Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Ise, balen zeg dat het huis nog steeds niet verkocht is, kan me ook wel voorstellen dat je nu zoiets hebt van dan maar na de bevalling om nu nog te moeten verhuizen lijkt me ook geen pretje.

@ lynd, 3 :$, en dan doen we hier in Nl moeilijk over alle allochtonen met dubbele nationaliteit ;). op zich schijnt een kindje wel makkelijk meerdere talen op te pikken als ze klein zijn dus misschien werkt het.

@ Stuitbevalling, natuurlijk nog niet aan de orde maar je weet nooit, dat zou ik dus niet voor kiezen, dan maar een ks. Dat geeft voor mijn gevoel toch meer zekerheid dat het goed gaat. Ons kleintje wisselt regelmatig nog af hoe hij ligt, soms goed om en soms heb ik het idee dat hij ineens andersom ligt, maar ach dat zie ik over een tijdje wel, ik wil nog niet teveel stil staan bij de bevalling dat komt vast goed.

@ soliicitatie, daar schiet je dus weer niks mee op, ze laten je langs komen en melden dan dat ze op dit moment niet wat hebben en dat er per week wordt bekeken of ze evt werk voor je hebben, maw dat zal wel weer niet wat worden. ook nog 2 via uitzendbureau geprobeerd, maar het blijft toch kunstig dat ze de vacature al vrij geven maar nog niet zeker weten per wanneer het bedrijf iemand zoekt :(. Beetje wazig denk ik dan. Maar vooruit we blijven zoeken en proberen, en dan komt er wel wat.

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Dank jullie wel dat jullie allemaal zo meeleven met Oscar zijn baan!

@stuit: Meneertje hier ligt nu 3 weken in stuit (ik voel heel duidelijk zijn hoofdje bij mijn navel en op de 3D-echo zagen we dat ik dat goed had gevoeld). Ik ben vlak voor mijn mijn eigen geboorte zelf omgedraaid (zegt mijn moeder) en het kindje van mijn nichtje hebben ze met 38 weken kunnen draaien.
    Mocht die van ons een eigenwijze zijn en in stuit blijven liggen, dan kies ik voor een keizersnee. Het is een langere herstelperiode, maar ik vind een vaginale stuitbevalling doodeng: bang dat ie met z'n hoofdje klem blijft zitten, dat er andere complicaties optreden en ik ben - eerlijk is eerlijk - bang voor de pijn als ie eerst met z'n kontje komt.
    Ik heb vanaf het begin het vreemde idee gehad dat ik een keizersnee ga krijgen, maar ik zal nog even moeten wachten om te kijken of ik gelijk krijg!

3. Ik heb dat idee sinds een paar weken, we zullen zien Suzannen of we een keizersnee gaan krijgen.

4. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Aannemer net langs geweest om wat op te meten.
    Hoorde is dat volgende week de steiger komt! Balen!!! We krijgen een andere steiger omdat die steviger is en dus veiliger. Veiligheid voor alles! Daar ben ik het mee eens.
    Dus volgende week zaterdag maar het grint doen.

De bouwers gaan wel iets langer door, dus de achterstand van 1 week gaan ze inhalen. Dus geen vertraging met eind oplevering!!

Rebbel: Hopelijk gaat het kindje dan toch draaien. Zou voor je duimen meis!
    Maar met je kleintje is alles goed, dat is inderdaad het belangrijkste!

Essie: Gefeliciteerd met de trouwdag van je schoonouders!
    Veel plezier vanavond!

Eleni: Ow jeetje! Het zit je ook niet mee dan he.

5. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Eleni
    Getsie, wat vervelend nu weer. Heb je er geen last van (gehad) zelf? Nou succes in ieder geval!

@Rebbel
    Fijn dat alles weer goed was!!! Op naar de minimaal 37 weken!!!

@Ankje
    Wat fijn dat de bouw nu bijna gaat beginnen. Hopen dat het weer meezit en ze lekker op tijd alles af kunnen hebben. Ik ga duimen voor jullie.

@Woops
    Fijn dat het weer wat betergaat, maar denk aan jezelf! Als het niet gaat, bellen hé!!!

@Ligging
    Jeetje toch een paar kindjes in stuit. Het is toch afwachten denk ik ja, maar wie weet draaien ze toch uiteindelijk zelf nog. Dat draaien lijkt me ook geen pretje.

Ik was van plan lekker een eindje te wandelen ja, maar helaas ben ik na een paar honderd meter al omgekeerd. Had opeens weinig fut meer, had het opeens gehad. Dan maar naar huis en nu even afwachten hoe het verdergaat, want het is nog niet veel. Ben heel erg aan het twijfelen of ik wel of niet ga zwemmen vanavond. Vind het héél erg fijn, maar is denk ik nu te vermoeiend. Omkleden, baantjes trekken...nee, ga denk ik toch maar degene afbellen die me zou ophalen.

Fijne avond alvast allemaal!!! Dikke knuffel

6. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ohjee Ankje, moet je toch langer wachten...balen zeg! Maar idd veiligheid voor alles...

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ja dat hopen we gewoon! :)
    jij wil geen draaipoging doen anders? ik vind dat ook maar eng hoor!

@blaine: het is ook zeker niet het einde van de wereld, als het maar gezond is idd, maar ik zou het wel fijn vinden eindelijk weer eens zelf iets te kunnen doen na de bevalling en met een ks heb je weer een herstelperiode en zou ik weer hulp nodig hebben van anderen wat ik na deze maanden wel beu ben..

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    jeetje, idd erg tegenstrijdig allemaal! ;)

@eleni: heh wat balen meid!

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    sorry meiden, maar mn buik is weer onrustig, dus ik zal vandaag weinig bijlezen en reageren, zo eten en maar weer in een warm bad!

ik ga volgende week wel even navragen hoe het zit als ik dus weer vroegtijdig ga bevallen en beepje ligt dan nog in stuit, want een draaipoging doen ze pas later. en ik wil echt no way een stuitbevalling! maar ja ook geen ks!! dus beepje moet maar even lief luisteren naar mama! ;)

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Eleni: naar van dat lage Hb...gelukkig heb je er zelf weinig last van!
    @ Nikki: das wel even schrikken! Hopelijk blijft het binnen de marges en is er verder weinig aan de hand.
    @ stuitbevalling: ik zou er ook niet aan beginnen, hoor! Een draaipoging in principe wel, maar is bij ons tot nu toe niet aan de orde. Wat ks betreft, ik vond het herstel behoorlijk meevallen. Was snel weer mobiel, iig in het huis.

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Jada, ik weet niet precies wat er met die makelaar is. Hij had bijvoorbeeld nieuwe foto's gemaakt maar deze kwamen er pas 3 weken later op, nadat we tig keer hadden gemaild. Uiteindelijk heeft de secretaresse het geregeld meteen nadat we haar hadden gesproken. In eerste instantie was hij juist vlot met alles.

Heb even niet onthouden wat ik verder gelezen heb.

Eten jullie trouwens ook ongeveer 1x in de week "ongezond" (pizza, patat oid). Ik de laatste tijd wel, voel me dan soms schuldig dat ik niet gezond heb gegeten. Maar misschien is 1x in de week gewoon, niet abnormaal veel..

12. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Sorry dames,

Even een ego berichtje!

Heb sinds vandaag zo'n last van de BI dat ik helaas aan bed gekluisterd ben. Ben zo bang dat ik nu tot het eind aan bed gekluisterd zit! Heb zo'n giga pijn dat ik met mezelf geen raad weet! Ik kan er amper uit om naar de wc te gaan. Dat is echt een grote strijd met mezelf. Baal er zo van....

Liefs Marleen

Hoop dat het met jullie allemaal beter gaat dan hier. Want dit is echt niet leuk meer.

13. woops

woops Niet meer actief

Marleentje,
    Jemig dat is erg vervelend als je je bed niet meer uit kunt.
    Knuffel.

Hier,
    Meisje is weer heel erg levendig en heb er weer vertrouwen in.
    Heb wel heel de dag door krampen gehad in de vagina.

Iedereen een goede avond.

14. Mecha

Mecha Niet meer actief

goede avond allen
    ff een snelle inbraak..

hier al een paar dagen vrezelijke pijn onder me schouderblad pfff kan er niet eens overheen aaien dan zak ik al door de grond blegh....

verder nog goed nieuws... me vader gaat me plavuizen leggen dus dat scheeld me 2000 euro jeaaaaaaaaaaaaaaah
    dat is heerlijk dat gevoel :p

mhh me vloer is besteld komt volgende week zondag binnen

me bank is vandaag gebracht heerlijk:p
    ennuh verder komt me keuken volgende week als het goed is .. waar ik alles ga laten is nog effe kijken ivm de vloer die eerst gelegt moet worden :p

ben nu lekker aan het snacken met me moeder en ga zo weer verder met behang krabben in me stekkie :p
    nou daaag allemaal

ps mooi kindje op die foto nichtje van ?? blain of was het chevenne?? nja mooi kindje :D

15. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Ankje: Haha, je moet je niet zo verontschuldigen hoor :D Maakt toch niet uit, ik lees over zoveel :)

@Chevenne: Proficiat tante! Wat fijn. En zo dicht bij jullie kindje. :) Altijd leuk.
    IK hoop dat het verder goed met je gaat.

@Ise: Ja idd, je hebt wel gelijk over die argumenten van pijnbestrijding. Maar mijn nicht zei me ook, dat je de bevalling veel intenser beleefd zonder verdoving. Bij haar eerste bevalling heeft zij een ruggenprik gehad. Toen waren haar vliezen gebroken en moest ze meteen naar het ziekenhuis. De tweede keer, kreeg ze eerst weeën, haar vliezen hebben ze in het zh moeten breken. Ze was dus al veel verder, te ver voor een ruggenprik. En daar heeft ze absoluut geen spijt van. Maarja, we zullen wel zien :)

@Rebbel: Nog voor gisteren even: Proficiat met je 30 weken! :D
    Mmm er was nog iemand 33 weken weken. Ik weet al niet meer wie. Sorry :) Maar toch een dikke proficiat!

@Sanne: Ik herken het wel van dat typen. Ik kan me gewoon minder goed concentreren :D

@Jada: Hopelijk krijgt zijn buikje een sprintje hé, en is het binnen twee weken helemaal in orde.
    Iemand van het forum hier, ander topic, die haar kindje ligt ook in stuit. Zij zijn nu bezig met een speciale therapie. Oefeningen die zij en haar vriend thuis moeten doen. Zou 30-40% kans zijn dat het kindje zich uit zichzelf draait. Ik ben wel de naam van de therapie vergeten.

@Nikkie: Jee, dat is wel even schrikken idd als je dat hoort. Geen 'pret'echo meer. Hopelijk blijft het zo dan hé, en komt er niet meer vocht bij.

@Eleni: Vervelend dat je pillen moet nemen voor bloedarmoede. Was je dan niet super moe de laatste tijd? Maar beter dat ze het nu hebben ontdekt en dat je snel je ijzergehalte weer wat op kan krikken.

Ik heb alles heel snel doorgelezen, dus al ik dingen mis, sorry hiervoor. Niet zo bedoeld!

Ik ben eergisteren mijn spuit voor de mex griep gaan halen. Nu heb ik echt een bult op mijn arm en die doet pijn :( Maarja.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste uren na die spuit best wel wat schrik had. Van ooh nee wat heb ik nu gedaan. Maar mijn mannetje beweegt nog zo goed. Daar had ik gewoon schrik voor. Nu ben ik wel heeeel erg blij dat ik hem heb laten zetten.

Ik ben trouwens nu bezig met het maken van mijn suikerbonen. Doosjes vullen strikjes knopen, krulletjes maken, ... ik zal er wel een foto van nemen als alles klaar is :D

Ik ben nu toch bezig met een rustig deel van mijn stage. Ook op een andere school, niet meer bij die vervelende mentor. Mijn nicht is trouwens nu mijn mentor :D Zo relaxed, daar kan ik echt helemaal mezelf bij zijn. Wel zij was vandaag ziek, afwezig. Ik heb gewoon heel de dag overgenomen. Helemaal zelfstandig voor de klas gestaan en dat ging echt super. Dus zo zie je maar wat een mentor en een stageschool met je kunnen doen. Hier voel ik me echt super goed, en dat resultaat zie je ook wel. tWas echt super leerrijk en leuk om te doen :D
    Maar ik was wel moe :D haha. Morgen mag ik weer achteraan gaan zitten. :D

16. Marleen, wat rot dat je amper het bed uit kunt om naar de WC te gaab, hoop dat het snel iets beter gaat, dat je gewoon lekker uit bent kunt etc.. sterkte

Ise, wij eten hier denk ik ook 1x in de week ongezond, meestal frietjes, pizza komt bijna nooi voor. Vind 1x in de week ook niet abnormaal veel hoor, niet schuldig voelen. Dus de makelaar laat het allemaal een beetje liggen, jammer hoor.

Rebbel, ik weet nog niet of ik een draaipoging wil doen, sta er niet 100% achter. Wil er eerst wat meer over weten, maar wie weet draait hij nog. Rustig aan en geniet van je bad.

17. Hilli, bedoel je misschien haptonomie, lees daar ook weleens wat over. Ach ik denk maar zo de natuur moet zijn werk doen, als de kleine niet wil draaien, dan wil hij niet. Nu al eigenwijs.

Leuk dat je met de suikerbonen bezig bent,ben benieuwd naar het resultaat straks. Super dat het zo goed ging voor de klas.

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ marleentje, wat vervelend zeg, ik snap helaas precies wat je bedoelt, misschien is het voor jou een idee om een nachtje pijnbestrijding te krijgen in het ziekenhuis. Dit heeft mij erg geholpen even een paar uur geen pijn, dan kun je even bij slapen en is het net of de pijn ook weer beter uit te houden is. Ik zou zeggen overleg even met je vk/gyn.

@ mecha, mooi het schiet dus alweer lekker op met je huisje.

19. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @ankje: jeetje, zeg, al vertraging voordat jullie zijn begonnen. Logisch dat ze een veilige steiger neer willen zetten, maar dat bedenken ze toch niet nu pas?!?

@ise: zou me geen zorgen maken om je eetpatroon, hoor! 1x per week ‘ongezond’ (en wat is ongezond?) schaadt je kind echt niet. Als je voldoende groente eet (tomatensalade bij pizza, of slaatje bij patat), dan maakt het al helemaal niks uit. Of je nu gefrituurde aardappelen eet of gekookte, het enige dat je extra krijgt is olie, en dat is alleen vanwege de calorieen rot (en dus voor jezelf) maar voor je cholesterol weer goed. Beter dan speklapjes. Wij eten ’s avonds vrij normaal, (maar daar past friet en pizza of de Mac incidenteel ook in!) maar als je ziet wat ik daarnaast ’s avonds nog wegsnaai allemaal…

@marleentje: oooh, wat rot, joh! Kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad. Hoop zo dat er ook betere dagen zullen komen, want dit is natuurlijk helemaal niks. Nog minder dan 9 weken, volhouden, meid. Laat iemand met wat series uit de videotheek aanrukken, abonneer je op een tijdschrift ofzo. Weet dat dat de situatie allemaal niet beter maakt, maar probeer wat afleiding te zoeken.

@kareltje: goed dat je je eigen grenzen kent (wat betreft zwemmen). Doe vanavond maar lekker rustig aan!

@blaine: balen dat de sollicitatie zulke vage antwoorden opleverde, inderdaad rare gang van zaken. Rot, zeg.

Hier heeft hubby net gekookt, NLs kruidenmixje van een of ander merk voor bloemkool-gehakt-aardappel overschotel. Heb honger als een paard!

20. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedenavond allemaal!!!

@Rebbel
    Meid toch, hopelijk helpt een warm bad je een beetje. Vervelend weer. Dikke knuffel

@Marleentje26
    Jeetje meid, wat balen voor je! Wie weet idd ook een optie voor jou net als Blaine heeft gehad. Sterkte en hou je haaks! Dikke knuffel

@Mecha
    Fijn dat je vader dat heeft gedaan, lekker hoor. Nou meid, doe het wel rustigaan en succes verder met je huissie!

@Hilli
    Lekker dat het nu veel betergaat op je stage. Geniet ervan en nog veel succes!

@Lynd
    Ben daar nooit zo héél goed in, maar leer het wel! Ik voelde dat ik het nu echt niet moet doen. Dus zo lekker een warme douche, beetje computeren en wat tv kijken. Ik moet ook niet te vroeg naar bed gaan, want dan ben ik al weer héééél vroeg wakker morgenochtend. Mmmmm, klinkt lekker wat jullie eten. Was dat ook zo?

Fijne avond allemaal en succes allemaal met alles!!!
    Dikke knuffel van mij

Deel Deze Pagina