Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

ok ps ik heb ook skype :D
    mijn naam is nhenec kan je me toevoegen :p

2. Sjees

Sjees Niet meer actief

ik heb je toegevoegd, leuk!!

Ank stuurt je haar adres per sms

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Ise: wat vervelend van de pijn in je heup! Ik neem aan dat je al met een kussen tussen je knieën en onder je buik slaapt?

@Sjees: bloed bij je ontlasting? Hoe zou dat nou kunnen? Is het veel?

@Jada: Duurt dat 2,5 uur??? Toch niet alleen die draaipoging, wel? En je moet enkele uren later of de volgende dag zeker terugkomen om te kijken of het allemaal in orde is??

@Ischias: ja, ik dacht ook altijd dat dat pijn moest doen. Volgens de vk kun je het in verschillende mate hebben, en zo te lezen Mecha, heb jij het een stuk erger dan ik, omdat ik alleen zo’n slapend gevoel heb af en toe. Sterkte hoor, het lijkt me geen pretje die pijn.

4. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ suzanne nee dat is het ook niet maar ja ik heb het al vanafl week 14 en vanaf week 17 zo erg dat ik in de ziektewet zit .. tis ff wat minder geweest maar lijkt nu weer dubbel zo hard terug te komen .. nog maar een paar weken komt goed :p

ennuh ja is een logische verklaring hihi

5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Jada, wat vervelend.. Moet je weer een paar dagen wachten, dat is toch wel jammer als je je er op ingesteld hebt..

Sjees, klinkt niet zo goed, bloed bij de ontlasting!? Moet je eerdaags nog naar de vk?

Mecha, lekker aan het nestelen? Kreeg ik ook geloof ik rond die termijn :). Net weer het hele huis gepoetst.. En de rest van mijn tas inpakken.

Slijmprop: is dat altijd hard/taai? Een echte prop dus.. Maar alsik het zo lees kan je 'm ook in delen verliezen..

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Sjees en Ankje ik had jullie bericht al beantwoord voor ik die van Mecha las :) Maar de verdeling op deze manier is goed hoor!

Mecha ben idd weer even niet veel online geweest. Ik ben toch wel veel moe en gisteren voor het eerst weer de hele dag alleen met Casper. Toch wel vermoeiend en dan ben ik bang dat ik te veel doe/moet doen en dat ik daardoor weer weëen krijg...
    Lastig om te weten wat "te veel doen" is.

Ga nog even teruglezen :)

7. Suzanne, nee de draaipoging zelf hoeft niet lang te duren, het is meer de echo, hartfilmpje etc wat zoveel tijd in beslag neemt

Sjees, waarschijnlijk is er gewoon een adertje gesprongen,te veel druk gezet. Je kan het altijd even navragen bij je VK

8. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ben weer terug uit ziekenhuis.
    Uit het bekkenonderzoek kwam eigenlijk niets. Bekken lijken normaal te zijn op BI na dan.
    Uit de bloeddrukmeting kwam dat ik te hoge bloeddruk had. Heb nu urine in moeten leveren en bloed moeten laten prikken en krijg daar vanmiddag de uitslag van. Als het niet goed is pre eclampsie (begin zw vergiftiging) blijf ik onder controle van de gyn anders mag ik bij de vk blijven.
    De gyn gaf wel aan dat ik zeer sterk rekening moet houden met een ks ivm extreme BI.
    Hij heeft nog even naar ons ukkie gekeken. nou ja ukkie haha Uit de metingen kwamen de volgende uitgerekende data's
    benen 13 dec
    hoofd 30 dec
    buik 30 dec dus hij loopt nog steeds flink voor. Bij de grafieken stak hij zelfs boven de bovenste lijnen uit haha. De gyn zei nou dit word echt een reus haha

We zijn benieuwd. Als we naar de groei van de kleine kijken kan ik misschien nog makkelijk dit jaar bevallen zei de gyn. Nou we wachten af zou mooi zijn!

9. Marleentje,fijn dat het bijna allemaal goed was, hopen dat je geen pre eclampsie hebt. Hopen dat je dit jaar mag/kunt bevallen, zou super zijn

10. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Lynd bah wat een rotsituatie!

Ankje wauw wat een gevaarte voor de deur! Lekker zeg dat het goed opschiet allemaal

Rebbel ik ben benieuwd of de Moxatherapie werkt, ik heb er wel eens van gehoord...

Suusefruus nog 5 dagen aftellen tot de magische 37 weken!!!

Blaine meid wat een prachtig verhaal, ik zit met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel. Veel herkenbare dingen in je verhaal. Geweldig dat Quinten het zo goed doet, wat een dapper kereltje! Super dat je (als je wil) 10 dagen in het zh mag blijven, lekker dicht bij hem.
    Mijn buik is gelukkig wat rustiger, nog veel harde buiken maar tot nu toe niet echt weëen meer.

Essie wat super dat je kleintje gedraaid is! Nu duimen dat het zo blijft. Heb je een moederfiets gekocht?

Chevenne fijn dat je verlof in zicht is, kun je lekker aftellen.

Ise de kaartjes zo goed als klaar, mooi zo! Wij gaan ws morgen naar de drukker, doorgeven hoe we alles willen hebben. Vind het ook echt wel tijd worden nu...

Marleentje zou lekker zijn, dit jaar bevallen! Zeker als je extreem last van je bekken hebt. Ik heb er ook wat last van. Niet al te erg, vorige zwangerschap 10x erger. Kan me voorstellen dat je blij bent als je kleintje er is eind van het jaar!

Belle ik had het ook vorige keer, met 35 weken waren mijn vliezen gebroken. De reden dat ze wachten met inleiden is dat elke dag dat je kindje langer in de baarmoeder zit is meegenomen. Rond die tijd wordt bijv. de zuigreflex aangemaakt en het zelfstandig ademen zal ook steeds beter gaan. Ze houden dan wel goed in de gaten of je geen koorts krijgt, das een teken van infectie. En twee keer per dag een half uur aan het ctg om je buik en het hartje van de baby in de gaten te houden.
    Meestal besluiten ze in te leiden als je 37 weken bent, dan mag het kindje toch komen en heb je geen risico op infectie meer.
    Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is zo...
    (hmm ik geloof dat ik niet de enige ben met uitleg :D)

Sjees: leuk, de kerstboom in huis! Al overleg gehad met de vk?

Nog een update van hier: vrij rustig in de buik, wel veel harde buiken maar dat blijft ws ook zo tot de bevalling. Af en toe kramp erbij maar niet heel veel gelukkig.
    Van het weekend dip gehad, ik maakte me zorgen om het kleintje en was bang voor evt. complicaties als het al geboren zou worden.
    Ik ben nu weer wat nuchterder gelukkig.
    En ook helemaal moe alweer, Casper is naar de creche nu, die haal ik om 12.30 op. Ik ga dus nog even liggen op de stretcher in de huiskamer.

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Marleentje, zou lekker zijn als je dit jaar nog bevalt, toch?

AnneMica, gelukkig voel je je weer wat beter dan het weekend. Hoe lang zijn vorige keer jouw vliezen gebroken geweest?

12. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    ise nou van mij mag het wel. dan is tenminste de druk ook van mijn bekken af en de kleine kan het qua groei aan.

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Oogjes vallen hier bijna dicht. Wilde dat ik even kon slapen, maar heb op het werk niet echt de mogelijkheid. Pfff..

Heb vannacht een hele fraaie droom gehad. Droomde dat er een grote haai gevangen was. Wij waren daar aan het kijken. Ze takelden hem net naar binnen, om te gaan verwerken, maar toen bleek hij nog te leven. Hij wist zich los te scheuren en iedereen ging zichzelf in veiligheid brengen. Ik zat in een soort woonboot achtig ding. Komt dat beest met zijn kop door de bodem heen zetten en moest mij hebben, omdat hij rook dat ik zwanger was.

14. Jeetje Chevenne, wat een droom, hoe kom je erbij? Toevallig een programma over haaien gezien?

Sterkte op je werk vandaag

Marleentje hoe gaat het trouwens met je vader? En nog verder gekomen met Mario?

15. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Tja, zwanger he?
    Niet eens een programma gezien over haaien.

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Sterkte vandaag nog Chevenne.. en wat een bizarre droom.

Marleentje, ik hoop het voor je. Zijn gewicht zal idd goed genoeg zijn! Maar als je een ks krijgt dan wordt hij wel wat eerder gehaald..

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoihoi,

@marleentje: veel succes vandaga met je bekkenonderzoek! oh lees dat het goed was! hopelijk heb je geen zw. vergiftiging en ga je dit jaar nog bevallen! :)

@jada: jij ook veel succes! ik hoop voor je dat de kleine wil draaien! ben wel benieuwd of het nou pijnlijk is een draaipoging..
    lees nu dat je hem vrijdag krijgt! balen zeg!!

@lynd: oh meis, ik duim me rot voor je dat alles goed is!

@blommeke: het zou de slijmprop kunnen zijn, bij milan had ik er ook geen bloed bij zitten! en ik zou die vervelende buiken die naar je rug trekken dan ook maar goed in de gaten houden! ;)

@essie: wat fijn dat je kleintje gedraaid is!!

@chevenne: ah bah! wat kan je toch raar dromen tijdens je zwangerschap heh!

hier vandaag tot nu toe een rustige buik gelukkig! :)
    vandaag komen de spullen voor de moxa therapie binnen, ik ben benieuwd!

liefs rebbel

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Hmm, ik ben vandaag precies 8 maanden.. ga de laatste maand alweer in. Het lijkt nog ver weg, maar dat valt wel mee :)

19. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Rebbel, kan je moxa bij jezelf doen? Wist ik niet..

20. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ja kan idd bij jezelf! ik krijg een instructie dvd opgestuurd en de moxa sticks. klinkt goed he 8 maanden! :D

Deel Deze Pagina