Januari 2010 Mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by cruella, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Wist ik ook niet maar ik dacht ik vraag het gewoon. Want dan zou hij 3 weken voor de uitgerekende datum de 2e prik krijgen en is hij 1 week voor de uitg. datum beschermd. Dat lijkt mij zinvoller dan wanneer je na de geboorte nog de eerste moet krijgen.. Blijkbaar dachten zij er ook zo over :)

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ja achteraf is dat natuurlijk wel logisch, dan is jullie kindje al vanaf het begin beschermd.
    Slim van jou zeg! :D

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    ise: dat is dus overal anders geregeld. Ik heb het 2 weken terug gevraagd aan de dokter en die zegt dta hun dat dus absoluut niet doen omdat de ze bij de huisarts alleen de risico groepen vaccineren en de kinderen en omgeving van pasgeboren moeten de vaccinatie halen bij de ggd. Iki dus de ggd gebeld en die zeggen dat mijn man geen recht heeft op de vaccinatie omdat de kleine nog niet geboren is. Jeroen krijgt dus pas de inenting als de kleine er is en er nog vaccins over zijn bij de ggd anders heeft hij pech. Dat zegt de ggd hier.

4. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Ja dat had ik inderdaad nog in mijn hoofd Marleentje. Heb dus gewoon toch even brutaal gebeld. Ze heeft overlegd met de huisarts en die vond het verstandig, misschien hadden ze gewoon wat over van de eerste prikronde ;).

5. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

@Ankje: hoop het! Was ooit bij een vriendin in het ziekenhuis die daar lag vanwege zwangerschapsvergiftiging en ik herinner mij daar een vrouw die volgens mij al 42 weken zwanger was en die zó graag ingeleid wilde worden. Maar dat deden ze mooi niet! Zij maakte zich ook nog eens verschrikkelijke zorgen en moest daar zelfs om huilen... heeft wel indruk op mij gemaakt.

6. Belle1978

Zie hier een foto van vandaag. Merk dat je de vorm niet heel goed kunt zien... t'is te donker. Maar ik zal mijn man vragen eens echt een duidelijke goede foto van mij te maken. Maar goed, het gaat om het idee :)

7. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Nou ik heb net de GGD in Flevoland gebeld en daarna het landelijke nummer 0800-1100.

Maar op 21 december is de laatste rond voor de vacinatie en alle mensen die daarna bevallen komen de ouder dus niet in aanmerking om zich te laten inenten.

Misschien dat er later nog een rondje komt, maar dat is nog onbekend.

Ik vind dit echt belachelijk. Wij die in Jan. zijn uitgerekend hebben geen recht om na de geboorte zich te laten inenten.

Belle: mooie buik foto meis!

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

ank,dat snap ik niet want als je een baby hebt onder de 6 maanden straks dan mag je toch ook een vaccinatie halen?
    Dus dat is wel tegenstrijdige informatie dan.
    Ach weet je misschien is er tegen die tijd wel helemaal niet meer zo veel sprake vd griep, en als het juist wel heftig is tegen die tijd dan zullen ze die regels echt wel weer aanpassen,doen ze nu ook elke dag zowat dus zou me daar denk ik niet zo druk om maken.

belle, heel mooie buik hoor!

9. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,680
    1,442
    113
    @ Woops, wat leuk zeg, het was me al opgevallen dat je de laatste tijd niet zo acrief bent op het forum. Valt het je nog steeds een beetje zwaar? of ben je gewoon zo druk nu je thuis zit dat je geen tijd hebt? Is het nu al of morgen? In ieder geval veel plezier.

@ Ankje, hoop ergens voor je dat de uitslag goed is, is wel zo prettig toch. En au voor jeroen, vervelend zeg, hij zwangert dus echt mee :p, ook last van zijn heup :D.
    Nu snap ik het van je werk ik dacht al er zit toch ook wat dichterbij maar als de sfeer niet goed is dan zeker niet aan beginnen, en ach je hebt voorlopig nog werk dus tegen die tijd rustig rond kijken komt het ook wel goed.

@ Ise, wat een ... opmerking, sommige mensen hebben ook geen inlevings vermogen, je niks van aantrekken hoor. Het is zo makkelijk om te oordelen over een ander vooral als je aan de buitenkant niet wat ziet, ik roep ook regelmatig je kunt beter een gebroken been hebben dat snappen mensen. Gewoon lekker genieten van de laatste weken je hebt het enige doede gedaan voor jezelf en de kleine.

@ lynd, balen zeg dat er niemand was bij het zwemmen, doe je zoveel moeite om er te komen, weet je al waarom. Ik las wat over zembla, dat ga ik dus echt niet kijken he :). Ik wil niet van die enge dingen horen, heb gisteren ook heel dapper de boeken over de bevalling gepakt om eens te lezen, maar moet eerlijk zeggen dat ik die minder vind, heb echt zoiets van dat zie ik dan wel, misschien stom. Maar wil me er niet te druk om maken en het gewoon op me af laten komen.

@ Belle, ik denk dat het ook erg aan de vk ligt en de reden. Over het algemeen vind men de reden ik ben het zat niet goed genoeg :p
    Je snapt vast wat ik bedoel ;). Maar als het lichamelijk of geestelijk niet meer wil zijn sommige vk wel bereid eerder te helpen. In principe zijn in Nl de regels zo dat je 2 weken overtijd mag lopen, en zal men niet eerder ingrijpen. Misschien kun je het gewoon eens met je vk bespreken? Ik hoop ook dat ons krummeltje mooi op tijd is, en zoniet dat de gyn een handje helpt, want moet er niet aan denken nog 8 weken te moeten volhouden dat wordt me toch echt te gek. Ik vertel krummeltje ook regelmatig vanf welke datum hij mag komen, hopelijk luisterd hij :D.

@ lady, Ik wist niet dat je op visite komt :p, Mijn oudste hond heet endo ;), vind hij vast gezellig hij is dol op visite. Maar bedoel je dan de endoscopist ofzo, ik snapte het niet helemaal, zal wel wat gemist hebben.

@ Hier, het gaat goed de laatste dagen met slapen, ben ik zo blij om. ik hoef er gelukkig 's nachts bijna nooit uit, van de week had ik een aantal glazen prik gedronken en moest ik er spontaan 's nachts een paar keer uit, dus dat doe ik ook niet weer. Was ik net even snel naar het toilet, kom ik terug in de kamer heeft mijn ene hond in de kamer geplast :$. Ik heb toch echt 2 volwassen en zindelijke honden in huis, en ze zijn vandaag toch echt al wel uit geweest, net dus verplicht de halve kamer staan dweilen, en nu dus balen en pijn hebben. Ze lag zelfs te slapen toen ik naar toilet ging ben 2 minuten weg en taadaa verassing grr.

10. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,680
    1,442
    113
    @ Ankje, dat klopt inderdaad, ze gaan er vanuit dat het hoogtepunt dan al is/geweest is en enten dan dus niet meer. De dames die graag een enting voor de man/vriend willen zou ik gewoon even overleggen met de ha, sommige zijn erg schappelijk. Dit is toch een zeldzaam moment dat ik blij ben een risicogroep te zijn en wij dus gewoon voor alle entingen mogen.

11. Belle1978

Blaine: nou lekker dan en bedankt hond!
    Moet de laatste tijd gelukkig iets minder vaak plassen 's nachts... héél fijn!

Wat betreft inleiden: ik snap wel dat verloskundigen niet gevoelig zijn voor het feit dat je het op een gegeven moment zat bent, maar ik ben eerder bezorgd dat het alsnog fout gaat met de baby op het laatst omdat het niet echt in het voordeel van het kind lijkt te zijn om het tot 42 weken te laten zitten. Niet alleen door de Zembla uitzending, maar ook omdat ik het vaker heb gehoord. Vandaar... Ik ga het zeker bespreken in elk geval!

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ik heb vandaag mijn bevalplan gemaakt,en ga deze morgen met de vk overleggen, ik heb gelukkig veel van de punten van de site kunnen halen want wist eerst heel niet hoe en wat je er in moest zetten.

·Ik wil graag thuis bevallen, behalve als de VK vindt dat we naar het ziekenhuis moeten gaan
    ·Ik wil graag de weeën in bad opvangen / onder de douche, al naar gelang wat ik prettig vind
    ·Ik wil zo lang mogelijk rond kunnen lopen
    ·Ik wil graag iedere houding aan kunnen nemen die mij het beste lijkt tijdens de ontsluiting
    ·Ik wil liefst geen pijnstillers gebruiken, tenzij ik daar uitdrukkelijk om vraag.
    ·Ik wil graag zo veel mogelijk privacy tijdens de ontsluiting en tijdens de geboorte.
    ·Ik wil graag dat mij uitgelegd wordt wat er gebeurt, zodat ik weet wat me te wachten staat
    ·Ik wil graag na de bevalling de baby direct / zo snel mogelijk op mijn buik, tenzij dit om medische redenen niet gaat
    ·Ik wil graag zo snel mogelijk beginnen met aanleggen aan de borst
    ·Ik wil dat mijn man te allen tijde bij mij kan blijven / in mijn buurt
    ·Mijn zuster zal indien mogelijk aanwezig zijn, maar stand-by in woonkamer. Als alles goed gaat kan zij dan na de geboorte er bij komen. Ik wil verder niemand anders er bij vlak na de geboorte.
    ·Indien gehecht moet worden, wil ik daar graag plaatselijk voor verdoofd worden indien mogelijk.
    .Ik wil liever niet dat er stagaires of leerling verloskundigen tijdens de bevalling aanwezig zijn

Indien ik in ziekenhuis moet bevallen
    ·Ik wil zo min mogelijk wisselende mensen in de verloskamer
    ·Indien er medisch ingrijpen nodig is, zoals knip / vacuumverlossing / keizersnee, wil ik graag dat dat aan mij uitgelegd wordt en waarom
    ·Indien een keizersnee nodig is, wil ik liever ruggenprik, dan een algehele narcose
    ·Indien in het extreme geval van een spoedkeizersnede onder algehele narcose nodig is, wil ik graag dat mijn man en de baby in de kamer aanwezig zijn als ik wakker word, tenzij dit door medische noodzakelijkheid niet mogelijk is
    ·Als ik om een of andere reden geen beslissing kan maken, wil ik dat mijn man dat voor mij doet

Na de bevalling
    Ik wil de baby graag veel bij mij in bed hebben.

Ik wil niet dat de baby zonder mijn toestemming van de kamer wordt gehaald.

Mijn man zal als eerste de baby in bad doen.

Verblijf in het ziekenhuis
    Als alles goed verlopen is en er is voor de baby en voor mij geen medische noodzakelijkheid om te blijven, dan wil ik graag zo snel mogelijk naar huis.

Ik hoop dat er rekening met dit alles gehouden wordt, zodat ik met een tevreden gevoel terug kan kijken naar deze bevalling.

13. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,680
    1,442
    113
    @ Belle, zou ik zeker doen, dan weet je ook alvast hoe zij er tegen aankijken en kun jij ook alvast jouw argumenten geven. Nu lukt dat vaak nog wat nuchterder ;).
    Ik ben ook even niet zo blij met de hond, had ze dan ook naar buiten gedaan, nu zag ik net dat het ineens regent dat is dan wel weer zielig dus toch maar weer binnen gelaten ;).

14. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,680
    1,442
    113
    @ Sjees, duidelijk hoor, en wel grappig dat je netjes iedere keer vermeld tenzij het medisch niet anders kan, komt erg doordacht over. Is er nu al meer duidelijheid in waar je moet/mag bevallen?

15. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Lekker Blaine, van de hond..
    Ja, je kan inderdaad beter een gebroken been hebben. Of in ieder geval iets zichtbaars/bekends. Ik geniet zeker nog even van de laatste weken! Jij ook doen he..

Nou, als ze verwachten dat dan de griep alweer weg is, waar was al die ophef dan voor nodig? En inderdaad belachelijk Anke. Als je je als zwangere nu niet wil laten enten heb je dus daarna geen keuze meer. Laten we hopen dat die stomme griep gewoon weer lekker snel verdwijnt.

Ik moet morgen naar de vk, moet dan mijn wensen bespreken. Ze gaat me vast aankijken of ik gek ben als ik zou zeggen dat ik niet over de 41 weken wil lopen.. :)

16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    @Sjees: van welke site heb jij die punten gehaald? Daar wil ik ook wel eens een kijkje nemen namelijk....

17. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Duidelijk Sjees!

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

ik heb die punten hier van zwangerschapspagina uit topics enzo,en gewoon wat aangepast naar mijn situatie en hoe ik het wil,als je bevalplan op google intypt dan krijg je meerdere sites met tips wat je er allemaal in kunt vermelden.

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

Blaine als ik het tot 37 weken uit kan zingen mag ik in principe thuis bevallen

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Thanks!

Share This Page