Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulli

Tulli Niet meer actief

@lisette,...
    HAHA..die patat! Ik had het vanmiddag om half 3, moest ff in tilburg zijn voor vriendlief, kom ik om de terug weg langs mac, tja..ik dacht ff milkshake halen in de drive, lekker! Sta ik bij de drive in paal...doe er ook maar 2 cheeseburgers bij! uhhum...
    Daarna..Misselijk!

@Hilli, mijn haar was net over me schouders in lagen...nu ist een korte bob in lagen, maar dan echt kort! Dus zeker 10/15cm. af...
    Gelukkig groeit mijn haar snel, ik wissel nogal eens af, maar nu wast wel mooi lang weer, en dan ineens in de kappersstoel bedacht ik me, knip het maar af!
    Ach, wel lekker fris koppie voor de zomer!

2. Tulli

Tulli Niet meer actief

@vriendlief...Gefeliciteerd & Welkom! Ohw...mijn vriend...noem ik altijd vriendlief, hihi..dus dat kan wel eens grappig worden!

3. Welkom vriendlief, gefeliciteerd :D
    Had je een langere cyclus dan?

4. Ik heb het vandaag aan mijn baas verteld, had me donderdag ziek gemeld, omdat ik me niet lekker voelde en bruinverlies had. Dus dacht bel hem vandaag even op, om te vertellen dat ik niet alleen ziek ben, maar ook zwanger. Het hele verhaal uitgelegd, hij vond het erg prettig om te weten. Wat hij ook nog zei, dan mag je geen alcohol meer, drink ik toch al bijna niet. Zal eerder mijn broodje filet americain missen :oops:

5. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Vriendlief: Welkom en gefeliciteerd! Jij hebt ook al snel twee echo's gekregen hé.

@Marieke: Wow ja dat is een groot stuk eraf :D Ik was ook al net je bericht aan het lezen en dacht net hetzelfde, omdat je schreef dat je voor vriendlief in Tilburg moest zijn :D

@Jada: Haha, wss de enige tip die in hem opkwam, geen alcohol :D Een vriendin van mij was immuun voor toxoplasmose. Wat een luxe is dat!

Ik kan nog steeds goed eten. Maar ik merk wel dat ik snel pijn heb aan mijn maag. Zou dat ook door de hormonen komen?

6. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Dag dames!
    Ben weer terug uit het buitenland en heb weer toegang tot het net!

Vanochtend een tweede echo gehad bij de gyn, en JOEHOE, er was een vruchtzakje op te zien, wat volgens haar qua grootte precies goed was voor mijn zwangerschapsduur. Een vruchtje zagen we nog niet, maar ze zei dat dat ook nog niet hoefde. Ik moet over 2 weken terugkomen voor weer een echo, maar ik maak daar maar 3 weken van omdat ik niet zo blij wordt van al die spanning de hele tijd. Een echo zal toch niks veranderen aan of het goed gaat of niet, laat mij maar eerst een paar weken. Kan me voorstellen dat dat voor sommige vrouwen anders is, maar voor mij dus niet. Dit zal ze wel doen omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad, maar goed, ook dat verandert niks aan de zaak. Ik moest nu ook mijn Duphaston, wat ik slik vanaf de eisprong, ingeruilen voor Utrogestan, wat ik waarschijnlijk tot de 12e week moet slikken, omdat ze denkt dat mijn vorige miskraam misschien wel door hormoontekort kwam (ben nu ook met Clomid zwanger geraakt, 1e ronde, 100 mg). In elk geval: tot nu toe op schema, dus ben erg blij!

Ik heb trouwens ELKE keer dat ik naar de wc ga de angst dat ik bij het afvegen bloed zal zien, hebben jullie dat ook? Vreselijk, vooral omdat ik erg veel moet plassen. Daarnaast heb ik veel honger maar zit snel vol, afentoe wat steekjes hier en daar in mijn buik (denk bandenpijn), een zeer opgeblazen na het drinken van koolzuurhoudende dranken (ik las dat dat komt omdat je darmen langzamer werken, verstopt raken, en daardoor lucht vasthouden). Ik lijk dan wel 4 maanden zwanger! Ook ben ik zeer moe, ik was net op een conferentie maar zat daar de hele tijd te knikkebollen - erg genant als iedereen aan het opletten is.

Durf nu wat meer van mijn zwangerschap te genieten en heb het namenboek er maar bij gepakt. :)

O, nog wat! Mijn gyn zei me vanochtend dat we NU EERST MAAR EENS GEEN SEX MOGEN HEBBEN! Ik heel verbaas vragen waarom, zegt ze omdat het nu nog aan het innestelen is, wat het erg kwetsbaar maakt. Wat een onzin, zeg, dat is wel de grootste kul. Ik ga me daar zeker niet aan houden, maar mijn hubby is er toch wel onzeker van geworden. In willekeurig wel boek staat altijd dat het ECHT geen kwaad kan, en ik zou ook niet inzien waarom. Heeft iemand zoiets ooit gehoord?

Ik ga nu maar eens de 40 pagina's die er afgelopen week zijn geschreven doorlezen!

7. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Lynd: Wat goed dat de echo goed was!
    Ik heb die schrik trouwens ook. Ik kijk elke keer naar het papiertje en ben elke keer heel opgelucht als er niets te zien is :D
    Seg, maar wat is dat voor zever dat die gyn verkondigt. Dat heb ik nog nooit gehoord of gelezen. Wel spijtig dat je mannetje er onzeker van is geworden. Maar de mijne zou net hetzelfde reageren hoor. Pff, kgeloof daar ook nix van en ga me daar ook niet aan houden :D

8. @ Hilli dat komt omdat hij zelf heel graag alcohol drinkt.
    Wat fijn dat je goed kan eten, meid. Waar die maagpijn vandaan komt weet ik niet, heb ik zelf geen last van

@ Lynd, fijn dat je er weer bent en dat je een goede echo hebt gehad. Ikzelf heb vandaag mijn eerste vervroegde echo gehad, vanwege bruinverlies. Ik had zelf geen twee weken in onzekerheid willen zitten, wilde toch graag weten of het nog leefde of niet. Maar zoals je zegt daar is iedereen anders in. Dat verhaal van geen sex hebben, is mij onbekend. Echt nog nooit van gehoord.

9. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb dat ook dat ik elke keer bij het afvegen nog kijk. Ik heb ook steeds een beetje menstruatie-achtige krampjes, waar ik ook wel erg onzeker van word. Hebben jullie dat ook?

10. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    @penelopea: ik heb heel veel menstruatiekrampen nog hoor. Een vriendin van mij had dat wel de eerste 10 weken vertelde ze. Ik heb het bijna altijd als ik naar de wc ben geweest (grote boodschap), daarna moet het weer op zijn plaats komen ofzo. En soms zijn de krampen niet goed te onderscheiden van darmkrampen.

Zou het echt helpen dat smeren van je buik? Ik ga denk ik een enorme buik krijgen, heb geen buikspieren en altijd al een buikje gehad.

@hilly: ik heb ook sneller last van mijn maag. Alsof ik ook een beetje buikgriep heb, zo voelt het. Ook voor zwangerschap wel gevoelige maag.

@lynd: wat raar dat van die seks. Toch snap ik je vriend wel, het is toch gezegd. Kan je niet nog een keer bellen en vragen hoe en wat. En wanneer je dan wel weer seks kunt hebben?

@jada: gelukkig zeg een kloppend hartje! Dus bruinverlies was niks ernstigs. Nu genieten!

11. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik heb het vandaag aan mijn baas verteld, had me donderdag ziek gemeld, omdat ik me niet lekker voelde en bruinverlies had. Dus dacht bel hem vandaag even op, om te vertellen dat ik niet alleen ziek ben, maar ook zwanger. Het hele verhaal uitgelegd, hij vond het erg prettig om te weten. Wat hij ook nog zei, dan mag je geen alcohol meer, drink ik toch al bijna niet. Zal eerder mijn broodje filet americain missen :oops:[/quote]

Ik was de afgelopen twee dagen thuis. Ik heb even getwijfeld m'n baas op te bellen maar heb toch maar besloten het maandag face-to-face te vertellen. Wel spannend!

12. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    hilli: ja klopt dat ik 2 echos snel gehad heb. Ik had namelijk bloed verlies en bruin verlies.
    Bloed verlies is nu over en had nu vorige week een echo i.v.m bloedverlies maar die was wel goed alleen was het kindje erg klein. Moest vandaag weer een echo maken en gelukkig issie gegroeid.

Jada: Niet dat ik weet maar heb laatst gelezen over diapauze dus misschien dat dat het geval was ben nu blij dat alles in orde is.

Marieke: ja ik had de naam al aangemaakt voordat ik daar over nadacht. Ik noem me hondje altijd zo.

13. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik kom even gillen.
    Net m`n vader belde op of ik even naar m`n broer en schoonzus wilde komen voor een bakkie drinken.
    Ik zeg is goed en doe m`n schoenen aan.
    Ik onderweg denken wat kan er nu zijn.
    Nou hier komt ie.
    Ze zijn net zolang zwanger als ik, ook vandaag 5 weken.
    Nou hoe krijg je het voor elkaar.
    M`n ouders zijn dus ineens binnen 1 week 2x opa en oma geworden van een wondertje in de buik.
    Wat een giller he.
    Ik wist niet eens dat ze bezig waren.
    Ze hebben er alleen korter over gedaan dan wij.
    Wij 1 jaar en hun zeg maar 3 maanden, nou dit is wel zo toevallig.
    Nu maar hopen dat het bij ons alle2 goed blijft gaan en kunnen we samen zwangeren.
    Nou is dat wat of niet.
    Joepie de poepie.
    Moet helemaal aan het idee wennen maar wel geweldig toch.

Groetjes

14. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Hey,
    Wops dat is indeerdaad een hele leuke verassing. Kunnen jullie lekker alle kwaaltjes delen.
    Succes

15. @ Wops,wat leuk. Kun je alles samen delen
    @ Vriendlief, diapauze nog nooit van gehoord. Jij hebt dus en bloedverlies en bruinverlies gehad. Schrikken joh. Fijn dat alles goed is.
    @ Belle1978, ik vond dat ik mijn baas toch een verklaring schuldig was. Maandag leg ik alles goed uit. Maar vond zelf dat ik een beetje aan het liegen was, over wat ik nou precies had. Verteld dat ik de griep had, maar voelde me een beetje schuldig. Dus vandaar dat ik hem maar opgebeld heb, was in zijn vrije tijd, dus wist niet eens dat hij vrij was. Maandag ga ik het mijn winkelmanager vertellen en de rest krijgt het nog niet te horen.

16. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ja jada daar ben ik ook erg blij mee. Een diapauze is als je eitje wel bevrucht is maar nog even rondzweeft en dus pas later innestelt je kan dan 1 of 2 weken verschil hebben qua aantal weken van je menstruatie afgeteld.

17. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Hoi mama's
    Even bijgelezen en ga nu maar eens mijn bedje opzoeken en daar nog effe t.v. kijken.
    Morgen vroeg op (moet werken)..

XXX Breezer

18. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Heb geprobeerd bij te lezen maar het is wel erg veel hoor.
    Alle nieuwe meiden: Van harte gefeliciteerd.

@Jada: gelukkig was alles goed, nu genieten.

@klachtjes; zere borsten, ongikrampjes en na het plassen enorme kramp/steekjes in mijn buik. Verder niet veel bijzonders, niet misselijk en maar af en toe moe.

19. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    Vandaag is de dame van moeders voor moeders langs geweest. Ik kon ondanks 5 weken meteen beginnen. 30 juli is de laatste inzameling. Nu maar hopen dat ik elke donderdag de kratjes bij de voordeur zet. Wat een aardige vrouw trouwens. Vond het wel zooooooo onwerkelijk dat ik nog steeds zwanger ben. Kan er nog niet helemaal aan wennen.

@Wops, lekker samen zwangeren heerlijk zeg!!! Gefeliciteerd met je neefje/nichtje!!!
    @Penelopea, die krampjes heb ik hier ook nog steeds hoor. Niet zenuwachtig van worden, hoort er allemaal bij.
    @geen sex. Ik ga het de komende maanden echt niet redden zonder hoor. Dus wij vrijen hier ook lekker door, als we zin hebben.

Volgende week lekker naar Frankrijk, terreinrijden. Ik weet niet of ik ook met iemand mee het terrein in rij, ligt er helemaal aan hoe ik me voel. Anders ga ik lekker met de kinderafdeling leuke dingen in het dorp doen, kan ik vast wennen. Hahaha

Ik ga stoppen, kom net met de hond van het trainingsveld af en ben zeiknat, lekker douchen en dan slapen!!!

20. Vrouwtje van de VK zei dat het niets met de innestelling te maken had, maar waarschijnlijk had het "iets" met de baarmoedermond te maken. Deze is nu veel kwetsbaarder. Had ook al zoiets gelezen op internet.

@ Crash, waar heb je voor gekozen met MvM, boek, DVD, Nijntje Servies?

Deel Deze Pagina