Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Komt er net een brief in de bus over de woningbouw.
    Ze gaan heel het huis aan de buitenkant opknappen.
    Verven, dubbelen beglaasing boven en beneden van voor naar achteren.
    Helemaal top zul je denken.
    Staat er in de brief dat ze kunnen komen tussen de periode van week 49 in 2009 t/m week 23 in 2010.
    Het duurt niet 1 dag, maar de werkzaamheden duren enkele dagen achter elkaar staat er.
    Nou m`n mannetje zal wel gaan bellen dat ze ons huis helemaal als eerste moeten gaan nemen of helemaal als laatste.
    Laat staan dat ik lig te bevallen en ze zijn bezig of de kleine is er net en ze zijn bezig.
    Lekker is dat.
    We zullen zien, weet nu al dat mannetje gaat bellen. :p

2. woops

woops Niet meer actief

:p Heb zelf de stoute schoen al aangetrokken en gebeld. :D
    De opzichter gaat het meteen bespreken met de aannemer en hij vond het een strak plan om ons huis als 1e te nemen.
    Dus waarschijnlijk beginnen ze hier begin December.
    Hopelijk loopt het allemaal volgens plan en wordt het goedgekeurd.

Voel me een sterke vrouw ineens, zelf gebeld. :)
    Meestal laat ik m`n mannetje zulke klusjes opknappen. :p

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    woops: ben trots op je!!!!

volgens mij die filet war je het over hebt is van de AH. Zag ik van de week ook op tv. En volgens mij zag ik het teken van AH erop.

4. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Woops: Vroeger wisten ze niet wat er allemaal mis KAN gaan met het kindje als je het zou eten. Ze weten nu steeds meer, en wordt het dus sterk aangeraden om het niet te eten.

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @woops: goed hoor! Je moet er niet aan denken dadelijk in januari zonder ramen te zitten als je net een kindje hebt!
    Ze hebben bij de AH idd vegetarische filet americain, maar het is niet zo dat hij hetzelfde smaakt. Smaakt wel lekker, maar niet naar filet americain. Meer pate-achtig.
    En over dat eten: ik snap je gedachte over 'waarom vroeger wel en nu niet' (wat betreft eten en drinken), maar denk eraan dat het aantal miskramen/doodgeboren kindjes etc. heel erg is afgenomen over de laatste decennia (sla de statistieken er maar op na). Dat komt o.a. door zulk soort voedingsregels: je hebt gewoon een kans dat je baby er goed ziek van wordt. Betekent niet dat iedereen er ziek van wordt, maar je wil het risico er gewoon niet mee lopen. Je kan ook best 70 jaar roken en geen longkanker ontwikkelen, maar dat betekent niet dat je risico daarop niet veel, veel groter is. Het gaat dus gewoon om kansen, en daar past ook in dat mensen alles doen wat 'verboden' is en toch een gezond kind krijgen. Kans daarop is echter kleiner dan dat je die spullen even laat staan.

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Woops, goed gedaan. En idd de filet is van de AH. Ik koop weleens die met tuinkruiden, best te eten hoor! Ben niet zo van de smeerworsten e.d.

Lynd, wij hebben inderdaad zojuist de baby erkend!

Anke, dank je, ze is 55 geworden..

Nou, ik ga maar opruimen voordat we gaan, die 2 mannen hier liggen te knorren.

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @woops: ik zal het eens gaan proberen van de ah! :)
    ben het met de andere meiden eens over het vroeger wel eten van bepaalde dingen.

@ise: oh jij ook al weer 33 weken! gefeliciteerd! :) en gefeliciteerd met je moeder!

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Stelletje klets kousen :p.

Ik wilde echt reageren maar ....... wat schreven jullie ook al weer :(

@ Rebbel, gelukkig dat je buik weer rustig is, kan me voorstellen dat je toch iedere keer weer schrikt.

@ Ongezond eten, hmmmm heerlijk, ik moet zeggen dat ik ook niet altijd even trouw ben met eten, maar slik dan ook netjes dagelijks mijn vitamines voor de kleine :). Dan weet ikzeker dat die niks tekort komt.

@ woops, die filet is inderdaad van de ah, maar het klinkt lang zo lekker niet, mijn man weet al dat ik zodra ik bevallen ben 's avonds wil eten carpachio, dan een pepersteak gewoon een lekker toetje en 's avonds toastjes met filet en pate :). Als je het niet mag merk je pas dat je het mist ;).

@ Essie, zoveel geld uitgegeven, wat heb je allemaal gekocht dan? Toch niet alleen kleding enzo?

@ Eleni, balen zeg extra medicijnen, en die bakjes zijn wel erg handig hoor ;), zal er wel aan moeten wennen dat ze straks niet meer midden op tafel mogen liggen.

@ Hier, man is druk aan het opruimen en gaat zo rotzooi weg brengen naar de gemeente. de vloer op de overloop ligt erin, het wordt erg mooi bij ons in huis. Mijn zusje en nichtje komen zo thee drinken dus ga nu zo even liggen dan mag ik straks weer zitten. tot later

9. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Essie, ben inmiddels ook wel benieuwd wat je allemaal gekocht hebt.. ;)

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Al is 200 euro tegenwoordig zo weg..

11. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    getver, ik ben me stierlijk aan het vervelen. Heb al best veel gedaan vandaag, maar die kleine klusjes komen me zo onderhand mijn neus uit. Heb ook al een serie gekeken maar heb geen zin om de hele dag voor de tv te hangen.
    Misschien ga ik wel even appelcake bakken, daar heb ik later tenminste nog plezier van :)

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Haha Lynd, goed idee..:). Je moet toch wat he..
    (hoop dat mijn moeder appeltaart heeft gemaakt..njam)

13. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    #11473 Essie79, 20 nov 2009
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
    Ankje jammer dat je weer zo slecht hebt geslapen:(..... Veel plezier vanavond:)!!

Ise van harte met je moeder en met het erkennen:)!

Woops goed zo;)!!

Eleni prachtige buik:)!!

Meiden die zich niet lekker voelen: BETERSCHAP8)!!!

Hahahaha, blijkbaar zijn er sommigen in shock van mijn shopgedrag:D.... Heb net ff op de rekening gekeken; de 'schade' is zelfs nog erger dan 200....ach je moet jezelf af en toe verwennen toch;)?! Zo vaak doe ik het niet dacht ik. En een dure smaak heb ik gelukkig niet. Het is toch vrijwel allemaal kleding ja. Waaronder dus een jas, 20% korting nu bij H&M, die heb ik nu voor 56,-. En ja, bij Prenatal hebben ze ook belachelijke kortingen. Heb veel truitjes en jurkjes/tunieken in allerlei soorten en maten gekocht. Ook wel die ik straks nog kan dragen denk ik, dus dat scheelt. En ook een spijkerrokje. Ik ga zo trouwens weer de stad in, want er moeten (slechts) 2 dingen terug;).

Fijne dag allemaal:)!!

14. woops

woops Niet meer actief

Ik heb het er ook al met m`n mannetje over.
    Als ik bevallen ben wil ik "biefstuk, filet amirecan enz enz"
    Mannetje lacht dan altijd.
    Weet je waar ik ook al enkele weken echt zin in heb?
    Gewoon een glaasje alcohol, en ik drink eigenlijk nooit, dus waar dat gevoel vandaan komt. :(
    Leverpate eet ik soms een sneetje, dat mag ook en de verloskundige heeft me zelfs aangeraden gebakken lever te eten voor het ijzer, niet teveel maar zo eens een keertje.
    We hebben het denk 1x gegeten, niet echt mijn ding. ;)
    En wat denk je van een zacht gekookt eitje met wit brood.
    Nou nu ga ik mezelf lekker liggen maken, moet ik niet doen. :x

M`n mannetje komt me zo oppikken vanuit z`n werk voor een receptie van de directeur, die gaat weg en we hebben al een andere directeur.
    Dus daar zullen wel bittergarnituur langs komen, helemaal slecht maar neem er denk ik wel. :D

Hier is het ook niet elke dag gezond eten hoor, al is het best gezond de laatste tijd.
    Het weekend wil meestal wel ongezond zijn, zoals een frietje of pizza.
    Deze week leven we van stamppotten aan elkaar, boerenkool al 2 dagen en worteltjesstamp al 2 dagen.
    Maar wel lekker hoor die stamppotten.
    Gekruid eten valt nu toch verkeerd dus dan maar echte hollandse kost.:)

15. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @essie: ben niet in shock van de 200 euro hoor, maar had voor mezelf het idee dat het op dit punt in de zwangerschap eigenlijk niet meer loont zoveel geld aan zw.kleren uit te geven (kunnen het nog maar eventjes dragen). Wat ga je terugbrengen? Past het niet of heb je je bedacht?

Nog steeds niet begonnen aan mijn appelcake, weer wat bankzaken geregeld, getver.

over eten: ik kan hier in Hongarije sowieso geen filet americain, rosbief of ossenworst krijgen, dus ik moet sowieso afzien :D Heb wel echt zin een rundercarpaccio, maar kan me ook voorstellen dat de zin in zulke zaken na de zwangerschap snel weer afneemt (als je het weer wel mag eten). Dan moeten we gaan besparen op koolsoorten, uien, knoflook en kruiden, omdat de kleine daar darmkrampen van kan krijgen via de borstvoeding. We blijven aan de gang!

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

Zo kletsmajoren weer 13 pagina's erbij,ik heb er even snel doorheen gesjeesd;) dus ga niet op ieder pers.reageren sorry..

Zag wel een mooie buik voorbijkomen van Eleni.

Marleentje,meid wat rot dat het zo slecht gaat met de bi,maar is het toch niet te proberen een beetje door de pijn te bijten en wel iets van beweging te krijgen want je leest overal dat het van helemaal niet bewegen nog veel meer zeer gaat doen,en misschien als je er toch een beetje doorheen kunt proberen te bijten je wel een positief effect kunt bereiken?
    Nou heb ik het niet over zware dingen maar kleine bewegingen zoals een beetje heen en weer wiegen met de bekken en die oefening die ank ook zei,helpt hier heel goed.Ik hoop voor je dat je er snel weer vanaf zult zijn straks,want dit is niks waard zo,hou je taai hoor!

Lynd,de verveling is toegeslagen lees ik,wat kan dat irri zijn he,ik wordt er af en toe ook helemaal gestoord van en wil best dingen in huis doen mar heb daar dan weer geen zin in,eigenlijk gewoon stom,succes.

filet american, ik mis dat dus ook heel erg,maar nu was ik laatst bij de visboer en die gaf me een bakje makreel filet american mee,nou ik heb bijna mijn vingers erbij opgegeten wat was dat lekker zeg!Misschien een tip,het ziet er bijna hetzelfde uit als de gewone alleen dan met vis ,wat nu dus nog eens heel gezond is ook!

essie,wat heerlijk is dat shoppen he,ik kan daar ook helemaal van genieten gewoon heerlijk shoppen en kopen wat je leuk vind.
    Alain zei al als je straks bent bevallen en je hebt weer een beetje je normale postuur terug dat ik maar eens lekker moest gaan shoppen,dus dat laat ik me geen 2 keer zeggen:D

Rebbel,balen elke keer die rotbuiken he,ik heb vandaag ook behoorlijke veel harde buiken maar komt omdat ik halve morgen met alain in het zkh heb gezeten voor zijn knieen en schouders,3 uur zitten op van die rotstoelen is niet echt fijn nu.
    Gelukkig hebben ze wel ontdekt wat ie nou heeft en krijgt ie therapie en medicijnen dus das wel fijn.

ongezond eten@ hier ook hoor elke week wel een patatje en vaak nog wel een keer gewoon brood,pizza of iets anders wat niet helemaal onder de noemer gezond valt,maar heb er gewoon veelal de puf niet voor hoor om sávonds in de keuken te staan.
    Ach ik eet genoeg fruit en melkproducten,drinkontbijt,fruitmelk enz.

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Essie: Je hebt dus lekker geshopt. Soms mag je jezelf ook wel verwennen. Ben het daar volledig mee eens :D

Lynd: Wat voor serie heb je gekeken? Ik ben hier ook series aan het volgen. Anders zit ik me ook een beetje te vervelen hoor! :p
    Ik kijk b.v. House, Charmed, Lost

18. woops

woops Niet meer actief

Gelukkig hoef ik naar de bevalling daar niet naar te kijken, ik ga de fles geven.

En nog geen cake gemaakt, had wel een plakje gelust. :p

Ik vind het altijd moeilijk om geld aan mezelf uit te geven, zal straks alleen maar erger worden.
    Dan komt die meid op de 1e plek. :D

19. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Sow, paar uurtjes dinocakejes gebakken met mijn petekindje even gepoets en geslapen en weer een aantal blz erbij! Dat gaat snel hier!

Marleentje, je die gestrande potvis ken ik. Ik kan ook al een tijdje niet meer in bad. Geen idee hoe ik eruit moet komen haha!

Eleni; wauw nog een bescheiden buikje zeg, echt goed! Je draagt mooi naar voren. Hoe voel je je? Liggen jouw kindjes mooi op schema? Krijg je nu ook geregeld groeiecho's?

Ongezond eten: ja hoor! Hier met enige regelmaat haha! Ik kook ook vaak, maar ook vaak simpel (pizza, frietje, veel chocolade). Kan totaal geen kwaad voor je kindje! Alleen voor jezelf......na de bevalling haha!

xx

20. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    sjees: ik probeer ook ecth wel oefeningen te doen maar het gaat gewoon bijna niet meer. En die oefeninf van ankje die kan ik echt al weken niet meer. Mag het zelfs ook niet meer van de fysio omdat het gewoon voro mijn lichaam niet goed is de BI is te extreem. Alles kraakt en schuurt. Maar probeer nog wel een beetje actief te zijn maar het gaat echt gewoon niet meer.

Deel Deze Pagina