Goedemorgen dames, Ik ben zojuist bij de vk geweest. Controles waren allemaal goed! Groeiecho de kleine loopt nog steeds voor op groei en weegt nu ruim 2000 gram! Dus een dikkerdje zoals de vk zei haha. Hij was lekker druk tijdens de echo sprong van de ene naar de andere kant. Wel lekker om weer een echo gehad te hebben. BI: hebben het over het slechte slapen en veel pijn gehad. De vk gaf ook aan dat er niet echt iets aan te doen was. Mag nu wel paracetamol nemen voor het slapen maar verder kunnen en mogen ze niets doen! Ze gaf wel meteen aan dat de bevalling erg zwaar word omdat ik zo'n extreme BI heb ik mag van haar nu ook niet meer thuis bevallen. Wel evt poliklinisch. Maar dat hangt nog van het bekken onderzoek af op 8 december. Moeten nu 9 dec weer op controle!
Dus nu eerst op naar de 32 wk en dan is 34 weken ook alweer heel dichtbij... Ben zelf a.s. maandag 34 weken, lekker idee toch wel.
Marleentje fijn dat alles goed was, waarschijnlijk voelde de kleine het aan tijdens de echo, hier was hij laatst met de echo ook al zo druk. Jammer dat je niet meer thuis mag bevallen, maar in het ziekenhuis zijn ze natuurlijk beter voorbereid.
jada: ja precies. Dit ivm de bekken de vk zei je hebt echt steun nodig voor je benen dus moet het in het ziekenhuis. En ze is zowiezo bang dat het erg zwaar en pijnlijk word door de bekken. Maar we zullen zien misschien word het nog wel een keizersnede als de gyn naar mijn bekken heeft gekeken. Ik moest er in ieder geval sterk rekening mee houden van de vk.
marleentje ben benieuwt wat je bekken onderzoek zal zeggen dan wel even spannend dan natuurlijk zou je op zien tegen een keizersnee of dat niet ??
blommeke: ik zie er persoonlijk helemaal niet tegenop. Ik heb zoiets van als het zo toch niet gaat lukken wat van te voren al bekend is dan heb ik geen keus en heb geen zin om eerst een bevalling in te gaan en dan alsnog een keizersnede om het maar gewoon te proberen. Dan heb ik liever meteen een keizersnede. Ik wacht wel af. Maar ik zie er echt helemaal niet tegenop.
Marleentje: wat doen ze eigenlijk precies bij zo'n bekkenonderzoek? Ik weet niet hoe je er zelf over denkt, maar misschien is een keizersnede helemaal niet zo'n gek idee omdat je volgens mij best nog wel wat kunt beschadigen bij een gewone bevalling. Dan zit je straks na de bevalling helemaal in de kreukels... Jij bent toch kraamverzorgster? Of heb ik dat verkeerd onthouden? In elk geval heb ik morgen (eindelijk!) intake van de kraamzorg, wat houdt zo'n intake eigenlijk in?
belle: klopt ik ben kraamverzorgende. Daarom zei de vk ook dat het misschien voor mijn herstel beter is een keizersnede te krijgen. Maar we zullen zien. Ik moet zeggen weet niet precies wat het bekkenonderzoek inhoud. De vk gaf wel aan dat het pijnlijk kon zijn. Dus ga ervan uit dat het inwendig is dan. Ik kijg dit onderzoek omdat in mijn familie veel bekkenvergroeiingen zitten en dan tijdens de bevalling op het laatste moment besloten word dat het een spoedkeizersnede moet worden. En dat wil ik voorkomen. Ik heb dat liever meteen een keizersnede helemaal nu met mijn bekken. Intake: dat houd in dat ze alles met je doornemen of je de belangrijkste dingen in huis hebt of dat je er van op de hoogte bent dat je dat nog moet regelen zoals kruiken, bed verhogen dmv klossen enz. Ze nemen dan je wensen en je vragen door die je hebt. En ze bespreken met je wat de taken van de kraamverzorgende zijn. Wanneer je de kraamzorg moet bellen rondom de bevalling en op welke uren je recht hebt in je kraamtijd. Dat is het zo'n beetje. Bij onze organisatie worden de intakes altijd pas tussen de 35 en 37 weken gehouden en vaak alleen telefonisch dus je bent nog snel haha
maarleentje gelukkig maar dat je er zo over denkt en indd dan beter meteen als een hel van een bevalling en dan als nog een keizesnee ik ben het helemaal met je eens dus dan word het geen domper voor je als het zo moet zijn gelukkig
blommeke: daarom heb me erop voorbereid dus dan valt het niet meer zo tegen he. En zie in mijn werk vaak vrouwen die nog erg snel herstellen van een keizersnede dus bekijk het positief.
Marleentje: Dank je wel! Ha ha ha... dus ik ben nog ongeduldig dan... bij deze kraamzorg zouden ze tussen week 32 en 34 komen en a.s. maandag ben ik 34 weken dus vandaar... Een aantal van ons hebben de intake ook al veel eerder gehad. Zit dus nog wel verschil in. Ach ja, ik wacht morgen af en dan hoor ik het verder wel. Even kijken of ik nog vragen heb... Lijkt mij overigens geen pretje, dat bekkenonderzoek. Ik hoop dat ze een beetje voorzichtig met je zijn.
belle: gewoon op je af laten komen morgen. Stelt niet zoveel voor hoor. Maar het is wel prettig om te weten wat je nu wel en niet kan verwachten van de kraamzorg en dat je je eigen wensen kenbaar kan maken. En de vragen die je evt hebt beantwoord worden. Moet zeggen ben ook heel benieuwd naar het bekkenonderzoek. Ben wel blij dat jeroen altijd overal mee naartoe kan dus dat ik daar niet alleen lig tijdens dat onderzoek.
Er is weer heel wat bijgeschreven, ben maar even weggeweest.. . Moest de hond uitlaten en liep meteen langs de prenatal, hoorde dat daar 50% korting was op een deel van de kleertjes. Ik heb maillotjes en een shirtje en bij de hema nog wat rompers. Voor onder de jurkjes die ik heb gekocht. Scheelt wel lekker hoor! O ja, en nog een lakentje voor in de wieg.
Marleentje, 2 kilo rond de 32 weken is toch normaal? Onze kleine was met 26 weken bijna 900 gram dus ze zal ook bij 32 weken wel zo'n 2 kilo zijn geweest..
Zit ik hier weer te kletsen.. Ik moet over 25 minuten weg naar de vk, ff snel eten, make-upje op, fiets uit de schuur pakken... Dus tot later!
Blommeke: Ow sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Begrijp je nu wel hoor hahahaha. Ik lees waarschijnlijk niet goed. Maar dat gevoel ken ik niet, en mijn man ook niet. Maar kan me enorm goed voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Gelukkig hoef je nog maar 7 weken. Ik vind je een kei harde vrouw Blommeke. Ik zou op ten duur helemaal gek worden. Vind dat je wel een hele dikke schouder klop hebt verdient hoor! Maar blijf wel goed op jezelf letten, dat je niet instort ofzo. Marleentje: Jeetje! Dan heb jij echt flinke BI zeg! Ik heb zelf ook bekken-klachten (is gelukkig wel minder als BI). Ik kreeg als aanrader om eventueel op een baarkruk te bevallen. Dat schijnt minder zwaar te zijn voor je bekken. Lekker dat de controle goed was! Het is wel minder dat je niet thuis mag bevallen, maar denk ook wel een geruststelling met je bekken. Want in het ziekenhuis kunnen ze je met alles helpen en hebben ze alles bij de hand. Ise: De hema heeft inderdaad ook ontzettend leuk spul. Zag trouwens in een krantje van de Zeeman dat zij ook leuke majos voor baby in de aanbieding hebben. Ga ze ook halen. Succes bij de vk!
Nou de steiger gaat hard joh! Heb even een foto gemaakt. Deze foto is vana de achterkant van het huis genomen. View attachment 31403 Er komt hier dus nog een hele etage bovenop.
ise: met 27 weken de pretecho woog ons kindje 1442 gram en nu ruim 2000. Volgens de vk was dat veel dus weet het ook niet haha