Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilli, fijn dat je zo lekker geslapen hebt. Hier ook tot 10 uur geslapen, maar wel een paar keer wakker geweest. Ik vind sneeuw ook super, maar ben blij dat ik er niet doorheen moet met de auto. Blijf vandaag ook lekker thuis, heerlijk.

Kareltje, leuk twee bewoners op bezoek, die zullen het vast fijn vinden om jou weer te zien.

2. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Hilli
    Heerlijk dan zo'n nachtje hé!!! Had ik gisteren, was zooooo lang geleden. Helaas door de sneeuw vanmorgen op tijd mee naar de huisarts, moesten we tussen 8 en 10 komen voor de 2e vaccinatie (waren er vorige week niet). Wilde met de fiets gaan, maar toen ik hoorde dat er toch sneeuw lag (eerder toen ik keek nog niet), snel aangekleed en samen met mn man gegaan. Ben daarna maar lekker tv gaan liggen kijken in bed. Een heerlijk rustig dagje maar weer dan met die sneeuw. Gewoon binnenblijven en kijken naar het witte tapijt, hahaha.

3. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Jada
    Ja die begonnen allemaal al toen ze hoorden hoelang ik weg zou zijn, dat ze me zouden missen. Is ook een héle tijd voor hun natuurlijk. Maar heb toen meteen gezegd zolang het met mij goed blijft gaan, mogen jullie komen. Vanmiddag dus 2 en wie weet volgen er meer... Als het allemaal goedgaat na de bevalling zou ik het ook héél leuk vinden als ze snel komen. Heeft toch iets speciaals hoor!!!

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Meiden ik heb zojuist controle gehad bij de gyn. Ik had gisteren erge buikpijn en heb dat tegen hem verteld. Hij zei dat hij mij dinsdag gaat inleiden!!! Ook heb ik al 1 cm ontsluiting! Ze gaan bij mij dinsdag de vliezen doorprikken en ik krijg een infuus met oxytocine, een weeen stimulerend middel. Ben zo benieuwd!
    Mocht ik niet eerder bevallen natuurlijk.

De gyn zei dat ik dan al 38 weken ben, en ook nog eens van een tweeling. De kindjes zijn mooi op gewicht, dus helemaal klaar om geboren te worden! Yoehoe, ben zo blij!!!

Iemand hier ervaring met inleiden? Gaat dat sneller?

xxx

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Héél erg spannend, Nikki!! Heel veel succes!!

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hier ligt maar een héél dun laagje sneeuw en het is niet glad. Toch heeft Oscar me vanochtend naar het werk gebracht, want ik wil het risico echt niet lopen om nu met de fiets te vallen.
    Ik moet vanmiddag nog en morgen van 10 tot 14 uur (en dat is lekker ínlcusief kerstlunch) en dan heb ook ik verlof!!

Heb trouwens nog niets gehoord van de vk over wanneer ik naar de gyn kan. Ze had gisteren niemand kunnen bereiken, zei ze. Word er wel ongeduldig van.

7. Nikkie spannend meid, laatste daagjes aftellen!!

Suzanne, schiet ook niet op he, ik moest 3 dagen op het telefoontje van de gyn. wachten.

8. woops

woops Niet meer actief

@Nikkie,

Jij bent gewoon al mama voor Kerst, leuk zeg.:D
    Alvast heel veel succes!

9. Mecha

Mecha Niet meer actief

nikkie succes

goede morgen allemaal :D

kraamzorg is vandaag geweest. hebben helemaal niet door het huis gekeken :$ ik maar opruimen voor niks .. ach is dat ook weer gedaan .. verder ga ik straks fotos maken voor me babykaartje spannendddd
    :p

10. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Nikkie: Ooh spannend meid! Heb je een maatje hier? We willen natuurlijk wel weten hoe je kindjes heten en of je twee jongens, twee meisjes of een jongen en een meisje hebt!! Jij hebt idd een hele mooie termijn gehaald met zo'n gezonde tweeling! Leuk, leuk. Ga jij de volgende zijn? :D
    Was het al maar dinsdag hé :D

@Suzanne: Ik denk dat ik iets gemist heb :) waarom moet je naar de gyn?
    Nog effe doorzetten! Bijna verlof!
    Aah ik weet het al weer, voor een gesprek en een draaipoging! Niet?

@Mecha: Leuk leuk, waar ga je de foto's nemen? Heb je iets voor ogen?
    Ja sé, bekijk het maar zo. Is alles al proper en opgeruimd hé :D

Hier is het nog steeds aan het sneeuwen. Op mijn terrastafel ligt nu toch zo'n dikke 10 cm sneeuw. Echt super. Ik hoop zo dat hij blijft liggen.

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ff snel, heb visite en we gaan zo aan het gebak! :D
    controle was goed dus! kindje nog wel in stuit dus ik zou evt op 30-12 om 11.00 een draaipoging krijgen als ik niet eerder ga bevallen. ik moet er nog even over nadenken omdat milan een hele korte navelstreng had en als dat nu weer zo is kan het kindje niet draaien.. ik vind het dan een eng idee als ze gaan lopen trekken en duwen terwijl het niet kan! ze kunnen de navelstreng ook niet meten van te voren. de gyn zei wel we houden de baby daarna ook goed in de gaten dus zou er iets zijn halen we het meteen, maar dat vind ik dus geen fijn idee.. moeilijk hoor! wat zouden jullie doen?

verder over de pittige harde buiken zei ze dat ik niet te lang af moet wachten omdat een 2 bevalling meestal sneller gaat. omdat ik dus geen stuitbevalling wil moet ik niet daar al met flinke ontsluiting binnen komen want dan is er geen tijd meer voor een ks.

@jada:ik bedoelde mijn vriend! ;) milan is pas 1,5 haha!
    @nikki: ow wat spannend!

liefs rebbel

12. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Oh, weer wat geleerd, het is dus normaal.
    Ik heb nu zoiets van 'als ik het zelf had gedaan had ik allang een afspraak gehad!'

Inderdaad Nikki, het is omdat die kleine van ons ook nog in stuit ligt.

Bah, ben heel onrustig en weet niet waarom. Vannacht ook super veel gedroomd.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Nikki, wat spannend zeg, dinsdag inleiden. Heb zelf geen ervaring hiermee dus kan je niet verder helpen met die vraag. Laatst zag ik wel een topic hierover misschien dat je daar wat aan hebt.

@ suzanne, hier krijg je een brief met uitnodiging voor een 1ste consult en wordt je dus niet gebeld ;).

@ Rebbel, fijn dat de controle goed was en snap je twijfels wel, het is toch een eng idee om te draaien. Hopelijk doet hij nog steeds zijn best om te draaien. Die alternatieve dingen haalt nog niks uit?

@ Sneeuw, waar halen jullie toch al die lagen sneeuw vandaan, de grond is hier wit, op sommige plaatsen maar daar heb je het dan ook wel mee gehad.

@ Banner, goed he? :). Ik wil binnenkort nog zoeken voor 1 waar ik foto's bij kan zetten dus mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik ze graag.

@ Bevalling, ja die kleine van ons had haast, vond het ook niet erg dat het niet zo lang duurde dit was te overzien ;)

@ Mecha, flauw he dan ze dan niks bekijken dat vond ik zelf ook vreemd, maarja je huisje is weer mooi klaar ;).

@ Marleentje, waar ben je of lees ik over je berichtjes heen?

@ annemica, ik zit dus te twijfelen over de electrische deken omdat het dan toch broeierig warm wordt in bed en ontstekings gevaar zeg maar. Als het zo koud blijft denk ik toch echt dat hij er vanacht in moet brrr.

@ Hier, ik had leuke kertsmutsjes besteld voor de kleine vind ik toch wel leuk voor zijn eerste kerst, en die waren al binnen dat bedrijf was wel erg snel helemaal blij mee. Met de kerst foto's maken van ons mannetje bij de kerstboom.

14. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Dag meiden!
    Vanochtend lag internet eruit, grrr, maar nu kan ik wel lekker teruglezen :)

@jada: wat fijn dat er nog garantie op je computer zat, en heerlijk dat het zo goed geregeld is. Hoe lang gaat dat ongeveer duren voor je hem terugkrijgt?

@sjees: zo, maar 26 fouten…! Goed hoor! Ik heb hem nog niet gedaan, wil vandaag of morgen via uitzending gemist meeschrijven. Probeer me ook van media die het erover kunnen hebben af te sluiten, anders is het natuurlijk niet eerlijk :D

@blaine: waarom vraag je dat van die electrische deken? Wat zou er onverantwoord aan zijn?

Zooo, bij jullie eindelijk ook sneeuw!! :) Leuk, hoor! Hier heeft het vannacht ook nog wel wat gesneeuwd, vanochtend in elk geval lang bezig geweest de auto sneeuwvrij te maken. Onze straat is ook een spiegel zo glad, maar alle hoofdwegen zijn gestrooid en daarvoor hoeven we alleen maar de straat uit te rijden.
    Kijken jullie daar in NL wel een beetje uit met de gladheid? Niet zo op het laatste moment nog onderuit gaan, he? Bevallen met een been in het gips lijkt me niet erg prettig…. ;)

@rebbel: ha, weer een dag en nacht binnengehouden :D Way to go!
    En goed dat de controle in orde was, moeilijk hoor, met die draaipoging. Zegt de lengte van de navelstreng bij het ene kindje wat over de lengte van de navelstreng bij het volgende kindje? Ik weet niet hoe belangrijk het voor jou is om op de gewone manier te bevallen (vaginaal), dat speelt natuurlijk een grote rol.

@nikkie: heee, spannend!! Wat raar dat je opeens zo naar een echt specifieke datum toe kan leven! 1 tot 2 cm ontsluiting is volgens mij de laatste paar weken niet ongebruikelijk, hoor, en hoeft nog niks te betekenen. Maar ze zullen het wel weten.
    Over inleiden: mijn vriendin is een half jaar geleden met 41 weken ingeleid, om 7 vlies gebroken (weet niet of ze ook oxytocine kreeg), tot middernacht lichte menstruatiepijn, daarna wel wat weeen en met 45 minuten persen was het kind er om kwart voor vijf geloof ik. Heel vlotte, ‘makkelijke’ bevalling, vond ze ook zelf.

Mijn geluksmoment vandaag: IK MAG IN MIJN PRIVE-ZIEKENHUIS BEVALLEN!!! :) :) :) Joehoe! Vanochtend op eerste CTG geweest, alles in orde, baarmoedermond ook nog helemaal dicht en 3 cm lang, arts verwacht het kindje daarom niet snel. Maar ik mocht ‘vandaag al’ bevallen in het ziekenhuis als het kind zich aan zou dienen. Ik ben zo blij dat ik dan het beeld van bevalling in een staatsziekenhuis achter me kan laten!!! Vanaf nu elke week CTG en over 2 weken nog een laatste echo.

Wat minder leuk nieuws is dat de Hongaarse vliegtuigmaatschappij misschien gaat staken met de kerst (de piloten, dus vrij essentieel personeel, zou ik zeggen!). Aangezien en mijn ouders en de familie van mijn man met deze maatschappij vliegen, zou dat echt een ramp zijn voor ons (=alleen met de kerst). :( Hopen dat het niet doorgaat!

15. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Nikkie: wow! Dat is al snel en met zo'n goede termijn! Ik durf te wedden dat deze laatste daagjes voorbij gaan kruipen... :) Over inleiden: ik weet dat het soms tot een weeënstorm kan leiden die nogal pijnlijk is en ik heb daarom voor mijzelf besloten dat mòcht ik ingeleid moeten worden ik dan pijnstilling wil. Maar zoals je aan het verhaal van Lynd kunt zien: het kan ook heel makkelijk gaan...

Rebbel: Gefeliciteerd meid! Alleen jammer dat de baby nog in stuit ligt. Ik kan mij voorstellen dat jij je zorgen maakt om de draaipoging. Misschien, net als Jada, het laten gebeuren maar zodra je ook maar denkt "nee" dat ze meteen stoppen??

Lynd: jij ook gefeliciteerd met dit zeer goede nieuws! Echt een enorme opluchting hè? Hoe hebben ze eigenlijk jouw baarmoedermond opgemeten? Ik las gisteren in mijn zwangerschapsboek dat de verloskundige of gynaecoloog nu kunnen voelen wat de staat is van je baarmoedermond, maar volgens mij controleert de verloskundige dat pas als je al weeën hebt...

Ik ben net terug van de chiropractor. Hij waarschuwde om echt op te passen nu met uitglijden. Nieteens persé het vallen, maar als één van je benen een stukje wegglijdt dan is dat ontzettend slecht voor je bekken (ook als je daar dus helemaal geen last van hebt, dan kan dit juist de boel dusdanig forceren dat je alsnog bekkeninstabiliteit kunt krijgen). Hier begint het nu weer zachtjes te sneeuwen. Ik ga lekker op de bank hangen en helemaal niets meer doen!!

16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Wat fijn Lynd, dat je in het privéziekenhuis terecht kunt! Een hele opluchting/geruststelling.

17. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Lynd whiej fijn dat je nu in het privéziekenhuis mag bevallen! Wat een geruststelling zeg. Nu maar hopen dat de staking afgezegd word oid. Is de staking precies gepland wanneer de familie zou vliegen?

Blaine ah vandaar. Je hebt geen kraamhulp (meer) aan wie je het zou kunnen vragen? Anders misschien de vk bellen? Zou het anders niet weten eigenlijk.

Rebbel een draaipoging lijkt mij persoonlijk sowieso al eng maar goed dat is persoonlijk he. Ik zou goed navragen wat de risico's zijn en evt. percentage waarbij dingen fout gaan. Misschien kunnen ze je heel goed geruststellen in het zh, wie weet. Succes met je evt. beslissing, moeilijk hoor!

Mecha lekker dat de intake van kraamzorg achter de rug is. En wat je zegt, de boel is in elk geval lekker opgeruimd :)
    Ik weet eigenlijk niet eens meer of ze de vorige keer bij mij heeft rondgekeken, de babykamer enzo. Stom toch dat ik dat nu al weer vergeten ben ;)

Nikkie oeh spannend! Heel veel succes :)

Kareltje leuk, bewoners op bezoek. Word bij ons niet gedaan en ik vind het zelf niet zo erg eigenlijk...

Chevenne niet leuk dat je collega's kortaf deden terwijl het zoveel moeite kost om op je werk te komen. Ik ken genoeg mensen die zonder schuldgevoel hadden afgebeld, ze mogen wel blij met je zijn dat je er bent!

Jada & Kareltje ik ben de laatste dagen wat meer aan het doen en dat gaat goed! Gisteren denk ik toch een beetje "overmoedig". Even weer een stapje terug dus.

Hilli oh wat lekker, zo'n nachtje wil ik ook :D

Mijn nacht was hetzelfde als de hele week, slecht dus! Pff ik word er nu wel een beetje flauw van hoor. En het bijslapen 's middags daar komt het gewoon niet van. Ik zorg wel dat ik dan "rust", maar er is steeds wel iets dat me wakker houdt. :(
    Vanmiddag Casper opgehaald van kdv met de slee :) Leuk hoor, hij vond het ook leuk. Hij had alvast getrakteerd (overmorgen is ie jarig) en ze hadden een mooie verjaardagsmuts voor hem gemaakt! We hadden ons fototoestel meegegeven (wel de oude) en ze hebben een mooie reeks foto's gemaakt :)

18. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Lynd geweldig dat je in het privezkh mag bevallen nu:)! En ik hoop met je mee dat die staking niet doorgaat. Ik begrijp dat je familie verwacht met de kerst?

Nikkie jeetje joh dat is al snel:$! Had je het verwacht? Geen idee of de bevalling met inleiden sneller gaat; je zou misschien verwachten van wel. FF aan de gyn vragen?

Belle/Annemica rustig aan doen dus8)!

Kareltje veel plezier met de bewoners:)!

Rebbel tsja...zeker lastig. Ik zou nog gewoon even afwachten tot na de kerst. Wie weet...;)

Hier: school vandaag weer overleefd. Nu morgen pas om 12.30 dus dat valt mee. Daarna half jan. weer als dat nog lukt:D! Vanavond etentje van m'n vriend z'n werk. Ben benieuwd, heb z'n collega's nog nooit ontmoet.

19. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Belle ik vind het ook eng nu om buiten te lopen. Heb al last van mijn bekken, zit er niet op te wachten nog meer last te krijgen!

En bij mij hebben ze met een echo de bmm opgemeten, ik wist niet eens dat dat kon!

Trouwens, ik werd wakker vanmorgen met een harde pijnlijke plek in mijn linkerborst, hebben jullie dat ook al gehad of weet iemand of het normaal is?
    En ik heb gisteren creme brulee gegeten (kant&klaar) daar zit toch niet echt rauw ei in :)????

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Bij kant en klaar volgens mij niet. Die plek zou ik wel ff laten checken bij de huisarts.

Deel Deze Pagina