Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik eet nooit meer Chinees!
    Pff ben de hele nacht al in de weer met maagpijn, verrek wat doet dat zeer. Gaviscon werkt voor geen ene ruk...
    Ik hoop dat het zo afzakt, dan kan ik straks nog proberen een beetje te slapen.

Gister de keuken verder afgesopt, ben in alle hoekjes en gaatjes geweest. Lag zelfs op mijn knieën de grond te dweilen.

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Chevenne: wat ontzettend irritant zeg! Dus weer een slechte nacht achter de rug? Het zijn dan met recht de laatste loodjes hè? Sterkte en ik hoop dat je nog even kunt slapen!
    Maar wat een nesteldrang bij jou! Als ik het zo lees vraag ik mij af of ik het wel heb...:( Ik wil wel alles netjes hebben, maar ik heb nog geen aanval gehad dat elk hoekje en gaatje schoon moet zijn...

Anique: welkom hier! Natuurlijk geen probleem als je mee komt kletsen! Er zijn hier een aantal meiden die idd al een eerste kindje hebben (Ise, Juni o.a. als ik het goed heb). Zij zullen jouw dilemma wel herkennen denk ik!

Ankje: leuke foto van jouw mama en jij!! Maar wat een ellende met die lekkage. Door jouw foto's krijg je wel een beetje een idee hoe het er bij jullie uitziet. Heeft het zin om de aannemer flink de wind van voren te geven? Het is toch schandalig om die lekkage niet per direct te verhelpen? Hij kan toch zelf ook voor een zeil zorgen, wat is dat nou?

Ik heb zelf wel weer een prima nacht achter de rug. Wordt alleen nu al een paar dagen 's ochtends wakker met pijn onder mijn ribben. Is denk ik ook door maagzuur ofzo. Ik denk dat mijn buik nu echt "vol" zit. Want het lijkt wel of de baby nu ook verder is ingedaald (heel wat harde buiken achter de rug inmiddels) dus ze kan zo langzamerhand geen kant meer op. De bewegingen zijn nu ook anders. Veel minder duidelijk. Gelukkig voel ik haar door de dag heen wel bewegen, anders zou ik mij wel zorgen maken omdat de intensiteit significant anders is. Herkent iemand dat trouwens?

Mijn man is vanmorgen ook weer gaan werken. Morgen een halve dag en dan is hij de rest van de week vrij. Maar na deze week werkt hij weer gewoon alle dagen, zijn de feestdagen voorbij... zie er een beetje tegenop. Dan ga ik denk ik echt de dagen lopen tellen... lijkt mij niets aan. En vandaag 38 weken alweer! :D

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    #14583 Ise, 28 dec 2009
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
    Marleentje, dat zou ik heel fijn vinden, als ik met 41 ingeleid kan worden. Ga donderdag even aan mijn vk vragen of dat hier ook zo is. Wil echt niet doorlopen tot 42.

Anke, ik hoop dat verdere problemen je bespaard blijven. Nu nog even genieten van je laatste weekjes als dat lukt! Ojee, zie nu je foto's....

Suzanne, het is geen makkelijke keuze.. succes.

Essie, het gaat gelukkig weer beter met hem, kuur slaat gelukkig aan, dank je.
    Ik ben benieuwd of jouw zoon de 24e komt..;).

Mijn lichaam is zich vast aan het leegmaken geloof ik 8):)

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Anique: welkom hier! Ik ben ook zwanger van de 2e, mijn dochtertje is 2 jaar en 3 maanden. Toevallig ben ik ook de 17e uitgerekend, alleen wordt deze baby volgende week gehaald......ik krijg nl. juist grote baby's die niet door mijn bekken passen!

@ Ankje: meid, wat een gedoe......de aannemer MOET toch wat kunnen doen??? Probeer je rustig te houden, he? Kan me voorstellen dat dat lastig is, maar toch.....dikke knuf!

@ Sjees: wat fijn dat het met Aylani beter gaat met de bv en jullie dus ook iets meer aan je rust toe komen! Lekker, een kraamhulp waar het WEL mee loopt...

@ Belle: is je man nog vrij na de bevalling? Misschien sluit dat wel aan aan zijn vrije dagen en blijft-ie lekker bij je.....

Hier weer een nacht beter geslapen, gelukkig! Zou naar een vriendin en dochtertje gaan vanmorgen, maar ze belde gisteren ziek af......dan maar even de stad in vandaag!

5. Belle1978

Ise: wie weet gaat het bij jou nu echt wel deze week gebeuren! Ik heb bij jou telkens het gevoel dat het niet lang meer duurt...

Mamanana: lekker even shoppen! Jammer alleen dat je vriendin heeft afgebeld. Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel zin meer om af te spreken...
    Het zou wel goed uitkomen ja, als de baby zich deze week aandient, dan is mijn man lekker lang vrij... Hij is wel van plan dagen op te nemen als ze er eenmaal is, maar het kan ook nog best wel 3 weken duren (of langer!) dat de baby komt en dan lijkt het mij dat die weken tergend langzaam voorbij gaan als je net een periode achter de rug hebt met veel afleiding...

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Van mij mag het Belle..;)
    Wie weet bij jou ook niet. Als je geen zin meer hebt om af te spreken etc..:)

Veel plezier in de stad Mamanama!

7. woops

woops Niet meer actief

Goede morgen allemaal,

Ik heb een redelijke nacht gehad, enkele keren eruit om te plassen.
    Mannetje en ik waren gisterenavond op bed heerlijk aan het babbelen en toen zei hij ineens
    "O over een goede 2 weken hebben we een kleintje, toch best wel eng/spannend!"
    Dat had ik hem nog nooit horen zeggen en stond er versteld van.
    Maar hij vind het nu dus echt spannend worden en ben blij dat hij het heeft gezegt.
    Hij is altijd zo zelfverzekerd en duidelijk in zijn stellingen dus vond dit wel heel leuk en lief dat hij het zei.
    Ja moet je nagaan, over een goede 2 weekjes hebben we waarschijnlijk een klein wondertje, zo raar en nog altijd onwerkelijk eigenlijk.

Moest even m`n verhaal kwijt.
    Ik wens iedereen een fijne dag toe.

Groetjes

8. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Chevenne: Jij hebt ook last van nesteldrang! Hihihihi. Ik lees dat er steeds meer mensen er last van hebben. Grappig. Maar wel rustig aan doen he?

Belle: Ja zoiets heb ik zelf ook. Maar ja, ik kan hem niet helemaal uitkafferen. We zijn veel ste bang dat hij dan met de pet ernaar gaat gooien.
    En ik wil het toch echt wel graag af hebben met 3 a 4 weken. Maar hij krijgt van ons wel een schade rapport ja.

Jij gefeliciteerd met je 38 weken!!
    Het voelen van de baby is bij mij ook wat jij hebt. Je voelt je kindje wel draaien en soms schoppen, maar toch anders.
    Bij mij zit ze ook helemaal klem. Ze kan geen kant op.

Meiden bedankt voor jullie steun!

9. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai ladies,

Had al een tijdje niet gepost maar las nog wel mee hoor!
    Allereerst, wowie wat een babies al! Iedereen gefeliciteerd!!!!

Ankje: wat een ellende! En helaas, heel herkenbaar. Wij hebben vorig jaar exact hetzelfde gehad met de verbouwing van ons dak. Hele nachten met emmers en dweilen in de weer. Hebben jullie een car-verzekering? Want daar valt de schade onder. Al hoop ik dat jullie een meer coulante expert hebben dan wij. Die van ons vond het feit dat de plafonds vervangen moesten worden waardevermeerdering dus kregen we veel minder vergoed. Echt :x:x
    Ik duim dat het gauw opgelost is bij jullie!

Hierzo: weer op zoek naar een nieuwe bijrijder voor mn paard. Ik had een leuke gevonden maar die heeft alweer afgezegd! aaaaaaaaargh!
    Verder, waggeldewaggel, mn winkelplannetjes gaan niet door. Zover kan ik niet meer lopen. En koppijn die niet over wil gaan.
    Ik snap nu dat het de laatste loodjes heet. Nou, van mij mag ie met 37 weken komen! :D

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Eerst gaan we proberen om deze ellende op te lossen, daarna kijken we naar de schade. En dan mag de aannemer het gaan vergoeden en oplossen.

Jammer dat je rijder heeft afgezegd zeg! Hopelijk vind je snel een ander.

11. Morning Girls

Hier een niet zo lekkere nacht, ergens in de flat harde muziek om 2 uur in de nacht. Weet helaas niet waar het vandaan kwam, want was in staat om eruit te gaan. Dus lekker tot half 5 wakker gelegen. Komt ook nog bij dat ons konijn zich vreemd gedraagd, draait af en toe met zijn koppie en valt zo neer, hij eet wel gewoon en drinkt ook. Heb al gelezen dat het een ooronsteking kan zijn, maar hou het wel even in de gaten en anders bel ik de DA.

Ankje, de foto's met je mama en je buik zijn leuk, die andere wat minder. Ligt het zeil er inmiddels al op?

Danique welkom, dat onrustige gevoel ken ik. Heb ik ook al een tijdje last van.

Chevenne, balen dat je last hebt van maagzuur. Ik heb gisteren Mac Donalds gegeten, Heel slecht en moet zeggen is ook niet echt goed voor mijn buikje.

Woops, ja meid het komt steeds dichterbij, nog even en je houdt je kleine meisje vast

Belle, gefeliciteerd met je 38 weken. Ik herken het wel wat je zegt over de bewegingen. Je merkt echt dat de kleine geen kant meer op kan. En net zoals je zegt, het is dat ik hem de hele dag voel, anders had ik allang aan de bel getrokken.

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Nee helaas Jada.

De aannemer had me wel een sms gestuurd dat hij een oplossing had en het vandaag zou regelen.

13. Balen Ankje, nou ja als hij het vandaag maar regelt toch!

14. Mecha

Mecha Niet meer actief

woooow er is ineens heel veel geschreven .. kijken of ik het allemaal nog weet

Op handen en knieen om de baby te laten draaien heb k nog nooit van eghoord maar baat het niet schaad het niet toch gewoon doen succes ;)

@ anke jeetje meid ja ik zou ook gewoon laten merken datr het menis is het lijkt wel of die man denkt ach... beetje makkelijk zeg maar

@ sjees joepie meid eindelijk goede hulp en nog een baby die aan de borst heeft gezeten .. ps ik heb gehoord de eerste week of twee weken na de bevalling krijgt bijna iedere vrouw kraam tranen dus gooit het er lekker uit is niks om je zorgen over te maken..ff lekker bij tanken en als je weer helemaal bijgesterkt ben dan komt de visite wel eerst zelf maar weer een beetje op de been zijn ;)
    knuff

@ lynd succes bij de controle.. leuk weer zo een echo :p

@ sjallotje ... wel leuk dat je zo een echo mag maken ennuh 3200 gram is toch niet heel klein?? ikw oog ook 3210 gram om precies te zijn en ben ook gewoon met 40 weken geboren .. maar wel fijn om te zeker te zijn dat je kindje goed groeid en dat je nog ff mag kijken

@marleentje weer zo een kleintje die ff van zich heeft laten horen met de kerst ;) jammer meid

@ suzanne ja een keizersnede lijkt me ook niet echt fijn .. zo een grote buikwond :S maar het is zo ie zo een lastige keus dus succes met welke keus je ook maakt

@ essie had jij nou alle voorspellingen goed?? wil ik van jou ook wel weten wanneer je denkt dat mijn kleine onruststoker geboren zou worden ..gokkie??

ff verder lezen

15. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Goedemiddag meiden!!!

@Ankje
    Jeetje dat ziet etruit! Hopelijk wordt er dus idd iets aan gedaan vandaag wat ook echt helpt, succes meid!!!

@Anique
    Gezellig toch als je alsnog mee komt kletsen, welkom!

@Belle1978
    38 weken alweer...wat gaat de tijd snel hé?!!!!!
    Ben jij echt zo bang je te vervelen en dat je de dagen gaat tellen ja. Daar heb ik echt geen last van hoor, vind de tijd echt voorbij vliegen, hahaha. Voor ik het weet is er alwéér een week om. Dat je ook geen zin meer hebt af te spreken etc, wie weet zijn het wel tekenen ja dat het niet lang duurt???

@Ise
    Fijn dat het weer betergaat met je zoontje, dat moet ook niet te lang duren hé bij die kleintjes.

@Mamanama
    Fijn dat je beter geslapen hebt. Veel plezier in de stad.

@Djuke
    Helaas dus ook last van 'kwaaltjes'. Succes ermee meid!

Mijn vriendin is geweest, lekker bijgekletst. Ze wilde me persé nog even zwanger zien in haar vakantie, hahaha. Is haar dus gelukt!
    Vanmiddag lekker rustigaan doen thuis en dan naar het zkhuis voor controle om 16.00 uur. Gaan dan nog even wat winkelen erna en eten dan maar een keer bij de Ikea. Dan ga ik morgen weer gewoon koken. Zijn ook van die rare weken, maar nog even genieten hoor, haha.

16. Mecha

Mecha Niet meer actief

nou merk dat er ook niemand meer is... iedereen die weer een week verder is gefeliciteerd nog ffies dames zijn we moeder whaha a
    vet stoerrr :p

ikmoet zo naar het ziekenhuis voor controle.. zal wel weer niks zijn heb helemaal geen last meer.. ja harde buiken maar niet zo regelmatig meer en heftig dus ??? we zullen zien

17. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Ankje: wat een leuke foto van jou en je moeder en van je buikje. Echt balen dat het overal zo moet lekken bij jullie, daar word je inderdaad niet echt vrolijk van. Hoe gaan jullie dit straks doen als de kleine er is? (misschien heb je dat al eens verteld maar dat heb ik dan even gemist).

@Jada: over je konijn, kun je iets zien in dat oortje? Kan oormijt zijn, maar dat kan wel gevaarlijk zijn!

@hier: net de intake van de kraamzorg gehad. Echt een super fijn gevoel aan overgehouden! Krijg 49 uur, maar als het een keizersnede wordt gaat daar 18 uur vanaf (= de tijd die je in het ziekenhuis ligt), maar daar plakken ze dan weer hier en daar wat uurtjes achteraan (“en anders smokkelen we wel wat”).
    Heb ook heel fijn met die vrouw kunnen praten over de stuitligging. Hoewel ze me niet echt wil en mag beïnvloeden, is zij toch voor een ks, vooral om dat het mijn eerste kind is en ‘de weg nog niet eerder is vrijgemaakt’. Zij zei zelfs dat het percentage natuurlijke stuitbevallingen bij een eerste kind, dat uitmondt in een spoedkeizersnede veel hoger is dan 50%.
    Daarbij heeft ze nog het e.e.a. verteld over een keizersnede en eigenlijk heeft ons dat alleen maar gesterkt in ons gevoel dat we daarvoor moeten gaan.
    Verder zaten we met van alles helemaal op 1 lijn en hoewel zij natuurlijk niet zelf hier in huis komt, was het gewoon heel fijn.
    Zij proberen ook zo veel mogelijk 1 persoon in je gezin te laten komen.

Vanmiddag ga ik even gezellig met een vriendin de stad in. Zij wil graag een kraamdagboek cadeau doen en ze wil graag dat ik deze zelf uitzoek, hoe lief.

18. Belle1978

Kareltje: jij ook gefeliciteerd met je 38 weken! Ik vind tot nu toe de tijd ook wel snel gaan hoor, maar dat komt ook wel door de kerst en deze week oud & nieuw. Maar daarna is het enige (oh, wat klinkt dat dramatisch) om naar uit te kijken de geboorte van de baby... Ik ben gewoon niet zo van het thuis zitten geloof ik. Ik zou zelfs wel weer even willen werken... ha ha ha. Het zal ook wel een beetje bij mijn stemming van vandaag horen want ik geniet nog steeds :p
    Succes straks in het ziekenhuis! En veel plezier bij de Ikea. Misschien ga ik daar één van de komende dagen ook nog even naar toe, moet nog een wandlamp hebben voor de babykamer.

Mecha: ben benieuwd naar jouw controle! Wel goed dat het zo tot rust is gekomen. Hoe is het verder met jou?

19. Belle1978

Suzanne: ik denk dat jij steeds meer achter jouw keuze gaat staan! Heel goed. Ik zou denk ik ook liever de keuze maken voor een risicomijdende aanpak (is dat correct nederlands?) dus keizersnede.
    Klinkt als een fijne kraamzorg! Ik dacht dat bij een keizersnede je eerder meer zorg kreeg dan minder... maar goed, het is misschien wel weer logisch natuurlijk omdat je eerst in het ziekenhuis ligt.

Sjees: ik ben trouwens blij dat er bij jou een andere kraamzorg is gekomen! Juist die eerste dagen zijn zo ongelofelijk belangrijk! En nu drinkt ze dus wel wat en nu maar hopen dat dat snel een vast gegeven is. Ik kan mij heel goed voorstellen dat jullie voorlopig het rustig willen houden qua kraambezoek. Wij hebben dat nu al besloten: de eerste week alleen onze ouders (dat zijn er al 5 ivm scheidingen) en mijn broer en zus en misschien mijn tante en een hele goede vriend van mijn man. De rest moet maar even wachten.

20. Mecha

Mecha Niet meer actief

@belle ja.. hoe is het met mij??? goede vraag whahah denk ik eigelijk niet teveel over na ik ga als een stoomlocomotief gewoon door... ik zie wel waar de trein stopt zeg maar .. gaat redelijk verder hoor niet meer janken enzo wel veel sagerijnig merk ik aan mezelf :$ nja met jou?

Deel Deze Pagina