v/d Valk Eindhoven zal het wel worden, hadden we het al over gehad. AC komen we volgens mij niet tegen, vind ik ook niet altijd alles nee. Nou we zien wel hoor. En genieten gaan we zeker doen hoor meiden! Welterusten en ik denk niet dat ik nog kom spieken morgen, maar je weet nooit hé, hahaha. Dat ligt er maar net aan hoe laat ik wakker ben, maar anders zou ik zeggen meiden allemaal een fijne week en geen gekke dingen hé! Tot vrijdag!!! Doei doei, knuffel
Goedemorgen! Sjees, goed te horen dat het gezellig was! Open haard klinkt goed.. Mecha, het begin is er!! Essie, leuke oma heb jij, die je mee uit eten neemt.. Nou we hebben gister onze kleine man zijn kadootjes gegeven. Het was niks groot, maar blij dat hij toch was. Dus daarna met alles gespeeld.
Moggu allemaal, Nu heb ik al wéken geen last meer gehad van harde buiken, komen ze gistermiddag rond half vier ineens opzetten... de hele nacht last van gehad Sommige gaven ook echt een niet fijn, zeurderig gevoel. En dat terwijl ik helemaal niet veel heb gedaan. Nou, ga zo naar het werk.... is aftellen, nog 10 daagjes. Woensdag heb ik wel vrij, ga ik met mijn moeder naar een kerstmarkt in Duitsland. Fijne dag allemaal en ik wip vandaag nog wel een keer langs!
Hier eindelijk een beetje rustiger aan aan het doen.. Best moeilijk moet ik zeggen, maar ik voel me wel een stuk beter.. Vanmiddag weer naar de VK, controle en de bevalling bespreken.. Het kan al over een week! Mijn god wat gaat het snel.. Einde van de middag fotoshoot voor de NCRV.. En verder lekker niets.. Het bed is vrijdag omhoog gegaan.. Slapen nu wel erg vorstelijk hoog hiihi maar wel heel fijn! Erg om gelachen ook trouwens.. Vriendlief kon nu ineens bij de klok die normaal hoog aan de muur hangt Al liggend.. Vanuit bed.. Terughangen heeft voor de grootste hilariteit gezorgd
Werkze Suzanne, nog 10 dagen schiet ook al lekker op. Vervelend van de harde buiken. Suus, succes vanmiddag! Even een vraagje, hebben jullie ook van die dagen dat je buik bij elke aanraking pijn doet? Ik kan er soms helemaal niks aan hebben..
@Ise Ja voornamelijk als ze weer eens lekker aan de voorkant met haar kont ligt te drukken.. Dan is het vel zo gespannen dat alleen warmte een beetje verlicht.. Aanraken doet dan best zeer.. Komt door de spanning op mijn buik..
Morgen meiden, heb zonder specifieke reden beetje rothumeur vandaag. Ach ja. Ga dadelijk de vk maar eens bellen of ik ipv volgende week deze week al langs mag komen voor standaard controle: hou sinds een dag of drie opeens veel vocht vast in mijn vingers, maar ben tegelijkertijd duizelig, dus wil eigenlijk weten of ik een hoge of lage bloeddruk heb... Is 3 weken geleden dat ik arts of vk heb gezien, en moet pas volgende week weer, vind 4 weken zonder controle nog steeds best lang zo op het einde van de zwangerschap. @ise: pijn bij aanraking van buik ken ik niet, wel dat mijn buik over het geheel gevoelig/heel trekkerig is, meestal bij het opstaan. Maar dat is denk ik iets anders. @suzanne: harde buiken rond deze tijd zijn wel normaal hoor, misschien waren het ook indalingsweeen?
Goedemorgen! Suzanne: werk jij door tot 36 weken dan? Wel vervelend harde buiken, tenminste als ze zo vaak achter elkaar komen. Dan worden ze op den duur heel vermoeiend en gaan idd wat zeer doen. Nu ik veel meer rust houdt heb ik er alleen maar af en toe last van. Suus: veel plezier bij de fotoshoot! Wij hebben deze week ook een gesprekje bij de verloskundige over de bevalling. Heb eigenlijk best wel veel vragen, ik hoop dat ze een beetje de tijd voor ons neemt Jada: deze week heb jij dus jouw draaipoging? Zie je er tegenop? Kun je zelf eigenlijk goed voelen dat hij in stuit ligt? Waar voel jij de voetjes dan bijvoorbeeld? Onze baby ligt in hoofdligging, maar die voeten voel ik op de meest vreemde plaatsen. Ik twijfel soms echt aan hoe ze ligt, maar ze zal nog steeds wel op de kop liggen. Gisteren voelde ik volgens mij haar kontje helemaal bovenin bij mijn maag. Heel hard voelde dat. Een gevoelige buik heb ik overigens (nog) niet. Even klagen: heb zo'n last van mijn rug! En benen! Dat doet zo'n zeer. Hebben er meer pijn in hun benen? Daardoor heb ik helemaal niet zoveel zin meer om veel te lopen, maar bewegen is natuurlijk wel heel goed.
goedemorgen, Nou ik heb best heerlijk geslapen,ook veel wakker geweest maar viel toch weer in slaap. Ik was ook echt bekaf,ging er om 21.00 al in. Lynd wat vervelend dat je humeur even niet zo best is vandaag,hopelijk draait ie snel weer bij. jada, hee dat wist ik niet dat jij in apeldoorn woonde,hadden we even op de koffie kunnen komen!Dan woon je wel mooi daar zeg wat een omgeving,ik ben jaloers op je! Het weer was idd niet zo best maar we zijn alleen in het overdekte geweest,en in het huisje met de openhaard aan,was het druil weer juist wel weer gezellig Ik ga straks denk ik eens beginnen met de kerstversiering,als het lukt want heb echt sinds 2 dagen zo ongelovelijk pijn in mijn bekken en mijn rug werkt ook niet echt mee, ach ja die laatste loodjes.......
goedemorgen dames. Ik herken dat gevoel ook van een gevoelige buik. Ik heb vaak 's avonds en 's morgens een mega gevoelige buik het staat dan helemaal strak en elke aanraking doet zeer. En dat duurt dan zo'n 2 a 3 uur en dan is het weer wat zachter en minder gevoelig. Vaak krijg ik 's avonds on bed ook echte krampen bij schaambot zou dat indalen zijn? Ik vind het zo typisch het is alleen maar 's avonds en duurt vaak toch wel een klein uurtje. Lynd: kan me indenken dat je 4 weken veel te alng vind duren. Ik zou dan ook bellen of je deze week nog langs kunt komen. Hier ga ik al vanaf week 28 elke 2 weken naar de vk en vanaf 36 weken elke week. Vind ik wel prettig moet ik zeggen. suusefruus: succes met de fotoshoot! Suzanne: succes met de laatste loodjes werken!
Gelukt! Vanmiddag om 12.30 kan ik bij de vk langskomen. Tot mijn schrik ben ik ook meer dan 2 kilo aangekomen in minder dan een week, en hoeveel sinterklaassnoep ik ook heb gegeten, dat lijkt me niet normaal. Zit mezelf nu bang te maken met zw.schapsvergiftiging, hoop in elk geval dus dat mijn bloeddruk in orde is...
Goedemorgen meiden!!! Ik wil jullie veel succes wensen met alles deze week, meiden die nog moeten werken, afspraken bij verloskundige, fotoshoot, bekkenonderzoek etc etc. Hopelijk gaat alles goed en gebeuren er geen rare dingen, ik ben er vrijdag weer! Doei doei, groetjes en een dikke knuffel van mij
Goedemorgen meiden Sjees, ik wist ook niet naar welke Landal jullie gingen? Was gisteren lekker thuis, dus jullie waren welkom. Je bent zeker alleen in de Oranjerie geweest? Maar daar kan je ook lekker winkelen. Belle, ik zie er niet tegenop. Weet niet wat ik kan verwachten, dus laat het maar allemaal op me afkomen. Ik voel de voeten vaak beneden, maar soms voel ik weer vanalles bovenin, waarschijnlijk armpjes ofzo. Balen dat je zo'n last hebt van rug en benen. Sinds ik verlof heb is mijn rugpijn een stuk minder geworden. Gevoelige buik, herken ik. heb het niet vaak, maar gisteren had ik zo'n dag dat mijn buik echt zeer deed. Nu niet meer gelukkig
@Lynd: dat is inderdaad lang, 4 weken ertussen! Goed dat je straks even kunt gaan. Dan weet je in ieder geval of het erbij hoort of dat er toch iets anders aan de hand is. Indalingsweeën, daar heb ik ook aan moeten denken. Zou dit ook kunnen nu de kleine in stuit ligt? @Belle: ja, ik werk inderdaad door tot 36 weken. Of eigenlijk 35,5. De officiële ingangsdatum van mijn verlof is donderdag 24 december, maar ik krijg de vrijdag ervoor al verlof i.v.m. de kerstvakantie hier op school. In principe gaat het ook best goed (ik heb de laatste weken meer energie dan bv. in oktober) al vind ik het heel moeilijk om mijn hoofd erbij te houden. Vaak ben ik rond 3 uur s middags ook wel helemaal klaar met de dag. Dit is ook nog eens een heel drukke periode; ben bezig met het maken van een open dag krant voor de open dag in januari en het is toetsweek waar ik veel werk aan heb. Maar net als die open dag, dat voelt nu echt als de ver van mijn bed show . M.b.t. je benen: heb je misschien last van Ischias? Wel vervelend zeg! Ik heb vaak na het opstaan na even te hebben gezeten een slapend gevoel in mijn rechterbeen . Schijnt Ischias te zijn, maar ik heb geen pijn. Gevoelige buik: dit herken ik (nog) niet.
Hey meiden Ohhh wat schaam ik me, ben al zolang niet geweest *schaam* Hier gaat alles zijn gangetje. Niet veel klachten Onze man is ook al ingedaald. Van het weekend heb ik ook de kleertjes in de maat 50-56 gewassen. Zo leuk, alles is weer zo klein dan Ik had gelezen dan Blain bevallen in van een jongen! Is alles goed met hun? Groetjes!!!
@suzanne: goede vraag, heb geen idee of een in stuit liggende baby ook in kan dalen. Lijkt me eigenlijk dat dat minder zou 'passen' dan het hoofdje?
We zijn weer terug! We waren rond 11 uur thuis. Echt super weekend gehad. Eigenlijk niks gedaan, alleen voor de open haard gezeten en lekker tv kijken en een kaart spelletje gedaan. We zijn zondag middag met Sjees en haar man naar het centrum van Apeldoorn gegaan. Was erg leuk en gezellig. Zaterdag avond kreeg ik een sms-je van Blaine! Echt super lief! En jullie natuurlijk ontzettend gefeliciteerd met jullie zoon. Hopelijk mag hij snel naar huis. Denk dat Sjees en ik met de mannen en dochters dit wel vaker zullen doen. Het klikt ontzettend leuk en niet alleen tussen ons maar ook met de mannen!
Jada: Wat grappig dat jij in Apeldoorn woont! We waren op het park van Landal Green Parks Heideheuvel in Beekbergen. Als ik dat geweten had, had ik een bakkie bij je komen doen! Hahahahaha O, nog bedankt voor de dvds! Ik heb ze binnen en ga ze vanavond testen en kijken!!! Dikke knuffel!! Lynd: Sterkte vandaag meis! Hopelijk voel je je snel weer beter. Ise: Ik heb boven in mijn buik pijn. Maar dat komt omdat de kleine vaak tegen de spier aan trapt en die is nu verrekt. Dus als je er maar even aan komt doet het zeer. Suus: Veel succes bij de VK!! Mecha: Hoe is het met jou eigenlijk meid? Toen ik weg ging vrijdag las ik niet zon leuk bericht. Hoe gaat het nu met je? Blaine: Gefeliciteerd!!!! En nog bedankt voor je sms-je. Was erg leuk om van jou een sms-je te krijgen met de open haard aan. Geniet ervan en hopelijk mag jullie mooie zoon lekker snel naar huis. Ben benieuwd naar de fotos!!!
Goeiemorgen, ff een snel berichtje, want ik heb vandaag een opruimdag gepland. Ook mijn man heeft vandaag een 'thuiswerkdagje' opgenomen , maar zit nu ff lekker in bad. Morgen komt de kraamhulp voor een intake en dan wil je toch alles een beetje op orde hebben he. Duik er misschien nog wel even bij in bad, maar daar word ik altijd zo duf van, dat ik bang ben dat ik de rest vd dag nix meer doe... Vanmorgen naar therpaie geweest voor mijn rug. Mijn bekken staan nog altijd mooi in balans en ik hoef dan ook niet meer terug te komen. Mocht ik weer klachten krijgen mag ik natuurlijk altijd ff bellen. Ik moet zeggen dat de rugpijn ook praktisch weg is. Alleen is het wel in mijn heupen gezakt, maar dat is het normale weken van de botten en hoort erbij he. Heeft iemand trouwens nog tips om 's nachts met zo min mogelijk pijn om te draaien? Ik buig nu mijn benen en zet mijn voeten op de matras en draai dan langzaam om. Hierbij moet ik wel altijd mijn buikspieren wat aanspannen, wat ook niet echt prettig voelt. Vaak ligt de kleine in het midden van mijn buik, dus recht onder mijn buikspieren. En verder die heupen he, de ene draai gaat het goed en een andere keer gaat het weer lastiger. Hoort erbij zullen we maar zeggen... Gevoelige buik heb ik trouwens bijna niet. Soms trekt het een beetje als ik opsta. Heb wel vaak een grote bult op mijn buik van haar kontje, maar dat ik nog te doen. Harde buiken heb ik ook (nog) geen last van. Mag mezelf gelukkig prijzen geloof ik. Nou, ga even kijken of het nog zin heeft om in bad te gaan, anders ga ik maar actieve dingen doen... Tot later misschien.