Ise: Succes! Ik hoop dat een van de kijkers een koper is. Nog gefeliciteerd met je vader Ise! Lynd: Wauw! Sneeuw!! Leuk zeg! En nog dubbel zo leuk om dan een kerstboom te halen. Mecha: Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Maar het einde naderd ook voor ons he. Kareltje: Ja de bouw geeft nu echt vorm hoor. Het begint hier nu echt te kriebelen. Maandag de trapgat eruit. Blaine: Mooie fotos Blaine! Echt en droppie! Sorry als ik mensen ben vergeten.
Chevenne: Succes met je stuitligging. Hopelijk gaat hij/zij snel draaien. Jada: Wanneer heb je een echo om te kijken of je kleintje nog goed ligt? Wij hebben een spiegeltje gehad, en 2 boeken 1 voor baby's en 1 voor peuters met allemaal dingen waar je tegenaan kan lopen. Ook hebben we kleertjes en sokjes gehad, jeroen heeft ook lekkere luchtjes gehad, een speen, lekkere spullen voor in bad/douche. Zal vast nog wel iets zijn vergeten, heb ook zo veel gehad.
Weet ik nog niet Ankje, moet morgen even de VK bellen. In ieder geval aankomende week. Leuk zeg al die cadeautje's
Lynd, wat leuk, sneeuw! Jada, hoop dat de kleine man goed blijft liggen. En dat bij jou Chevenne de kleine ook goed gaat liggen. Anke, wat een leuke verrassing heb je gehad zeg! Leuke kadootjes ook? Snap dat je je nutteloos voelt, maar goed jij kan straks lekker de binnenkant mooi gaan maken Ga nu even de verloskundigenpraktijk kijken op sbs..
Dank jullie wel voor de felicitaties op mijn 38 weken dansje, en idd ik had niet verwacht zover te komen!! Mecha,het hoofdje voelen???,jemig wat lijkt me dat raar..gelukkig is het normaal.. Rebbel,ik ga er gewoon vannuit dat die van jou ook lekker lang nog bij mama blijft zitten! Annemica, je hebt toch ook van die plankjes die je over het bad kan leggen,waar je op kunt zitten? Blaine, wat een prachtige foto, e zo fijn dat jullie nu weer lekker thuis zijn! Kareltje,als ik het goed begreep is jou man jarig vandaag,gefeliciteerd!! Ise, echt balen he van die rotnachten! Hier vanacht ook echt weer een drama helaas,die bekken doet zon zeer en moest er werkelijk elk uur uit om te plassen,en kreeg gewoon geen oog dicht,hopelijk komt de kleine nu snel want dit is echt zo vermoeiend Lynd,wat heerlijk dat jullie zo veel dingen gedaan krijgen in huis en je hubby je zo ontzettend hard helpt!Oh en sneeuwen ..als het goed is komt hier volgende week ook sneeuw,lijkt me echt super,want ben er gek op! Ank,meis het is idd vervelend als je alles nu uit handen moet geven,maar je moet niet vergeten dat jij toch zeker je steentje bijdraagt door jullie kindje te dragen en dat is al zwaar genoeg. Wel ontzettend leuk dat je een babyshower hebt gekregen,en dat die vriendin dat had georganiseerd! Gisteren een hele leuke dag gehad,iedereen was verrast en blij dat mijn zus er was en het was super gezellig, wel had ik heel veel last van mijn rug,dus moest daar even een tijdje op bed liggen maar we waren pas om 22 uur thuis,dus echt een super dag! Vandaag rustig aan,ga een klein beetje strijken en mannetje gaat een beetje opruimen,hij had vanmorgen al lekker boodschappen gedaan,en een broodje gezond voor me gemaakt met een glas verse jus en thee,dus ben al verwend.
Bedankt meiden. Ik heb het zeker naar mijn in gehad gisteren. Jij ook zo te horen Sjees! Nu hopen dat jullie kleine meid lekker op tijd wil komen, zodat jou zus dat nog mooi mee kan maken hier in NL. Je wordt al lekker verwend door je mannetje lees ik. Lekker van genieten.
Mecha hyves is gelukt Fijn dat het normaal was, weet je dat ook weer. Wel bijzonder dat je haar koppie al kan voelen. Chevenne oh lekker ontbijt op bed! En de moxasticks doen dus wel wat, na hoe lang mag/moet je resultaat verwachten? Ise hmm balen van je nacht... Kun je overdag ook een beetje je rust pakken, evt. als je zoontje slaapt? Belle oei, klinkt niet fijn. Vandaag lekker aan het rommelen tussen de kerstspullen Lynd fijn he als je mannetje zo meehelpt. Ik voel me soms wel schuldig omdat hij het zo druk heeft nu... Lekker dat jullie opschieten met de checklist. En ik heb je kindje even vermanend toegesproken dat het een beetje voorzichtig met mama moet doen Even afwachten of het naar mij luisterd haha SNEEUW wauw dat wil ik ook!! Ankje ik krijg tranen in mijn ogen van je verhaal. Eerst omdat je je zo nutteloos voelde (herkenbaar) en daarna van de verrassings-babyshower (wat lief!) en daarna van je vriendin die haar kindje verloren is... Sjees van zo'n plankje heb ik nog niet gehoord... Maar ach ik denk dat ik me op de badrand ook wel red nog die paar weken. Anders moet manlief me maar soppen Mooi dat de verrassing geslaagd was. Hoe is het nu met je rug? Hier is de buik nog heerlijk rustig, ik geniet ervan. Het zal doordeweek wel weer wat onrustiger worden. Morgen neemt mijn moeder Casper mee, ws naar Ballorig en daarna naar haar huis. Kan hij daar lekker slapen morgenmiddag en later ga ik daar ook heen om te eten. Ben al aan het bedenken wat ik morgen even kan doen. Lakentjes voor het wiegje en de kinderwagen strijken in elk geval Fijne zondag allemaal!
Ik moet 2 weken met die sticks in de weer, maar als het de eerste week nog niet is gedraaid, dan gebeurt het vaak ook niet meer. We houden nog even moed.
Wij ga binnen kort ook de lidikant neer zetten in onze slaapkamer. Dan krijg ik toch een beetje het gevoel dat er een kindje aan zit te komen. We gaan het bed waarschijnlijk verschuiven zodat er een ledikant kan staan, en op de gang de commode. Het zal wel even moeten voor nood. Anders heb ik niks bij de hand. Mijn vriendin liep 8 weken voor op mij. Maar ze verloor haar vruchtwater met 20 weken. En waarom? Is onbekend. Het kindje was gezond, alleen niet volgroeit. Ik was toen dus 12 weken. Maar mijn vriendin doet het goed. Ze heeft het zo nu en dan wel moeilijk, maar ze slaat zich er wel doorheen. Ben ontzettend trots op haar.
@Essie: Haha heel herkenbaar wat je daar schrijft over het zuchten en steunen als een bejaarde Hier net hetzelfde. Wat mij ook zo zwaar valt de laatste tijd is bukken, en ik laat echt veel vallen ... @Lynd: kBen nog niet heel ver in het boek, maar tot nu toe bevalt het me heel erg. kMoet nog wel behoorlijk wat lezen hoor, dus wie weet verandert dat nog wel Ik heb mij ook al een paar keer gevraagd, waar ik in godsnaam die kleine moet blijven steken. Hij heeft nu echt al plaatstekort lijkt het me. En idd, nog 5 weken ... Tja komt wel goed zeker? Ooh wat leuk dat het sneeuwt! Hier zou het woensdag gaan sneeuwen. Ik ben eens benieuwd ... @Sjees: Wow! 38 weken Hihi zo gek. Kan gewoon voor elk moment zijn Pfff ik moet nog 3 weken voor ik 38 weken ben ... Alle andere dames die er een weekje bijhebben: Proficiat!! Jeej, ikzelf ook @Nikkie: Ja!! Een buikfoto! Daar zitten we allemaal al zo lang op te wachten! @Mecha: Haar hoofd? Wat voel je dan? Dat het hard is ofzo? Ik kan me er niet echt iets bij voorstellen. Gelukkig dat het normaal is! @Blaine: Ooh wat goed dat jullie thuis zijn Hij doet het echt goed hé, Quinten. We zijn allemaal heel trots op hem @Ankje: Dat is idd erg knap echt super lief van je vriendin. Dat ze zich zo sterk houdt, en verder gaat. En vooral omdat ze het voor jou heeft gedaan. Ik zou ook nogal wat traantjes laten hoor Moet zo fijn zijn dat je zoveel hebt aan je vriendinnen. Dat is iets dat ik niet kan zeggen, maarja ... kBen wel heel blij voor je En waren het leuke cadeautjes? Aah, ja dus Gisteren zijn we naar de stad geweest. Antwerpen is echt gezellig tijdens de kerstperiode Lekker gewandeld, pannenkoekje gegeten , gewinkeld. Heerlijk. 's Avonds zijn we nog naar de kerstmarkt hier in het dorp geweest. Stelde niet zoveel voor, maar twas wel leuk.
anke leuk meid heb ff vluchtig gelezen niet alles dus .. maar uhm wat voel ik ja ik voel een ronde harde bal als k met me vinger naar binnen ga .. niet eens een hele vinger en ik voel hem van lies tot lies zeg maar... kan er ook gewoon langs.. maar ik besefte me ineens dat het doorliep en niet me bot ofzo kon zijn ik ga snel douchen nog ff naar de stad.. zal vanaaf wel ewer meer tijd hebben @ annemiek ja k zag het het is gelukt
Zo de strijk is weer weg,pfoeeee wat een stapel zeg, alain iwas bezig om de zolder wat op te ruimen,helaas blijft het een zooi,want we hebben nog steeds geen kasten daar,dus alles staat er los,tis net 1 grote dumpplaats,hij is nu trouwens de wasmachine aan het fixen,het leek wel of hij opsteeg,zo'n herrie ging ie maken net,ik schrok me echt een ongeluk! annemica, ja die rug blijft wel,maar als ik zorg dat ik na elke 2 uur zeg maar een half uurtje ga liggen is het wel te doen hoor. Ankje,gaan ze maandag het gat in het dak maken??
Heb hier net een stukje gewandeld met Jeroen en de hondjes. Was zulk lekker weer. Wel frisjes. Jeroen heeft net een foto gemaakt van mijn buik. Hij is echt enorm geworden, vind ik... 34+4
Mooie buik hoor Chevenne! Ik zal straks ook even een foto laten maken van mijn 35-weken-feest-buik! Vandaag hier wat beter, weer lekker rustig gedaan en dat helpt wel.
Jups, begin me ook al aardig een walrus te voelen, hihi. En dan te bedenken dat er rond 22 weken bijna nog geen buikje te bekennen was.
@Chevenne: Jouw buik heeft idd een spurtje gemaakt! Maar hij is wel heel erg mooi tLijkt op een eitje Goed bedoeld natuurlijk hé. Echt mooi
hee meiden, hebben jullie allemaal een leuke zondag? Het is hier helaas opgehouden met sneeuwen, maar winters is het wel, het vroor al buiten... Nu dan de winterjas maat XXL aangetrokken die ik in NL bij de zeeman heb gehaald voor 13 euro (het gaat per slot van rekening maar om 4-5 weken dat ik hem aan moet....). Was wel nodig, wollen jas is niet meer voldoende! @ise: is het nog gelukt om even te gaan liggen vandaag? Gaat het met de vermoeidheid? En Sjees, jij had ook zo'n rotte nacht, hoe gaat het vandaag met jou? Fijn dat je het zo leuk had gisteren met je zus, wat zal iedereen het leuk gevonden hebben! Is het nog gelukt met het verkopen van die kerststukjes? Je zegt dat je man vanochtend al boodschappen heeft gedaan, waar woon je dan dat dat kan? Hier in Budapest zijn alle ketens ook altijd open op zondag, ik vind dat heerlijk, geeft zoveel meer vrijheid in het weekend. Als we later terug naar Duitsland gaan wonen zal het wel heel erg wennen zijn dat alles altijd dicht is op zondag, en daar hebben ze zelfs maar een paar koopzondagen per jaar. Fijn dat je man de wasmachine kan repareren (of in elk geval een poging doen), ik heb ook zo'n handige man en zou niet weten wat ik zonder dat zou moeten @jada: was het gezellig bij je ouders? @ankje: wat een superverrassing, die babyshower! En wat je zegt, precies op het goede moment. Het kan heel frustrerend zijn om niks te kunnen doen, zeker als je zo graag wil... ik heb dat ook al, en dan heb ik nog niet eens bekkenklachten! Ik vind het ook bijzonder knap en sterk van je vriendin dat ze zo'n babyshower kan hosten, weet echt niet of ik dat zou kunnen. Je boft maar met zo'n vriendin! En groot gelijk, hoor, zet het bedje maar alvast neer, je moet je er wel een beetje op kunnen voorbereiden! @annemica: ik voel me ook wel schuldig richting mijn man, hoor. Hij is nu bijv. de WC aan het poetsen terwijl ik lekker met mijn laptop op de bank zit. Maar goed, net gestofzuigd in de slaapkamer, maar daar krijg ik dan toch weer zo'n trekkende buik van.... Dan vind ik het toch beter om te gaan zitten. Het kindje heeft niet naar je vermaning geluisterd, helaas, hij duwt dat het een lieve lust is. Gelukkig is hij 's nachts wel redelijk rustig, maar vooral als ik op de bank zit laat hij weten meer ruimte nodig te hebben. Tssss. @chevenne: hele mooie buik, en groot inderdaad! Ook lekker laag, is het kindje misschien al ingedaald? Kerstboom: we hebben echt in recordtijd kunnen kiezen! Ik geloof dat we 1,5 minuut nodig hadden, mooie boom, betaalbaar, en met de auto op 2 minuten afstand gehaald. Hij staat al in de standaard, maar nog niet opgetuigd. Hubby moet eerst de lichtjes doen (ga niet op de grond kruipen nu), maar hij is druk bezig het huis schoon te maken... Wat een luxe, he? Wat gaan jullie vanavond trouwens allemaal eten? Wij doen gewoon chili con carne (met zo'n mixje), simpel, maar lekker.
Helaas Lynd, het ligt in stuit, dus kan nog niet dalen. Mijn schoonmoeder msnde net dat ze erwtensoep had gemaakt en dat wij ook wel wat konden krijgen. Dat zal het wel worden vanavond. Ben hier druk aan de studie, mijn plan is bijna klaar en dan kan ik afstuderen.