Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @essie: vroeg me al af hoe je school vandaag ging. Kan me voorstellen dat de momenten over hoe je je erover voelt elkaar afwisselen. Eén ding tegelijk aanpakken, meer kan je toch niet, en dan zie je vanzelf wel of en hoe dat lukt.
    Met schoenen aan/uittrekken heb ik ook problemen, vooral met laarzen, dan moet je je benen zo ver optrekken om erin te komen, haha! :D Hubby heeft hier dus ook een nieuwe taak gekregen :)

2. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hee, ik ben net 'senior member' geworden omdat ik mijn 500ste berichtje plaatste. Ik loop nog steeds wel achter op de meesten van jullie, maar ach... ;)

3. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Nou van harte Lynd, dat moet gevierd worden! Ik stel voor een speculaastaart;)?!

4. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @essie: een speculaastaart lijkt me gepast, ja :) Helaas hier niet te krijgen. Vriendin komt zo. uit NL en neemt wel wat pakken gevulde speculaas voor ons mee :D
    Heb net wel een chocotof op :)

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Een andere taart is ook goed! Een zelfgemaakte natuurlijk he;)!

6. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Iemand nog ideeen over wat te eten vanavond? Hubby komt dadelijk thuis en dan gaan we even boodschappen doen bij de Lidl voor komende week, maar heb even geen inspiratie. Trouwens misschien niet zo'n goed idee om met een lege maag boodschappen te gaan doen...

7. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    #12027 Essie79, 26 nov 2009
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
    Zuurkool met worst!! Lynd hoor net op tv dat er een student in Hongarije om zich heen heeft geschoten?!!?!?! Viel er middenin dus heb de ins en outs gemist.

Trouwens tip: bij de Wibra zijn de pyama's in de aanbieding en dus nóg goedkoper! Ik heb gister 2 hele leuke gekocht, waaronder één van Snoopy. Moest nl nog pyama's hebben met knoopjes. Handig straks met de borstvoeding! En ze hebben ook hele leuke knuffels!!

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Momae, geef je je zoontje sambucol? Ik ben daar erg tevreden over, sinds ik het mijn zoon geef gaat het beter. Was heel even gestopt en gelijk weer verkouden, dus moet straks weer geven. Ga het denk ik ook maar nemen, pik nu sneller iets via hem op.

Anke, kom je de dag een beetje door? Is het gelukt met je kaartjes?

Blaine, wat is dat voor belachelijks? Sjonge jonge zeg.. Gaat hij je nog wel brengen?

Rebbel, fijn dat je weer wat meer mag gaan doen!

Essie, kan me voorstellen dat je wisselende buien hebt.

9. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    lynd wat een verhaal jo dat je niet eens bij je kind mag of niet bij je vrouw die aan het bevallen is:$ en indd een ziek kind zonder ouders is toch nergens:( dus beebje blijf nog maar lekker bij mama zitten

uuuh avond eten hier ook totaal inspiratie loos dus me mannetje is frietjes halen hahaha:D

ladyjoey gefeliciteerd wat fijn geslaagd :)

suzanne78 beterschap en succes met je werkdag al is hij nou warschijnlijk voor bij ;)

nikkie80 wat apart van dat melk en fruit niet meteen samen gaan wie verwacht dat nou;) chocolade indd dat weten we zelf haha:p

ankje meid wat vervelend nou zo'n dag ik ken ze wel hoor een dikke knuffel en geef er maar lekker aan toe :)

rebbel joepie wat fijn dat je voorzichtig aan wat meer mag gaan doen roelstoeltje mee en kleine stukjes lopen en dan weer even zitten wel rustig op bouwen he niet te entusiast worden!!

kareltje ja wat een verschrikelijk weer he wij halen ook steeds een nat pak bah

blain jeetje wat een rede zeg zit je hubby dalijk dus zonder werk zouden hun hun vrouw wel laten zitten dan lekkere reden gggrr:x

momae griep jah genoeg hier hebben de griep al gehad of nog steeds beetje kwakelig en dat vermoeide ken ik zeker wel en soms zo afwezig;)

essie79 kan me voor stellen dat het je soms naar de keel grijpt hoor er staat je ook heel wat te gebeuren natuurlijk over een paar weekjes en dan ook je school nog eens is toch heftig hoor neem het je zelf maar niet kwalijk

bedankt voor de tip ik moet ook nog pjama's hebben :)

zo hier waren de kruidnootjes goed gelukt :)
    de prikken waren een ramp leken wel speen varkentjes maar ze deden het ook in 1 groote ruimte die kinderen konden alles van elkaar zien en als er 1 niet wilde raakte de rest natuurlijk ook in paniek.
    pppff daar ging me moeder hart bleg was niet leuk en nou moeten we over 3 weken weer;) maar jah ach ze zijn het al vergeten
    dalijk lekker frietjes eten en hopen dat me buik dalijk een beetje minder gespannen raakt want het voelt net of ik al dagen flinke buikspier oefeningen heb gedaan

liefs

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Meld me even kort. Vandaag weer gewoon aan het werk geweest. Nog regelmatig teruggedacht aan de dag van gister. Heb het allemaal over me heen laten komen, was totaal niet gestresst op het moment zelf, maar achteraf gezien..
    Was ook erg moe vanmorgen, net of het zich toen even ontlaadde. Toch wel blij dat ik aan het werk ben geweest. Het gaf me de afleiding, die ik juist even nodig heb.

Volgende week woensdagmiddag moet ik weer voor controle komen en weer bloed laten prikken. Ik hoop dat de uitslag dan ook weer negatief voor de cholestase is.

Ik heb de kinderen vandaag wel voorzichtig voorbereid, dat het mijn intentie is om tot het einde te blijven, maar dat ik geen vooruitziende blik heb en dat er zo een reden zich kan aandienen, waardoor ik eerder moet stoppen met werken. Ik ga er niet van uit, maar je weet het niet. Gezien de sociaal-emotionele problemen die veel leerlingen uit mijn groep hebben, kun je ze daar niet vroeg genoeg op gaan voorbereiden.

Ik zal, wanneer ik verlof heb, weer een beetje actiever gaan schrijven hier :)

11. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Aan iedereen die een zware dag heeft gehad: sterkte!

Mijn dag was gelukkig uiteindelijk best prima. De kraamzorg kwam langs. Eigenlijk stelt dat niets voor. Behalve dan dat ze mij aanraadde niet met oud & nieuw te bevallen omdat ze dan heel weinig bezetting hebben... :( Snap het wel hoor, de feestdagen zijn gewoon een lastige tijd. Ik zal eens even een gesprekje hebben met mijn dochter.

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Essie: Bedankt! Maar ik zou niet weten wat me dwars zit eigenlijk. Ik baal denk ik gewoon dat ik pijn heb en dat mijn lichaam niet doet wat ik wil.
    Even een baal dag.

Ise: Heb bijna het 2e kaartje af vandaag. Voor de rest wordt het hangen vanavond denk ik.
    Hoe is het met jou?

Blommeke: Knuffel is aangekomen! Bedankt.
    Ik vind het altijd zo zielig voor die kleintjes. Ze hebben kleine armpjes, maar er gaat een naald in niet normaal!

Chevenne: Hoe vingen de kleintjes het op?

Belle: Was dat een serieuse aanrading? Of was dat een geintje.
    Als jij op oud en nieuw moet bevallen kan jij er toch niks aan doen. Dan moeten zij er maar voor zorgen dat ze meer personeel hebben toch? Of des noods een andere kraamzorg in schakelen.

13. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ank,wat vervelend dat je je zo rot voelt vandaag meis,als ik iets voor je kan doen laat je het wel weten he?Als ik je even moet bellen om je op te vrolijken ofzo...hopelijk heb je nog wat kaartjes af kunnen krijgen vandaag..ik denk als je ziet dat ze echt een stuk aan je huis gaan bouwen dat je ook weer een stuk vrolijker zal worden,misschien kan je vast bedenken wat voor kleuren je op de muren wilt en hoe je alles wilt gaan inrichten,hopelijk slaap je vanacht goed en voel je je morgen weer een stuk beter! Een hele dikke knuffel voor jou!!!:):):):):)

Belle, ja ben het helemaal met je kraamzorg eens,je moet het wel een beetje goed plannen met die feestdagen hoor:(:p:)

chevenne,fijn dat je werk voor wat afleiding heeft gezorgd,en hopelijk zijn volgende week ook alle uitslagen weer goed

blommeke, is je buik al wat rustiger? hou je taai he meis ondanks alle ellende!

essie, bedankt voor de pyama tip van de wibra

14. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Nou, ik moet zeggen dat ik daar ook wel echt een vraag over heb (over bevallen met de feestdagen de bezetting van de kraamzorg). Want ik heb recht op 49 uur kraamzorg en daar wil ik ook graag gebruik van maken. Dat betekent zo'n 5/6 uur gedurende 8 dagen zorg, toch? Dat is de standaard als je borstvoeding gaat geven.
    Maar hoe zit het dan op het moment dat zij mij niet meer dan 3 uur per dag zorg kunnen geven? Wat gebeurt er dan met de overige uren "recht op kraamzorg"? Weet iemand dat?

Ze meende het in die zin niet serieus dat je natuurlijk geen zeggenschap hebt over wanneer je bevalt (dat zou toch wat zijn!) maar ze hebben wel heel weinig bezetting rond die periode. Ze vroeg mij daar wel rekening mee te houden. Zodoende... Is dat gek?

15. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Goedenavond!

Even een berichtje voordat ik weer lekker ga zwangerschapszwemmen, wordt zo opgehaald. Heerlijk weer!

@Blaine
    Nouu idd, verschrikkelijk! Erg als het niet gewoon geloofd wordt hé. En zeker maar goed dat hij daar weggaat, ze verdienen hem daar niet, bah. Probeer je er niet te druk over te maken, maar das niet zo makkelijk natuurlijk!

@Essie79
    Nou ik zou het even op de fiets doen, omdat ik niet zoveel nodig had. Maar ik denk dat alles verregent was eer ik het in mn fietstassen had zitten. Nu dus vanmiddag maar even gegaan. Normaal gaan we bijna altijd samen of mn mannetje alleen, want als hij ziet dat ik iets til...foei, mag ik echt niet van hem.

@Blommeke
    Heb je sms-je gisteren gehad? Ik hoor het nog wel van je!

Ik ga nu afsluiten, wordt zo gehaald! Fijne avond allemaal en waarschijnlijk nog tot later op de avond. Doei doei xxx

16. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Suzanne beterschap met je keel!

LadyJoey gefeliciteerd met je man's rijbewijs :)

Nikki dus je hebt zw.suiker? Wat vervelend! En helemaal dat je in deze tijd (feestdagen) op dieet moet... Heb je er last van of niet?
    Mijn zwangerschap verloopt aardig goed, op de harde buiken van de laatste tijd na. Ook wat last van mijn bekken maar dat was bij mijn zoontje véél erger dus ik mag niet klagen :)

Ise ja mijn zoon is in december 2007 geboren, heerlijk nog een verjaardag ook tussen sinterklaas en kerst ;)

Mamanama ook bedankt voor het welkom!

Ankje gelukkig is de dag bijna om, nog even volhouden! Morgen gaat het vast beter denk ik dan altijd maar ;) Pff geboortekaartjes die moeten we nog bestellen! Hebben wel al één uitgezocht alleen nog beslissen wat er in moet enzo... (wéér een paniekmoment :p)

Rebbel ik begrijp dat je op "rust" was gezet? Harde buiken of ook weëen? Lekker dat je weer naar buiten mag, je wereld wordt anders ook zo klein he.

Kareltje heb je (niet zwanger) veel last van je fibromyalgie? Wel lekker dan dat het nu minder is! En nog één dagje werken, super!

Blaine ik merk het zeker dat het hier gezellig is, nu al 3 pagina's teruglezen :p
    Wat vervelend dat je reuma hebt. Met therapie bedoel je dan fysio?

Momae ik merk ook zeker dat ik steeds minder kan onthouden enzo, pff erg vermoeiend af en toe...

Lynd lekker even geslapen, heb ik ook gedaan vanmiddag. Alleen wij hebben een ***bank het deed te veel pijn aan mijn bekken om daar te liggen dus ben ik maar naar boven vertrokken. Mijn zoontje sliep ook, heerlijk!

Essie mijn zoontje heet Casper. Pff jij ook paniekmomenten dus, heeel herkenbaar! Gewoon doorademen (sowieso wel handig :D)

Belle ja ik vind het wel raar dat ze vragen rekening te houden met wanneer je bevalt, euh dat heb je toch niet in de hand?!?

17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Hmm, rekening houden met oud en nieuw Belle.. Daar kán je toch geen rekening mee houden! Dus ik vind het wel gek ja.. Snap wel hoe ze het waarschijnlijk bedoelt hoor, maar goed.

Anke, dus je hoeft nu nog maar 10 kaartjes? Met mij gaat het goed, dank je. Op dit moment zit de eerste laag verf op de commode, daar word ik vrolijk van.
    Ben je trouwens al wat bijgekomen of is het straks lekker naar bed en hopen dat je je morgen weer wat beter voelt?

Woops, waar ben je? Hoe was je dag gisteren?

18. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Belle
    Wat vreemd zeg! Ze moeten toch gewoon zorgen dat er voldoende mensen staan ingepland! Net of je daar rekening mee kan houden en we hebben er toch gewoon recht op. Verder wel een fijn gesprek? Ik moet nog wachten tot 14 december, ben benieuwd wat ze te vertellen en vragen hebben.

Ben nu weg, groetjesss

19. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    belle: dat betekend dat je in principe gebruik mag amken van die 49 uur. Maar een kraamorganisatie behoud altijd het recht in drukke tijden om evt uren te minderen ze zijn verplicht om je de minimale uren van 3 uur per dag te geven. Er word natuurlijk wel gekeken of dit verantwoord is in het gezin. Als er complicaties zijn dan behoud je gewoon je totale uren. Soms zie dat als ze uren minderen dat je extra dagen krijgt of dat ze bv maar 2 dagen minderen en dan weer de totale uren geven.
    De reden hiervoor is dat een kraamverzorgende dan meerdere gezinnen op een dag werkt zodat wel iedereen kraamzorg krijgt alleen iets minder. Anders zijn er gezinnen die geen zorg krijgen. Dat is eigenlijk de reden. Elk kraambureau heeft dus het recht om minder uren te geven mits het verantwoord is.
    Dit zie je bv ook vaak in de zomerperiode (dan worden er relatief veel kinderen geboren en zit je natuurlijk ook in de vakantie periode)

Bij het kraambureau waar ik werk komt het maar heel zelden voor afgelopen zomer zelfs helemaal niet en rond de feestdagen kerst en oud en nieuw vaak echt de feestdagen en de dagen eromheen gewoon alle uren. Soms mogen die uren die dan op de feestdagen midner zijn gewerkt de andere dagen ingehaald worden.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Maar ik zou em er niet druk om maken!!! Het gebeurd alleen als het erg druk is wat je helaas niet kunt voorspellen met bevallingen en als het in het gezin kan.

20. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @belle: wat een debiele opmerking, wat moet je daar nou mee? Er is geen manier waarop je daarmee rekening kan houden, met de beste wil niet. Bovendien is het op 31 december volle maan, dus misschien komen er juist extra veel kindjes aan...! Wat een rare gang van zaken, sta echt perplex!

We hebben uiteindelijk voor het eten dikke kaasplakken gepaneerd en gefrituurd, met rijst en sla. Was lekker. We waren ook weer lekker goedkoop uit bij de Lidl voor aankomende week.

@blommeke: wat goed dat je kruidnoten zijn gelukt. Ik heb dat ooit ook eens geprobeerd te bakken (10 jaar terug ofzo), maar toen was het meer een plaatkoek geworden die echt neit naar kruidnoten smaakte. Sindsdien nooit meer geprobeerd.
    Heb nu wel gemalen amandelen gekregen bij de Lidl, dus ik ga van de week eens experimenteren met het maken van gevulde speculaas!

@chevenne: kan me voorstellen dat je de kinderen al voorbereid op de mogelijkheid dat het misschien toch niet lukt tot het eind te blijven. Meer kan je niet doen, toch?

Zit erover te twijfelen om die film op net 5, wedding daze, te gaan kijken vanavond. Lijkt me niet echt geweldig, maar wil graag even voor de TV hangen.

Deel Deze Pagina