Ja jammer Rebbel, vrijdag pas, dus nog een paar daagjes wachten Ben ook heel erg benieuwd hoe dat gaat met de Moxa-therapie Ise, het is wat he alweer 8 maanden, wat gaat het snel.
marleentje,gelukkig wees het onderzoek niets ernstigs uit, waarneer weet je dan zeker of je een ks krijgt egenlijk?? Annemica, gelukkig voel je je weer iets beter dan van het weekend, probeer je maar goed rustig te houden hoor,weet dat het moeilijk is maar wel het beste! Hier lekker aan het rommelen met de kerstspullen,hopelijk ben ik vanavond klaar want ben alle dozen in de huiskamer nu alweer zat,wil alles gewoon netjes hebben Morgen heb ik een afspraak bij de vk dus zal even vragen of het vaker voorkomt dat bloed,vandaag heb ik nog geen grote boodschap gedaan dus moet het even afwachten, ach het zal vast niets zijn,ik vond het alleen een beetje vreemd. Lynd, meis ik hoop dat alles goed gaat daar,mijn duimen worden al blauw van het ronddraaien!!!!!
Sjees, gaat vast wel lukken om het vanavond af te hebben. Of heb je zoveel spullen? Ik ga morgen beginnen denk ik, vraag ik of mijn vriend alle spullen naar boven wil tillen.
Hoi, Aan de meiden die een kindje hebben in stuitligging. Even een vraagje. Ons meisje heeft altijd goed gelegen en het hartje was dan met de doptone onderaan de buik te horen. Nu is m`n buik enkele dagen wat veranderd in vorm en doet ook zeer. Nu hebben we weer naar het hartje geluisterd en ineens is het hartje bovenin de buik te horen ipv onderin. Waar horen jullie de harttonen als jullie op controle of met de doptone luisteren? En zou het kunnen dat ze nu ineens is veranderd van ligging, terwijl ze altijd goed heeft gelegen? Sorry voor de velen vragen, maar ik denk jullie weten het misschien wel. Morgen moet ik op controle en zal ik zien of ze echt veranderd is van ligging. 19 December staat ook de liggingsecho gepland, was al besproken.
Jada, ik heb echt achtelijk veel kerstspullen,ga maar uit van zo'n 15 verhuisdozen vol,maar dit jaar hou ik het redelijk bescheiden alleen heeft mijn man alle dozen naar beneden getild,omdat ik echt niet wist wat waar in zou zitten,maar ik ben al een heel end,de kerstboom moet nog voor de helft,maar het gaat niet zo snel,moet alles in ettappes doen,na 10 ballen weer even zitten ivm harde buiken en rugpijn. ise, ik stoof ze zo'n 5 uurtjes, begin er vaak gewoon einde ochtend mee en laar het dan heel zachtjes sudderen de hele dag en af en toe kijk ik even hoe ze ervoor staan.
Ise vijf dagen, toen is de bevalling spontaan op gang gekomen... Chevenne das wel een vreemde droom ja, geen twijfel mogelijk De oogjes nog open?? Rebbel fijn dat je buik rustig is vandaag, ik ben ook benieuwd naar je spullen! Sjees ah nog even een dagje wachten dus tot je naar de vk gaat. Pff alles in etappes doen, doe je niet te veel dan? Ik doe mijn best met me rustig houden, ik weet waarvoor dus dat scheelt maarja moeilijk blijft het met een peuterpubertje in huis
Hey Woops, Die van ons ligt al een hele tijd in stuit. Het hartje horen we aan de zijkant van mijn buik, op ongeveer dezelfde lijn als de navel. Ik voel zelf het hoofdje (= hard!) heel goed recht boven mijn navel. Soms iets meer naar rechts, soms iets meer naar links, als een echte harde bult in mijn buik. De voetjes voel ik altijd helemaal rechts in mijn buik, richting zij, en soms tegen mijn ribben.
Ik heb dus nu enkele dagen een harde bult rechts in m`n zij, tegen de ribben. Het wil niet echt meewerken, als ik het weg duw. Nou morgen op controle en ben nu toch wel erg benieuwd of ze nu al heel eigenwijs is. Zou wel raar zijn als ze nu ineens anders zou gaan liggen terwijl ze altijd goed heeft gelegen. De buik voelt wel heel anders en die bult doet zo zeer, echt een druk gevoel.
Meiden, eer ik teruglees: alles is in orde!!! Ben zo opgelucht! Geen eiwit in de urine (dus geen zwschapsvergiftiging), en bloeddruk was vandaag bij VK en arts een heel stuk lager. Heb ook nog een echo gehad om de doorstroming van de placenta voor de zekerheid te checken, ook daar alles in orde. Kind is prima gegroeid en is duidelijk niks tekort gekomen: met mijn 35 weken vandaag (volgen hun berekeningen 34w4d) zijn de maten van het kind gelijk aan gemiddeld 36w4d!! Geschatte gewicht al meer dan 2,5 kilo. Moet nu wel mijn bloeddruk in de gaten houden thuis (hebben bloeddrukmeter gekocht gisteren) en grote veranderingen melden, maar verder geen aanwijzingen voor zwangerschapsvergiftiging, dus voorlopig hoef ik niet aan Hongaarse ziekenhuizen te denken. Ben heeeeel opgelucht, maar ook helemaal moe van de spanning van gisteren, vannacht en vanmorgen. Ga vanmiddag dus maar even heel rustig aan doen! Zo, nu even teruglezen!
Jeetje Sjees, dat zijn behoorlijk wat dozen, maar dan vermaak je je wel vandaag. Lynd, wow meis, wat een supernieuws en wat goed dat je kleine zo mooi op schema zit. Woops, je kleintje kan nog steeds draaien, al wordt het wel steeds lastiger. Ben benieuwd wat er morgen uikomt bij de VK.
Lynd: Bedankt Lynd. Dat wist ik nog niet. Ik moet maandag weer naar de vk, ik ga vanmiddag even bellen hierover. Kijken wat ze zegt. Blommeke: Dat heb ik ook wel eens. Volgens de vk kan dat geen kwaad, want je maakt het ook vanzelf weer aan. Maar als je het zelf niet vertrouwd en je hebt twijfels ..bellen. Ise: Yep! Van 7 tot 4 Sjees: Als ik dus het kerstgevoel wil krijgen .kom ik lekker bij jou! hahahahaha Jada: Succes! Sjees: Wat fijn dat alles goed was bij de vk!! Enne ..we gaan over 3 dagen echt niet bevallen he???? Ben geen verloskundige! hihihihi AnneMica, Macha en Sjees: Dus de buddys zijn . Sjees en ik ..en Mecha en Annemica? Marleentje: Je bekken is dus niet verslechterd? Das is goed nieuws. Chevenne: Wow wat een droom!!! Wat dromen we toch raar eigenlijk he? Heb soms ook van die rare dromen. Suzanne & Woops: Ik merkte de laatste keer bij de vk dat je 2 soorten hartslagen kan horen. Je hoort een hardslag van het kindje zelf, maar je kan ook een hartslag horen van de navelstreng. De navelstreng hoor je meer een galm, en dat van je eigen kindje en een bonk. Misschien dat dat het kan zijn? Lynd: Wat geweldig nieuws!!!! Gefeliciteerd meid!
jada wat balen jo ga je van iets uit loopt het heel anders nou alle goede hoop op vrijdag dat je beebje maar mag draaien dan gelukkig was alles netjuhs zo dat de poging wel gedaan kan worden mecha hihihi nestel drang raar iets is het maar he je kan je zelf dan ook echt niet stoppen marleen dat is flink ja nou mischien dan toch een kerst kindje of een oud en nieuw kindje toch langs 1 kant een mooie gedachten!!! als is het dan wel erg druk annemica op het gemakkie aan he meid gelukkig dat je nu wat minder ongerust bent!! chevenne wat een droom jo zal indd de zwangerschap wel zijn hihi rebbel ik hoop dat de moixa therapie helpt zou toch maar mooi zijn he! lynd gelukkig meid kan je nou ff bij komen van de stress want ik kan me voor stellen dat je ff in paniek was hoor ik heb net me verloskundige aan de telefoon gehad en die zei dat ik me zelf even goed in de gaten moest houden. de voorige keren ben ik niet eens of niet bewust me slijm prop verloren zei denk dat dit me hele slijmprop was!! gezien ik al behoorlijk wat stress te verduren heb gehad in mijn zwangerschap wil ze toch wat alert zijn en moest me voor al niet bezwaart voelen te bellen. het branderige gevoel kan zijn van het indalen of als het harde buiken zijn waar van het echte voor weeen zijn kan het lichte ondsluiting geven en daar kan ook alles op reageren. ze zei dat het het 3de kindjes was en het niet eens hoefd in te dalen om de bevalling te starten nou lag ze voorige keer al met haar hoofd in me bekken dus ze zei het is toch een beetje aan het rommelen denk!? maandag moet ik op controle mag ik gewoon op wachten en als het dan nog zo is als nu gaat ze even kijken over er toevallig al ontsluiting is of iets anders verandert is van binnen toch weer spannend. en als het verandert moest ik meteen bellen. heb natuurlijk op internet rond zitten neuzen en daar lees je vaak dat je je slijm prop zo ongeveer 2 weken voor je bvl kan verliezen dus dalijk krijgen we ineens kerst kindjes we moeten ze echt nog ff binnen houden meiden dus kurk er in en op de bank
Lynd: goed nieuws zeg! Geniet ervan nu heb je weer wat meer rust. Ankje: nee dit onderzoek was omdat er in mijn familie veel bekkenvergroeiingen zijn en iedereen een normale bevalling in gaat en op het eind een spoedkeizersnede moetn ondergaan. En dat wilde ik graag voorkomen. Dus heb bekkenonderzoek gekregen en daar kwam zo geen vergroeiing uit gelukkig. Maar moest wel veel rekening houden met een ks ivm BI Waarschijnlijk eerst zo proberen maar als de pijn te erg word aan bekken krijg ik meteen en ks.
@blommeke: zou best de slijmprop kunnen zijn, daar hoeft geen bloed bij te zitten. Ik geloof dat ze het onderscheiden van normaal slijm doordat je deze niet kapot kan drukken of wrijven. Maar slijmprop verliezen kan geen kwaad, en zegt helemaal niks over bevalling, ook niet dat hij binnen 2 weken gaat beginnen. Kan ook wel 10 weken van tevoren zijn, en dan maakt je lichaam weer een nieuwe slijmprop aan! Slaapproblemen: zoals ik dat hier lees hebben steeds meer van ons problemen met slapen. Mijn rare probleem is dat ik op zich prima slaap, maar elke ochtend standaard tussen 4 en 5 ergens wakker word en dan niet meer kan inslapen. Omdat we normaal rond 22.30-23.00 naar bed gaan zijn mijn nachten zo natuurlijk wel erg kort. Moet trouwens steeds met een glimlach aan Blaines bevallingsverhaal denken, klinkt helemaal zo slecht nog niet. Dat geeft een mens hoop! @woops: je klinkt een beetje alsof je inderdaad aan het kwakkelen bent met allerlei kwaaltjes, op zich heel normaal nu natuurlijk, maar niet minder vervelend. Die kilos gaan er wel weer af straks, zeker als je borstvoeding gaat geven (? weet niet of je dat van plan was). Ligging: kan ook zijn dat je het hartje van je kindje nu door zijn ruggetje voelt (of je de navelstreng te pakken hebt, die pulseert ook, maar weet niet of je dat met de thuisdoppler kan horen, denk het wel). Ik dacht gisterern ook dat het kindje anders lag, voelde de hik opeens rechtsboven ipv linksonder, maar onze ligt dus ook nog lekker met het hoofdje naar beneden. Gebroken vliezen: dat verhaal snap ik ook niet helemaal, hoe je ermee door kan lopen als je al vruchtwater bent verloren, en idd met het infectiegevaar. Nu blijkt maar weer dat we ook niet alles weten @sjees: kerstmarkt in grotten Valkenburg ben ik ook eens geweest, is wel bijzonder maar best klein. Als je het volhoudt kan je toch best nog daarheen? Ik denk dat je dat zelf het beste aanvoelt. Valkenburg is mooi this time of year (heb jaren in Maastricht gewoond), sowieso wel, maar daar nu lekker eten in een kerstig restaurantje . zou ik ook wel oren naar hebben!! Bloed bij (niet in) ontlasting heb ik ook geregeld last van, zijn geen aambeien (komt niet van binnen, steekt niks uit, doet geen pijn) maar weet ook niet wat het dan wel is, lijken oppervlaktewondjes te zijn. Geen idee waar dat vandaan komt, hou me er verder ook niet mee bezig. Heb eerder wel aambeien gehad (denk ik), daarbij hielp zinkzalf goed (wat je ook voor het kontje van je baby gebruikt). Leuk dat jullie al in kerstsfeer komen, was ik ook van plan deze week. Over twee weken is het al kerst!! Meen je nu serieus dat je 15 verhuisdozen vol kerstspullen hebt?!? @jada: jeetje, 2,5 uur voor een draaipoging!?! Hoe gaat dat dan in zijn werk? Kan me voorstellen dat het een teleurstelling is dat je nu nog een keer moet, ook wat geestelijke voorbereiding erop betreft. Maar gelukkig is vrijdag niet zo lang meer. Snap trouwens niet dat ze een echo moeten maken om te zien of de kleine gedraaid is (en wat had de echo vandaag dan voor zin?), een beetje VK kan dat toch ook voelen?! Ons kleintje ligt trouwens ook nog mooi met het hoofdje naar beneden, maar is nog niet ingedaald (als ik het goed begrepen heb, de arts begreep niet dat ik niet wist wat indalen in het Engels was, dus beetje miscommunicatie). @nikkie: bankhangen gaat ook vervelen, he ? Jij hebt het dubbel zo zwaar, dus kan me voorstellen dat je lichaam geen energie voor andere dingen overhoudt. Je bent al super lekker op weg met je tweeling, dus het werpt wel zijn vruchten af! @mecha: heerlijk toch, dat je bijna alles af hebt? Liever te vroeg dan te laat!! @marleentje, jee joh, jij ook getest op zwangerschapsvergiftiging? En dan hoef je niet naar het ziekenhuis? Gaat toch wel anders hier en daar ! Hoop dat alles goed in orde is! Hoe hoog was je bloeddruk? @annemica: vermoeiende dagen voor jou, zo ik hoor! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakte na vorige week, maar gelukkig zeg je dat dat zelf al wat is afgenomen. @chevenne: haha, moest lachen om je droom! Onlangs geen Jaws gekeken, toevallig? Zo, wij gaan hier nu lekker warm eten (doen we wel vaker 's middags), spaghetti met spekjes, walnoten en gorgonzolasaus met thijm. Njammie! Op de terugweg van het ziekenhuis ons goede nieuws trouwens ook gevierd met een gebakje en een warme chocolademelk in een luxe bakkerij, dus ik heb mijn portie ongezond eten wel voor vandaag
lynd eigelijk ook apart ons lijf gooit iets weg mogen we weer op nieuw beginnen aan het bouwen van een propie voor de baar moeder hahahaha ons lichaam zit raar in me kaar
@Lynd: wat fijn meid!!!! Ben helemaal blij voor je!!!! @Woops: die 'bult' klinkt als het hoofdje. Als het tegen je ribben aanligt kan het inderdaad een drukkend gevoel geven, zo ervaar ik het ook als hij met z'n hoofdje tegen mijn ribben ligt. V.w.b. de navelstreng en het hartje: als je de navelstreng hoort, hoor je inderdaad een galmen en bij het hartje hoor je het klepje er tussendoor, het tikt echt. Benieuwd naar wat je vk zegt.