Ank, ja wil wel zwemmen eigenlijk,hopelijk ontspant alles dan een beetje, zou het wel fijn vinden als ik mee mag rijden, btw heb Alain net geholpen met een mail aan zijn baas,dus ben benieuwd .. Rebbel,ik ben blij te lezen dat je weer thuis bent,het is toch ook wat bij jou,echt veel genieten komt er zo ook niet van,maar we hadden de afspraak dat de kleine nog een paar weken bleef zitten he! Ik duim voor je dat alles goed gaat en de kleine nog gaat draaien straks,is ook niet geheel onbelangrijk. Ise,dacht al jij bent echt productief zeg! Maar het klinkt echt lekker die soesjes,, ben er de hele ochtend al aan aan het denken,ga maar vragen of Alain ze uit zijn werk mee wil nemen,mmmmmmmmm Lady, yoepie nog een weekje,heerlijk gevoel ,of niet? Hilli,wat zien jou suikers er mooi uit!!! Ik ben ze nu ook aan het afmaken,en dan alleen nog een kaartje maken voor eraan.Ik zie de naam trouwens niet hoor.. Prachtige wieg ook,echt heel mooi! Wat zetten jullie trouwens op het kaartje wat aan de bedankjes komt,alleen de naam,of nog een tekstje? Ik weet niet zo goed wat ik erop moet zetten namelijk
Sjees: bij ons staat op de bedankjes zelf zijn naam, onze naam, geboortedatum en een regel tekst van het geboortekaartje. We doen het dan het bedankje in een folie met een lintje eraan. Verder geen kaartje eraan omdat alles op het bedankje zelf staat. Ik zal even ons bedankje doorsturen via pb er leest namelijk een vriendin mee op het forum.
Ja, de namen zullen wel uiteenlopen hier! Zoveel verschillende soorten mensen! Maar dat is alleen maar leuk toch Nog een weekje ja... het schiet op... Ik heb ook pas 4 weken voor uitgetelde datum verlof, maar heb me een slag in de rondte gewerkt, zodat ik per 1 december ook echt vakantie heb... en de 30e was toch al mijn roostervrije dag ... Per 1 januari sta ik op straat, dus wilde zo lang mogelijk verlof na mn ontslag (en ja, echt waar: geen verlenging van contract omdat ik zwanger ben!).
Jemig,lady, dat meen je niet,dus jij zit na je zw.verlof zonder baan,kun je het dan wel rondbreien allemaal? Bij mij is het ook allemaal onzeker,en ik vind dat best wel stressen,het idee dat ik niet zeker weet of ik nu straks wel of geen baan meer heb,wij kunnen het financieel namelijk niet rondbreien als ik geen baan heb.
Hilli: wat een leuke doopsuiker en een prachtige wieg zeg! Succes bij de gyn, ik zelf ben net terug van de gyn. Ik zie misschien een naam, maar het is toch erg onduidelijk. Ise: mmm, soesjes, zo lekker. Was dat voor op je werk ofzo? Sorry, ik kan nooit op veel tegelijk reageren omdat ik alles zo weer vergeet. Hier net terug van de gyn. Het kindje lag nog steeds met het hoofdje naar onder en de rug links en de voetjes rechts. Het gewicht werd geschat op 1700 g. Het kindje zou volgens de gyn dus nog ietsje zwaarder kunnen zijn bij de geboorte dan ons dochtertje (3355 g). Netjes dus. De vroedvrouw had zich dus blijkbaar voor niets zorgen gemaakt, zij vond blijkbaar mijn buik nogal klein en bovendien ben ik de laatste maand amper aangekomen. Maar dat was de vorige keer ook zo, er zit nu 9 à 10 kilo bij maar de laatste 2 maanden kom ik niet veel meer aan, zo'n 2 kilo nog misschien.
Ladyjoey: ik was ook werkloos voor en na de geboorte van ons dochtertje, op zich is dat iook wel weer leuk, dan heb je echt veel tijd met je kleintje.
Ik ben waarschijnlijk ook werkeloos na de zw. verlof. Maar probeer me daar niet zo druk om te maken. Wat Juni ook al zegt, je hebt dan wel extra lang tijd met je kleintje. Wel blijft het ontzettend naar de je weer moet solliciteren enzo. Het is balen.
Dag iedereen! Ik had gisteravond en vandaag flink last van harde buiken (kwamen echt om de paar minuten). Toch maar vanmiddag controle gehad van de verloskundige. Het zijn echt harde buiken en geen weeën en een heel duidelijk teken dat ik het rustiger aan moet gaan doen. Daarnaast is ons kindje vrij klein (niet verontrustend overigens) waardoor de verloskundige mij heeft geadviseert meer rust te nemen. Ik heb vanmiddag besloten om maar niet meer te gaan werken. Op zich hoef ik nog maar een dag of 3, maar dit is wel het moment om te stoppen. Kindje gaat voor! Fijn om te horen dat het met iedereen wel (redelijk) goed gaat! Nog even en dan gaan we aftellen naar de bevalling!
@LadyJoey: echt balen van je baan zeg! Dat het uberhaupt mag om je contract niet te verlengen, echt erg vervelend voor je. En Ankje ook al!! @Belle: heel verstandig!! @hier: ik heb sinds een week vreselijke keelpijn. Geen rauwe keel, maar echt op 1 plek links achterin. Vannacht er bijna niet van geslapen en nu is het nog niet weg. Ik wacht nog af tot woensdag, anders toch even naar de dokter. Vanavond yoga en een (leuke!) collega van me, 21 weken zwanger, gaat er vanavond ook mee beginnen. Gezellig. @namen: ik ben ook heeeeeel benieuwd! Op zo'n forum kom je altijd zulke verschillende mensen tegen met allemaal andere achtergronden, ik kan mijn nieuwsgierigheid bijna niet bedwingen! Iedereen een fijne avond en tot morgen waarschijnlijk!
Ja Suzann, ik heb nog wel een baan hoor. Maar ga hem waarschijnlijk wel verliezen. Ik werk namelijk in Zwolle en rij met een lease auto ruim een uur heen en ruim een uur terug. Mijn baas wil de leaseauto opheffen per 1 jan. Deze regeling hebben ze gemaakt omdat het bedrijf ging verhuizen van Almere (waar ik woon) naar Zwolle. En omdat ze een leaseauto wilde inschakelen heb ik er voor gekozen om mee te gaan met verhuizen als ik ook een contract kreeg voor onbepaalde tijd. Daar zijn ze mee akkoord gegaan. Maar nu ze de lease auto willen opheffen kan ik niet naar Zwolle komen. Ja met OV en dat is zo'n 3 uur heen en 3 uur terug. Nou dat doe ik dus niet he. Ik sleep ze nu ook voor de rechter omdat er namelijk op papier staat dat het bedrijf zorg zal dragen voor het vervoer zolang er genoeg mensen in dienst zijn die er gebruik van maken. Tot nu toe zijn er 2 weg van de 9. Er is dus een grote kans dat ik door de rechter wordt ontslagen met een ontslag vergoeding. Dus dat word ook spannend de komende maand. Tis een heel verhaal geworden, maar hopelijk heb ik het een beetje duidelijk kunnen omschrijven.
Belle: rustig aan doen hoor, goed dat je gaat stoppen met werken. Hoe groot/zwaar werd jullie kindje nu geschat dan?
Ik krijg eerst 36 uur volledig ivm zw.verlof Daarna wordt dat 70%... maar dat is nog altijd meer dan 24 uur werken Dus ik ga er eigenlijk alleen maar op vooruit
dat ik mn baan kwijt ben, is niet zo'n ramp... de reden waarom vind ik niet eerlijk en niet terecht... officieel mag het niet eens... want ze hebben duidelijk aangegeven dat ik wel goed functioneer, kwalitatief werk lever en getallenteerd ben... dus ja... beetje dubbel
Mooie foto! Hoezo onderkin?? Je ziet er echt niet dik uit.... maar goed, ik weet ook niet hoe je er voor je zwangerschap uitzag natuurlijk... Bij mij is trouwens het dikker worden echt gestagneerd, ik ben wat voller in mijn gezicht en in mijn benen maar daar is niets meer bijgekomen. Hopelijk gebeurt dat ook niet in de laatste weken. Ik hou tot nu toe geen vocht vast... @juni: ze heeft daar verder niets over gezegd. Wel dat ze wat klein is voor de termijn maar niet klein genoeg om bv een groeimeting te laten verrichten. Ik ga denk ik met een paar weken zelf een groeiecho laten doen. Fijn om te weten hoe het echt met haar gaat en stiekem nog een keer bij haar kijken...
LadyJoey wat is dat voor belachelijk gedoe:x?! Dat mag dus niet he! Heb je goed in de CAO gekeken wat daarover staat als ze je toch ontslaan? Ik neem aan dat je bedoelt die 70% = de uitkering via WW?? Wat voor werk doe/deed je eigenlijk? Ankje ik zou zeggen die reistijd....erg lang he. Misschien had je anders zelf wel ontslag genomen? Kan je met je ervaring geen soortgelijke baan in Almere zoeken? Succes! Sjees hoezo bij jou onzeker Belle goeie beslissing van je! Suzanne wat naar die keelpijn! Is het geen maagzuur? Ik heb daar sinds een week steeds vaker last van, erg vervelend. Beterschap! Hilli wat een leuke bedankjes en schattig wiegje! Enne, je naam wist ik al, dan is ie wel makkelijk te ontcijferen. Hoe was het bij de gyn?!?! Rebbel stoere mooie wieg!! Mecha grappige foto toch8)?! Hoeveel zijn er gemaakt? Sanne fijn dat het beter gaat! Ja lachen he die billen die naar buiten komen, doet die van mij ook regelmatig Woops ja op naar Lidl: Winnie de Pooh!!!!! Bedankjes zijn hier ook helemaal niet gebruikelijk en doen wij dus ook niet. Maagzuur krijg ik steeds meer last van helaas..... En wat zijn er dan veel (uiteindelijk) zure dingen die je dan dus maar laat staan....
Hilli, wat een prachtige wieg en erg leuk die bedankjes, volgens mij zag ik de naam wel, maar ik hou mijn mondje dicht Ladyjoey, jeetje meid, belachelijk omdat je zwanger bent, ben je ontslagen, maar je functioneert wel goed. Beetje tegenstrijdig Belle, rustig aan meid. Je hebt groot gelijk kindje gaat voor alles. Maagzuur valt wel mee hier, alleen een pijnlijke onderrug.