Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    wat ik me afvraag.. je leest vaak dat baby's goed groeien als de moeder rust neemt. Hoe zit dat dan als je al flink wat weken thuis bent? Krijg je dan een extra groot kind?

Juni, jij moet nog wel even tot je verlof toch? Of was dat iemand anders..

Anke, heb je wel alles al zo'n beetje in huis? Dat je als een gek die kamer kan gan inrichten als het klaar is ;)

2. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ise: ja ik wou nog doorwerken tot de kerstvakantie (23 december). Maar ik kan veel thuiswerken, ik hoef in principe niet tot het eind heen en weer te reizen. Maar ik vind dat zo'n klein peutertje in huis toch ook voor veel werk zorgt en dat je daardoor moeilijk aan rust toekomt. Hoe is dat bij jou?

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Klopt, ik ben ook druk met onze peuter. Maar ik denk dat als ik nog had gewerkt ik het een stuk zwaarder had gehad; huishouden, peuter, werken, boodschappen etc etc. Nu kan ik alles over de dagen verdelen en het meest in huis doe ik op de 2 dagen dat hij naar het kdv is. Wel fijn dat je ook thuis kan werken.

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Nou, al mijn bloedwaardes zijn helemaal in orde. Dat is wel fijn!
    Mijn bezinking is 33 maar dat is volgens een door de huisarts gebelde gyn ook normaal in de zwangerschap.

Feit is en blijft dat ik al 2,5 week een vreemde keelpijn heb en me regelmatig voel alsof ik de griep krijg (en dat had ik ook al vóór de mex.griepspuit).

Aan de andere kant heb ik nou wel het gevoel dat ik me aanstel.
    Nou ja, misschien reageer ik gewoon zo op een zwangerschap.
    Dan moet het over 7 weken toch wel onderhand over zijn ;).

Zucht. Ik ga een paracetamol pakken.

5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Suzanne, fijn dat alles goed is, maar vervelend dat je nog steeds die keelpijn hebt. Hopelijk ga je je snel wat beter voelen.

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi dames,

Zo ben ik weer wat een hectische dagen zeg!
    Gisteren toen jeroen thuis was zijn we direct naar den bosch gereden. Wat denk je belt mijn vader onderweg op dat hij naar huis mocht van het ziekenhuis:$:$ jeroen en ik allebei verbaasd! We toch doorgereden en naar mijn vader thuis gereden.
    Hij was nog steeds best ziek en uit de onderzoeken kwam dat hij een meerdere maagbloedingen had gehad en darmbloedingen! En dan naar huis gestuurd ik vond het maar niets. Volgende week zou hij extra onderzoeken krijgen. Hij had een tas medicijnen mee naar huis gekregen en daar moest hij het maar mee doen. Mijn vader zei dat het wel ging dus we zijn na een paar uur naar huis gegaan. De moeder van jeroen had voor ons eten gekookt dus konden daar aanschuiven. Jeroen moest 's avonds weer gewoon les geven. Dus begon om 6 uur weer.
    Om 18.15 belde mijn vader helemaal verward op hij had weer veel overgegeven en had hoge koorts en was echt verward. De dokter had nog gebeld die middag dat hij vanochtend al terug naar het ziekenhuis moest voor onderzoeken (ipv van volgende week dus) dat was uit de resultaten van de onderzoeken van vandaag gekomen. Dus het zit echt niet goed! Ik jeroen weer gebeld en die kwam vrij snel daarna weer naar huis. We onze spullen gepakt en weer naar mijn vader gereden ik had het er niets op dat hij alleen thuis zo ziek was. We hebben daar dus geslapen. Nou ja geslapen mijn vader was weer best ziek. Vanmorgen om 9.00 stonden we weer in het ziekenhuis heeft hij een maagonderzoek gehad, bloed geprikt en rontgen foto's laten maken en nu belt de arts morgen middag al op voor de uitslagen en nu hoe nu verder. Uit het onderzoek van vanmorgen kwam zowiezo dat hij meerdere maagbloedingen heeft gehad en dat heel zijn slokdarm ontstoken is. Dus dat is niet zo best. Hij heeft weer diverse andere medicijnen meegekregen.
    Hij voelde zich weer redelijk goed. Jeroen en ik zijn nu dus net thuis want jeroen heeft vanmiddag examens met zijn leerlingen dus moesten terug. Nu wachten we maar even af hoe het vandaag met hem gaat anders gaan we vanavond weer terug om daar te slapen. De zus van mijn vader ging er vanmiddag heen zodat hij niet alleen was.
    Nou ben dus benieuwd hoe dit af gaat lopen! Waarschijnlijk krijgt hij binnenkort een ok. Dus even afwachten maar ben nu dus helemaal gesloopt en in afwachtign wat er allemaal nog komen gaat!

Sorry heb verder nog niet bijgelezen. Probeer ik vandaag nog maar wil zo eerst even gaan liggen.
    Liefs Marleen

7. Juni, wat goed dat jullie de kleine erkent hebben. Maar 1700 gram met 32 weken valt toch reuze mee. Zat even te kijken: lengte 40 cm en gewicht 1800 gram. Dus lijkt me toch helemaal niet slecht.

Mecha, idd spannend zo'n draaipoging. Ik laat het allemaal maar op me af komen en zie het wel volgende week.

Ise, ik hoop het niet voor je. Ik ben van mezelf nogal een bezig bijtje, maar heb echt ontzettend veel rust genomen. Vond het wel moeilijk, maar voor de kleine heb ik alles over. En het heeft dus geholpen.

Marleentje, wat raar dat ze hem naar huis hebben laten gaan, dat snap ik echt niet. Maar ze houden hem nu voorlopig daar? Is wel een fijn idee.

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Jeetje Marleentje, jij zou nu lekker in je eigen bedje moeten liggen en rustig aan doen. Wat rot voor jou en natuurlijk je vader. Maar ik zou hem ook niet alleen laten. Sterkte!

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

jemig marleentje,wat een toestand met je vader zeg, ik hoop echt dat ie snel weer opknapt voor je,vind het maar wel vreemd hoor dat ze hem gewoon weer naar huis sturen,hoor dat steeds vaker en elke keer ivm beddentekort,dat is toch van de zotte!!
    Heel veel sterkte meis.

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Jada, ik hoop het ook niet. Ben zo bang dat dat niet past. Ik ben wel bezig hoor, elke dag, maar niet zo als wanneer ik gewerkt zou hebben. Volgende week op controle, zal eens vragen of ze een inschatting kan maken. Tijdje geleden zei ze al eens dat ze geen extreem groot kind voelde en bij de pretecho bleek dat als de baby deze lijn zou volgen iets meer dan 7 pond. Dat is natuurlijk prima, maar dat is allemaal al bijna 10 weken geleden. Gezondheid staat uiteraard voorop, maar het moet er wel uit kunnen:).

11. Ach Ise gaat vast helemaal goed komen. VK vinden het vaak moeilijk om een inschatting te maken. Tja mijn vriend was een kleintje en maar 6 pond en ikzelf weer 7,5 pond, dus als hij nou het gemiddelde neemt vind ik het prima.

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Hihi, ik vond 2920 gram blijkbaar al moeilijk genoeg, heb er 2 uur op moeten persen..
    Ach, komt ook wel goed.

13. Heb ik alle vertrouwen in. Wanneer ze denken dat je kleintje te groot/klein zou zijn, hadden ze echt wel een groeiecho gemaakt of laten maken.

14. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    jada: mijn vader is nu dus gewoon thuis. Want het was volgens de arts niet nodig om in het ziekenhuis te blijven:$

15. Dat snap je toch niet, maar er is in ieder geval wel iemand bij hem, dat is toch een kleine gerusstelling.

16. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Jeetje Marleentje wat een toestand met je vader! Veel beterschap hoor voor hem en sterkte voor jou.

Jada: de gyn vond het ook wel een gemiddeld kindje maar toen las ik hier allemaal van kindjes die op die termijn al 2000 g geschat werden, bij Hilli was het ook rond de 2000 g met 32 weken en haar gyn had gezegd dat het onder het gemiddelde zat; vandaar dat ik dacht dat 1700 g dan wel erg klein was.
    Maar ach, het hoeft ook geen reus te zijn want ik ben zelf ook maar 1,60 en ik vond het persen al zwaar genoeg.

17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Heb een proefberekening gemaakt voor de kinderopvangtoeslag. Voor 1 kind dat 2 dagen in de week gaat moet ik 128 euro bijleggen. Voor 2 kinderen die 2 dagen gaan totaal 156 euro. Voor de baby krijg ik 100 euro toeslag per maand meer! Dat is een meevaller zeg..

18. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal!!!

Even wat reacties tussendoor, want anders wordt het weer zoveel tegelijk. Er is al weer héél wat gekletst...

@Ankje
    Fijn dat Jeroen dan met zijn warme handen jouw buikkie minder pijnlijk kan maken! Gaat wel lekker met de bouw hé? Fijn dat ze proberen het binnen voor de kerst af te krijgen. Zou super zijn als je dan eindelijk aan het kamertje kan beginnen, leuk leuk!!!
    Idd leuk om zo contact te hebben met Blommeke en we schelen ook maar een paar daagjes. Straks nog afwachten wie de eerste is...

@Lynd
    Gezellig lekker de stad in saampies! Toch niet teveel gekocht hé?

@Suzanne78
    Veel plezier met je vader! En ik ben ook wel heel benieuwd naar de uitslag hoor. Vervelend dat wachten dan hé, succes!

@Suusefruus
    Mooi dat alles weer goed was en alles ver klaar is, heerlijk gevoel hé! Gaat echt snel nu...

@Ise
    Balen dat je weer zo'n slechte nacht had. Gaat het nu wel goed? Of nog steeds last van maagzuur etc?

@Jada1984
    Fijn dat alles mooi op schema is! Nu maar hopen dat hij nog even snel wil draaien...

@Sjees
    Heerlijk dat je zo lekker geslapen hebt! Ga jij maar elke avond nara cursus, haha.

Ga nog even verder lezen en dan zo eerst met mn mannetje grote boodschappen doen als hij thuis is.
    Fijne middag allemaal! En tot strakkies!

19. Groot gelijk heb je, liever een kleine dan een reusje van 9 pond.

Deel Deze Pagina