Mecha, succes met je controle straks! Hilli: jij had ook een echo toch, veel plezier! Sjees: wat goed dat de kraamhulp nu beter is. En inderdaad, dat huilen is gewoon de babyblues hoor. Ik heb me na de geboorte van ons dochtertje zo down gevoeld, was al bang dat het een postnatale depressie was. Maar het gaat wel over. Anique, welkom hier. Ook ik heb al een dochtertje (over een week 2 jaar) en ik kom ook niet toe aan rust. Het is wel erg vermoeiend allemaal. Ankje: succes met de lekkage, hopelijk is het snel opgelost. Eleni: leuk dat je thuis bent en hopelijk mogen je zoontjes snel naar huis. Vanavond ga ik nog iets eten met een vriendin, maar zie er wel een beetje tegenop. Ik ben zoooo ontzettend moe. Maar het is wel handig dat ik dan vanavond niet hoef te koken.
@Suzanne78 Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt overgehouden aan het gesprek en dat ze jullie keuze toch makkelijker heeft gemaakt. Begrijp ik goed toch of ben je er nog nie helemaal uit? Veel plezier vanmiddag! @Mecha Succes ook in het ziekenhuis! Ben beniewd hoe het nu is, omdat je je verder wel goed voelt gelukkig. @Belle1978 Ik ben juist ook helemaal geen thuiszitter, maar heb ook genoeg om te doen en heen te gaan. Gelukkig is de sneeuw ook weer ver weg en kan ik dus weer makkelijker weg, haha. Ik ben ook al 2 keer op het werk op visite geweest hoor, heerlijk vind ik dat!
@ Suzanne: ik had bij de vorige keer nog 1 hele week kraamzorg na het ZH! Officieel was het 5 dagen, maar ze kunnen er idd nog wat tijd bij krijgen als je nog niet mobiel genoeg bent, of de bv niet loopt o.i.d......... Fijn dat je zo;n goed gesprek hebt gehad! En natuurlijk mag ze je niet een kant op duwen, maar objectieve info is altijd welkom, nietwaar? ik heb ook al vaker gehoord dat een stuitbevalling regelmatig alsnog uitmondt in een ks. Het kontje komt eerst, maar wat als het hoofd dan niet past? Brrrr... Een keizersnee is voor het kind heel veilig, voor de moeder natuurlijk altijd een grote operatie......Ik ben van het principe uitgegaan dat ik meer kan hebben dan de baby.......bij de 1e hd ik weinig keus, want dat paste gewoon niet....nu is de keus eigenlijk ook al gemaakt, want de gyn ziet het zelf niet gebeuren dat ik gewoon beval omdat deze baby weer groot lijkt te worden en ze niet inleiden (dus wanneer komt het dan?) Succes met je beslissing en je weet me te vinden he?
Suzanne wat fijn dat je zo'n goede intake hebt gehad en zelfs ook over de bevalling hebt kunnen praten. Misschien ten overvloede; maar tegenwoordig is het litteken echt minimaal en eigenlijk gewoon 'mooi', zoals een vriendin van mij heeft. Je ziet vrijwel niks. Niet dat ik denk dat jij daar erg mee bezig bent, maar je weet nooit. Als ik dan het litteken van m'n moeder zie....heel verschil. Ik vroeg laatst of jij ook een konijn hebt, gezien de foto met hok? Jada het kan ook te maken hebben met het evenwichtsorgaan. Hoe ziet de vacht eruit? Dat ie eet en drinkt is een goed teken, maar ik zou zeker even de DA bellen. Succes! Anique welkom hier en nog van harte he! Ankje jeetje joh, wat een k*tzooi:x! Leuke foto's van jou en je moeder! Succes met die handel, aannemer al aan het werk! Woops/Juni/Mecha hahahaha! Moet erg lachen om het feit dat ik schijnbaar nu als 'voorspeller' te boek sta hier.... Normaal heb ik er helemaal niks mee, maar ik had Sjees goed en ik heb gedroomd van Ise. Heel gek vind ik het zelf ook. En zouden jullie het nog geloven als ik nu achteraf zeg dat ik wist dat Marieke de eerstvolgende zou zijn.....?? Echt vaag!! Ik zal eens ff kijken of ik wat kan zeggen voor jullie. Ik denk wel dat jullie alledrie ná o&n bevallen (sorry Woops). Lynd.....jaja...over jou heb ik gedroomd. Ik kreeg de boodschap dat je 2 januari zou gaan bevallen.... Hoe was de echo? Marleen hoe is het bij jou, nog steeds rustig? Ise wat fijn dat het beter met hem gaat! Suusefruus hoe is het met jou?? Blaine hoe is het met de kleine? Kareltje/Belle van harte!! Hier: gangetje8).
Ha meiden, Ik kan gewoon niet de tijd vinden om uitgebreid te reageren! Ik ben nog steeds erg moe! Heb tijdens de bevalling ook een hoop bloed verloren! Met een laag Hb en 2x per dag naar het ziekenhuis gaan moet ik tussendoor echt mijn rust nog pakken! De kleintjes zijn vandaag alweer een week oud! Het gaat ontzettend goed met ze maar ze moeten nog aan een aantal criteria voldoen voordat ze naar huis mogen! Ze moeten ten minste 36 weken oud (was vandaag anders 35,6 geweest) zijn en zelfstandig kunnen drinken! Dat laatste lukt ze nog niet zo goed! Ze voorspellen tussen de 2 en 4 weken.... Borstvoeding komt goed op gang.. ik kolf 220 per keer (om de 3 uur). Mason heeft gister een mijlpaal bereikt... hij heeft 35ml uit de borst gedronken!! *trots* Ayden hapt wel maar heeft nog niet de energie om uit de borst te drinken! De rest doen ze met een flesje of via een sonde! Hierbij nog een foto! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat! Liefs Eleni
Jee! De aannemer heeft een volledige zeil over het dak heen gelegd. Dus als het goed is moet het nu niet meer gaan lekken. Volgende week gaan ze weer verder met bouwen en de dakdekker komt ook! Hopelijk gaat het nu alleen maar de goede kant op. Vanmiddag om 16:45 naar de vk. We gaan even overleggen of het misschien toch niet verstandig is om in het zh te bevallen. We verwachten een groot kind (ze is nu al 6 pond), en ik zit midden in de verbouwing. Even kijken wat e vk ervan vind. Jeroen kwam helemaal spier wit thuis. Hij had 4x overgegeven op het werk. Hij voelt zich helemaal niet lekker. Maar wat het is? Hij heeft geen griep zegt ie. Hij ligt nu lekker in bed te slapen. Hopelijk knapt hij daar snel van op. Pfffff.....kan er ook nog wel bij. Kareltje: Gefeliciteerd met je 38 weken! Jij hebt een leuke dag! Ikea!!! Altijd leuk om daar te winkelen. Mecha: Succes met de controle meid! Hopelijk blijft het nog lekker rustig bij jou in je buik. Suzanne: Ik heb het bedje bij ons op de slaapkamer staan en de commode op de overloop. Als het goed is hoeft dat maar voor 2 a 3 weken. Zal ook zo even fotos erop zetten. Juni: Veel plezier en succes met het etentje met je vriendin! Misschien nog even een uurtje naar bed voor die tijd? Eleni: Dat is goed nieuws zeg! Fijn dat het zo goed gaat met ze. En ik snap heel goed dat je geen tijd hebt om te reageren. Maar vind het wel erg fijn om van jou te horen hoe het gaat! Succes meis!
@ Essie, ik weet zeker dat je het van mij niet wist . Ik zelf wel achteraf, had er die week met mijn man nog lol om gehad dat ik had gedroomd dat we de sint af moesten bellen omdat ik lag te bevallen. Mijn man had zoiets van wat ben je toch een gekkerd dat je zulke dingen droomt dat kan nooit. En wat denk je alle sint afgebeld omdat de kleine kwam . Het gaat erg goed met de kleine, hij heeft zich zo goed gedragen met de kerst echt nergens vervelend geweest of gezeurd. Gisteren heeft hij me heerlijk uit laten slapen om 3.30 had hij de fles gehad en om 9.30 lag hij nog heerlijk te slapen, het was dat ik de wekker had gezet omdat we visite kregen anders waren we nog niet wakker geweest. Heb hem dus maar wakker gemaakt voor de fles. Zijn pukkeltjes zijn gelukkig ook alweer veel minder geworden, vond het er zo zielig uit zien. Ik geloof dat ik meer last heb van de drukke dagen dan hij . Hoe is het bij jou? Je slaapt wel goed denk ik als je nog over iedereen moet dromen. @ Sjees, wat fijn dat het nu beter gaat, erg vervelend dat jullie zo weinig hulp kregen en dan ook nog zulke slechte hulp . @ Mecha, succes met je controle. @ Suzanne, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad, en persoonlijk zou ik ook voor de keizersnee gaan, de risico's voor de kleine zijn gewoon veel kleiner. Qua kraamhulp klopt het wel voor iedere ziekenhuisdag wordt er kraamhulpuren in mindering gebracht, ik had geluk dat ze in het ziekenhuis goed mee dachten en de vk extra uren gaf, anders hadden wij helemaal geen hulp meer gekregen, ja 4 uur couveuse nazorg maar dat is ook niet de moeite. Heb nu nog 16 uur gekregen verdeeld over 3 dagen vond ikwel erg fijn. @ Hier, de vader van mijn vriendin is 2de kerstdag overleden en dus deze week crematie, vind het zo sneu voor haar, dan heb je ook rare dagen. Ze is er zelf vrij nuchter onder, omdat het voor hem gewoon beter was, denk dat de klap nog komt . Verder gaat het hier erg goed, ons kereltje doet goed zijn best en groeit goed. Ik wilde nog een foto plaatsen maar dat lukt even niet dus probeer het later wel even weer. Mijn man wil ook even bij de computer
@eline, Mooie foto zeg! @hier, Even vraagje, weet niet goed wat ik ermee moet doen. Ik zie nu sinds vanmiddag dat ik rode puntjes/vlokken in m`n plasje heb. M`n plasje is ook echt donker van kleur. De huisarts is deze week met vakantie en m`n urine was vorige week helemaal schoon. Plasje maar inleveren morgen bij de vervanger of zo? Zal zo met mannetje overleggen denk ik, die komt half 4 thuis van z`n werk. Heeft iemand hier ook last van gehad? @Essie, Geeft niets meid, we gaan voor een 2010 meisje (ten slotte is 15e pas m`n dag)
Blaine nee van jou wist ik het zeker niet (net als van de meesten hier hoor ), grappig dat je het zelf gedroomd had zeg haha! Wat fijn dat het zo goed gaat met de kleine man!! Met mij gaat het eigenlijk prima; ik slaap redelijk over het algemeen. Heb blijkbaar idd tijd voor dromen. Wel vaak last van beenkramp en moet best veel plassen. Maar ja, als dat het is he. Ankje goh, het is niet waar! Goed dat het zeil er nu ligt; hopelijk is ie waterdicht! Beterschap met Jeroen....zou alle heisa er even uit komen bij hem? Hopelijk knapt ie snel weer op. Woops ik zou het ff laten checken ja. Geen pijn ofzo? VKpraktijk op sbs.
@Eleni Tuurlijk begrijpen we dat je de fut er niet voor hebt te reageren, het is al fijn dat je eens iets laat horen. Knap eerst zelf maar lekker op en geniet van je 2 kleine schatjes. Hopelijk gaat het snel allemaal vooruit en mogen ze lekker mee naar huis! Mooie foto!!! @Blaine Wat fijn dat het allemaal zo goedgaat bij jullie en dat jullie heerlijke dagen achter de rug hebben. Vervelend idd als er iemand overlijd in december, gecondoleerd en sterkte ermee! Ben misschien wel iemand vergeten, sorry dan. Maar wij gaan nu richting ziekenhuis en dan even shoppen en eten. Wie weet tot vanavond!!! Allemaal fijne dag/avond nog!!!
Wat vervelend voor je vriendin zeg! Is nooit leuk zoiets met de kerst. Heel veel sterkte ermee. Ben benieuwd naar de foto!
Zo ben toch maar even met ons konijn"tje" naar de dierenarts geweest. Het kon een ooronsteking zijn, maar het kon ook iets in de hersenen zijn. Hij krijgt in ieder geval antibiotica en dan moeten we maar kijken wat het doet. Hij is ook al 6, maar heeft verder ook nooit wat gehad. Woops, vlokjes in de urine, kan van je afscheiding zijn, heb ik ook regelmatig. Maar zou het toch even laten nakijken. Blaine, jeetje dat is ook wat zeg, gecondoleerd. De klap komt vast later wel, want 1 ding is zeker kerst zal nooit meer hetzelfde zijn. Suzanne, fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden. Ben je er inmiddels al over uit KS of Stuitbevalling? Eleni, mooie foto van jullie drietjes. En wat goed dat Mason nu uit de borst heeft gedronken, ayden volgt vast snel Ankje, super zeg eindelijk het zeil erover heen. Hopen dat Jeroen zich snel wat beter voelt.
't is een beetje laat om daarop te reageren, maar las dat er best wat mensen een goede nacht hadden afgelopen nacht, heel fijn! Ik ook, heb eigenlijk prima geslapen van 00.15 tot ongeveer 7. Moest niet eens naar de WC. @jada: jij had niet zo'n goede nacht, helaas. Rot zeg, als dat door de buren komt, alsof je van jezelf nog niet genoeg barrieres tot een goede nachtrust te overwinnen hebt... Herken je konijnenverhaal niet, heb wel konijnen gehad maar ben dit nooit tegengekomen. Zou toch eens de dierenarts consulteren, dadelijk zit je met een ziek konijn als je kindje komt, dat moet je ook niet hebben! @ankje: wat een ellende zeg, met dat verbouwen. Wat raar dat je zelf de bouwmarkt moet bellen voor het zeil, is dat niet de opdracht van de aannemer? Helemaal rot als Jeroen er (ook) doorheen zit, dan is het moeilijker op hem te leunen als je voelt dat je dat graag zou willen. Sterkte, lieve meid!! Lees net dat het zeil er nu ligt, gelukkig! Balen dat Jeroen misselijk is, iets verkeerds gegeten?! @anique: ik zou zelf ook graag alles aan kant hebben, maar denk aan de andere kant dat constant schoonmaken ook mijn energie niet waard is... Kan me voorstellen dat het allemaal wat moeilijker wordt om de laatste dingetjes in orde te maken met nog een kleine ernaast. @belle: gefeliciteerd met je 38 weken! Je bent er bijna Ik herken je opmerkingen over de intensiteit van de bewegingen niet, ik voel de kleine erg duidelijk maar natuurlijk is de aard van de bewegingen de laatste weken wel erg veranderd (geen schoppen meer, maar voorbijschuiven). Toch kan hij mijn zijn ene voet toch nog rake klappen uitdelen... Wel fijn dat je man deze week nog vrij heeft, en het lijken me inderdaad lange dagen zo, de laatste week... Ik heb trouwens he-le-maal geen behoefte om te gaan werken...! Over op handen en knieen zitten om de baby te laten draaien heb ik ook nog niet gehoord, maar op zich ligt de baby dan natuurlijk minder vast tussen je botten. Ik zit de laatste tijd wel eens op handen en knieen als ik het idee heb dat ik alles aan het platdrukken ben daarbinnen, dat geeft wat verlichting. Helaas heb ik een rotte knie dus kan eigenlijk niet langer dan een paar seconden op een zachte ondergrond knielen, daarom probeer ik een beetje over kussens heen te hangen enzo... ziet er vast heel elegant uit @kareltje: klinkt als een leuke dag voor je vandaag. Hoe ging het bij de controle? (ervan uitgaande dat je dit pas leest als je terug bent...) @mecha: ben ook razend benieuwd wat ze tegen jou zeiden in het zkh vandaag, zeker na vorige week? @suzanne: wat fijn dat je zo'n goed gevoel aan de kraamzorg hebt overgehouden. En heerlijk ook dat het wat rustiger in je hoofd wordt met betrekking tot de beslissing omtrent ks of niet, vaak gaat het er gewoon om een keuze te hebben gemaakt, onafhankelijk van wat. @eleni: je moet je toch zeker niet verontschuldigen dat je te weinig op het forum schrijft :x! Wat heerlijk dat je melkproductie zo op gang is gekomen en dat Mason al lekker bij je kan drinken. Hopen dat het snel goed met ze gaat en ze lekker met je mee naar huis mogen, van dat heen en weer gependel krijg je natuurlijk ook niet meer energie!! @blaine: wat heerlijk dat Quinten zo lekker slaapt! Hier kunnen wij alleen maar van dromen @woops: rode puntjes/vlokken herken ik niet, maar ik heb ook gehad dat ik duidelijk zag dat er bloed in mijn urine zat (was donker). Ik zou zeker even wat urine inleveren, niet wachten op de huisarts, dadelijk heb je een ontsteking en daar zit je dan maar mooi mee! Dat je urine vorige week schoon was zegt niks, dat kan snel veranderen. Je bent zeker dat er geen vlokjes uit het vruchtwater inzitten? (maar die zouden wit moeten zijn). @essie: wat is er eigenlijk gebeurd met de feestdagen dat je zo baalde the other day? Sorry, had toen geen puf om daarop in te gaan, maar het is duidelijk dat er iets gebeurd is? Ik ben heeeel benieuwd naar of je voorspellende droom klopt, zou zo maar eens kunnen, ben namelijk net bij de arts geweest: CTG gehad (prima) en echo, waarop de arts twee opvallende dingen zag: ten eerste had de placenta de volgende 'levens'fase bereikt (grannum III), wat normaal is aan het absolute eind van de zwangerschap, maar wat betekent dat hij niet zo'n heel lange levensduur meer zal hebben; ten tweede zag hij de darmen, wat betekent dat daar wat in zit, wat ook betekent dat het wel tegen het echte einde van de zwangerschap loopt... Hij zei dus dat hij verwachtte dat de baby eerder zou komen (dan de uitgerekende 15e). Hoeveel eerder kon hij natuurlijk niet goed zeggen, maar hij vroeg ons wel serieus of we dachten dat de baby nog in 2009 zou komen $ - dat zou binnen 4 dagen zijn!) of 2010, en "als de baby dan nog niet heeft besloten te komen" moeten we volgende week dinsdag maar weer voor een echo komen. Vanwege de gevorderdheid (en de staat van de placenta, die zo eerder 'op' zou kunnen zijn omdat hij zijn levensduur wel heeft gehad) moet ik nu 2x p/w ipv 1x p/w voor een CTG gaan. Volgende is dus voor a.s. vrijdag de 1e ingepland... Het ziet er dus naar uit dat het voor ons niet zo lang meer gaat duren, wat echt een bizar idee is. Ik hoop echt dat de baby blijft zitten tot januari, omdat dat financieel veel beter voor ons uitpakt (ingewikkeld verhaal). Maar goed, het komt wanneer het komt...! Maar dus Essie, je droom lijkt niet zo onrealistisch.... ! Ben heel benieuwd!! Spannend! We moeten echt even de laatste dingetjes gaan regelen dus!!
Ik hoefde niet te bellen, dat deed ik uit mezelf hihihi. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter.
Krijg ik net een mailtje... Het fonnis van de kartonrecht is afgewezen. Mijn advocaat en ik gaan eind Jan. kijken hoe nu verder. Waarschijnlijk gaan we vragen of mijn baas mijn contact wil ontbinden, zodat ik alsnog een WW-uitkering kan krijgen. Ik vertik het om straks 2,5 uur heen en 2,5 uur terug te reizen met het OV. En dat met een kind van net 4 maanden.....dacht het niet! Kan wel janken!