Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hier schijnt lekker het zonnetje! Het klimaat is hier wel beter, hoor, je hebt nooit eindeloos grijze luchten voor meerdere dagen: als het regent kan 2 uur laten de zon weer schijnen. Heerlijk!

2. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    goedemorgen allemaal

chevenne fijn dat ze zo goed voor jullie zorgden en dat ze je even binneste buiten hebben gekeerd en fijn te weten dat het oke is nu en dat ze je volgende week nog een keer na kijken houden ze je toch even lekker in de gaten. en wat een lieve foto van je nichtje:)

annemica welkom altijd een plekje hier gezellig dat je er bij komt:)

lynd wat vervelend nou meestal is mijn buik wel behoorlijk gespannen met voorweeen weet niet hoe de andere meide het ervaren en anders even na vragen bij de vlk want kan zo veel zijn nu want waar hebben we geen last van op dit moment ;):p

en zonder hubby bevallen:$:$ dat lijkt me wreeselijk dus je kleintje moet echt echt echt nog even blijven zitten

suusefruus joehoe vandaag je laatste dagje zet um op !!:D

hilli werkse hopelijk was je bad nog even lekker voor je drukke dag begon:)

ankje wat vervelend dat je ineens zo'n last kreeg van je buik vandaag maar even een extra tantje terug en even lekker uit rusten knuff

hier gister op school was super grappig de kinderen hadden al een sinterklaas in gekleurt en een piet en een stukje bood geverft de rest mochten de mama's af maken dus je moest een boot afmaken waar je kind aan begonnen was.
    wat had die spruit van mijn nou gedaan sinterklaas helemaal zwart is eens wat anders;) en zwarte piet helemaal groen hahaha allemaal sombere kleuren dus ben flink aan de klus geweest en we hebben een pieten muts gemaakt voor de kleintjes:D

vandaag moeten we weg voor de mex griep prik zie ik wel een beetje tegen op :( maar jah moet even gebeuren dus vanmiddag even doen.

me buik is wel veel gespannen de laatste dagen maar dat zal de elende wel met zich mee brengen denk ik.
    ik ga nu even pepernoten zelf maken met de kleine boefjes :)

tot straks xx

3. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @belle: lastig, he! Ik ben inmiddels al een beetje gewend thuis, mijn dagen zijn langzaam en vaak vrij loom. Niet echt leuk, maar je raakt eraan gewend. Dit is natuurlijk dé tijd bij uitstek om oude foto's in te plakken (was jij dat nu van dat trouwalbum wat niet klaar was, of juni?) of andere sorteerklusjes te doen. Dat je het doet bij gebrek aan beters maakt het er niet leuker op, maar ach.

@blommeke: leuk dat het gezellig was gisteravond. En een zwarte sinterklaar en groene zwarte piet: ach, je kindje is tenminste lekker multicultureel :)
    Ga je pepernoten of kruidnoten zelf maken? Ik heb nog een receptje voor gevulde speculaas, maar gepelde amandelen (voor de spijs) heb ik nog nergens gezien (en zijn waarschijnlijk heel duur).

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

Lynd,zijn het geen indalingsweeen,die hoeven niet perse met harde buiken gepaard,van voorweeen weet ik t niet zzeker eigenlijk.
    Lynd,dat meen je niet,heb je daar echt niets over te zeggen dan of de man wel of niet erbij mag zijn,en betekend het dan dat er helemaal geen bezoekers ofzo mogen komen in het ziekenhuis?Wat een toestand zeg.

Suus, succes op je laatste werkdag!!

Ank,lieverd wat een ellende,ik ben blij te horen dat je wel goed hebt geslapen,en vandaag blijf je dus maar mooi op je gat zitten,ik ben ook blij dat we onze afspraak hebben afgezegd,want heb echt een ellendige nacht achter de rug,ben er gister vroeg ingegaan maar kon absoluut niet slapen,mijn buik en rug deden zeer,had hoofdpijn en ten slotte kreeg ik door mijn hele lijf spierpijn,maar ik heb geen koorts gehad gelukkig,ik ben dus de hele nacht aan t woelen geweest en kon in geen enkele houding lekker liggen.
    Ik denk dat ik een virusje onder de leden heb,dus dat zal de pijn bovenin mijn rug met ademhalen ook wel verklaren dan,dus ook ik heb een rustdag ingelast,Alain heeft net een ontbijtje voor me gemaakt,dus ga nu een smullen.

Belle, na je eerste week thuis raak je vanzelf wel gewend hoor,dan leg je je erbij neer en zul je vast gaan genieten van je vrije tijd en het feit dat niets hoeft

Blommeke, is de kleurplaat uiteindelijk nog een beetje vrolijk geworden? Wel fijn dat het leuk was gister!

5. Goedemorgen meiden

Hier redelijk geslapen, wel een aantal keren wakker geweest,maar ook snel weer in slaap gevallen. Enige waar ik al een tijdje last van heb, is mijn onderrug. Bah.

Blommeke, succes met je prikken

Lekker Lynd, bij jullie schijnt de zon, hier is het even droog, maar het waait zo hard.

Was net even aan het meelezen bij de december mama's, daar zijn al een aantal beebjes geboren. Spannend zeg, nog even en wij zijn aan de beurt.

Mag straks weer aan het werk, vandaag maar een paar uurtjes

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

jada,wat grappig ik was ook net bij hun aan het meelezen,er zijn er al 6 geboren bij de decembermama's, nu vind ik het echt heel spannend worden hoor!!

7. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Goeiemorgen!

Lynd: woon jij in Hongarije? Wauw wat een andere wereld lijkt me dat, of valt het mee? Gelukkig dat je buikpijn weer over is. misschien idd voorweëen of indalingsweëen. Lastig he zelf bepalen of je in de stress moet schieten of niet...
    Ik werk(te) in de ouderenzorg en deed al een paar weken kantoorwerk. Mensen wassen en aankleden lukte niet echt meer met die buik ;)

Kareltje: dankje, ik ben er even voor gaan zitten om terug te lezen :D Hoe gaat jouw zwangerschap tot nu toe? Ik zie dat je binnenkort nog een (mid)weekje weg gaat, wat lekker!

Ankje: dankje, het gaat nu best eigenlijk. Behalve de bekende kwalen van de laatste tijd van het zwangeren, die kennen jullie allemaal denk ik (zuurbranden, tig keer plassen op een dag, meer moe enz). Hoe verloopt jouw zwangerschap tot nu toe? Gisteravond een dip dus, gelukkig gaat het nu weer beter.

Suusefruus: ah lekker genieten van je verlof na vandaag!

Hilli: dus jij bent juf? Wat leuk, vooral met de kleintjes lijkt me! Is het nog goed vol te houden?

Goeiemorgen LadyJoey :)

Belle: je mag mij wel komen helpen hoor :D Heb nog stapels babywas liggen en mijn zoontje moet nog verhuisd naar de "grotejongenskamer". Nesteldrang genoeg hier :p

Blommeke: wat grappig een zwarte Sinterklaas, is weer eens wat anders. En een groene piet, was die zeeziek?
    Heb jij al twee kindjes? Hoe oud zijn ze? Lekker, pepernoten bakken!

Ise: jij hebt ook een zoon uit 2007? Van welke maand is hij?

Sjees: bah jij hebt een rotnacht gehad zeg, heb je lekker gegeten?

Jada: wat doe jij voor werk? Jouw verlof zit er ook wel aan te komen zeker?

Hier is mijn zoontje lekker naar de creche, ik ga zo even de stad in. Heel ver lopen is niet leuk meer, ook omdat ik wat bekkenklachten heb. Even naar Miss Etam en misschien Xenos. Ik moet nog een paar leuke dingetjes hebben voor de kamer van C.

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

Goedemorgen annemica,

Ja het ontbijtje was lekker,broodjes met kaas,tomaat en oregano,mmmmmm

Hopelijk vind je zo nog wat leuke dingen voor de kamer

9. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @sjees: Wat rot dat je zo'n ellendige nacht hebt gehad! Er wordt je ook geen pauze gegund, lijkt wel. Goed dat je even rustig aan doet vandaag!
    Aan indalingsweeen heb ik ook al gedacht, maar heb niet het idee dat het kindje nu lager ligt. In elk geval, is weer voorbij, maar het is toch elke keer weer iets nieuws zo tijdens de zwangerschap ;)

Overigens heeft hij al een geruime tijd de hik, ocharm :)

Bezoekstop betekent inderdaad geen bezoek, hangt een beetje van ziekenhuis af opw elke afdelingen, maar verloskamers en neonatologie zijn altijd de eersten die worden geblockt. Heb zelfs van een kinderziekenhuis gelezen waar er helemaal geen bezoek mag komen. Dat is toch niet normaal! Ik geloof dat een kind echt langzamer beter zal worden als de ouders er niet bij mogen.

Ik zal ook eens bij de decembermama's gaan kijken, spannend, hoor. Hier schiet het ook al aardig op... wat gaat het snel opeens!

@jada: nog steeds werken? Sorry, hou het niet zo goed bij. Lukt dat nog wel?

@annemica: kan me voorstellen dat wassen en aankleden nietmeer echt te doen is met een dikke buik. Gelukkig dat ze aangepast werk voor je konden vinden. Hoe vind je het nu op thuis te zitten?
    Ik zit inderdaad in Hongarije, is ten dele wel een andere wereld, ja. Gezondheidszorg iheb ik het meeste moeite mee, zeker nu ik zwanger ben. De artsen zullen wel even veel kunnen (kindersterfte is hier bijv. ook lager dan in NL), maar de manier waarop... geen privacy, geen uitleg etc. Je moet echt geluk hebben met je arts. Ik beval daarom ook in een priveziekenhuis.

Zit nog steeds op de bank in mijn pyama... ;)

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

lynd,mijn kleintje is ook al helemaal ingedaald maar ik had er niets van gemerkt moet ik zeggen,dus het kan best hoor dat ie is ingedaald zonder dat jij het nu merkt.

Ik ben het helemaal met je eens,dat moet toch verschrikkelijk zijn voor die kids om hun ouders dan niet te mogen zien,ik vind het maar een rare regeling,ik bedoel geef iedereen da een mondkapje ofzo en laat ze allemaal hun handen desinfecteren bij binnenkomst dat soort dingen..

11. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Ja, nou, kinderziekenhuizen zijn hier sowieso niet je-van-het, ik hoop van harte dat ons kind, zolang wij hier wonen, geen grotere problemen krijgt.

12. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Goeiemorgen allemaal ;)
    Pffff... zit vol stress, want mn mannetje is momenteel aan het afrijden... zo de uitslag... IEEEEEKKKK!!!!
    Verder vandaag en morgen werken, en dan zit het erop!

Welkom AnneMica!

En de decembermama's... toch maar een stiekem gaan gluren... wordt echt spannend nu!!!!

Kus

13. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hoi dames,
    Heb even niet teruggelezen, omdat ik het nogal druk heb op mijn werk. Daarbij voel ik me niet zo lekker. Heb nu al bijna 2 weken erge keelpijn. Geen rauwe keel, maar echt een pijnlijke plek links achterin. Het ziet er alleen maar rood uit. Had voor vandaag een afspraak met de huisarts, maar deze moest ik verzetten vanwege mijn werk. Nu kan ik pas na het weekeinde terecht; ik heb gezegd dat ik dan toch nog maar even afwacht en eventueel maandag weer bel.
    Het zit gewoon niet goed in mijn keel en het bovenste gedeelte van mijn luchtpijp! Ik hoef niet te hoesten en voel me redelijk,m aar leuk is anders.
    Zo, ik ga een basisschool op onze school rondleiden, tot snel!

14. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    geslaagd!!!!!!!!!!!!!!

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

oh lady, gefeliciteerd voor je mannetje!Wat heerlijk zijn rijbewijs,dat geeft zoveel vrijheid!

suzanne, wat vervelend die pijnlijke plek in je keel,maar is het niet verstandig om toch wel vast een afspraak te maken voor volgende week ipv afwachten,want als je dan volgende week belt voor een nieuwe afspraak moet je misschien weer een paar dagen wachten voor je terecht kan.

Ik ga me zo maar eens douchen en aankleden,want zit hier nog steeds in mijn badjas,net nog even op bed gelegen maar wil nou wel even lekker in mijn frisse kleren zitten

16. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @ladyjoey: joepie, wat geweldig! Had jij al je rijbewijs? Is dit zijn eerste poging? Mooi, hoor! Gaan jullie het vieren?

@sjees: heb me ook pas net gedouchet en aangekleed, hoor :D

Nu ga ik eens even lunchen, heb alweer honger!

17. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    LadyJoey, proficiat met je mannetje!

Lynd en Sjees, ik ben meestal ook pas tegen elven in de kleren. Het gaat allemaal niet meer zo snel he. Vooral die sokken aan doen....ppfff. Dan zit mijn buik toch in de weg!

Annemica, welkom hier! Hoe gaat het met je zwangerschap?

Suzanne, ik ook sinds gisteravond, flinke keelpijn! Heel irritant, het houd me 's nachts goed uit mijn slaap (ik slaap af en toe tussendoor hihi).

Eleni, ppfff dat is schrikken zeg! Hoe kwam het dat je viel? Doe rustig aan meis!

Chevenne, erg mooie foto van jou en je nichtje! Ik hoop dat bij de volgende testen er alles goed uitziet voor je!

Gisteren bij de dietist geweest ivm mijn zw suiker. Moet nu de suikers en koolhydraten zien te minderen en meer te verspreiden over de hele dag. Wist je dat het slecht is als je EN een mok melk (zonder suiker) drinkt EN direct een stuk fruit eet??? Nou, nooit geweten!!! Ja die chocolade, die is niet zo goed voor me.....dat wisten we wel!

xxx Nikkie

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Annemica, welkom (terug)! Mijn zoon is van augustus. Heb jij ook een zoon uit 2007?

LadyJoey, gefeliciteerd met je man's rijbewijs!

Ga zo even verf halen, mijn vriend gaat de commode opnieuw schilderen.

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Hilli: merk wel dat ik het werken zat begin te worden.....Ik heb 3 verschillende groepen (maandag groep 4/5 combi, dinsdag groep 1/2 en woensdag een groep 6)
    Ik vind het niet zo erg dat ik net voor de Sint wegga! Deze voorbereidingstijd is wel leuk en gezellig, vooral in groep 1/2 en 4/5 maar ik kan er vrijdag toch niet bij zijn, want wij gaan dan op vakantie!:D

@ Lynd: ik snap best dat ze voorzorgsmaatregelen willen nemen tegen de Mex. griep, maar je man niet bij de bevalling...dat is toch echt te gek voor woorden! Daar moet je toch niet aan denken?
    Ik hoorde wel van ons ZH hier dat ze kinderen weren.....dus als ik NU zou bevallen, dan mag mijn dochtertje niet op bezoek komen! Daar kan ik ook helemaal de kriebels van krijgen.....satel ik krijg weer een keizersnee, dan moet ik 4 dagen blijven en dan mag ik haar niet zien????:$

@ Lady: gefeliciteerd!

@ Annemica:welkom hier!

20. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @mamanama: wat een gedoe ook allemaal. Het is voor onze eigen bestwil waarschijnlijk, maar ik vind dat de emotionele kant van bevallen en herstellen toch ook niet verwaarloosd mag worden! Ik geloof dat ze zeggen dat in NL de griepgolf in januari alweer over zijn hoogtepunt heen is, dus hopelijk geldt dat dan niet meer voor jou. En niet zonder meer uitgaan van een keizersnede, he?

Deel Deze Pagina