Het is geen tuin, woon in een appartement. Eerst zie je grasveld, daarna een voetpad, daarna een kanaal (in de zomer erg mooi, met allemaal bootjes) en daarachter weiland.
@lynd Het verschil met Nederland is denk ik, dat ze er hier niet op berekend zijn, waardoor het gelijk chaos is. Vriendje komt ook naar huis en hoeft vanavond ook niet. Pfiew...Morgen moest hij maar kijken...
Iedereen bedankt voor het begrip en de bemoedigende woorden. Maandag moet ik terug naar de HA. Dan zou ze kijken of ze kon minderen met puffen en of ze mocht stoppen met AB. Het probleem is dat ons dochtertje maar een kleintje is, toen ze een jaar was woog ze nog maar 8,200 kg. We hebben een heel jaar 'gespaard' om haar op 10,900 kg te krijgen en nu zal ze misschien alweer onder de 10 kg zitten. Het probleem is dat ze dan zo verzwakt is en dat ze er dan zeker niks meer bij mag krijgen. Lynd: wat raar dat jullie al op voorhand eens naar de kinderarts moeten, maar ook wel goed geregeld toch? Ik duim voor je dat de vliegtuigmaatschappij niet gaat staken hoor. En wat een geluk dat je in je eigen ziekenhuis mag bevallen! Annemica: dus jij hebt ook 2 kindjes met verjaardagen dicht op elkaar straks? Ons dochtertje wordt op 3 januari 2 jaar. Zie er eerlijk gezegd tegen op om het nog te vieren, zo net na nieuwjaar en hoogzwanger. Komt nog eens bij dat mijn schoonfamilie zo ver woont dat ze moeten blijven logeren. Wil me niet voorstellen dat de weeën dan zouden beginnen zeg! Die pijnlijke plek zou idd een verstopt kanaaltje kunnen zijn. Chevenne: wat fantastisch dat je nu verlof hebt! Je hebt ook lang doorgewerkt he. Mijn verlof gaat pas volgende week in maar ik zit nu noodgedwongen thuis met dochter en van thuiswerken komt niet veel terecht... Hilli: een geluk ja dat je niet naar buiten hoeft.
@ Lynd: he goed zeg, dat alle controles goed waren en je nu mag bevallen in je priveziekenhuis! Weer een zorg minder, toch? Oei, een staking? Hopelijk bedenken ze zich of kan je familie eventueel nog met een andere maatschappij? @ Nikkie; spannend zeg! Dus hoogstens nog een dag of 5 en dan heb je je 2 kleintjes in je armen.......heerlijk gevoel, maar wel spannend zeker? @ Rebbel: super dat je voorbij de 34 weken bent! Elke dag is er nu 1, maar dit heb je toch mooi gered! Jammer dat de kleine in een stuit ligt.....ik weet niet of ik er in jouw geval aan zou beginnen aan een draaipoging...... @ Juni: fijn dat je controle goed was, maar wat een onderneming zeg! Je moet er toch niet aan denken om in een sloot te belanden, laat staan hoogzwanger! Vervelend dat je dochtertje zo ziek is, is het een bijwerking van de AB? Nou moet ik zeggen dat mijn dochtertje deze week ook bijna niet eet en steeds diarree heeft, maar ze is verder wel vrolijk en actief...dus wij gooien het maar op kiezen die door moeten komen (ze is bijna 2 jaar en 3 maanden en moet nog haar 4 laatste kiezen). O, lees net dat je dochtertje binnenkort jarig is! Zou er ook niet aan moeten denken dat de familie wil blijven slapen....maar dat snappen ze hopelijk toch zelf ook wel? Kan je niet aangeven dat je het wel wilt vieren, maar dat zonder logeerpartij of anders dat je het niet viert...... @ Chevenne: verstandig dat het niet doorgaat vanavond! Wel vervelend dat je dan maandag nog moet, maar dan kan je het weekend even uitrusten... He, zie net dat morgen ook niet doorgaat...heb je zomaar ineens verlof! Hier wel de stad ingeweest toen het echt goed licht was, was goed te doen. Alle doorgaande wegen netjes schoon! Heb de proefdruk van het geboortekaartje opgehaald en wat dingen gekocht (rompers, hydr. doeken, etc)
O ja, wie heeft er nog meer Hyves en wil haar adres even naar mij PB-en? Ik kreeg wel al het adres van Blaine en zie wat mensen die volgens mij ook hier zitten,maar we hebben natuurlijk allemaal andere namen...
Zo, terug van de kinderarts! Was lekker snel, gelukkig. Hele sympathieke vrouw in haar midlife, mooie, schone, kindvriendelijke praktijk niet ver hier vandaan. Weet ook niet hoe het hier precies zit, kinderarts komt in elk geval langs nadat ik met het kindje thuiskom uit het ziekenhuis, eerst elke week of twee weken en daarna elke maand ofzo. Weet niet precies, in elk geval kennen ze hier geen consultatiebureau zoals in NL. Ook de VK/Kraamverzorgende (=zelfde persoon, maar andere functies dus dan in NL) zal na de geboorte aan huis komen, maar maar eventjes, dus geen kraamverzorging zoals ze dat in NL kennen. Ach, we zien wel. @chevenne: wat een heerlijk uitzicht hebben jullie, daar wordt je hoofd zo lekker leeg van na een drukke dag! Zal zeker leuk zijn in de zomer, met bootjes! En wat grappig dat je zo onverwacht verlof hebt Je had het nog over een maandag, met opvoering ofzo? Dus je kan wel nog afscheid nemen van je kindjes? @juni: diarree kan heel goed van de AB komen, net als bij Sjees is hier mijn tip pro-biotische yoghurtjes tussen twee doseringen AB in om de darmflora te herstellen. Als ze dat tenminste wil drinken. Maandag is nog best verweg, wil je niet proberen morgen een afspraak te krijgen, gewoon, zodat je je minder onzeker en ongerust voelt?
Mamanama: is de proefdruk naar wens? Ik zal je mijn Hyvesadres even in een PB sturen Lynd, fijn dat je het bezoekje aan de kinderarts ook weer hebt gehad. Ach ze komt in ieder geval bij je thuis langs en net zoals je zeft dan zien we wel weer verder.
ik kom even kort buurten,ik heb een hoop harde buiken en rugpijn,dus ga weer plat, hier heeft het alleen een uurtje heel licht gesneeuwd,maar er ligt nog wel een pak. Kom later wel weer even bij lezen, knuffel!!!!!
Dat ziet er inderdaad lekker wit uit bij jullie, Jada! Hier nog steeds nauwelijks sneeuw, een heel dun pietlutterig laagje waar je zo doorheen kijkt. Maar wij hebben vorig jaar veel sneeuw gehad. @Juni: nogmaals beterschap voor je kleine. @Lynd: dat klinkt toch wel goed, van die kinderarts! @hier: maandagmorgen om 11.00h naar de gyn, gesprek en echo over het draaien. Ik ga ervanuit dat het zo'n beetje hetzelfde gaat als bij Jada. Ben benieuwd.
@blaine: nee helaas de moxa heeft tot nu toe nog niet gewerkt en ben bang dat het ook weinig zal gaan doen. @lynd:ze kunnen niets zeggen over hoeveel kans er is op herhaling van de korte navelstreng. wat super fijn dat je vanaf nu in een prive zkh kunt bevallen! ik duim voor je dat ze niet gaan staken hoor, dat zou wel erg jammer zijn! @belle: ja het probleem is alleen wanneer voelt het dan niet goed, ik kan natuurlijk niet zien wat er dan binnen met de navelstreng gebeurd.. dat vind ik een eng idee. verder zou ik het wel aandurven. je zit met dit weer ook het beste lekker binnen op de bank! @annemica: wat leuk dat ze foto's hebben gemaakt! balen hoor van het slechte slapen! ze kunnen er eigenlijk weinig over zeggen in het zkh, alleen dat ze de baby goed in de gaten zullen houden en mochten er problemen optreden met de navelstreng dat ze dan meteen ingrijpen door een ks te doen. hier elke week een meting van de bmm. @essie: veel plezier vanavond! @chevenne: lekker hoor! geniet ervan! ik neig meer naar nee wbt de draaipoging, vanavond even goed met mannetje overleggen.
Dus je bent al gebeld, gaat een stuk vlotter dan bij mij. Dan zal waarschijnlijk dedraaipoging ook ergens volgende week plaatsvinden, is meestal in week 36. Rebbel, ik weet ook niet wat ik in jouw situatie zou doen. Bij jou is je buik/baarmoeder al zo gevoelig. Maar goed over nadenken en wie weet gaat jouw kleintje nog draaien.
ja ik loop ook de kans op weeen en als het zonder nog wat langer blijft zitten doe ik dat liever denk ik.. de kans is erg klein dat beepje nog draait omdat ook mijn placenta aan de voorkant ligt.
Het is wat met die stuitliggers. En Rebbel, ik kan me in jouw situatie ook goed voorstellen dat je neigt naar nee. De moxa heeft tot nu toe bij mij dus ook niet gewerkt, de baby wordt er ook niet drukker van, zoals men zegt.
Jeroen is nog niet thuis, is al ruim 2 uren onderweg, wat je normaal in 25 minuten rijdt. We hebben wel iedere keer contact. Hij staat muurvast. Ik hoop dat hij zo komt. Ben blij dat ze hem eerder hebben laten gaan. Als je de onderzoeken leest, ligt er maar een klein percentage kinderen in stuit, maar als ik naar ons topic kijk: - Jada, draaipoging gelukt - Rebbel - Suzanne - en ik zelf. Dat is toch best veel. Hier wroet de kleine weer lekker met het hoofdje onder mijn ribben door. Dat is echt wel pijnlijk aan het worden. Heb gisteravond een paracetamol genomen, om goed te kunnen inslapen.
Phew, goed dat hij veilig thuis is geraakt. Geen goed idee om met zo'n weer op de baan te gaan als het niet moet!
Nee, inderdaad. Hij kon sommige stukken maar 30 km p.u. over de snelweg. Om hem heen allemaal auto's en vrachtwagens die van de weg waren gegleden. Nog een reden te meer om straks dichter bij ons werk te gaan wonen De accu van mijn auto is dood. Te lang met de knipperlichten aan gestaan. De anwb komt straks, maar die hadden het smoordruk. Inmiddels behoorlijk trek gekregen en Jeroen haalt maar frietjes. Gelukkig is dat op loopafstand, hihi.
Chevenne, ja behoorlijk hoog perecentage stuitliggers bij de januari mama's. Fijn dat Jeroen weer thuis is, toch wel een fijn idee. Balen van je accu, meest voorkomende probleem bij de ANWB.