hihi heel herkenbaar hoor! bij de vorige zwangerschap hebben we ook in het begin nog 1 of 2x geklust, daarna nog wel 2x geprobeerd, maar vriendjelief durfde ook niet, waardoor het gewoon niet lukte! dan maar op andere manieren elkaar vermaakt, en dat ging wel erg goed hahaha ben benieuwd hoe het deze keer gaat nu in ieder geval even niets meer na vanochtend, eerst even afwachten of alles wel goed is...
Wij hebben ook al weer geklust, maar gisteren had ik erna een beetje pijn. Had dat ook tegen mijn vriend gezegd en denk niet dat hij nu nog wil Hij zei: Ik wil wel dat ons kindje geboren wordt hé, geen risico's meer pakken. Ben eens benieuwd of hij dat gaat volhouden
Hoi dames, hoe is het met jullie? Gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren! Ik laat weinig van me horen omdat ik me nog steeds erg beroerd voel, kom net terug van een wc-pot-inspectie, deze kwam wel erg hard en onverwacht. Ben echt helemal op, maar mag niet klagen. Heb trouwens vrijdag nog een echo gehad (bij gyn waar ik liep) en die gaf me er nog een paar dagen bij, ben nu 1 januari uitgerekend ipv 5.
Wij hebben gisteren lekker geklust, ondanks de waarschuwing van mijn gyn dat het niet zou mogen. Dat is volgens mij echt zo'n onzin, als het mis gaat ligt het echt niet daaraan. Je zit toch ook op de bus en rent de trap op enzo, als het kindje daarvan niet 'loslaat' dan van het klussen zeker ook niet. Ik wijt het maar aan Oost-Europese onwetendheid (zit in Hongarije). Maar goed, je denkt er natuurlijk wel aan, zeker nadat ze eea gezegd had. Negen maanden niet klussen: mooi niet! Nu is eindelijk de druk eraf om maandelijks op gezette tijden te presteren (we zijn 20 maanden bezig), dus nu wil ik weer genieten!! Surf, voel heel erg met je mee, ben er ook zo bang voor, durf ook nooit naar WC te gaan. Hopen dat het niks is!
Echo donderdag 14-5 (uitwendig) bij vk: 6w 5d, 0.72 cm Echo vrijdag 15-5 (inwendig) bij gyn: 7w 2d, 10.5 mm
Geloof niet dat 't klussen kwaad kan hoor, 't kind zit veilig in zijn/haar vruchtzakje en wordt daar goed beschermd. 'n Beetje voorzichtig doen en niet te hard klussen lijkt me voldoende.
hallo! hier nog een januari 2010 mama! *wat leuk toch om mezelf mama te noemen* ik ben zwanger van de eerste, nu 7wk+2 dagen. wil nog een banner maken, maar moet dat nog even uitzoeken. En daar ben ik steeds te misselijk en moe voor... leuk om hier mee te lezen: ongeveer alle onzekerheden komen hier ook langs! Grappig dat er net nu over klussen geschreven wordt. Nou eigenlijk is het nu geen klussen meer, he, gewoon lekker liefde maken Hebben wij gisteravond gedaan en inderdaad ook hier nu vanochtend bruine afscheiding. Moet wel inderdaad wat oud bloed zijn en ik had er al over gelezen, maar toch.... ik schrok me een hoedje!!Gelukkig wordt het al minder en is het echt geen vers rood gebeuren. Maar ik vond het toch geruststellend om te lezen dat het echt geen kwaad kan! Trouwens: men wat een gevoeligheid daarbenee nu door die zwangerschap!! Jodel!
@nour: heb je al een uitwendige echo gehad? kunnen ze zo vroeg iets zien uitwendig?? ik zat me helemaal voor te bereiden op een inwendige echo voor morgen... hmm, ben benieuwd wat ik krijg. wel vervelend dat je je zo beroerd voelt, hoeplijk gaat het snel beter!
hebben we vanochtend eigenlijk nog iets van vriendlief gehoord? hopelijk is het nog niet doorgezet, pff wat zal ze in spanning zitten (wel herkenbaar...) ik ga gewoon maar voor dr duimen *duimt blaren op dr duimen*
Zo ben weer terug van boodschappen doen. Heb ook meteen de hond van vrienden uitgelaten, hun moeten allebei werken, vind het zo zielig als die hond de hele dag in de bench moet zitten. Ook naar de DIO drogist geweest, daar waren de zwitsal billendoekjes in de aanbieding, meteen 2 dozen gehaald. Heb ik weer een lekkere grote voorraad. Ik heb net een stukje kruidkoek op, maar ik nam de eerste hap en slikte die door, en ik kreeg toch een pijn in mijn maag. Alsof die helemaal samentrok. Hebben meer mensen hier last van? De hap erna deed ook nog een beetje zeer, maar daarna ging het wel weer. Oh en ook heb ik hartkloppingen lijkt wel. Dan voel ik ineens 2x mijn hart kloppen op mijn borstkas.. en best hard ook. Ook meer mensen hier last van? Tis gelukkig niet de hele dag door, maar maakt me wel een beetje onzeker....
Dat leek mij idd ook heel vroeg voor een uitwendige echo, maar Nour is het levende bewijs dat het kan Kon je dan ook het hartje enzo duidelijk zien? De groei van jullie kleintje ligt mooi op schema hé Nour @Sannah: Welkom mama Maak maar snel een banner aan, veel leuker met hé @Surf: Vriendlief kan woensdag pas weer op het internet, dus we moeten nog even wachten op nieuws van haar. @Sjalotjuh: Dat van die hartkloppingen, dat heb ik ook. Ik had er voor de zwangerschap al last van. Ben er ook mee naar de ha geweest, maar is heel normaal. Nu heb ik er meer last van, maar dat komt omdat je hart nu al sneller en harder pompt. Kan geen kwaad hoor, maar tis idd wel heel vervelend.
hartkloppingen heb ik ook als ik bv de trap op ben gegaan, dan merk ik dat mn conditie echt ontzettend slecht is geworden in 3 weken tijd, mn hart klopt dan als een malle, bij ontspanning heb ik het niet
Ik heb niet alles meer helemaal doorgelezen. @klussen, dat gaat bij ons wel gewoon door. Gisteren werd ik ineens tijdens het klussen bang dat het kwaad kon, zo gek. @MvM, ik heb als cadeau een DVD gekozen. Ik heb namelijk al een zwangerschapsboek, mijn man is geen boekenlezer. Zo gaat voor hem de zwangerschap misschien ook een beetje leven. @klachten. Alleen nog steeds hetzelfde gevoel in mijn buik als de gehele zwangerschap. Niet extreem misselijk, maar allees als ik iets ruik. Afgelopen vrijdag waas mijn man aan het koken voor mijn zusje, gooide hij een eetlepel pesto in de pan. Normaal vind ik dat erg lekker. Helaas werd ik misselijk van de lucht. Ik heb inderdaad ook een gezwollen buik. Denk dat het de darminhoud is. Ik kan sinds gisteren slecht naar de wc. Dus zit weer aan de roosvicee laxo. @Lieselke, wel leuk om te merken dat er dingen in België anders gaan dan in Nederland. @Surf, ik was toch aan een nieuwe broek toe. Ik heb nu 2 broeken een maatje groter gekocht. Deze zet ik als ik daar uit groei eerst nog met de knoop aan een elastiekje. Dan zie ik wel verder. Ja, ik merk inderdaad ook dat ik meer van mijn conditie verg op het momen. Zo lang het wil, ga ik wel gewoon op de fiets naar het werk. Een collega viel het vorige week op dat ik uitgeput boven aan de trap mijn kantoor in wandelde. @bevallingslijst. Ik heb voor 24 juni de 1e echo staan. Dan ben ik 11 weken. Vriendin raadde me aan om met 11 ipv 10 weken de echo te laten maken. Kon je meer zien. Dat zou leuker moeten zijn, dus dat doen we dan maar. Weet iemand precies wat die combinatietest met 20 weken inhoudt? Is dat een echo met een bloedproef? En een bloedproef van mij of van kleine uk? Ik merk trouwens wel dat ik steeds meer de echte mijlpalen in de gaten hou. Deze week hartje kloppen en dat soort dingen. Ik heb nu echt het gevoel als ik maar 7 weken ben, dan gaat het wel goed. Hebben jullie dat ook?
ja heb zoiest als morgen die echo goed is, dan komt het wel goed.... combinatiestest weet ik niet eigenlijk...
Die combinatie test is een test van de combinatie jouw leeftijd, nekplooimeting en een bloedonderzoek van jou. Daarbij kunnen ze kijken of er een afwijking is en of je misschien een kindje met Down syndroom krijgt. Dat kan overigens al met 11 tot 12 weken. Bij 20 weken doen ze gewoon een algehele test op de ontwikkeling van je kindje.
vriendlief hier nog iemand die vreselijk voor je aan het duimen is!Ik hoop echt dat het niets is en dat je gewoon nog heerlijk zwanger bent. Hier ook eergistewr weer voor eerst 'geklust' maar het was allemaal een beetje gevoelig, ik vind het niet eng om te doen,maar op dit moment voelt het gewoon niet zo prettig,dus voorlopig maar even niet,vriendje is blij, want die vind het wel eng nu ;-]] Verder alles goed hier, las dat enkele al met zwangerschapsbroeken lopen, ik ook hoor, het zit veel lekkerder,niet zo bekneld zeg maar en dan heb ik minder snel last van mijn buik/blaas. Ik ben ook zoooo benieuwd naar mijn eerste echo, ik heb al een redelijk buikje(weet wel dat het mn darmen zijn), mijn vader is er 1 geweest van een tweeling....dus er is van alles mogelijk, lijkt me wel super hoor een tweeling!
Hallo! Kom ook even snel binnenwippen! @ lieselke: Vanochtend ook bij de HA geweest om bloed te laten prikken. Idd, kon tellen, denk wel 5 of 6 tuubjes vol!! Zat in de wachtruimte en komt mijn schoonpa toch niet binnen zeker Vroeg me of ik ziek was. (we hebben de ouders nog niets gezegd...) Heb dus maar geantwoord dat ik om een controle was :^o , nu ja, echt gelogen is dat ook niet natuurlijk! Heb het verder aan 2 collega-vriendinnen gezegd hier, en die waren razend enthousiast. Kreeg vanmiddag al blikken in mijn bord om te kijken of ik niets verkeerd eet @ surf & vriendlief: ik duim met jullie mee dat alles goed gaat!! Zelf voel ik momenteel niks, nada, nul... Moest ik die positieve testjes niet hebben, zou ik het niet geloven... maar het is natuurlijk nog erg vroeg... Wie weet hoe ik er over een aantal weekjes aan toe ben: :sick:
De 20-weken echo Dit onderzoek vindt doorgaans plaats bij ongeveer 20 weken zwangerschap. Bij deze echo wordt gekeken naar de ontwikkeling van de organen van het kind. Ook wordt gekeken of het ongeboren kind goed groeit en of er voldoende vruchtwater is. De 20-weken echo is een redelijk betrouwbare methode om ernstige aangeboren afwijkingen te ontdekken. Toch is dit onderzoek geen garantie voor een gezond kind. Niet alle aandoeningen kunnen worden gezien op de echo. De combinatietest Onderzoek naar de kans op Downsyndroom wordt gedaan met de combinatietest. Deze test bestaat uit een combinatie van twee onderzoeken: 1. een bloedonderzoek bij de zwangere, tussen 9 en 14 weken zwangerschap; 2. de nekplooimeting via een echo die gemaakt wordt tussen 11 en 14 weken zwangerschap. Met de gecombineerde uitslagen van bloedtest en nekplooimeting, de leeftijd van de moeder en de precieze duur van de zwangerschap wordt bepaald hoe hoog de kans is op een kind met Downsyndroom. Maar wat de combinatietest bij de 20weken echo is weet ik ook niet.
Ik ga even langs de bibliotheek, kheb vanalles nodig voor school. Bah, heb echt veeeeel taken die ik tegen morgen en zaterdag af moet hebben. En zaterdag heb ik examen. Heb ik vanmorgen weer ontdekt. Ik was dat helemaal vergeten Pffff kGa ook even langs het Kruidvat, die Zwitsal creme halen van de mama-lijn. Als er hier dan toch gezegd wordt dat je zo snel mogelijk moet beginnen met smeren