Zo de boodschappen zijn weer in huis, maar wat vermoeiend zeg. Ik merk dat ik lang lopen echt niet meer vol hou. Na 30 min. Heb ik het al helemaal gezien. Vanavond ga ik bij mijn vader en zijn vrouw eten. Mijn vader gaat een mooi foto van ons 2,5en maken voor hun open haard. Die foto ga ik gebruiken om kerstkaarten te laten maken. Hilli: Jij hebt dus ook een leuke dag gehad in Antwerpen. Ben daar zelf nog nooit geweest, maar klinkt wel erg gezellig. Mecha: Wat lijkt me dat eng! En de vk zei dat het normaal was? Lijkt me ook met sex nu wel erg lastig. Je vriend zou het dan ook moeten voelen toch? Sjees: Ja klopt! Tenminste dat is wel de planning hahahahha. Jeroen heeft het dakleer er gisteren eraf gehaald. Dus neem aan dat ze nu met het trapgat gaan beginnen. Er komt ook weer een hijskraan om dat stuk beton eruit te hijsen. Als dat maar goed gaat zeg! Spannend!!! Chevenne: Wow wat een buik zeg! Mooi hoor!!! Volgens mij ben jij nu ook net een pinguin kwa wandelen hahahaha. Lynd: Lekker joh, zo snel een boom gekozen. We willen wel een foto zien hoor als de boom af is hahahaha. Athans ik wel. Ik ga vanavond bij mijn vader eten. En we gaan een foto maken voor zijn open haard die ik ga gebruiken als kerstkaartje.
Lynd, ik heb wel even gelegen, maar niet geslapen. Mijn zoon liep hier rond.. Vanavond maar vroeg naar bed. Staat jullie boom al? Lekker snel gekozen! Sjees, ja erg he die rotnachten.. O, ga zo even verder, we gaan eten.
We geraken allemaal zo langzamerhand in de kerststemming geloof ik! Ook hier staat de boom, maar ik ben de kerstlichtjes kwijt dus die moet ik eerst morgen gaan kopen. Balen! Maar wat kan die buik in de weg zitten zeg! Als je idd op de grond dingen wilt doen... zucht... Ben zo verschrikkelijk moe van het weekend! Echt veel te veel gedaan. Maar het voelt een beetje alsof de tijd begint de dringen en ik ben nog làng niet klaar (zal je zien dat we rond 11 januari met onze duimen zitten te draaien en ons afvragen waarom wij in godsnaam zo vroeg alles klaar wilden hebben) Volgens mij gaat het met iedereen wel redelijk goed toch? Hopelijk blijft dat zo. En ik denk nog steeds dat vanaf komende week wij zo langzamerhand wat babietjes kunnen gaan verwachten hier. Fijne avond allemaal in elk geval!
Nou, hier staat de kerstboom ook, alleen hadden we te weinig haakjes om alle snoepjes in de boom te hangen (de hongaren hangen een soort bonbons in de boom, dat deden wij thuis ook altijd). Ook onze paperclips zijn allemaal op - een moment waarvan je denkt dat dat je nooit van je leven zal meemaken... De rest er wel ingehangen, maar morgen dus nog even finaliseren, haha. De foto volgt dan pas, Ankje @ise: balen dat je niet even kon slapen vanmiddag. Hopen dat dat je zo moe maakt vanavond dat je slaapt als een roos vannacht... @belle: ja, het bodemwerk lukt hier ook niet meer, de onderste lagen van de boom heeft hubby dan ook versierd. Ik vraag me altijd af of mannen met een gigantische bierpens ook zo'n last hebben van hun buik bij het bewegen? Rustig hier vandaag? Nou goed, ik ga ook niet de hele avond voor de computer hangen.
@ alle mensen die uitstapjes hebben gemaakt hoop dat het leuk was @ sjees naar dat je weern iet goed slaapt @ lynd sneeuw jeetje ik moet er niet aan denken bah! @ anke ja ja meid einde is in zicht alles word zwaar nu he?! @ belle jaa zou wel leuk zijn al die kleine mensjes erbij
Belle hihi herkenbaar, wij hadden dus ook geen lichtjes... Ik heb ze bij Blokker gehaald, heb ze nog nergens goedkoper gezien en zijn goeie! Doe je wel een btje rustig aan8)?! Blaine wat een moppie!!! Wat zal je trots zijn! Hoe gaat het thuis? Lynd o sneeuw!! Wil ik ook, als ik binnen kan blijven tenminste... Tsja, nachtvlinder ben ik....ik ga meestal, helemaal nu ik niet meer werk, té laat naar bed. Vannacht was het ook weer 2.30. Ik wil dat eigenlijk veranderen, en sws wat meer ritme erin krijgen. Van ritme is nu echt totaal geen sprake. Lijkt me toch wel lekker om dat alvast een btje te hebben voor straks. Moet er wel bij zeggen dat ik zowat elke avond iets heb....ben blij als ik een avond thuis ben. En jaja, dat is lekker vandaag8)!!! Ankje wat een lieve vriendinnen heb je! En wat fijn dat het zo lekker gaat met de verbouwing8)! Ise balen dat je zo slecht hebt geslapen, beterschap voor vannacht. Mecha gelukkig dat het normaal blijkt te zijn. Lijkt me erg raar zeg! Chevenne/Suus mooie buik! Mamanama/Sjees/Woops hoe is het met jullie Juni nog niet aangestoken hoop ik? Hoe is het met ze? Kareltje van harte met je man! Hoe was het feestje? Kerstboom staat hier nu ook mét aankleding! Helemaal gezellig weer! Ik lees veel meiden over zich nutteloos voelen. Hier ben ik soms ook teveel bezig (geweest), of ik wil iets doen dat nu eenmaal niet lukt op dat moment; m'n vriend zegt dan gewoon: jij doet al genoeg, je draagt ons kind! Need i say more!?
essie,ben ik het dus helemaal mee eens,ik voel me ook wel eens nutteloos(zoals nu,man doet de afwas) maar hallo,wij dragen negwen maanden een kindje bij ons en wij weten allemaal hoe zwaar dat is. Lynd,ik ben benieuwd naar je bonbonboom, en ook ik vraag me af hoe die bierbuikmannen dat doen?? Hier hebben we een kip,prei,champignon potje gegeten met rijst,was erg lekker Oh ja,,...ik woon in almere en daar zijn alle supermarkten zo'n beetje open op zondag. Ank,zeker spannend,we skypen morgen wel even!! Gaan we trouwens morgen nog een keer proberen te zwemmen,zal wel mij laatste keer met buik zijn,maar lijkt me wel heerlijk hoor! kerstboom,ja ik vind het ook echt gezellig,ben heel blij dat we toch hebben besloten hem wel neer te zetten. belle,ga vanavond dan maar eens lekker met de beentjes omhoog zitten,je moet jezelf niet uitputten hoor! Ik ga nu aan de bitterlemon en de ananashart,ik weet dat het ws fabeltjes zijn,maar niet geschoten is altijd mis, en ik vind dat het nu toch wel tijd is dat de kleine eruit komt Ik wil echt nu bevallen ,ben het zat dat ik amper kan lopen en dan een harde buik heb,en niet slapen kan zonder medicatie,24 uur non stop maagzuur heb, niet lekker kan liggen in bed van de bekken,buik en rugpijn en zo kan ik nog wel even doorgaan,dus meis.....ZET HEM OP DAARBINNEN hihihhihih..........sorry meiden moest er even uit
Succes Sjees . Dat zou ik rond jouw termijn ook doen.. Vorige keer ben ik bevallen met 39+1, hoop dat dat nu weer zo is (of met 38 nog wat!). Kerstbomen, gezellig dat ze staan. Nu nog foto's.. Ben benieuwd naar Lynd's snoepjesboom Essie, herkenbaar, ga ook (voor mijn doen dan) vaak aan de late kant naar bed. Nu ga ik echt over een uurtje ofzo, nog even mijn vriend helpen wat schoon te maken. Belle, rustig aan.. Haha, ik denk inderdaad dat we tegen die tijd ons gaan afvragen waarom we alles zo snel klaar moesten hebben. Alhoewel ik nu alweer een heel lijstje heb met wat ik deze week moet doen/halen/kopen..
Ja zet hem op kleine van Sjees!! Laat je zien en horen!!!! Trouwens doe je wel een btje kalm aan met de bitterlemon en ananas ivm maagzuur!! Ise slaap lekker8)!!
Chevenne oke nog een paar daagjes aan de gang met de sticks dus. Mooie buik hoor! Ankje echt erg voor je vriendin, zeker omdat jullie anders samen zwanger waren geweest... Sjees hmm vervelend om nu zo in de rommel te zitten. Kalm aan met je rug! Enne laat die kleine idd maar komen, ik ben erg benieuwd Lynd precies dat schuldgevoel heb ik ook. Als ons zoontje in bed ligt ga ik op de bank zitten omdat ik bekaf ben, mijn man is soms dan nog wel een uur bezig met keuken opruimen, brood smeren voor morgen en al die dingen meer... Wij hebben kip Madras gegeten, ook lekker makkelijk mixje. Met een blik boontjes erbij. Was erg lekker! En foei ik heb dus geen indruk gemaakt op je kleintje, hmm jammer Ik heb wat last van flinke harde buiken. Wat meer gedaan vanmiddag dus ik weet waar het aan ligt... Verder weinig te melden eigenlijk, man en ik zitten lekker op de bank met een dekentje en warme chocolademelk
@Sjees: ik zal voor je duimen dat de kleine gauw wil komen....38 weken in een mooie tijd, toch? @ Ankje: heel lief en bijzonder van je vriendin, zeg! Kan me voorstellen dat dat voor haar heel pijnlijk moet zijn.....En bij jou kwam het precies op het goede moment! Hier verder vandaag beter.....heb gisteren lekker rustig gedaan en vandaag weer! Vanochtend heerlijk met z'n drieen getutteld op en rond ons bed en aan het eind van de middag kwamen de ouders (als bedankje voor de vele hulp van de afgelopen weken met de verbouwing) Manlief heeft heerlijk gekookt en we hebben alle meubels in de babykamer nu op de goede plek gezet en alle benodigde babyspullen van de vliering gehaald......Nu kan ik vanaf morgen gaan uitzoeken en wassen en inrichten e.d.! Jippie!!!!! Hier trouwens nog een 35-weken-buikfoto: Bekijk bijlage 36023
Hallo allemaal!!! Meerdere van jullie vroegen hoe het feestje van mn mannetje was vandaag. Hij is trouwens dinsdag pas jarig, maar vandaag dus al lekker gevierd. Dinsdag komen er een paar mensen een bakkie doen na zijn werk. Het was erg gezellig vandaag, nog best druk geweest, maar was goed te doen. Lekker kunnen bijkletsen met iedereen, idd kunnen pronken met mn buik Lynd en natuurlijk ook met alle spullen, heerlijk!!! Hebben nog met een aantal mensen frietjes gegeten die werden gehaald door mn broertje en een vriendin en om 20.00 uur was iedereen weg. Om 21.00 uur hadden we alles alweer helemaal opgeruimd, heerlijk, want morgen komt er iemand van de kraamzorg langs. Anders had ik geen rust, maar zo heel vies was het gelukkig niet. Een geslaagde dag met vele leuke cadeautjes, hij is goed verwend. En wie is er bijna jarig...ja precies mn mannetje, maar natuurlijk ook weer veel leuke/lieve cadeautjes voor ons kleine schatje, leuk hoor!!! @Lynd Lekker dat jouw hubby zo bezig is (geweest), fijn als er weer dingen klaar zijn hé! @Belle1978 Oeps dat was schrikken dan! Maar heb je nu nog last van je heup/been of valt het mee? @Ise Succes met het verkopen van jullie huis, hopelijk morgen positieve kijkers. Hopelijk slaap je beter vannacht! @Ankje Wat een geweldig weekend heb je gehad zeg! Gezellig zo'n uitje met bowlen en eten. Fijn dat je 'de bouw' nu goed hebt kunnen zien en je er zo happy van werd! Wat gaaf die baby-shower en echt superlief van die ene vriendin! Kreeg er kippevel van toen ik las bij wie het was, echt super van haar! Jij mag zeker trots zijn op zulke meiden! Wat een leuke cadeautjes ook gekregen zeg. Nou, als alles strakkies klaar is, mag jij op je gemakje binnen aan de slag. Het kan nu even niet anders, denk jij maar aan jezelf nu!!! @Mamanama Fijn dat het weer beter met je gaat! Wat een mooi buikkie heb jij zeg, leuk die foto bij de boom! Veel plezier verder met het kamertje! @Chevenne Fijn dat je plan bijna klaar is, succes met alles verder nog! @AnneMica Succes met je buikkie, doe het rustigaan en idd heerlijk samen op de bank! @Sjees Je bent ook lekker verwend door je mannetje, lief kunnen ze zijn hé, heerlijk! Mijn mannetje kan ook zo schattig zijn, was hij altijd al, maar nu is hij extra lief voor me en zegt zo vaak hoeveel hij van me houdt. Mutske, haha. Hoop dat ik niemand vergeten ben! Allemaal veel succes met alles en alvast een goede nacht, trusten voor wie gaat slapen!!! Knuffel
Hallo! Er is niemand meer, dus ik ga ook maar eens een verdieping hoger. Ben wel moe van zo'n druk gezellig dagje, dus hoop dat ik eens lekker kan slapen en niet teveel wakker zal worden. Morgen fysio en gesprek kraamzorg, ben benieuwd. 's Avonds hebben we de laatste cursusavond en is het partneravond. We hebben al afgesproken met de meiden volgende week te gaan zwemmen en na te kletsen, leuk! Zal 's middags nog wel online zijn, denk ik. Allemaal alvast een fijne dag morgen, welterusten!!!
Goedemorgen allemaal! Ben de eerste zie ik. Heb alles even snel doorgelezen. Blaine: wat een mooie volgroeide baby, die was er helemaal klaar voor zo te zien. Heerlijk hoor, lekker genieten nu van thuis uit!! Mecha: gelukkig dat alles goed gaat! Ankje & Chevenne: mooie buiken! Moxa/stuit: ik ben sinds vrijdag ook in de weer met de Moxa-sticks, baat het niet..... Tot nu toe merk ik niks, ook geen drukkere baby. Ik moet morgen naar de vk, dus we horen het wel. Hier: Dit is m'n laatste weekje werken. Zie er enorm tegenop, maar het is natuurlijk ook wel dat ik wéét dat het m'n laatste week is. Verder heb ik al het hele weekend aanhoudend harde buiken en helemaal geen energie, echt niet leuk. Ik heb vorige week al tegen m'n leidinggevende gezegd dat ik het waarschijnlijk niet meer de hele dag vol ga houden deze week en ik kreeg begrip, dus ik denk dat ik het rond 3 uur voor gezien hou. En vandaag krijgen we het hopelijke verlossende telefoontje mbt Oscar zijn werk. Fijne dag allemaal en ik laat weer van me horen.....
Goedemorgen! Lees later vandaag wel terug, nu even mijn angsten kwijt: hubby stond erop vandaag met de fiets naar de uni te gaan. Nu lijkt dat niet zo bijzonder, maar in Budapest fietsen heel weinig mensen. In de buitenwijken (waar wij wonen) nog wel wat meer, eigenlijk alleen oudjes, maar in de binnenstad is fietsen echt een zelfmoordactie met overal 4-baanswegen en geen fietspaden of stroken. De enigen die je daar ziet fietsen zijn jonge mannen tussen de 18 en 35 jaar (precies, degenen van wie de risicoperceptie nogal verstoord is), allemaal met helm en de meeste fietscoureurs, of hoe heet dat, mensen die pakjes afleveren. Hubby voelt zich slap en slecht omdat hij te weinig sport, maar ik ga me nu de hele dag zorgen zitten maken dat hij geschept gaat worden door een auto (hij heeft geen helm). Genoeg sportmogelijkheden hier in Budapest, maar nee, hubby moet weer op de fiets naar de binnenstad. Ga mezelf nu de hele dag lopen opvreten. Grrrr.
Goedemorgen! Lynd: lekker dan! En helemaal nu. Volgens mij maken "wij zwangeren" ons nu nog sneller zorgen dan normaal. En normaal is het al niet iets wat je erg prettig vindt. Kan hij idd niet 's avonds na het werken gaan hardlopen ofzo? Dan ben je ook lekker in beweging en waarschijnlijk is dat een stuk veiliger dan op de fiets... Suzanne: ga voor jullie duimen vandaag! Hopelijk een positief bericht dat je man een baan heeft!!! Als je zoveel harde buiken hebt en zo moe bent, zou het dan niet een idee zijn om wat eerder te stoppen deze week? Dat je je dingen die graag nog wilt afmaken, afmaakt, en de boel dan de boel laat? Ik heb om die reden (harde buiken) een wk eerder de stekker eruit getrokken. Ookal gaat het om nog maar een week, een week is best veel zo aan het einde van je zwangerschap. Mij is het zeer goed bevallen in elk geval en het scheelde heel erg veel... Kareltje: klinkt idd als een hele leuke dag! Wij zijn 36 weken vandaag!! Heup/been gaan wel. Heb wel echt last van m'n rug, maar ga donderdag naar de chiropractor. Kan hij mij weer recht zetten.
hoi meiden, @kareltje: fijn dat het zo gezellig is geweest en vast van harte gefliciteerd met je mannetje! en natuurlijk met je 36 weken! @lynd: oh daar zou ik ook niet blij mee zijn.. eng hoor! misschien vanavond nog eens tegen hem zeggen dat je jezelf daar echt zorgen om maakt en dat is nu niet gunstig voor een zwangere vrouw! @suzanne: hier ook bezig met de moxa, morgen een week, maar volgens mij is kindje nog niet gedraaid. rustig aan dit laatste weekje meid en dan lekker genieten van je verlof! ik hoop op een goed telefoontje voor jullie! @belle: gefeliciteerd met je 36 weken! @hier: het gaat redelijk, alleen word mijn buik met de dag onrustiger! de harde buiken zijn vaak ook pijnlijk, voorl vannacht maar wel onregelmatig. nu zijn ze helaas ook weer flink aanwezig! ik denk dat het zo nu ook wel zal blijven. verlies veel slijm en mn (.)(.) doen erg zeer en lekken flink melk, vooral 's nachts. maar woensdag zitten we op de 34 weken!! milan is met 34+1 geboren, dus vanaf dan is er echt elke dag een. en is de spannende periode weer voorbij! als ik donderdag nog zwanger rond loop eten we gebak! we hebben het toch maar weer mooi uitgezeten vanaf de 22+5 week met veel rust! ik bedacht me vanmorgen ook dat het alleen deze week nog nodig is dat er elke dag iemand in huis is voor milan! en volgende week woensdag nog. mannetje is dan vanaf 24 dec. vrij en na de feestdagen zou ik dan op 36 weken zitten, dus mag ik zelf weer voor milan zorgen! super lief dat iedereen ons zo heeft geholpen, maar het is ook wel een lekker vooruitzicht dat we ons eigen leventje weer terug gaan krijgen! liefs rebbel
Goeiemorgend @Lynd: Dat hij zijn fiets maar snel weer opbergd! Of ergens anders gaat fietsen. Dit is veel te gevaarlijk, ik zou ook compleet gek worden denk ik. Dat was dan de eerste reden, tweede reden; wat doet hij je aan!! Jij moet niet heel de dag in de stress zitten! Hij bedoelt het wss allemaal niet slecht en zal er wel niet bij stil staan. Maar maak hem dat straks maar goed duidelijk hoor! @Suzanne: Dat gevoel ken ik. Die laatste week was er voor mij ook echt teveel aan. Ik stond echt elke ochtend op met het gevoel van, ik wil niet ... Maar al bij al is ze nog vrij snel voorbij gegaan. @Chevenne: Jij ook de laatste week, niet? Dan heb je ook eindelijk je verdiende rust. Zal je goed doen. Ik duim nog voor je dat de therapie werkt! @Belle en Kareltje: Proficiat met jullie 36 weken!! Ik heb trouwens vanmorgend in mijn zwangerschapsbijbel gelezen dat kindjes vanaf week 37, dus jullie dan, volgroeid zijn. Vanaf week 38 stond er dat ze volledig volgroeid zijn Ik vind dat soms zo'n gek idee. Als ik nu denk aan bevallen, dan krijg ik een beetje een paniekerig gevoel (heel klein beetje maar hoor ) en dan denk ik, nee hij mag nog niet komen. Hij is helemaal nog niet klaar! Maar dat is gewoon niet waar. Kijk maar naar Quinten. Volgens mij ga ik dat gevoel nog steeds hebben als ik al 39 weken ben ... @Rebbel: Ja dat kan ik me wel voorstellen, dat het heerlijk zal zijn om jullie eigen leven weer terug te hebben. Maar wat zou je gedaan hebben zonder iedereen hé Echt super dat ze jullie zo hebben geholpen. kBen benieuwd of de moxa bij jou heeft geholpen. Wanneer krijg je dan een echo om te bepalen hoe je kleintje ligt? Was dat na 2 weken? Als je dat al haalt hé Ik heb echt zo gek gedroomd vannacht... kvoel me er nog raar door. Maar het is allemaal zo verwarrend dat ik het mij niet zo heel goed meer herinner. Het ging in elk geval over borstvoeding, of de voorbereiding erop. Mijn bekkenbodemspieren die zijn volgens mij ook al aan het verslappen. Kan dat nu al? Ik ben nog steeds behoorlijk verkouden en krijg soms plots een kriebel in mijn keel waardoor ik heel erg moet hoesten. Nu had ik dat vannacht weer, dus ik al hoestend uit bed om wat water te drinken. Maar kmoest op een gegeven moment zo hard hoesten, dat ik een beetje urine verloor Ik geloof niet dat het vruchtwater was, want nadien had ik het niet meer.
@hilli: jazeker! super dat ze ons zo hebben geholpen! ja je bekkenbodem kan al verslappen hoor, ik heb dat probleemook wel eens! ik krijg zowiezo elke week een echo he, dus donderdag zullen we het zien, al moet ik zeggen dat ik het ook goed voel of beepje nog in stuit ligt, trapt steeds erg laag met de voetjes.
@Rebbel: Wat voel je dan als je kleintje zo laag trapt? Ik heb hier heel vaak pijn aan mijn bmm lijkt het wel. Alsof hij met zijn handjes ligt te graaien daar. Dat kan echt zo zeer doen, zo'n stekende pijn. Gisterenavond had ik dat ook weer erg.