Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ise: Ik hoef nu nog maar 9 kaartjes, ik heb er net nog 1 af gemaakt!
    Ik ben wel iets bij gekomen, gelukkig heb ik niet meer van die harde buiken. Morgen vast een betere dag.
    Heb gewoon even een off-dag.
    Maar erg lief van jullie dat jullie met me meeleven!

Annemica: Spannend voor jullie zeg. Zo'n geboorte kaartje is toch heel bijzonder en je wilt het beste eruit halen.
    Succes met het samenstellen van de tekst!

Sjees: Bedankt meid! Het doet me al goed nadat je hebt gezegd dat ik maar moest bedenken welke kleuren ik de muren b.v ga doen. Hahaha.
    Hoe ging he vandaag met jullie? Nog wat leuks gedaan?
    Knufff terug!

2. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ankje tja het gedichtje vind ik erg moeilijk... Het lijkt me leuk iets uit naam van mijn zoontje te doen maarja wat he?

Ik ga straks lekker expeditie Robinson kijken, House wordt opgenomen. Onze standaard-donderdagavond :D

3. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ik volg ook expeditie robinson en ga dus ook zo kijken.

Ik heb een gedichtje van internet geplukt en een beetje aangepast. Zo kom je ook op leuke ideeën.

Kijk maar eens op:
    Algemene Geboortegedichtjes

4. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @annemica: beginletters van de zinnen vormen de naam van je zoon? Als idee?

5. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik volg jullie eigenlijk helemaal niet meer.
    Heb er de kracht niet voor om mee te babbelen op dit moment.
    Ik kom gewoon even naar iedereen zwaaien en hopelijk gaat het bij iedereen lekker.
    Voor enkele meiden komt het nu wel heel dichtbij, er is toch nog niemand bevallen of wel?
    Met onze meid is alles goed en ligt al weken voor de bekken met haar hoofdje.

Groetjes

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Lynd en Ankje bedankt voor de tips! Ga ook zeker even kijken op de link, zelf iets bedenken word een stuk lastiger....

Leuk he de expeditie, de ommekeer van vorige week?? Ik geniet met volle teugen haha!

7. Sjees

Sjees Niet meer actief

Belle,misschien moet je die vraag even bij marleentje voorleggen zij is toch kraamverzorgende?( oh zie dat ze het al heeft gelezen)

Annemica, lastig he die geboortekaartjes regelen en de tekst enz die erop moet

Ank,zo jij hebt hard gewerkt aan de kaartjes,nu is het einde echt bijna in zicht.
    Ik ben blij dat je je weer iets beter voelt,en morgen ben je gewoon weer helemaal relax!

Hier gaat wel,voel me nog niet optimaal maar hopelijk vanacht nou eens gewoon slapen dan komt het vast wel weer goed en ik eet me helemaal scheel aan fruit en neem braaf mijn sambocolletjes, ben vandaag naar de blokker geweest om een nieuw tostiapparaat te halen die andere was helaas overleden,en verder helemaal niets uitgevoerd.

8. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Marleentje: dank je wel, zo legde de vrouw van de kraamzorg het ook uit. Dat ze het in elk geval moest aangeven en dat als blijkt dat ik meer zorg nodig heb ze mij echt niet aan mijn lot overlaten. Ik vroeg mij alleen af hoe het dan zit met "recht op zoveel uur". Maar nu snap ik het wat beter.

Lynd: ja, ach... ze zal het wel als "grapje" hebben bedoelt. De baby komt wanneer ze komt en ik ga haar toch ook echt niet inhouden... :)
    Toch lijkt mij oud&nieuw als bevaldatum heel onhandig. Stel je moet naar het ziekenhuis! Drukte in de stad, overal vuurwerk... moet er niet aan denken.

Woops: sterkte meis! Hoop dat je snel wat opknapt.

Kareltje: ja, het was wel een prettig gesprek. Ze had alleen een beetje ruzie met de kat. Die is namelijk nogal nieuwsgierig, maar wil ondertussen niet aangeraakt worden terwijl hij wel aan vreemden wil snuffelen. Toen de kat aan haar gezicht wilde ruiken duwde ze hem weg maar hij kwam echt terug alsof hij haar wilde grijpen... Ik heb hem toen maar even de kamer uitgezet (hij doet dit echt nòòòit met vreemden trouwens) Mmmmm... dat belooft nog wat in mijn kraamtijd: dat mijn kat en de kraamverzorgster de hele tijd ruzie hebben... hi hi hi

9. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Misschien bedoelde die vrouw van kraamzorg ook wel: hou er rekening mee dat je minder uren krijgt?
    Had net even een helder moment hihi.
    Enne hoera ik ook 500 berichten :)

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

lynd,hoe is het met je maagzuur? heb je al iets gevonden wat een beetje verlicht?
    Als je trouwens last van je maag krijgt kunnen een paar slokken cola soms ook helpen,klinkt een beetje gek maar werkt vaak wel.

11. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    belle: het is zo dat je eigenlijk recht hebt op die 49 uur. Maar soms is het onvoorzien niet haalbaar. ALs het druk is bv. Het is bij ons weleens gebeurt dat er op een dag het dubbele aantal kinderen zijn geboren dan normaal op een dag en ja dan moet je als organisatie iets. En ja dan kiezen ze ervoor om iedereen wat aan zorg te geven. Wij als kraamverzorgende vinden dat ook niet prettig hoor want dan werk je gewoon 2 a 3 gezinnen op een dag en dat is voor ons ook totaal niet prettig! Maar overmacht je kunt ook niet tegen gezinnen zeggen ja jullie krijgen geen zorg. En het is natuurlijk ook zo dat ook kraamverzorgende recht hebben op vakantie en vrije dagen dus dat komt er in sommige dagen ook bij natuurlijk daar mogen kraamgezinnen niet onder lijden natuurlijk maar ja wij willen ook weleens met kerst of oud en nieuw vrij zijn.
    Maar dat komt allemaal zelden voor als het bij ons 1 week in totaal op een heel jaar is is het veel! Dus zou me echt geen zorgen maken daarnaast krijg je echt de zorg die nodig is voor jou en de kleine!!!! Dat staat altijd voorop!!

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

marleentje,vind het wel fijn hoor dat we jou in ons midden hebben,dan kunnen we met dit soort vragen bij jou terecht,zal straks als de eerste beebjes er zijn ook nog wel gebeuren denk ik,als je het nieterg vind natuurlijk!

13. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Marleentje: dat kan ik goed begrijpen. Het is ook niet een hele grote kraamzorgorganisatie dus dan heb je ook sneller het wat drukker. Ik ga het gewoon allemaal over mij heen laten komen en op zich ben ik pas 11 januari uitgerekend dus het is ook helemaal niet evident dat ik precies met oud & nieuw ga bevallen (ha ha...zal je net zien)

14. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    belle: komt goed
    en als je vragen hebt vraag maar aan me vind ik niet erg. Snap heel goed dat jullie soms wat onzeker zijn omdat alles nieuw is en er zoveel gaat veranderen en wat vragen hebben en als ik jullie kan helpen doe ik dat graag!!!

Sjees: je mag me altijd vragen stellen hoor!! Geen probleem als ik daar iemand mee kan helpen doe ik het graag ook als straks de kleintjes er zijn.

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

Dank je wel marleentje!

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

hee britt,zie dat je online bent, hoe is het met jou? Jij hebt heel tijd geleden ook wel bij ons meegekletst toch?

17. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Kraamzorg: hehe meiden beetje scherper hoor:p, ik denk dat de intaker het idd bedoelde als van 'stel dat je met de feestdagen bevalt houd er dan rekening mee dat....', meer niet!!! Wel een leuk grapje eigenlijk:)!

Marleen, is het zo dat de verschillende kraamzorginstellingen geen personeel kunnen uitwisselen in dit soort gevallen:( Zou wel ideaal zijn he? Maar ja....geldverhaal zeker weer.

18. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @sjees: bedankt voor het vragen! Heb vandaag twee rennies achter de kiezen, helpt niet meteen maar heb wel het idee dat het daarna minder was. Beetje vieze melige dingen, dat wel...
    Ik zal met cola eens proberen, heb nu ook vanillepudding gekocht (omdat ik ergens las dat vanillevla zou helpen, maar dat hebben ze hier niet). Goeie smoezen verzin ik he :D

@essie: je zal wel gelijk hebben, want dat ging natuurlijk nergens over ;)

Ik ben nu die film aan het kijken, wel erg flauw, maar ach, ik ben onder de pannen. Hubby speelt naast me op de bank een of ander rollercoasterspelletje, haha. Zijn we weer actief vanavond. :p

19. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Iemand had het over dat jullie maatjes hebben hier voor als er bijv. onverwachte dingen gebeuren. Lijkt mij ook wel handig om te hebben, ik meld me aan :)

Hier is net het wiegje bezorgd voor de kleine. Ziet er mooi uit!

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Lynd fijn dat het wat minder lijkt te worden (en ik nu ook eindelijk antwoord heb;))!! Lekker toch af en toe zo'n duffe avond. En je hebt al genoeg gedaan vandaag dacht ik. Trouwens nog gelukt met die fax?

Annemica wat leuk:)! Foto;)?! Enne, weten wij trouwens al of je een jongen of meisje krijgt? Of hou je het geheim?

Deel Deze Pagina