Surf, heel veel sterkte morgen! Ik heb vandaag mijn collega's het grote nieuws verteld en ze reageerden erg leuk! Echt een goede keuze om het te vertellen, want ik kan dan meteen verklaren waarom ik zo doodmoe ben en wat eerder naar huis ben gegaan... Van het weekend ook de eerste cadeautjes gekregen. Helemaal geweldig! Maar het wil nog steeds niet tot mij doordringen dat ik zwanger ben. Ik heb vannacht nog wakker gelegen omdat ik weer eens onzeker was (vanwege minder gevoelige borsten). Echt zo stom! Ik dacht vanmorgen: ik ga gewoon een "pretecho" laten maken nu al, dan voel ik mij misschien wat rustiger. Nergens plek! Maar goed, ik was vandaag weer bijna de hele dag misselijk en inmiddels doen m'n borsten ook weer flink zeer... ik moet maar gewoon vertrouwen hebben en a.s. maandag afwachten. Ik heb trouwens nog helemaal niet dat m'n kleding (te) strak zit ofzo. Lijkt me zo leuk als je buik begint te groeien!!
@Surf, ik zal voor jou ook duimen! Mijn gevoel zegt...dat jij morgen ook een mooie echo te zien krijgt! Maar daar neem ik jou spanning niet mee weg. Ik denk overigens ook wel dat het bij ons nu iig goed zit, tenminste...in mijn geval geld nog steeds 'geen bloed, geeft moed'. Daarnaast heb ik super veel steken in me borsten, slaap onwijs slecht,voel me super zombie! Maar ja..het blijft heel spannend, er kan zoveel gebeuren,ik heb besloten om positief te blijven denken! Begrijp uiteraard jou spanning, als ik bruin/rood af veeg,...dan ist huis te klein! @Belle, fijn dat je het verteld heb, en dat je collega's leuk reageerde! Al cadeautjes gehad zelfs, ik nog niet hoor! Ben alleen maar cadeautjes aant maken (bestellen via internet!), t-shirts voor de meiden van mijn vriend met tekst dat ze ZUS worden...en tegeltje voor de peter & meter om hun te vragen! Ik zou blij zijn dat je kleding nog niet te strak zit, je kunt straks lang genoeg niet meer in je kleding! Bij mij zit echt alleen joggingbroek nog lekker...en vind eigelijk dat dik worden, helemaal zo leuk niet....
Hallo, Mijn verhaal staat al vele pagina's terug, jeetje wat schrijven jullie veel zeg! Vanmiddag een inwendige echo gehad. Eerst kon ze het niet goed zien maar op een gegeven moment zag ze wel iets ? Het kan weefsel zijn of een vruchtzakje. Er was in ieder geval geen kloppend hartje te zien. Volgens de echoscopiste kunnen ze dit normaal gesproken wel al zien ( 5 weken) Nu krijg ik volgende week woensdag nog een echo om daarna te bepalen wat er gaat gebeuren. De echoscopiste denkt dat het of deze week vanzelf los zal laten en anders zal er een curretage volgen. We wachten het deze week maar weer af. liefs
@shiningangel: 5 weken, daar komt het toch vaker voor dat ze nog geen hartactiviteit kunnen waarnemen? Is het echt al uitgesloten dat het hartje gaat kloppen? In dat geval vind ik het wel erg hoor Maar kvind wel dat ze snel oordelen. Ik hoop gewoon dat er toch een hartje klopt op je volgend echo. Is dat niet zo, dan wens ik je in elk geval veel sterke. Lijkt me verschrikkelijk voor je, om nu nog een week te moeten wachten. Ja sorry, maar ik ben echt vergeten wat je hebt geschreven hiervoor, maar waarom heb je zo vroeg een echo gekregen? Had je bloedverlies?
jeetje shiningangel, dat ziet er niet goed uit dus... volgende week nog afwachten, maar alvast veel sterkte in ieder geval! @belle: leuk dat je collega's leuk reageerden zeg! als ik morgen een goede echo heb, ga ik het woensdag ook aan meer collega's vertellen (nog niet aan iedereen), maar wel mn meest directe collega's... @marieke en belle: dankjewel, we blijven hopen op een mooie echo!
shiningangel,sterkte.. surf, jij ook. ik ga voor je duimen. vandaag op het werk was er een kindje met de vijfde ziekte, gelukkig niet op mijn groep, maar toch.. een collega is ook zwanger, dus we moesten ons bij de vk laten prikken op antistoffen. maak me er toch lichtelijk zorgen over. ik kan nu al helemaal niet wachten op een echo. gelukkig is er meteen bloed genoeg geprikt voor alle onderzoeken die ze moeten doen, dat scheelt volgende week weer prikken..
Zo, net uitslag van HA gehad van bloedprikken: HCG 240 (dat zou goed zijn, niet?? iemand reactie? ) Rubella ok Geen antistoffen tegen toxoplasmose Rest ook ok Officieel zwanger dus, nu hopen dat het goed blijft gaan! @shiningangel: jeetje, je zo op 5 weken al moeten opjutten... Soms zien ze op 5 weken nog geen hartactiviteit. Of is het echt uitgesloten en weet je nu af zeker dat het fout zit? Iig heel erg veel sterkte en moed hoor meid!
Hallo allemaal! Ik heb vandaag de gyn gebeld en mag op 9 juni een echo komen laten maken! Ben dan rond de 8 weken en dan zouden ze een hartje moeten kunnen zien........ Ga nog even denken wanneer ik het aan mijn directie vertel....moet toch vrij hebben het eerste uur die dinsdag.... Moet idd ook nog ergens bloed laten prikken....ff kijken wanneer dat moet?
http://www.freya.nl/web_medisch/hcg.php Misschien heb je hier wat aan. Hoi meiden, Ik heb nog niets terug gelezen, misschien ga ik dat zo nog doen. Voelde me vandaag heel erg onzeker over de zwangerschap. Geen bloed ofzo gehad hoor, maar gewoon m`n gevoel. Ben daarom even wat minder hier, vind die neagtieve berichtjes heel pittig die je hier en daar kunt lezen. Dus even mezelf beschermen tegen al het negatieve. Ik wil iedereen alvast wel een dikke knuffel geven en hopelijk is het bij iedereen goed. Bij de meiden waar het niet goed bij zit, heel veel sterkte.
Hihi, kan bijna volledig Copy-Paste doen! 5 minuten geleden de HA gebeld: HCG 112 (lig dan ook 1 dagje achter ) en voor de rest alles super. De start is dus perfect! Folium lag zelfs bijna 3 keer te hoog (14 tov standaard 5 of zoiets...) dus volgens de dokter mogen de foliumtabletten de vuilbak in Toch maar eens navragen als ik de gyn bel... @ shiningangel: meid, veel sterkte voor de komende dagen! Gezond realisme is goed, maar we hebben al meermaals op deze site mogen merken dat wonderen bestaan!! [-o< Vraagje: daarstraks zei ik nog dat ik niets voel, maar hebben jullie ook zo'n last van opvliegers? Bij het minste zweet ik als 'n otter!
Ohw kwek, bij jou ook ok dus! Ik krijg normaal morgen alle andere waarden in de brievenbus! Het is zoooo spannend, vooral omdat het de eerste keer is en je niet weet wat te voelen en verwachten. Ik heb het ook wel veel sneller warm als anders, maar of dat nu aan de zws ligt of aan de zon vandaag...je ne sais pas! Heb wel een drukkend gevoel links en rechtsonder, zo thv eierstokken precies. En m'n onderrug voelt ook wat raar. Oh, ik hoop dat we snel bevestiging krijgen dat het goed zit! @wops: dikke dikke knuf voor jou he meid!
als je gewoon standaard bloed laat prikken bij de vk, prikken ze dan altijd je hcg waarde en of je antistoffen hebt tegen toxoplasmose?
Hier in België wel, maar weet niet of dat in nederland ook zo is. Als je tegen de HA zegt dat je denkt zwanger te zijn, doet die normaal een volledig bloedonderzoek waarvan je dezelfde dag of de dag erna de uitslagen hebt. @kwek: moet jij nog eens bloed gaan laten prikken of gewoon de echo afwachten?
Liesel, dokter sprak daarstraks wel van een ev 2e keer testen, maar is er eigenlijk niet op doorgegaan... Maar heb er idd wel aan gedacht om het te laten doen - gewoon om te weten of het goed gaat. Wachten tot een eerste echo lijkt me zooooo lang!
Hey Shiningangel! Wat een naar berichtje was dat! Ik heb zelf een miskraam gehad met mijn vorige zwangerschap met 7 weken. Voel volledig met je mee! Een vriendin van mij had ook zo'n soort probleem als jou. Ze was 7 weken zwanger en bloedde ook een beetje (helder rood). Ze heeft een inwendige echo gekregen en daar was het ook troebel en rommelig. Ze moest een week laten terug komen, als er dan nog geen hartje te horen was dan haalden ze het weg. Kon ook nog zo zijn dat haar lichaam het zelf al ging afstoten. Maar ze er gebeurde niks in die week. Ze ging terug naar het ziekenhuis voor een echo. Het hartje klopte!!! Ze is nu inmiddels 12 weken zwanger en voelt zich goed. Ik wil je alleen even laten weten dat het niet altijd negatief hoeft te zijn. Natuurlijk blijft het spannend. Zal vreselijk voor je duimen!!
Morgen allemaal! @surf: ik denk aan je meid! Vandaag al wakker om 4u, nog even gesoesd tot 6 en nu al fris gedouchet en koffietje op! Ahja, Kwek: ik denk niet dat ik nog een bloedname ga laten doen, tenzij de gyn straks als ik een afspraak maak toch vraagt van nog eentje te doen. Mijn ader is gisteren geknapt en ik heb maar 1 arm waar ze goed kunnen prikken, dus volgende week doen ze zowiezo nog geen bloedname opnieuw. En ik hoop dat ik de week erna al kan gaan Dan ben ik over de 6 weken, normaal zien ze toch al iets dan, niet?
Hai meiden, vandaag 6 weken, wat reden zou zijn voor een feestje als ik niet in mijn vorige zwangerschap, 11 mnd. geleden, precies met 6 weken een miskraam kreeg. Het blijft spannend, hoor. @shiningangel: Ik heb vorige week met 5 weken 3 dagen een inwendige echo gehad, maar daar was alleen nog een vruchtzakje op te zien, niet eens een vruchtje, en dus zeker geen hartactiviteit. Volgens de gyn echter prima op schema, dus ik zou me zeker geen zorgen maken als je met 5 weken nog geen hartactiviteit ziet! Een week ervoor zag je bij mij ook nog niet eens een vruchtzakje, dus misschien deed mijn eitje er wel wat langer over om in te nestelen. Ik ga 2 juni weer naar de gyn, dan zou ik wel hartactiviteit moeten zien. Tot die tijd maar gewoon even afwachten.