ooh eleni, fijn om te horen dat alles goed was, toch wel even een opluchting dat je zekerheid hebt, anders blijf je ook zo twijfelen bij alles wat je voelt. Doe maar rustig aan en niet weer doen hoor!
hey meide ben ik weer even voor ik dalijk weg ben. heb net even lekker geslapen heb overal last van van die pijntjes waar je moe van word bet even lekker gedoucht dalijk even eten en dan naar hailey haar school om te knutselen met de andere mama's voor 5 dec even lekker met iets anders bezig zijn dus ankje geeft niet hoor ik wist ook niet hoe ik het uit moest leggen hahaha toch zo'n onhandig onderwerp. me moeder vond het ook maar vreemd die vind natuurlijk meteen dat ik moet bellen hahah over bezorgt op mezelf letten doe ik zeker kan er niet onderdoor schieten met de kinderen staat flink in de stijgers bij jou hoor wel super leuk en helemaal geen sorry ik zou ook entusiast zijn kareltje het is zeker druk hier maar we spreken gewoon af hoor want dat is alleen maar goed voor me even iets anders en iets positiefs daar moet alles gewoon even voor wijken dus ik zou zeggen gooi maar met wat datums en lekker aan schuiven vanavond altijd lekker niet zelf hoeven koken lynd succes op gym en toch veel plezier he toedels meide ik ben eten en knutselen zal dalijk weer uit gebreid lezen
Zo heb net even lekker 1,5 uur geslapen. Kreeg ook harde buiken. Dus ben maar even gaan liggen. Was ook blij dat de mannen weer weg waren. De steiger staat en is helemaal klaar. Nu kunnen wij zaterdag beginnen om het grint van het dak te halen. Maandag beginnen ze met bouwen. Hilli: Normaal heb je ook last van jeuk en korstjes. Maar het schijnt dat als je zwanger bent het wel eens anders kan uitpakken. Net zoals een Blaasontsteking. We hebben nu 2 slaapkamer (wel groot hoor). En we krijgen er 3 bij. Veel plezier vanavond! En eetsmakelijk! Jada: Bedankt Jada!! Alle huizen zijn inderdaad anders. We hebben 5 jaar geleden dit huis gekocht als nieuwbouw. En je kon toen kiezen uit 3 maten. 4,80 5,40 en 6 meter breed. Wij hebben 6 meter breed. Ook kon je uit verschillende indelingen kiezen waaronder ook de ramen en deuren enz. De kleur aan de voorkant kon je ook kiezen, maar de kleur aan de achterkant is overal hetzelfde. Eleni: Wat fijn om dat te horen zeg! Wel ontzettend tof daat ze je gelijk nakijken enzo. Is ook een lekkere geruststelling voor jou dat alles goed is met je 2 jongens! Nu lekker rustig aan doen met je blauwe plekken, en geen rare brokken meer maken he. Blommeke: Tja, het is inderdaad ook erg lastig om uit te leggen wat je hebt gevoeld. Zolang het maar niet zeer heeft gedaan, kun je er van uit gaan dat het goed is gegaan. Maar ik moet je moeder wel gelijk geven. Als je het niet vertrouwd, bellen!
@ Lynd: het mooie van een kind krijgen, is dat je weeeeeeken op een soort adrenalinerush kan leven! Als alles een beetje loopt, dan zijn die eerste weken ook best wel te doen. Dan is de roze wolk best wel eens aanwezig... Natuurlijk ben je kapot van je bevalling, maar op de een of andere manier zijn de gebroken nachten e.d. in het begin helemaal niet zo erg. @ Sjees: ja ja, de laatste periode is voor jou aangebroken! @ Rebbel: jippie,31 weken! Baby, nog even blijven zitten he? @Ankje: fijn dat ze nu echt gaan beginnen! Gaaf zeg, een hele verdieping erop....3 slaapkamers erbij, wauw! @ Eleni: nee zeg, meis...dat is schrikken! Hopelijk is alles goed.O, zie dat de ahrtfilmpjes goed waren...fijn! Nu ff rustig aan doen, he maatje! Dikke knuf! @ Hilli: volgens mij is er wel altijd een gyn aanwezig hier, hoor.....tenminste bij mij was er een gyn om 21 uur......Het OK-team moest wel opgeroepen worden toen. Voor een ruggeprik kan je sinds kort 24/7 terecht in een NL, maar de anesthesist moet wel eerst opgeroepen worden.... Zo, nog 3 dagen werken! Begin het echt wel een beetje zat te worden, het werk...gelukkig snapt mijn directeur het ook! Morgen heb ik bijv. eigenlijk een verplichte studiemiddag, maar dat red ik nu ff niet, dus ze zei ook meteen dat ik niet hoef te komen. Wel balen, krijg net bericht dat mijn zw.gym vanavond niet doorgaat....over 2 weken ben ik op vakantie en die mis ik ook al en d laatste les is op 6 januari en wie weet zijn er dan al een aantal bevallen? *zucht*
Hoi meiden, ff snel een berichtjr via iphone. Zit nu in het ziekenhuis, vanwege jeuk onder mijn voet, wat mogelojk zwangerschapscholestase is. Ik krijg nu een full check up. Laat het maar even over me heen komen. Ben verder niet gestresst ofzo. Liever het zekere voor het onzekere. Wordt goed voor ons gezorgd hier. Mijn complimenten voor het zkh. Houd jullie op de hoogte.
Ankje, wat heerlijk dat de steiger klaar is, en hopelijk heb je even goed kunnen slapen. Hilli, het was een beetje grapje over tijdens kantooruren bevallen,en dat komt omdat alleen tijdens kantooruren er een gyneacoloog aanwezig is in ziekenhuis,na die tijd moeten ze hem oppiepen en dat kan dan soms best lang duren. Die afscheiding zou ik even voor naare de huisarts ,dat is denk ik een schimmelinfectie,je hoeft behalve afscheiding geen andere klachten te hebben Wat vervelend ook dat je zo moe bent meis! Chevenne,waar zit je?? Gaat alles goed?? Blaine, ja was echt een zooi,alles is weer schoon,behalve de stoel Jij gaat ook hard,34 alweer,ja lijkt mij ook wel super om met 37 weken te bevallen hoor,veel plezier met shoppen zaterdag en heel verstandig dat je even een rolstoel meeneemt! Jada,wat lekker bijna verlof!! Blaine,wat fijn dat je je nog steeds beter voelt,ben heel blij voor je dat dat nachtje je goed had gedaan,nou hopen dat het een beetje zo blijft. Eleni, getsie meis ik kreeg gewoon kippenvel van je verhaal,wat vervelend,hopelijk heb je niet te veel zeer,maar dat wel vies tegenvallen ben ik bang, tja ik denk dat ik toch wel de vk op de hoogte zou stellen,oh zie dat je in het zkh langs mocht komen en alles goed is gelukkig,rust maar even goed uit,misschien even paracetamol tegen de pijn en als je een badje hebt misschien even daarin om de spieren warm en soepel te houden tegen pijn en stijfheid. Lynd,hopelijk is het allemaal gelukt met je artikel Blommeke, veel plezier met knutselen vanavond
succes met de onderzoeken chevenne, hopelijk is alles goed. Fijn dat er goed voor je gezorgd wordt. Hopelijk weet je straks meer.
Had ik net een berichtje aan je getypt,omdat ik je al even niet had gezien hier lees ik net je berichtje,meis,hopelijk is alles goed,moet je een nachtje blijven of alleen wat onderzoeken nu?Sterkte!
Chevenne, toevallig las ik vandaag over zwangerschapscholestase, nog nooit eerder over gehoord. IS er iets tegen te doen? Rustig aan en we zien je snel weer op het forum Ankje, leuk zeg zo is ieder huis uniek en niet van die standaard rijtjeshuizen. Mamanama, ik heb een beetje hetzelfde, ook nog 3 dagen werken, maar ben er nu wel een beetje klaar mee. Vind mijn werk superleuk, maar kijk nu gewoon erg uit naar mijn verlof. Blommeke, leuk knutselen voor 5 december heb je idd een beetje afleiding.
Ik wist niet wat dat zwangerschapscholestase inhield dus heb het opgezocht en gekopierd want zal vast niet de enige zijn die het niet kent; Zwangerschaps-cholestase Tijdens de zwangerschap kan galstuwing in de galwegen binnen de lever ontstaan. We noemen dit zwangerschapscholestase. Het ontstaat meestal in de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Het belangrijkste verschijnsel van de cholestase is de jeuk. Verder worden er bij laboratorium - onderzoek milde of wat duidelijker afwijkingen gevonden die duiden op galstuwing (cholestase). Na de zwangerschap verdwijnen deze verschijnselen weer vrij snel. Deze aandoening heeft helaas wel negatieve gevolgen voor het ongeboren kind. Kinderen worden te vroeg geboren, er is een verhoogde kans op sterfte rond de bevalling en de kans op het krijgen van een doodgeboren kind neemt toe. De oorzaak is nog niet echt opgehelderd. Meerdere factoren spelen waarschijnlijk een rol. Er is een erfelijke aanleg en waarschijnlijk spelen ook omgevingsfactoren een rol. Deze aandoening komt vooral in Scandinavië voor en in Chili, maar zeker ook in Nederland. Waarschijnlijk wordt deze aandoening te weinig gediagnostiseerd. Inmiddels is er een goede behandeling mogelijk n.l. met ursodeoxychol. Het helpt tegen de jeuk, vermindert de galstuwing en vermindert het risico voor het ongeboren kind. Het middel kan zonder problemen tijdens de zwangerschap worden gegeven
Mamanama: Wat fijn dat je directeur zo begripvol is. Chevenne: Sterkte en succes! Sjees: Bedankt voor het opzoeken! Ik wist inderdaad ook niet wat het was. Klinkt wel ernstig zeg!
Ben nu net weer thuis. Ik heb al een week of 2 jeuk onder mijn linkervoet. Echt diep van binnen, word er soms een beetje gek van. Vorige week had de vk gezegd dat ik even leverfuncties moest laten prikken via de ha. Was er nog niet aan toe gekomen. Moest vandaag weer bij de vk zijn, i.v.m. die hoge bloeddruk en die hadden overlegd dat ik maar even naar de gyn moest. Na een belletje mochten we direct wel komen. (was nog niet thuis geweest) Bloed laten prikken en toen moesten we ons boven in de verloskamer melden. (dat had de vk er niet bijgezegd) Heb aan de monitor gelegen en allerlei controles gehad. Ondertussen kregen we een warme maaltijd en drinken, echt super. De gyn kwam net melden dat alle waarden op dit moment goed waren, maar dat ik volgende week weer moet komen om alles nog eens te laten checken. Liever het zekere voor het onzekere. Bloeddruk was goed, in het ziekenhuis net zelfs 110/70, kun je zien hoe relaxt ik het over me heen heb laten komen Ik ben nu doodop van alles en ben lekker in bed gekropen. Heb ook niet alles bijgelezen, geen puf meer voor.
Kreeg net nog een uberschattige foto via de mail van afgelopen zaterdag, met mijn pasgeboren nichtje. Wilde hem nog even laten zien, alvorens ik ga slapen
Chevenne goed dat je door de 'molen' gehaald bent en alles goed is. Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Rustig aan en heel veel beterschap!! Ah wat een mooie foto!!!! Eleni gelukkig!! Blommeke veel plezier! Lynd fijn dat het gelukt is met het artikel, nu dus nog faxen. Hier net terug van de kraamvisite: wat een moppie zeg!!! Zooooo lief, we kunnen nu helemaal niet meer wachten!! Trouwens echt relaxt zo 2 deuren verder. Morgen weer lekker naar school...gelukkig hoef ik pas om 8.45 op, scheelt toch 2 uur.
hee meiden, terug van zwschapsgym, toch wel blij dat ik gegaan ben. Ook de rennies zijn inmiddels in huis. @eleni: wat goed dat alles in orde is! Hoef je je ook geen zorgen te maken dat je niet gecontroleerd bent. Heerlijk. Wel voorzichtig doen, he! Je zal nog wel een tijdje last houden van de val, vrees ik, hoop dat dat snel beter gaat! @blommeke: en, was het leuk op school, knutselen? Lijkt me erg gezellig! @ankje: goed dat je even bent gaan liggen en je naar je lichaam luistert! Is het nu beter met je harde buiken? @mamanama: Ik hoop natuurlijk dat het inderdaad zo is dat we op een roze wolk terecht komen na de bevalling, maar ik ga er niet zomaar van uit - daarvoor heb ik teveel negatieve verhalen gehoord. Ach, we zullen het ook wel zien, en uiteindelijk is ook een ellendige opstart het toch allemaal de moeite waard @sjees: bedankt voor de info over zwangerschapscholestase, wilde al gaan wikipedia-en @chevenne: goed dat alles in orde is. Wel balen dat je zo'n jeuk hebt aan (in) je voet, wat een rotplek ook! (zeker als je schoenen aanhebt...!). Konden ze je daar wat tegen geven? Wat een schattige foto...! Over niet zo lange tijd met je eigen kindje @essie: wat leuk zeg, kraamvisite. Gelukkig hoef je ook zelf niet meer lang te wachten! Als je zo laat op hoeft zal je wel weer niet de eerste zijn om te posten, hihi. Ik zal eens een telefoontje naar de US plegen nu voor dat stomme faxnummer, grrr. Daarna lekker vriendin bellen Eerst de lasten, dan de lusten!
@ Chevenne, fijn dat alles goed was, en wat een service he op zo'n kraamafdeling daar kunnen andere afdelingen nog wat van leren . Heb net heerlijk ovenschotel op, dat smaakte erg goed heb dus ook veel te veel gegeten dus nu lekker uitpuffen
Chevenne, fijn dat de waarden goed waren! Wel rottig ja, jeuk onder/in je voet. En wat een schattige foto. Sjees, bedankt voor de info.
Hallo allemaal, hebben jullie nog plaats voor een mede-januari-mama in dit topic? Ik geloof dat ik heel in het begin mij al eens heb aangemeld maar toen was het zó verschrikkelijk druk hier! Nu nog wel geloof ik (en das ook gezellig) maar ik heb het zelf inmiddels niet zo druk meer, dus meer tijd om mee te lezen en te reageren op iedereen Ik vind het denk ik toch ook wel fijn om te kletsen met meiden die in dezelfde fase van de zwangerschap zijn, kwaaltjes delen enz Ik hoor het graag van jullie, liefs!