@Ruby: gefeliciteerd met je dochter Nadia. Lekker genieten!! @Woops: mijn uitgerekende datum is ook 20 januari, dus ik vraag me af of ie echt tot die tijd blijft zitten. En inderdaad, als ie zich eerder aandient dan krijg ik hoe dan ook een keizersnede, maar dan is het in ieder geval géén spoed! @positieve test: ik weet het ook nog heel goed. Lijkt echt nog lang geen 7 maanden geleden. @Jada: beterschapsknuffel aan je konijn!! @Essie: zo'n droom als jij beschrijft komt mij héél bekend voor. Ik heb ook al enkele keren gedroomd dat de kleine was geboren maar dat ik hem nog niet had gevoed. Zal toch een stiekeme onzekerheid zijn.
Dankje Suzanne, dacht dat het wat beter ging, maar helaas valt hij zo nu en dan ook om en kan niet meer overeind komen Ise en Hilli, lekker chinees, gaan wij donderdag eten op oudjaarsdag, eet ook niet zo vaak chinees, volgens mij heb ik het de hele zwangerschap nog niet gegeten Essie, nee hij heeft zijn oren eigenlijk altijd hangen, toevallig op deze foto niet, is ook alweer een foto van een tijdje geleden. Wat een rare dromen heb jij zeg, dacht dat ik vaak raar droomde maar dat valt ook wel weer mee. Woops, ik weet de dag dat ik positief teste ook nog heel goed, was vlak voor koninginnedag. Echt helemaal vol ongeloof, en nu zitten we alweer aan het einde van de zwangerschap.
Ise,Hilli Chinees: wij ook met oudjaar!! Eet smakelijk! Jada ik denk dat het te maken heeft met zijn evenwichtsorgaan...hersenen dus. Hopelijk komt hij er nog bovenop...
Ik testte positief op huwelijksreis, kan mij dat moment nog héél goed voor de geest halen ja... Moest ik toevallig ook laatst nog aan denken. En dan kijk je naar je banner en dan denk je: 38 weken, waar is de tijd gebleven... Jada: blijkbaar zijn ze daar niet overal even "trouw" aan (aan de arbo regels). Maar mijn verloskundigen zijn heel stellig dat ze geen enkel risico willen nemen. Weet je, ik leg mij er maar bij neer. En stiekem vind ik het ook wel weer een veilig idee om in het ziekenhuis te bevallen.
Essie, zei ze bij de DA ook en dat had ik gisteren ook via google gevonden, we kijken het gewoon aan, hoe hij het de komende dagen doet. Belle, je hebt gelijk, je moet je er maar bij neer leggen, het is niet anders. Ziekenhuis is ook wel een veilig idee. Moet zeggen dat wij hier heel dicht bij het ziekenhuis wonen. Afstand is 3 minuten, maar moet het niet glad zijn of sneeuw liggen.
Hey lieve meiden!!! Ik heb niets bijgelezen, maar wil even laten weten dat ik ook niet mee kom kletsen vanavond en misschien morgen overdag ook niet. Krijgen vrij onverwachts onze vrienden uit Assen op bezoek, leuk leuk! Krijg net een sms-je dat ze er bijna zijn, dus ga zorgen dat alles klaar is zometeen. Blommeke liet net weten dat alles goed was bij de verloskundige, gelukkig maar! Het gaat nu weer wat beter met haar, heeft even afstand genomen van alles stress, dus fijn voor haar dat het ook lukt!!! Hier alles prima, hoop met de rest ook!? Héél veel succes met alles en tot snel.... Dikke knuffel
chinees: dat is lang geleden dat we dat gegeten hebben! Kareltje: veel plezier met je bezoek! Moet zeggen de laatste tijd eet ik heel weinig. 's morgens 1,5 a 2 boterhammen tussen de middag niet en 's avonds in totaal 1 opscheplepel. Ik kan het gewoon niet meer kwijt als ik meer eet zit het alleen maar in de weg. En heb totaal geen honger. Drink wel heel veel op een dag. Maar de trek in eten is helemaal weg. Hebben jullie daar ook last van?
Nieuws van Rebbel: ze moet vandaag naar huis, Luna moet nog even blijven maar doet het goed! Ze komt misschien vanavond en anders morgen even online.
>>> Buddy nieuws <<< Sjees belde me net... Ze ligt nog in het ziekenhuis en het gaat niet zo heel erg best, al was het wel slechter geweest dan nu. Gisteren (ze was nog thuis) voelde ze zich helemaal niet lekker. Ze kreeg buik pijn en kon ook het huilen van Aylani niet meer verdragen. Later kon ze ook niet meer lopen en ze verging van de pijn. De verloskundige is toen gekomen en die heeft de ambulance gebeld. Sjees zelf weet van de rit naar het ziekenhuis weinig tot helemaal niks meer van. Daar bleek dat ze nog een stukje placenta had zitten. Die hebben ze gisteren middag eruit gehaald. Ze hebben dat stukje op kweek gezet en ook hebben ze bloed bij Sjees afgenomen. Hopelijk hoort ze daar morgen de uitslag van. Maar na de curretage bleef Sjees buik pijn houden. Nu blijkt dat ze baarmoederhals ontsteking heeft (hang me er niet aan op als het anders benoemd wordt). Ze ligt nu aan de morfine en andere pijnstillers. Ze was net eigenlijk een beetje met haar gedacht op de wereld. Hopelijk gaat het snel beter met haar. Ze houd me voor de rest op de hoogte. Met Aylani gaat het goed. Alain (haar man) geeft haar de fles. En Sjees is super trots op haar man. Nu hopen dat het snel beter gaat met haar en dat ook zij snel kan genieten van haar man en haar dochter.
hai meiden, Wel alles teruggelezen maar even geen puf om te reageren. Wilde alleen even melden dat ik nog uit één deel besta, tot nu toe niks. Ouders naar vliegveld gebracht, boodschappen gedaan, kapper (nu kan het nog!), lunchen, slapen, avondeten. Dat was mijn dag Over eten: ik eet juist alles wat los en vast zit op dit moment, ik schrik zelfs een beetje van mezelf...!
Had even vluchtig gelezen. Er vroegen nog mensen aan mij hoe het nu met de lekkage was. Het lekt hier niet meer! Tenminste tot nu toe . Dus hier gaat het weer wat beter. Bedankt!
Ben ik weer even! Wow, wat zijn er veel beebjes geboren zeg!!! Word ik helemaal gelukkig van! Bij deze dus ook voor de bevallen mama's: GEFELICITEERD & GENIET!!! @ Mamanama: Ik ben benieuwd wanneer voor jou de grote dag aanbreekt! Als het ergens volgende week is zullen we elkaar denk ik wel treffen in het ziekenhuis!! Leuk hoor! Mijn telefoon staat dag en nacht aan, ik zal iedereen op de hoogte houden! @ All: Hopelijk gaat alles goed met iedereen! Ik lees dat er behoorlijk wat zw.klachtjes zijn! Bah! Een troost... als jullie kindjes er eenmaal zijn is het ook gelijk over met het maagzuur en kramp in je benen! Ik las ook dat sjees niet zo'n voorspoedig herstel heeft! Sterkte meis! Voor de rest hoop ik dat het met iedereen naar omstandigheden goed gaat!! Hier: Nog steeds herstellende! Het onderkantje doet nog behoorlijk pijn en de KS-wond doet ook nog zo nu en dan pijn, maar volgens de VK hoort het er allemaal bij! Ik knap elke dag steeds een beetje meer op! De kinderen doen het goed! Ze zijn beide infuus-af en kunnen hun temperatuur zelf goed reguleren! Het is nu een kwestie van goed uit de fles/borst drinken en dan mogen ze naar huis! Ben vandaag wel erg boos geweest op een verpleegkundige! Die heeft even om 17.00 uur de kinderen via de sonde eten gegeven terwijl overal genoteerd staat dat wij om 17.00 uur komen om ze te voeden... :x :x :x Was ze vergeten.... :x Ze heeft niet goed op de afsprakenlijst gekeken! Zo leren ze natuurlijk nooit zelfstandig te drinken als steeds de sonde wordt gebruikt!! Ik post hier ook maar even mijn bevallingsverhaal!! Voor diegene die het niet willen lezen.... snel doorscrollen naar beneden! Mijn 'soort' bevalling schijnt niet vaak voor te komen! : ************************************************ Het is zondagmorgen 20 December 2009! De dag begint als elke andere dag.. rustig! Buiten ligt een hoop sneeuw! Ik sprong uit bed.. Ik kon niet wachten om met mijn vent naar buiten te gaan om wat sneeuwballen te gooien! Bij het uitstappen (uit bed) voelde ik nattigheid! Ik dacht nog, het is vast niks! Niet wetende natuurlijk dat de bevalling langzaam op gang was gekomen! Gedurende de dag moest ik mijn onderbroek een aantal keer verschonen! Nog steeds had ik niks door! Ik ben lekker foto's gaan maken buiten en heb nog wat sneeuwballen gegooid met mijn vriend en de buren! Eenmaal binnen kreeg ik last van mijn rug (rugweeën; nog steeds niks in de gaten) M. heeft ze weg gemasseerd... zo ver het kon! 's nachts, om een uur of één, moest ik er weer voor de zoveelste keer uit om te plassen! Plens, wéér nat! Nu alleen iets meer.... Eindelijk begonnen die hersenen te werken! 'Zou het nu gebeuren?' M. drong er op aan het ziekenhuis en mijn moeder te bellen! Ik, zo koppig als ik ben, besloot het tóch nog maar even aan te kijken! Om 5 uur 's nachts was het natuurlijk weer raak! Opnieuw een PLENS ... Toch maar het ziekenhuis gebeld! Ik moest komen! Eenmaal in het ziekenhuis werd er gekeken hoever de ontsluiting was! 3 CM al! Wow, dit ging een vlotte bevalling worden! Niet dus ... Ik werd snel aan de weeën opwekkers gelegd! De weeën waren eerst nog dragelijk maar rond 12 uur 's middags werden ze erg pijnlijk! Ik kreeg maar een minuut om op adem te komen en daar was de volgende wee alweer! De ontsluiting vorderde niet ... ik had om een uur of 5 's middags nog maar 4/5 CM! pfff Ik was helemaal op ... Om een uur of half 9 's avonds begonnen de persweeën en kon ik eindelijk gaan persen! Wat een pijn en wat was ik moe ... ik kon echt niet meer! Ik lag de hele dag aan pijnmedicatie , maar dat hielp niet meer! De weeën waren té krachtig! Ik raakte in paniek!! Al die pijn .. ik dacht echt dat ik dood ging! Gelukkig waren mijn Moeder en M. ook aanwezig! Die kregen mij zo nu en dan weer rustig zodat ik weer kon persen! Mason liet op zich wachten! Hij daalde niet goed in ... toen dat wel het geval was, was mama té moe om mee te persen! Maar het moest! Om 22.06 uur op 21 Dec 2009 was hij er dan eindelijk met behulp van een vacuüm verlossing! Een klein klompje mens...van wel 47 CM lang en 2620 gr zwaar! Nadat ik hem heb vastgehouden ging hij met de kinderarts mee en werd hij in de couveuse gelegd! Maar dat was niet het einde... Ayden , lag de gehele zwangerschap goed maar besloot op het allerlaatste moment dwars te gaan liggen! Hij kon niet meer gedraaid worden.. Om 23.15 werd ik naar de OK gereden voor een keizersnede! De ruggenprik (aauw!!!!) moest 6x opnieuw gezet worden! Ik heb veel bloed verloren tijdens de incisie ... maar nog net op het nippertje was hij er dan! Om 23.59 uur (en er is echt niet gesmokkeld met de tijd ) op 21 Dec. 2009 is Ayden op de wereld gekomen! Nog zo'n klein klompje mens van 47 CM en 2780 gram zwaar! Ik mocht naar hem kijken en toen moest hij ook weg... lekker naar zijn broer! Ik werd gehecht en mocht daarna nog naar ze kijken! Beide lagen ze in de couveuse (inmiddels al niet meer ) ... wat een prachtige kinderen!!! Maar ohw ohw... wat een helse bevalling! Ik ben zo blij dat ik mijn moeder en vriend bij me had.... zonder hun was ik gillend gek in mijn nakie het ziekenhuis uitgerend!! De jongens maken het goed en mogen binnen 2 tot 4 weken mee naar huis!! Ik kan niet wachten tot die dag aanbreekt! *********************************************************** Ik post zo nog even twee close up foto's van toen ze 1 dag oud waren! Bye bye Liefs Eleni
@sjees, Jemig dat is schrikken zeg. Veel beterschap en hopelijk knapt ze echt snel op zodat ze eindelijk van haar gezinnetje kan gaan genieten. Ankje dank je voor buddynieuws. @eleni, Mooie foto`s van je wondertjes. Zal zo even je verhaal lezen.
Eleni: allereerst wat heb jij een mooie kindjes zeg! En ik heb jouw verhaal gelezen. Een heftige ervaring. Moest wel even grinniken dat er ècht niet met de tijd is gesmokkeld. Wat voor pijnstilling hadden ze jou eigenlijk gegeven gedurende de dag? Kan mij trouwens voorstellen dat je boos werd op de verpleegkundige. Juist nu is het zo belangrijk dat ze zelf kunnen eten want dan mogen ze mee naar huis! Grrrrrr:x Sjees: wat erg dat dit het vervolg is van de bevalling. Denk je na de bevalling lekker te kunnen genieten... Ik heb een aantal jaren geleden ook een baarmoederontsteking gehad en dat is geen pretje. Heb toen 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik wens je alle goeds toe en dat je snel op mag knappen!!! Lynd: drukke dag achter de rug heb jij! Kun je nu even relaxen?? Hup met de beentjes omhoog! Ise: Dank je voor het nieuws van Rebbel. Leuk om haar hier morgen ofzo even te horen!
Dankjewel Hoe de pijnstilling heet weet ik eigenlijk niet! Ik kreeg een infuus, je kan dan zelf bepalen wanneer je de medicatie tot je neemt door op een knopje te drukken! In mijn geval zat mijn vriend dus steeds op het knopje te drukken (zonder dat ik het wist) ... In het begin werd ik er erg suffig van, wat wel lekker was, maar tijdens de persweeën werkte het niet meer!!