Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Dank jullie dames voor de lieve berichten!

Blaine: ik ga het volgende week overleggen met de vk. Kijk het nog even aan.

2. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    @ Ise: ik heb precies dezelfde schuldgevoelens af en toe. Moet zeggen dat we de 1x per week 'ongezond' zeker wel halen. Af en toe misschien wel 2 x :) Meestal 1x friet en soms (1x per 3 weken ofzo) 1 x Mac.
    Heeft vaak te maken met mijn onregelmatige diensten, de drukke agenda van mijn man en soms een baaldag van mij. Had bv afgelopen zondag netjes alles in huis om zuurkoolstamppot te maken. Maar had echt een 'last-van-mijn-hormonen-dag'. Heb ik tot nu toe nauwelijks gehad, maar had echt geen zin en fut om te koken. En mijn man was ook druk met van alles en nog wat, dus hem uitendelijk maar naar de friettent gestuurd. Voelde me ook schuldig, maar ja. Tis idd denk ik slechter voor jezelf dan voor de baby.
    Ik eet tussendoor wel vaker fruit en af en toe wat snoepen moet ook kunnen. Al met al ben ik nog maar zo'n 6 kilo aangekomen, dus zal allemaal wel los lopen...

Hmmm...kga nog maar eens een mandarijntje nemen ;)

3. Sanne, moet toch ook een keertje kunnen lekker mac eten. Als je daarnaast nog maar wat gezonds eet, dan maakt het helemaal niets uit. Mmm, mandarijntje is ook lekker

4. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Wat is het stil hier vanavond?!
    Waar zit iedereen?

5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Marleentje, wat rot voor je. Sterkte!

Hilli, ben benieuwd naar het eindresultaat. En fijn dat het beter gaat op je stage.

Ongezond eten, ik eet dan geen groenten bij de patat. Soms wel wat rauwe wortels ofzo. Probeer dan wel wat extra fruit te nemen, maar dat eet ik sowieso best wel veel. Maar goed, waarschijnlijk ben ik degene die er dik van word inderdaad, zal voor de baby wel meevallen....

6. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @kareltje: eten was wel lekker, maar niet echt bijzonder. Dat is eigenlijk nooit zo bij zulke kruidenmixjes, altijd beetje standaardsmaak, maar heel goed te eten. Kan niet elke avond een culinair hoogstandje maken :p
    Wat ga je kijken op TV? Ik vind dat er niet zoveel is vanavond.

@ise: voor je baby kunnen alle e-nummers (toevoegingen) die in het eten zitten waarschijnlijk meer kwaad dan vet en suiker, de baby neemt per slot van rekening alleen wat het nodig heeft. En patat zal minder toevoegingen hebben dan het kruidenmixje uit het pakje dat ik vanavond heb gegeten. Bovendien kan je in heel normale gerechten ook wel slagroom of spek moeten gebruiken, en dat is echt niet gezonder. Je hebt dus inderdaad alleen jezelf ermee na je zwangerschap (extra kilo's), maar als je dit normaal ook doet dan zal het geen verschil maken. Niet schuldig voelen dus, je mag jezelf ook best wel even verwennen na al dat harde werken dat hoort bij het dragen van een kind!!!

Weet niet wat ik vanavond ga doen, niks op TV, vanmiddag al erg nuttig geweest. Misschien wat recepten in kookschrift plakken, lekker burgerlijk :D

7. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Lynd
    Nee, tv kijken wordt 'm niet! Ik geef al niet zoveel om tv en als er dan ook nog niets bijzonders komt. Ga nu sinterklaascadeautjes inpakken, moet ook nog en ook een leuke bezigheid. Zijn afgelopen maandag voor 1 persoon geweest, moet nog voor 1 lootje kopen. Maar hebben nog even de tijd hé...

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Klinkt logisch Lynd..:D Alleen jammer voor mezelf dan:).
    Ach, als je maar een beetje bezig bent toch. Als het maar niet té lekkere recepten zijn;).

9. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @kareltje: ik heb net dom een computerspelletje gespeeld, ga nu met hubby maar iets anders doen.
    Sinterklaascadeautje inpakken moet ik ook nog, al vieren wij het maar marginaal, je komt toch niet echt in de sfeer hier in het buitenland. Wij doen sowieso kleine cadeautjes met sinterklaas, meer voor de vorm (en normaal surprises en gedicht), en met de kerst doen wij meer. Aan het kerstshoppen moet ik ook nodig eens beginnen!

10. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @ise: t zijn wel lekkere recepten, heb kerstallerhandes van terug tot '82 geloof ik, en die ben ik eindelijk eens aan het doorploegen. Moeten voor kerst voor min. 10 man koken, ik als walvis, dus we zoeken iets heeeeel simpels. Mis nu wel de AH, gewoon zo'n excellence product kopen wat je in de oven kan schuiven en toch heel luxe is...

11. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Lynd
    Wij trekken bij mijn ouders altijd lootjes voor de gezelligheid. Geen surprises, want daar houdt niet iedereen van, dus gewoon voor een bepaald bedrag cadeautjes kopen. Lekker samen eten, meestal lekker warme chocomelk drinken en op het gemakje cadeautjes uitpakken, altijd wel gezellig! Met kerst doen wij weer niets. Wel lekker samen eten en spelletjes doen, maar geen cadeautjes.
    Alles tot nu toe ingepakt. Nog even wat computeren en dan maar een beetje op tijd richting mn bedje denk ik.

12. woops

woops Niet meer actief

Hebben jullie ook zoveel last van overmatig zweten :(
    Ik vooral aan de voeten en oksels :$
    Al hoewel ik over het hele lichaam veel zweet vallen die plekken het meeste op. :)

13. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Woops
    Ik heb het regelmatig héééél erg warm. Heb dan een vuurrood hoofd en zweten is dan vooral onder mn oksels en tussen mn borsten. Erg vervelend hé, maar dat hoort er volgens mij gewoon bij.

14. woops

woops Niet meer actief

Ja denk dat het er ook bijhoort, maar vroeg het me ineens af. :)
    Lijkt soms wel of je in de overgang zit en opvliegers krijgt. :D

15. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja idd Woops, daar lijkt het echt op. Heb het al regelmatig gehad dat ik tegenover of naast een collega zit en die ook zo zit te puffen en blazen, maar...dan zijn het andere hormoontjes waar ze last van heeft, hahaha.

Nou, ik ga lekker naar boven. Hopelijk kan ik een beetje slapen. Moest er de hele week al vroeg uit, nu kan ik blijven liggen zal je zien dat het half 8 is. Nou, fijne nacht allemaal en alvast een fijne dag morgen!!!
    Doei doei

16. woops

woops Niet meer actief

Slaap lekker iedereen!

17. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Ik heb het ook heel vaak heel warm de laatste tijd (maar zweet gelukkig niet echt), terwijl ik juist zo'n koukleum was altijd. VAndaag zat ik ook comfortabel bij 17,5 graden binnen, hubby zette meteen de verwarming aan toen hij thuiskwam.

Toch nog maar even receptjes geplakt, maar niet voordat we om 22.00 nog even richting de hypermarkt zijn gegaan (Tesco, 24/7 open), omdat de plakstift op was :D Nou ja, we hadden ook nog wat dingen nodig die ik vandaag bij de Lidl niet kon krijgen, dus hoeven we van het weekend niet meer. En nu maar richting mijn bed! Heb het best lang volgehouden vandaag, maar alleen omdat ik vanmiddag weer 1,5 uur heb lopen maffen...

Slaap lekker!

18. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Marleen heel veel sterkte, wat een narigheid joh:(.... Misschien dat het idd helpt wat Blaine ook heeft gehad.

Woops ja hoor, regelmatig opvliegertjes hier;)!

Ankje balen dat het uitgesteld wordt, maar ja veiligheid voorop idd8).

Eten: ik heb m'n buik weer nog ronder gegeten dan dat ie al is bij m'n schoonouders, heerlijk hachee met lekker toetje etc etc;). We zijn net binnen! We hebben ze hele leuke boekjes gegeven met zo'n beestje waar je je vinger in kan doen tijdens het voorlezen!! Eén voor opa (Muisje Mollig) en één voor oma (Lieve Lieveheerbeestje). Ze zijn er dolblij mee:)!

Ik heb vanmiddag echt lopen struinen in de stad, heb geloof ik voor over de 200 aan kleding gekocht:$. Haha, morgen lekker alles uitpakken en me weer herinneren wat het allemaal eigenlijk ook alweer was:D. In elk geval een jas in maatje 44:$:$!!

Goeienacht allemaal!

19. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Goede morgen!

Pfff wat een nacht zeg! Ik kon niet echt mijn draai vinden. Ook deed het me ontzettend zeer om te draaien. Ben er dus maar uit gegaan.

Jeroen en ik moeten om 10 uur bij de tandarts zijn. Bah! Maar gelukkig wel controle, dus het wordt niet boren! Jeeeh

Vanavond wordt ik om half 8 opgehaald door mijn vriendin. We gaan dan wat leuks doen wat nog steeds een verassing is.
    Ben benieuwd!

Rebbel: Dan moet je maar even een hartig woordje met je kleintje doen dan he. Hihihi
    Ik hoop dat jullie kleintje snel gaat draaien.

Ise: Ik eet soms wel vaker dan 1x per week ongezond. Dan heb ik echt geen zin om te koken, maar dan eet ik overdag wel veel fruit enzo.
    Volgens mij hoef je niet bang te zijn dat je kindje dan weinig voedingstoffen binnen krijgt. Het gaat erom dat je genoeg voeding voor jezelf binnen krijgt. Voor je ijzer en vocht enzo.
    Je kindje pakt toch wel wat die nodig heeft lijkt me.

Marleentje: Ow das echt ontzettend balen joh! Heb je er een behandeling voor?
    Kreeg trouwens een tip om de spieren in je bekken een beetje los te maken.
    Je gaat op je handen en knieën zitten op bed b.v. en dan langzaam met je heupen heen en weer gaan.
    Misschien dat dat helpt. Het helpt bij mij wel erg veel, vooral als het erg vast zit.

Mecha: Je bent er maar druk mee zo te horen. En je hebt 2000 euro bespaard. Wat lekker!!!
    Doe je wel voorzichtig??

Hilli: Wat goed van jou dat je helemaal alleen voor het eerst voor de klas hebt gestaan! Ik zou 8 kleuren poepen zeg! Hehe
    Erg fijn dat je je zo goed voelt joh! Dat scheelt de helft.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat van je suikerbonen.

Lynd: Ja, ik stond ook even raar te kijken. Want we hadden al mensen geregeld voor a.s zaterdag om te komen helpen met het grint eraf halen. Dit kon ik dus nu af bellen en vragen voor de zaterdag daarop.
    Nou ja, het is niet anders. Gelukkig hebben we niet echt een vertraging. Want de bouwers gaan iets langer door zodat ze de achterstand inhalen.
    Ze doen er alles aan om begin Januari klaar te zijn.

Essie: Wow! 200 euro? Wat heb je dan allemaal voor leuks gekocht?

20. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Goedemorgen dames.

Hier alweer een tijdje wakker. Maar moet zeggen heb toch een uur of 5 geslapen dus een record voor deze week. Helaas nog steeds in bed want kan me amper voortbewegen.

Ankje: bednakt voor de tip maar die oefening kan ik al een week of 6 niet meer doen omdat het teveel pijn doet. Kan niet eens zo gaan zitten.

Fijne dag allemaal!

Liefs Marleen

Deel Deze Pagina