Misschien kun je eerst onder de warme douche? Even ontspannen onder de warme straal. Misschien is het oefenen en dan zakt het van de douche weer af. Zet het door, dan is het het echte werk en dan zou ik direct de vk bellen.
Super toch Chevenne, hoef je je daar niet meer druk over te maken. Dan kan de kleine geen kant meer op!
Ik denk dat het komt door het halve glaasje gluhwein afgelopen zondag Daarna is het 1,5 uur druk in de weer geweest.
Een hele rust hoor Jada. De buik zit nu ook al aardig vol, met zo'n groot kind, dus draaien was vast geen pretje meer geweest. Ik heb nog gevraagd of er kans is dat het eerder komt, door de grootte. Het is niet wetenschappelijk bewezen, maar de echoscopist ziet het in de praktijk wel vaak. (hij is ook vk en heeft ook eerst gevoeld, voordat hij met de echo ging kijken).
@ Chevenne, super zeg dat de kleine gedraaid is, is toch een hele gruststelling. @ Mecha, meid anders gewoon de vk bellen hoor, die kunnen het beter beoordelen als wij en mochten het inderdaad weeen zijn kunnen ze het nu nog remmen zodat de kleine nog niet komt. En wat betreft het andere laat het er lekker uit meid, een goede huilbui kan soms erg opluchten. @ Hilli, het is toch onvoortselbaar hoe druk het soms ineens kan zijn, al die baby's willen er voor de kerst nog uit
Het is hier vandaag idd wel héél rustig! Verdacht.... Als alles maar goed gaat! Ik ben net met gevaar voor eigen leven -even overdrijven- naar de huisarts geweest en heb ik boodschappen gedaan. Het was echt spekglad buiten. Ben ineens ook zo stijf in mijn bekken, dus lopen is geen feestje meer... Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in de kerstdiners van morgen en overmorgen... Na 2 uur maximaal heb ik het wel weer gehad om met mensen te kletsen merk ik... Terwijl het wel weer fijne afleiding is. Blaine: echt zo leuk om te horen dat het zo goed gaat met Quinten! Jij bent gewoon al mama... Kijk ook al uit naar de andere nieuwbakken mama's in ons midden. Zou Nikkie inmiddels al bevallen zijn? Chevenne: heel, heel fijn dat je baby idd is omgedraaid. Ik heb ook het gevoel dat grotere baby's eerder worden geboren... wie weet!
Jada, voel jij eigenlijk al iets dat je denkt van: de baby kan binnenkort wel eens komen?? Of heb je nog helemaal geen voorweeën etc?
@ Belle, kun je niet tussendoor even lekker op bed gaan liggen? Mijn zusje heeft zelfs op onze trouwdag 's middags heerlijk even gelegen op onze hotelkamer, als je zo hoog zwanger bent mag dat. Het is echt wel heel vreemd hoor al mama te zijn, en ook zo genieten het is zo'n heerlijk rustig en tevreden kereltje, ik zou bijna heel overmoedig roepen daar kun je er wel 10 van hebben, alleen niet allemaal van mij hoor , zal het snel afkloppen want anders zul je zien wordt hij spontaan vervelend . Het gaat voor jullie nu ook niet lang meer duren en iedereen hier is mama, dan kunnen we verder kletsen over onze kleintjes en wat die allemaal uitspoken ook erg leuk dus. Ik vraag me ook al af waar iedereen is, zul je zien komen ze eind van de middag ineens allemaal online met de mededeling winkelen of boodschappen doen hebben wij het ons voor niks afgevraagt
nja was net ff gaan douchen was het weg maar nu komt het alweer terug ik ga nu weg als het vanmiddag niet ophoud ga ik wel ff bellen thanks meiden doeii
Heb nog niet het idee van die kleine gaat komen, al heb ik vandaag al wel af en toe krampen in de onderbuik. Zal wel voorwerk zijn. Jij?
Eleni van harte gefeliciteerd met je zoons Mason en Ayden! Rebbel van harte gefeliciteerd met je dochter Luna! Ben ik twee dagen niet geweest, zijn er gewoon 3 baby's geboren! Super hoor, ik ben benieuwd naar de bevallingsverhalen Ik heb flink de buikgriep gehad, vandaar dat ik er niet was. Mijn man had het maandag en ik begon dinsdagnacht. Vannacht nog flink in de weer geweest naar de wc en nu gaat het stukken beter. Wel veel harde buiken gehad vanaf maandag en wat kramp (druk weekend gehad natuulijk). Verder heb ik niet echt teruggelezen, ik hou het nu weer bij Doeidoei!
Mecha, bij twijfel gewoon de VK bellen. Annemica, fijn dat het iets beter met je gaat, maar net zoals Chevenne zegt, beter nu dan wanneer je kleintje net geboren is.
Hoihoi! Ik post bijna nooit in dit topic, maar ook ik ben een januari mama. Ik heb vandaag iets meegemaakt, wat ik even wil delen. Heb het in een blog gezet, dus zou het even kopiëren: Denk je even snel 5 minuutjes naar de verloskundige te gaan, moet je een uur daar blijven! De kleine is gedraaid, van rechts in mijn buik, naar links... Ze ging voelen of ze nog met haar hoofdje naar beneden lag, maar ze kon het niet goed voelen, omdat er ook iets hards en ronds boven in mijn buik zat. Dus toen de andere verloskundige erbij gehaald, die ook nog even flink duwen op mijn buik... Maar ook zij wist het niet zeker of de kleine nou met haar hoofdje naar beneden lag, of juist naar boven gedraaid was. Toen hadden ze besloten om een inwendig onderzoek te doen, maar de 1 kon het niet goed voelen, dus de ander moest ook nog maar even voelen. Ook dat bood geen zekerheid. Ze ging even kijken of ik ontsluiting had, zodat ze er misschien beter bij kon komen... Soow! Wat deed dat pijn zeg!!! Ik zei nog tegen dr, als er geen ontsluiting was, dan is het er nu wel!! Maar nee, ze zei dat alles nog dicht zat. Het ziekenhuis werd al gebeld of er nog een plekje was voor vandaag, voor een eventuele draaipoging, die plek was er, maar ze moesten eerst uitzoeken of ze wel echt verkeerd om lag. De 2 verloskundige die aanwezig waren, konden geen echo's maken, maar ze moesten het toch proberen.... Er was helemaal niks te zien... Zwart beeld, dus een andere verloskundige moest gebeld worden, of ze even langs kon komen om de echo te maken. Helemaal chagerijnig kwam ze binnen, en ook zij op mijn buik duwen, en niet zo zuinig ook!! Echt HARD!!! En pijn dat het deed! Later het echo-apparaat op mijn buik gezet, en jaa hoor! Ons princesje heeft ons gewoon voor de gek gehouden, haar hoofdje lag netjes benden, en het andere harde rondje waren haar billen!!! Gelukkig geen ziekenhuis/keizersnee/stuitbevalling!! Alles is prima in orde!! En... ik heb ook nog heeeeel even mogen genieten van de echo Toch een pleister op de pijn, dan maar!
Nikita: nou ja zeg! Wat een vage actie van jouw verloskundigen zeg! En dat geduw op je buik... dat ze niet meteen voor de zekerheid een echo hebben laten maken. Ben je niet helemaal perplex nu? Jada: Nee, ik ook niet echt. Alleen gisteren en vandaag de hele tijd harde buiken die komen en gaan. Soms even een flinke, maar het doet totaal geen zeer. Ik ga er ook vanuit dat het voorwerk is. Misschien reageert de baarmoeder ook wel op de bewegingen van de baby. Annemica: buikgriep, wat ontzettend vervelend zeg! Dat is sowieso al niet fijn, maar nu je zwanger bent lijkt het mij helemaal een drama. Blaine: gelukkig zijn het niet van die officiële uitgebreide kerstdiners hoor en alleen met familie. Als ik het niet meer trek ga ik gewoon lekker naar huis! Maar ik merk dat ik niet zo spraakzaam meer ben. Gisteren kwamen mijn ouders eten en dan ben ik halverwege de avond al niet meer in staat een fatsoenlijk gesprek te voeren dus zie ik wel op tegen nog 2 sociale avonden na elkaar... denk dat ik gewoon heel stil zal zijn Mecha: hou ons maar op de hoogte. Hopelijk trekt het alsnog weg in de loop van de dag! Chevenne: wat een mooie duidelijke foto zeg! En wat een snoepie! Nog even wachten...
he meiden, ik post niet zo vaak hier maar nu zo dicht bij het einde en met verlof...... Ik vind het zo spannend!! Bij elk krampje in mijn buik of rug denk ik zal het beginnen! Op de wc speur ik naarstig naar eventueel bloed, ik voel me haast net zo als die weken dat je niet weer of je wel of niet zwanger bent!!!! Zie er toch ook wel een beetje tegenop hoor! Hoe zit dat bij jullie~? Liefs Ruby
Chevenne, mooie foto zegen dat nog voor dit termijn, super zeg Nikita, jeetje wat een gedoe allemaal zeg, eigenlijk voor niets. Fijn dat je kleintje nog netjes met het hoofdje naar beneden ligt. Belle, heb ik ook hoor regelmatig harde buiken, maar sinds vandaag dus ook af en toe krampen erbij Ruby, ik herken het wel, wanneer ik naar de wc ga, kijk ik elke keer of het gewoon afscheiding is, of vruchtwater. In de eerste weken keek ik steeds, of ik geen bloed had. Het is toch wat. Maar zie niet tegen de bevalling op.
Hi Ruby, helemaal herkenbaar! Maar nog niets te bekennen in de wc tot nu toe... Bij jou schiet het al aardig op zeg!