Januari 2010 Mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by cruella, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Nikkie & Sjees: Het lijkt mij wel erg eng hoor! Hoe weet je nou dat het voorweeën zijn dan en geen weeën zodat je kind er echt aankomt.
    Het komt nu wel dichtbij he?

2. Lynd

Lynd Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    1,119
    0
    0
    Okee, daar gaat ie dan (niet in PB, omdat er meer mensen om vroegen):

Appel-kwarkcake
    2 zoetzure appels
    ca. 1 eetlepel citroensap
    3 eieren
    100 gram fijne kristalsuiker
    200 gram kwark
    75 gram zelfrijzend bakmeel (kan ook gewoon bloem met een beetje bakpoeder)
    25 gram maizena

-Bekleed een cakevorm (ca. 22 cm) met bakpapier (heel belangrijk, anders krijg je hem er naderhand niet goed uit, de appels blijven nl. plakken!). Beboter het papier met wat gesmolten boter en bestuif het met wat bloem. Schil de appels, verwijder de klokhuizen en snijd ze in partjes. Besprenkel de appelpartjes met wat citroensap en strooi de kaneel erover. Verdeel de partjes over de bodem (en evt. tegen de zijkant) van de cakevorm
    -Splits de eieren. Klop in een grote kom de eiwitten stijf met d ehelft van de suiker. Klop de dooiers samen met de rest van de suiker en de kwark schuimig. Schep het kwarkmengsel op het eiwit en spatel het mengsel luchtig door elkaar. Zeef het meel en de maizena erboven en spatel het geheel luchtig door.
    -Schep het beslag op de appelpartjes in de cakevorm. Bak de cake 1 richel onder het midden van een voorverwarmde oven (175 C) in ca. 60 min. goudbruin en gaar.
    -Laat de cake iets afkoelen, verwijder de vorm en het bakpapier en laat d ecake op een rooster verder afkoelen.

Zo. Dat was de relatief gezonde versie. Gisteren bakte ik de ongezonde versie (die ook een hogere slagingskans heeft, die boven zakt snel in als je de oven te vroeg open doet), en die vind ik toch wat lekkerder. Maar niet schrikken van de ingredienten...:

Roomboter cake (met appel, kaneel en walnoot)
    250 gram zachte boter of margarine (even in magnetron zacht laten worden)
    250 gram fijne suiker
    geraspte schil van een citroen (kan je ook in een potje kopen van de Baukje)
    5 eieren
    250 gram bloem
    zout
    twee theelepels bakpoeder (maar: staat op het zakje vd bakpoeder hoeveel je nodig hebt voor hoeveel meel, daaraan aanpassen)

Voor de lekkere versie:
    -2 appels
    -walnoten
    -kaneel

-Beboter een cakevorm van 26 cm en stuif er wat bloem of paneermeel in, schud het overtollige eruit.
    -Klop de zachte boter samen met de suiker en de geraspte citroenschil met een mixer in een aantal minuten licht en romig. Klop de eieren erdoor (recept zegt een voor een, maar daar heb ik het geduld niet voor en werkt ook prima als je het niet doet). Zeef de bloem met een snufje zout het het bakpoeder boven het eimengsel en spatel het geheel luchtig door elkaar.
    -Appel/kaneel/walnootversie: schil appel, snij in blokjes. Hak de walnoten wat fijner. Meng deze samen met wat kaneel door het deeg boven.
    -Schep het beslag in de vorm en bad de cake 1 richel onder het midden van een voorverwarmde oven (160 C) in ca 5 kwartier gaar (als appelversie: 10 minuten langer). De cake is gaar als een erin gestoken prikker er schoon uitkomt. Laat de cake iets afkoelen in de oven, daarna buiten de oven, verwijder de vorm en laat de cake op een rooster verder afkoelen.

Hij is heeeeel lekker geworden :D Ik heb voor de tweede cake eigenlijk altijd alle ingredienten in huis, dus daar hoef ik nooit speciaal voor naar de winkel.

Succes meiden! Laat me weten of het gelukt is!

3. Lynd

Lynd Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    1,119
    0
    0
    Hee ankje, wat leuk gisteren! Gingen ze ook echt full monty op het podium? Ik heb wel de film gezien, wist niet dat ze ook een musical hadden.

Hubby is weer aan de verf (box) in de kinderkamer, hij heeft ook de afzuigkap schoongeschrobt vandaag, en ik heb al afgestoft. Gaat goed. We hebben ook een nieuwe hanglamp voor de woonkamer gekocht (Philips heeft nieuwe eco-line met spaarlampen, maar erg mooi) en nog wat babyspulletjes. Lijstje wordt steeds korter.

Klinkt lekker, Woops, laat je maar lekker verwennen! Wat gaan de andere dames vanavond eten? Ik weet het nog niet, heb meerdere dingen in huis, maar allemaal supermakkelijk (spaghetti met tomatensalade, pizza met groene salade, en weet niet meer wat nog meer). Wij kopen altijd in voor een week (behalve groente, die houdt hier niet lang), en dan kijken we per dag waar we zin/tijd voor hebben.

4. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ha meiden,

even een snelle reactie van mij .. krijg zo nog bezoek n.a.v. mijn verjaardag!!!

All: Thanks voor de reacties op mijn buikfoto!!
    Grappig dat de meeste van jullie hem bescheiden vinden!! Ik voel me echt een tientonner!! :)

Woops: Wow, prachtige buik meid!! :)

Nikkie: Ik draag inderdaad naar voren! Als je achter mij kijkt zou je niet zeggen dat ik zwanger ben! Tot ik mij omdraai natuurlijk!! :D
    Was gisteren zo leuk, in de bioscoop, had ik wat sjans van twee jongens! Toen ik me omdraaide wisten ze niet waar ze kijken moesten, hahaha!! :D 8)
    De kids lopen een week voor op groei en het gaat erg goed met ze!! Ze zijn ook enorm levendig.. echt de hele dag door!
    Hoe is het met jou?
    Leef je ook een beetje met de angst dat ze elk moment wel kunnen komen? Ik moet echt nog minimaal 9 dagen wachten met bevallen, anders moet ik naar een ander ziekenhuis!!
    Heb de kleintjes dus al goed toegesproken... :p

Liefs Eleni

5. Sjees

Sjees Niet meer actief

Lynd,
    dank voor je recepten,ik heb ze meteen opgeslagen en zal binnenkort eens aan de bak gaan,heb er nu al zin in,mmmmmm

Ankje, voorweeen worden qua pijn niet erger,ze kunnen wel erg pijnlijk zijn,maar het is te doen zeg maar,als je echte weeen krijgt dan wordt de pijn almaar erger en als je onder de douche gaat zitten dan blijf je ze voelen,voorweeen worden minder onder de douche.
    Je merkt echt het verschil wel,ook gaan echte weeen niet meer weg maar dit zakt na een paar minuten of na een paar uur weer af.
    Ik heb het nu sinds gister met vlagen,en hoop dat het morgen weer over is,ik vind de pijn in de rug t ergst eigenlijk die harde buiken ben ik zo onderhand wel gewend:D

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

eleni, ik vond je buik ook bescheiden,maar dat komt ook omdat ik bij een tweeling meteen aan een gigabuik denk:p, echt fijn dat ze zo goed in de groei zijn.
    Heb idd wel gelezen dat je van een tweeling vaak wat eerder bevalt maar 30 weken is nog wel wat erg vroeg hoor,hou ze nog maar even lekker binnen,zo te lezen zitten ze daar prima;)
    Moest hard lachen om je bios verhaal, die zullen even raar hebben gekeken.

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Wow Sjees, al 35 weken!!!!! :$ :$

8. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Owh sjees, zie nu je andere reactie, haha!! :D

Ik moest ook erg lachen in de bios! Was echt een hilarisch moment, haha!! :D
    En inderdaad... ze moeten voorlopig nog minimaal 5 weken blijven zitten van mij!! Maar toch leef ik een beetje met die angst dat ze eerder zullen komen....

Zul je zien... komen ze precies op de uitgerekende datum! :D

9. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,680
    1,442
    113
    @ Eleni, precies op de uitgerekende datum is niks mis mee ;). Maar ik denk dat die kans wel erg klein is, maar voorlopig moeten ze nog even blijven zitten.

@ Woops, balen zeg dat je zo slecht geslapen hebt, geniet maar lekker van je luie dag.

@ Sjees, hoop ook voor je dat het nog weer weg trekt.

@ Ankje, leuk zeg naar een musical, en ik ken de film en die is erg grappig.

@ Nikki, Als de personen in de musical op die uit de film lijken dan laat het lekkere er maar vanaf :D.

@ Essie, wat super zeg, dt het gelukt is met je werk, heb je daar ook eindelijk meer duidelijkheid over, dat is toch wel erg prettig.

@ Hier, ik heb ook een echt luie dag, heb lekker een huispak aan, had geen puf om me aan te kleden, een van de honden was vanacht ziek, dus hele keuken onder de stront bah, dus toen mijn man beneden was vanochtend hoorde ik al snel nee he, dus toch maar even een beetje gaan helpen, lekker een broodje gegeten en toen was ik zo moe en moest nog kleren aan, boven even lekker gaan liggen, werd ik om half 2 wakker omdat mijn man zo druk aan het klussen was :). Ben nu dus beneden lui aan het zijn en zal zo even een boodschappenbriefje voor hem maken, zodat hij straks eten enzo kan halen.
    Ik heb stiekem een erg lieve familie, die echt klaar staan als het nodig is, voor een paar jaar terug kon ik zelf niet autorijden en moest 2x per week naar het ziekenhuis voor therapie, mijn moeder is toen 10 weken lang iedere keer met me mee gereden, wat dat betreft heb ik het wel erg getroffen :).
    Ik ga nog even lekker verder luieren en bedenken wat ik dit weekend allemaal eten wil:D

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Lynd: Heel erg bedankt voor het recept :D ! Ik ga het van de week uitproberen! :p

Ja Lynd! Ze ging echt volledig uit de kleren! Echt super gaaf. :D

Sjees: Maar is het normaal dat je nu al voorweeën hebt dan?
    De vk zei tegen mij toen die vrijdag nacht dat het indalings weeën konden zijn. Ik moest toen ook onder de douche gaan staan.
    En als je voorweeën hebt wil dat dan niet betekenen dat je lichaam zich al voorbereid op de bevalling?

Sorry, misschien een beetje veel vragen. Maar ben een beetje nieuwschierig en ook een beetje bezorgd. :) :p

11. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,473
    0
    0
    #11531 Essie79, Nov 21, 2009
    Last edited: Nov 21, 2009
    Ankje leuke verrassing;)!! Enne, was het de moeite waard dat ze naakt gingen:D:p? Ik heb dezelfde vragen als jij hoor, dus gewoon vragen. We zijn er hier toch om elkaar te helpen;)

Blaine lief hoor:)! Fijn dat je het 'wat dat betreft' wel hebt getroffen8)!

Eleni ja ik vind je buik ook bescheiden. Een kennis van me is vorig jaar bevallen van een 2-ling (meiden) en die pens was echt niet normaal:$:D!!! Maar ach, elke buik is anders en je weet nooit hoe ver ie nog doorgroeit;). M'n buurvrouw van verderop is vorige week bevallen van een zoon: 4300 gram en 54 cm:$.

Sanne balen van je suiker; hopelijk valt het mee8). Werk ze morgen nog met de voorlopig laatste vroege zondagdienst! Lekker vooruitzicht joh:)!

Sjees/Nikkie balen van die voorweeen zeg:(...sterkte ermee! Lijkt me erg pijnlijk. Had vanmiddag ook weer ff 1x steken onderin, echt maar heel even en toen was het weer weg. De 2e keer nu dat ik dat had.

Lynd klinkt heerlijk zeg die recepten;)! Enne, ja wat een weelde he die 3 dagen. Ik wilde eerst eigenlijk ma,di,wo maar m'n vriend moet altijd op di op zijn werk zijn ivm vergaderingen. Dus was ook prima:). En hoef ik de kleine niet 3 dagen achter elkaar achter te laten;)!

Hier: meiden bedankt voor jullie lieve reacties op mijn goede nieuws:)! Ben inderdaad helemaal gelukkig;)! Weer een last van mijn schouders8). M'n vriend is al sinds 8.00 vrienden van ons aan het helpen met verhuizen, de schat. En als ie zo thuiskomt moet ie ook nog boodschappen doen....en moeten we vanavond nog naar een verjaardag. Bleeehhh, stomme verplichtingen:(! Ik haat verjaardagen steeds meer:x!! Was vandaag echt heerlijk weer he, ik heb nog een tijd op het balkon gezeten met 8) en een boekje:)!

12. Ankje, ik heb hier lost seizoen 2, weet alleen niet of hier de laatste DVD het hier doet (is een kopie), maar kan wel proberen een kopie voor je te maken, hoor het wel

Ankje, wat leuk zeg The Full Monty,fijn dat je zo genoten hebt

Wops, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt, hopen dat het snel beter gaat

Hier gaat het eigenlijk wel prima. Vandaag gewerkt, maar ben de laatste dagen niet meer zo actief op het werk, zit meer achter mijn bureau en doe dan maar wat achterliggende werkzaamheden, Ach nog maar een paar dagen, heerlijk. Heb alleen de laatste dagen last van de onderrug, maar met een kruikje gaat het redelijk.

Allemaal een fijne avond.

13. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    @Eleni: Super mooie buik meid! En nog maar 10 kg! Daar zit ik al bijna! Trouwens wel een hele mooie pyjama hoor. tLijkt of hij echt lekker zit :)

@Essie: Proficat met je baan, echt fijn dat alles in orde is en dat je dat nu al weet :)

@Sjees: Spijtig dat je zoveel last hebt van oefenweeën. En proficiat met je 35 weken!! Nog 2 en ze mag gewoon al komen. Dat zijn ... 14 dagen ... Dat is echt niets! Krijg je nog geen zenuwen? Ik heb dat nu al soms :D

@Mecha: Jij ook proficiat met je 30 weken :D
    Heeft nu bijna iedereen een 3 als eerste cijfer?

@Ankje: Wat fijn dat het zo leuk was gisterenavond :D kBen eens benieuwd naar die musical :D

14. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Ik ga even niet reageren, heb teveel gedaan vandaag. Ik moest en zou samen met vriend alle kasten uitruimen en opnieuw inruimen met een bepaald systeem..:). Mijn vriend (die normaal erger is dan ik) werd gek van mij:D. Daarna pannenkoeken gegeten met mijn vader, moeder en broer. Met harde buiken en al,want die heb ik aan de schoonmakerij en opruimerij overgehouden.

Maarrr, ik wilde even laten weten dat Rebbel mij heeft gesmst dat ze gisteravond is opgenomen met contracties om de 5 minuten. Het deed gelukkig niks met de bmm, maar ze wilden haar toch een nachtje houden. Als ik meer weet horen jullie van me..

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ank,vraag maar raak hoor!
    Nee het zijn geen indalingsweeen,de kleine zit al helemaal vast in de bekken,en het zijn ook geen steken bij mn vagina/onderbuik.
    Geloof me je merkt straks echt het verschil

Hili,ja begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden idd,maar van mij mag ze er wel uit nu hoor,verrek alweer vd pijn in mijn buik en rug,dus vind het wel goed zo eigenlijk:)

Nou heb wel vanmiddag nog wat productiefs gedaan,gestreken,badkamer en slaapkamer beetje schoongemaakt en wasjes gevouwen,allemaal op mijn dooie akkertje maar in ieder geval iets gedaan:D

16. woops

woops Niet meer actief

@rebbel/ise,
    Hopelijk is alles goed en blijft het kleintje nog even zitten.
    Beterschap

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

ise,jemig daar schrik ik van zeg,hopelijk gaat alles goed met rebbel.

Doe jij ook wel een beetje rustig aan?? knuffff

18. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Loop een beetje achter de feiten aan.. maar Rebbel mocht nog niet naar huis, als het goed gaat morgen. Dus hopen dat vannacht alles rustig blijft en ze lekker naar haar mannetje(s) kan.

Sjees, jij bent ook lekker productief geweest.. :)
    Ik ga nu lekker slapen, nog even het bed opmaken. Morgen nog wat laatste dingen doen en dan is het wel weer even goed!

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

Slaap lekker ise!!

20. Mecha

Mecha Niet meer actief

whahaa wat een leuke verassing whahah
    super leuk bedacht.. ennuh weet je zeker dat je dat droomde 8)
    hahah leuk joh ennuh ok duidelijk ik wacht het af dinsdag en dan zien we wel kuss

Share This Page