hoi, @blaine: super meid dat jullie lekker naar huis mogen! geniet ervan! @sjees: gefeliciteerd met je 38 weken! en een hele fijne dag vandaag! @lynd: veel plezier vandaag! oh ik ben het alweer kwijt.. wat erg! hier gaat het redelijk, blijf wel een onrustige buik houden, vooral vannacht en toch dat gevoel dat ik niet heel lang meer zal dragen! maar goed.. misschien heeft mijn gevoel het wel helemaal mis! na de controle dacht ik ow!! dat is mooi dan gaan we wel over de 34 weken heen, maar je weet het gewoon niet. toen ik zwanger was van milan ging ik op maandag naar het zkh met een onrustige buik en toen was alles nog goed en bmm stabiel en toen ik donderdag terug ging had ik al ontsluiting.. we wachten dus maar af! vanaf woensdag is elke dag mooi meegenomen. liefs rebbel
Ingrid, gefeliciteerd met je zwangerschap en leuk dat je een zoontje krijgt! Voel je je goed? Rebbel, die onrustige buiken ken ik. Ik hoop dat hij nog eventjes bij je mag dragen! Het zegt idd niks. Sjees, leuk dat je zus in Nl is! Geniet ervan meis! Ik zag nog ergens een mooie buik voorbij komen! Volgens mij van suusefruus? Mooi hoor! Ik zal binnenkort ook eens een buikfoto plaatsen. Maar een waarschuwing vooraf....niet geschikt voor jeugdige kijkers (ivm nachtmerries...hij is groot!). xx Nikkie
ikm oet weg maar heb ff een haastige vraag .. wie voelt het hoofdje van haar kindje via de vagina??? ik ging me wassen en ik zat ff te voelen maar ikv oel gewoon haar hoofd zitten best eng... niet me mond dus geen ontsluiting ofzo maar ik voel haar hoofdddddd is dit normaal?
Hoi, Even weer reactie op m`n vraag ivm cm baarmoeder. Hier dus afgelopen woensdag bij 34 weken en 5 dagen zwangerschap. Baarmoeder van 35CM en als je met de vuistregel 4 erbij moet doen, kom ik op 39 weken uit. Nou ik zou zeggen, laat die meid maar komen hoor want ik ben het een beetje beu. Ja sorry klinkt negatief maar ik ben er echt aan toe. Sinds eergisteren is m`n buik echt heel erg pijnlijk, en ik hoop dat het allemaal een voorbode is en dat ze maar snel gaat komen. Harde buiken komen bij alles wat ik doe. Iedereen een fijne dag. Groetjes
pfoeh.... moe! Net 3,5 uur boodschappen gedaan bij Tesco (hypermarkt) en Lidl. Veel geld uitgegeven, voor luxe dingen met de kerst, maar dat vond ik vandaag niet zo erg We zijn voor bijna alles wat we van tevoren kunnen kopen geslaagd, gelukkig! Heb voor het eerst lage rugpijn sinds ik zwanger ben... toch te veel geweest. Ook mijn buik is erg aan het trekken. Heb me nu dus lekker op de bank genesteld, hubby smeert wat broodjes voor me en gaat dadelijk aan de slag met het huishouden. Ik denk dat ik vandaag niks fysieks meer doe! @sjees: veel plezier op de verjaardag! Zal wel een grote verrassing zijn voor iedereen dat je zus er is, echt leuk En jeetje, 38 weken alweer... ongeloofelijk! @mecha: jij gefeliciteerd met je 33 weken! Geen idee hoe en of je het kind via je vagina zou moeten voelen zitten... Zou me er elk geval geen zorgen over maken. Sterker nog, hopelijk betekent dat, dat je kindje al is ingedaald. En dat is lekker! @jada: de babydump bestelling is al binnen bij mijn ouders (ik geloof 1 of 2 dagen, heel snel), en het speelgoed bij mijn schoonouders heb ik nog niks van gehoord. @suusefruus: zo, dikke buik heb je! Het is bijna alsof je het kindje kan zien liggen, vind ik. Blijft toch zo mooi en bijzonder. Zal je vast in de weg zitten. Heb jij nog een string aan (of in elk geval een tanga)? Is dat niet meer onprettig? (of is dat een stomme vraag?). @woops: zie mijn bericht eerder over de grootte baarmoeder, die vergelijking cm+4=weken gaat alleen op tot een bepaalde week (ergens in de 30 geloof ik), daarna niet meer! Nu zeker niet meer, dus je hoeft niet bang te zijn dat je baarmoeder te groot is. @rebbel: elke dag is er een, en je kan het toch niet beinvloeden... Hopen dat het kindje geen haast maakt!!! Zo, nu even lunchen
Juni wat een lieve baas heb jij zeg! Lekker kalm aan doen vanaf nu. En wat is het verschil tussen de twee voedingskussens? Ik heb er één op internet besteld 2 jaar terug en daar zitten allemaal kleine bolletjes in. Ik vind de vulling soms te weinig helaas. Kareltje fijn zo'n midweekje weg met z'n tweetjes. Veel plezier met je vriendin vanavond. Ise dat is het ook vooral, en mijn benen en voeten wassen word aardig lastig... Mamanama ook al lekker een weekje weg geweest, super zeg. Maar een ander bed kan zó rot zijn voor je bekken... Gelukkig nu weer je eigen bed. Essie haha dat zuchten en kreunen herken ik, voel me soms idd ook 80 Suzane wat een schatjes, Duuk en Saartje. Grappige namen ook, onze katten heten Harrie en Grietje Jij ook een fijne zaterdag! Lynd wij douchen ook in bad en idd in- en uitstappen is ook niet mijn hobby. Ik zit nu vaak op de doucherand met het douchegordijn gewoon onder mijn kont Ai dat je kleine zo in de weg zit, gelukkig heeft de beeb mij nog niet echt pijn gedaan. Sjees wat lekker een douchekrukje. Ik vrees dat dat niet past in ons bad... Wat leuk de familie verrassen, heel veel plezier vandaag! O ja en gefeliciteerd met je 38 weken!! Mecha jij natuurlijk gefeliciteerd met de 33 weken!!! En haar hoofd voelen? Geen idee of dat normaal is! Als je je zorgen maakt bel je toch ff met de vk? Rebbel ik hoop dat je buik zich nog even rustig houd. Wat je zegt, vanaf 34 weken is elke dag verder weer mooi. Woops wat rot dat je je zo belabberd voelt. Zo voelde ik me gisteren. Bij alles wat ik deed kreeg ik een harde buik en alles deed pijn (bandenpijn denk ik). Als je kleintje nog maar een weekje blijft zitten is de kans dat het sondevoeding moet krijgen een stuk kleiner! De zuigreflex word dan ongeveer ontwikkeld. Dus hou het nog even vol, dikke knuffel! (Wij lopen trouwens precies gelijk, wat leuk!) Over hyves: ik heb het ook maar ik zet het liever niet hier neer. Dus wie zich wil toevoegen, stuur maar een pb! Wil iemand me ook het adres van Blaine sturen, dan voeg ik haar ook toe. Ben benieuwd naar de kleine Quinten! Fijne zaterdag allemaal
Hallo! Welkom terug Kareltje & ? (sorry, vergeten). Wat fijn dat jullie zo genoten hebben! Ingrid: leuk dat je je hier even komt melden èn dat je zelf nu 23 weken onderweg bent. Sjees: gefeliciteerd met de 38 weken alweer. Ben benieuwd wanneer het bij jou echt aan de gang gaat. Mecha: lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling, dat je haar hoofdje voelt zitten. Je baarmoedermond hoort nou toch netjes gesloten te zijn toch? Ik heb laatst ook eens gevoeld, maar ik kon niet eens bij mijn baarmoeder komen... Woops: jammer dat je het zo zwaar hebt meid! Hopelijk wegen jouw laatste loodjes niet nog veel zwaarder dan nu. Nikkie: ben erg benieuwd naar je buik! Rest ben ik even kwijt... sorry. Wij hebben vandaag de box, maxi cosi en toebehoren gekocht. We zijn helemaal blij. Echt een gezellig dagje gehad en nu vooral relaxen. En morgen ga ik dan eindelijk de kerst in huis halen. Een boom en de boel een beetje decoreren. Fijne avond allemaal!
@ Mecha: volgens mij heb ik laatst in het stukje van vragen aan de verloskundige dezelfde vraag gezien en was het niet ongewoon....kleine is dan al ingedaald! Maar misschien kun je zelf even kijken bij dat topic. @ Woops: meis, wat rot dat jij er zo doorheen zit! Ik hoop voor je dat je kleine zich snel aankondigt, maar dit is eigenlijk echt nog een beetje te vroeg....Heb je al tegen je vk gezegd dat je je zo vreselijk rot voelt? @ Iedereen met een ..-weken dansje: GEFELICITEERD! Hier vannacht inderdaad beter geslapen....begon eerst niet goed, met maagzuur e.d. maar daarna van 2 tot half 8 geslapen! Ben vandaag niet helemaal in mijn hum, veel harde buiken en een huilbui gehad (en ik huil bijna nooit!) en lekker rustig aangedaan. Er zouden vrienden komen, maar die hebben we afgebeld......werd al gestresst bij het idee wat ik dan allemaal moest/wilde doen! Heb nu alleen de kerstboom opgetuigd en wat kerstsfeer aangebracht, wasjes gedraaid en verder niks! Manlief is nu met dochter boodschappen doen......hopelijk gaat alles morgen beter!
@Woops: zoals Mamanama ook zegt, misschien kun je het er met de vk over hebben dat je je zo voelt. Kan me voorstellen dat het geen pretje is als je zo veel vocht vasthoudt en je je niet goed voelt. Sterkte meid.
@Lynd Ja klopt, ik vind het juist lekker zitten.. Ze zitten allemaal op mijn heup, precies onder mijn buik, dus geen last van.. Maatje groter, dat wel, maar verder heerlijk zo.. Grote broeken is niks voor mij Heb vandaag 3 boxers gehaald van katoen voor na de bevalling, maar die heb ik het liefst zo kort mogelijk aan..
Hierbij een foto van ons kereltje, zal van de week wel meer plaatsen ben nu eigenlijk te moe,maar wilde toch even laten weten dat we goed thuis zijn gekomen. Het is zo lekker rustig gewoon thuis met hem te zijn.Hij drinkt zijn flesje goed leeg en ligt heerlijk in zijn bedje te slapen. De kraamhulp is ook een lieve voruw die al veel heeft uitgelegd. Ben nu dus helemaal gelukkig! Vanavond lekker op tijd naar bed en nog even knuffelen met ons mannetje.
Even om te laten zien hoe mooi veel haartjes hij heeft en dan te bedenken dat zowel paps als mams donker blond zijn van nature
Blaine, Goed om te lezen dat je thuis bent en het goed gaat met jou en je mannetje. Wat is je mannetje vol zeg en dat voor de 35 weken zwangerschap. Je zou bijna denken dat ze berekeningsfout hebben gemaakt van 1 maand verschil. Geniet maar volop van je gezinnetje. Iedereen, De verloskundige weet niet echt 100% hoe ik me voel, maar ben altijd wel eerlijk met m`n klachten en ze schrijft ook meestal op de kaart, het gaat redelijk met mevrouw. Dat zegt denk ik genoeg. Ze zegt elke keer dat m`n klachten echt normaal zijn, ja wat moet ik dan? Nu is het elke week controle en we zullen wel zien hoe het loopt. Iedereen erg bedankt dat jullie zo meeleven, doet me wel goed al ben ik hier niet veel actief en reageer ik eigenlijk nooit meer in het groepje. Ik wens iedereen alvast een fijne zaterdagavond en zondag toe.
Blaine wat een super mooi mannetje en wat een mooie haartjes heeft hij al!! Woops vervelend dat je zoveel last van de kwaaltjes hebt Dan heb je graag dat je verloskundige je serieus neemt natuurlijk. Wel fijn dat je elke week op controle gaat nu. Mamanama jammer dat jullie je vrienden af moesten bellen, maar wel verstandig. Een beetje "rommelen" thuis is ook lekker, een beetje tot rust komen. Belle klinkt als een lekker dagje. Leuk he al die spulletjes in huis. Ik voel me vanavond een stuk beter dan de afgelopen dagen. Dat komt denk ik omdat mijn man thuis is en die neemt me heel veel uit handen, vooral met de verzorging van Casper. Dat scheelt zoveel, echt lekker! Ik ben blij met hem
Ooo, Blaine, wat een mooi kindje! Hij heeft zo'n gezonde kleur en inderdaad mooie donkere haartjes. Maar eh, ons dochtertje had ook allemaal donkere haartjes bij geboorte dus iedereen zei ze lijkt op de mama, maar toen ze een half jaar was had ze bijna geen haar meer en nu is ze erg blond. Wat leuk dat jullie nu thuis zijn! Alle meiden die een mindere dag hebben (Mamanama, Woops): veel sterkte. Woops: ik hoop dat je toch nog af en toe een beetje kunt genieten van de zwangerschap. En probeer te genieten van het feit dat je nog even niets moet doen. Want je kunt ook te veel uitkijken naar de geboorte en weet je, bij sommigen is het wel een roze wolk maar ik heb toch echt wel de babyblues gehad zo na de geboorte van ons dochtertje. Ik dacht: o nee is dit een postnatale depressie? En ik had er ook wel spijt van dat ik niet meer had uitgerust vooraf want de slapeloze nachten wogen erg zwaar in het begin. Maar misschien voel jij je wel vanaf dag 1 super he met je baby. Sjees: proficiat, 38 weken al! Ik ben zelf bevallen op 39 w en 4 d. Lynd: ook lage rugpijn nu, hou je maar rustig. Suusefruus: mooie buik hoor! De rest ben ik vergeten... Hier zijn vandaag mijn ouders langsgeweest en dat was wel fijn want ik zit hier anders ook maar tussen mijn 2 zieken. Mijn ouders hadden hun nepkerstboom mee en die heb ik vandaag opgezet. Het is wel een nepperd, maar hij is toch mooi. We hebben de box even in een andere kamer gezet. Verder nog steeds zieken hier: vriend aan de diarree en de koorts, en dochtertje verkouden en hoge koorts. Gelukkig blijft ze wel nog drinken, eten doet ze niet echt maar zo lang ze drinken is het wel goed. Ja, is inderdaad wel lief van mijn baas. Toen ik daar vorig jaar pas werkte, dacht ik net dat het een boeman was. Iemand vroeg nog wat het verschil was tussen de 2 BVkussens: die van doomoo heeft allemaal kleine balletjes en is erg goed gevuld en zeeer stevig. Die van hema lijkt eerder met mousse gevuld en in het midden is de vulling er precies wat uit (opzij geschoven).
Zo net bijgelezen maar het was best veel.. Wij zijn de hele dag weggeweest, verjaardag van mijn vader. Zo lekker naar bed. Ook weer wat voorweeen/krampen/steken gehad. Fijne avond!
Blaine: wat een ontzettend mooi kereltje! Hij ziet er idd echt niet klein uit, hij was gewoon echt klaar om geboren te worden!