niet meer wordt.

Ise, ik weet niet of ik voor een stuitbevalling zou gaan, ik heb smalle bekken, dus weet niet of dat zo allemaal 1,2,3 lukt. Hou zelf eigenlijk al een beetje rekening met een keizersnede. Jammer want zou heel graag thuis willen bevallen.

18. Is balen zeg, wat raar dat de makelaar zou weinig van zich laat horen. Enig idee waarom?

Dus morgen de kleine erkennen, wij hebben dit ook al gedaan, anders moeten we alles halsoverkop nog regelen.

19. Een weekje is idd vrij weinig, ik hoop maar dat het buikje ook goed gaat groeien, VK zei al wat meer rust doet wonderen. Dus dat doe ik dan ook maar braaf.

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Nikkie ok dus in feite niks aan de hand! Mooi:)! Positief blijven dan maar he;)! Ik heb geen stuk zeep gezocht nog in huis:D.

Ise irritant zeg die situatie met jullie huis:(.....wel fijn dat jij je er zo bij voelt, maar je vriend helaas dus niet. Hopelijk komt het bij hem ook snel dan. Misschien na het erkennen;)?! Wij gaan het 3 dec. doen, en daarna lekker uit eten om het te vieren:)!

Ok, ik ga me klaarmaken om de stad onveilig te maken!!! Tot morgen allemaal en fijne dag verder8)!

Deel Deze Pagina