Klinkt erg gezellig Ise! En ow wat zal dat smaken!! Heel veel plezier vandaag. Ik dacht dat ze ook een rechte hadden Essie. Maar dat weet ik niet zeker.
Goeiemorgen, @ Lynd, Hilli: Wij hebben het eerste jaar misschien in totaal zo'n 6 à 7 keer alarm gehad van die angelsound, en dan moesten we ons dochtertje echt wel wakker maken, ze werd er niet zelf van wakker. We weten dus achteraf niet of dat vals alarm was (niet dat ze ooit blauw was ofzo gelukkig!). Maar het opvallende is dat het in het tweede jaar niet meer is afgegaan, terwijl ze net veel beweeglijker is geworden in haar slaap. En het is niet zo dat het alarm afgaat als je kindje niet op die matjes ligt, als ons dochtertje 's ochtends rechtop staat in bed, dan gaat het alarm ook niet af. Dat van dat spanningsveld zit wel wat in Lynd, maar ja, er zijn op andere plaatsen ook vaak spanningsvelden (bv door mobiele telefonie) en ik ben echt altijd heel bang geweest voor wiegendood, vandaar... @Lynd: wat doe jij eigenlijk van werk? Ik vraag het omdat je het had over een artikel schrijven voor een wetenschappelijk tijdschrift (komt me bekend voor). Zit je in de onderzoekssector ofzo?
@essie: ik heb ook die van de Hema. Prima kussen. Slaap er alleen soms mee, voornamelijk om mijn been op te leggen, maar soms vind ik het ook opeen irritant en lanceer ik dat ding uit bed. Die van de Hema is licht gebogen, je kan hem in een U leggen maar ook bijna helemaal recht.
Ik lees steeds vaker van die Angelsound. Ik ken dat niet, wat houd dat in? -------------------------------------------------- Ik ga nog even terug naar bed. Tot straks!
Matje ledikant: wij hebben een "Aerosleep", dat raadden ze toen aan bij Gardo. Hierdoor zou de baby altijd kunnen blijven ademen, ook als ie onverhoopt met z'n gezichtje naar beneden draait.
@juni: ja, het blijven lastige overwegingen wat betreft wiegendood. Ik weet alleen dat vrienden van me (met kindje van nu 4,5 mnd) echt al een paar keer vals alarm hadden, met een duur ding (weet niet precies welke). Spanningsveld mobiele telefoons is wel wat anders (andere straling), maar zou ik idd ook niet mee experimenteren. Wat betreft elektriciteit zou ik in elk geval nooit onder een elektriciteitskabel gaan wonen. Wat voor werk ik doe: ik werk(te) nu als internationaal project manager bij het landelijk instituut voor gezondheidsbevordering (dat heb ik ook gestudeerd). Vnl houdt dat in samenwerking met instituten uit andere landen mbt grotere onderzoeken in Europese context op gebied van public health (en ja, dat kan inderdaad van alles zijn). Daarvoor werkte ik een aantal jaar in NL als onderzoeker/docent op een uni. Uit die tijd ligt nog een onderwerp waar ik een jaar onderzoek naar gedaan heb, waar ik nog een artikel over wil schrijven. Is echter weken werk, en sinds mijn verhuizing een jaar geleden eigenlijk geen tijd voor gehad. Niet echt meer zin in, maar wil geen jaar werk weggooien, en eigenlijk heel interessant thema.
@ankje: angelsound is een dun matje dat je onder het hoeslaken legt in het bedje van het kind (of zelfs nog lager?), dat registreert of het kind ademhaalt of niet. Als het matje geen ademhaling meer waarneemt, klinkt er een alarm (wordt volgens mij in combi met babyfoon aangeboden). Dit zou moeten helpen wiegedood te voorkomen.
Wil ik naar bed....komt de aannemer nog even lans hahahaha Hij wilde het raam nog even opmeten. Ook vertelde hij dat de steiger donderdag, uiterlijk vrijdag. Wordt geplaatst. A.s. Maandag beginnen ze dan echt met bouwen! Bedankt voor de uitleg Lynd! Misschien ga ik ook wel even kijken naar zo'n angelsound. Lijkt me toch wel erg handig en de kans kleiner maken voor wiegendood. Nou ik ga weer een poging doen om het bed in te kruipen! hahaha
Ankje ja zal je net zien! Enne, zo'n aerosleep dan? Als ik het goed heb begrepen is dat ook om wiegendood te voorkomen! En is zonder stralingen oid.
Hoi Allemaal, Een goedemorgen weer deze morgen,zie dat er aardig wat vroege vogels zijn,ik heb vanacht tot 4.30 kunnen slapen en moest toen naar de wc,ik haal dan altijd meteen een glas water,maar toen ik liep schoot er weer zon pijn door mijn rug dat ik het water heb laten vallen. Heb na een half uur kreunen Alain maar wakker gemaakt of ie een kruik en paracetamol wilde halen,want ik wist niet meer hoe ik het had,gelukkig daarna wel weer in slaap gevallen tot 9.00 uur,dus op dat vervelende uurtje na eigenlijk best veel geslapen. Lynd ik deel jou mening wbt de angelsound helemaal, ben er dus ook niet echt voorstander van. Essie,ja ongeduld is hier ook volop aanwezig,helemaal nadat ik gister babyfotos van mijn neefje en nichtje zat te kijken en ook van bij hun geboorte,nou toen had ik helemaal de kriebels zeg. Zal trouwens mooi zijn als de beeb nu goed ligt,waarneer mag je weer naar de vk zodat ze kunnen kijken?(oh zie het al 7 dec.) Lynd, 1,5 uur reizen voor het zwembad is dat niet wat erg veel nu op het eindje?Van het zwemmen wordt je nl.ook al best moe en rozig en dan nog die lange terugreis weer .. Ise,mmmmmmmm soesjes zijn een van mijn favoreite lekkernijen,kan je er een paar deze kant op sturen,ik heb ze trouwens ook zelf eens gemaakt,maar das nog best lastig vond ik.
Sjees ojee dus glas ook stuk?! Volgende keer maar in een plastic beker doen dan he, wil niet dat je je voetjes stukmaakt! Waren dat dan weer voorweeen Gelukkig heb je verder wel ok geslapen.... O jij mag de kleine al echt bijna vasthouden!!!! Spannend he?!
Over de angelsound: je legt het onder het matras, niet onder het hoeslaken. Zelf vind ik het erg handig en geruststellend maar dat is voor iedereen persoonlijk. Trouwens, als je gewoon al een babyfoon gebruikt, veroorzaakt dat ook al een elektrisch spanningsveld. Lynd: dat klinkt interessant, jouw werk. Dat je geen zin hebt om aan dat artikel te werken kan ik me goed voorstellen. Zelf heb ik na de verdediging van mijn proefschrift heel lang een soort dipje gehad, en pas 2 jaar later ben ik dan toch weer in de wetenschap terecht gekomen.
essie,ik weet het niet eigenlijk,ik heb vooral pijn aan de bovenkant van mijn rug bij de schouderbladen zeg maar heb af en toe het gevoel dat het van de maag afkomt,omdat ik die ook in mijn buik een beetje voel,ik ga het woensdag even aan de vk vragen,want vind het nu wel lang aanhouden.
Hoi allemaal, Heb even geen tijd om terug te lezen (erg druk op het werk). Oscar zou vandaag zijn 3e gesprek hebben, is de betreffende persoon ziek....! Tja, we wachten al bijna 8 maanden, kan een week er ook nog wel bij... zucht! Fijne dag allemaal en tot snel!
suzanne, gatver das echt balen zeg, leef je er zo naar uit en dan moet je weer langer wachten,ik blijf duimen voor jullie!
Suzanne irritaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaant!!!! Wachten sucks!! Werk ze vandaag.... Sjees ja ff navragen hoor....
Goede morgen, Net wakker en ben een opgeblazen waterballon aan het worden. Houd zoveel vocht vast, heb gisteren met m`n moeder even een extra grote maat slippers gehaald, m`n schoenen krijg ik eigenlijk niet meer aan. Vingers doen zeer van het vocht en m`n meisje mag van mij wel komen hoor. Maar ze moet nog tot 1e Kerstdag wachten dan ben ik 37 weekjes. Ik heb niets terug gelezen en wens iedereen een fijne dag toe. Groetjes
suzanne: balen zeg dat het egsprek is uitgesteld. Daar kijk je dan zo naar uit. Is er wel al een nieuwe datum bekend? Woops: balen dat je zoveel vocht vasthoud! Kan me indenken dat dat erg vervelend voelt. Nog even de laatste loodjes! Hier vanacht 5 uurtjes geslapen dus een nieuw record! Helaas de pijn blijft maar er zit niets anders op dan wachten tot de kleine komt! En dat duurt nog wel eventjes denk ik. Vandaag de 32 weken dans!!
hoi meiden, dank jullie wel voor de reacties! ik had gister even geen puf om te komen kletsen! had gister veel pijn en vandaag ook weer. beepje ligt in stuit met de voetjes beneden hebben we ook op de echo gezien en ik krijg dus steeds flinke trappen naar beneden, ze zijn echt heel pijnlijk! het voelt alsof beepje lange teennagels heeft en me zo van binnen open haalt. ik voel het ook echt heel erg laag, maar net boven mn vagina, mannetje heeft het gister ook geveoeld, daar voel je hem/haar gewoon bewegen. kent iemand dat? ik vind het zo vreemd dat het zo laag zit! vanmiddag hebben we een afspraak in het zkh over het doorspreken van de bevalling. ow ik heb net een wiegje besteld voor ons beepje, wat vinden jullie ervan?! Bekijk bijlage 30894
@all: dank jullie! Er is nog geen nieuwe datum; eerst wachten totdat die man weer terug is..... @Woops: pas je wel op met dat vocht vasthouden? Hoe is je bloeddruk? Geen HELPP-sydroom ontwikkelen!!! @Marleentje: proficiat met je 32 weken! We hadden vannacht wel kunnen chatten: ik heb ook maar 5 uurtjes geslapen.... @Rebbel: wat een mooi wiegje!! Onze kerel ligt ook in stuit, maar dan in een U-vorm, dus hij schopt tegen mijn ribben. Wat een naar gevoel moet dat zijn als je het zo laag voelt.