Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik wil het dit keer wel weten, bij Zoë wouden we het niet weten.
    Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    pff even snel meiden...

ben net voor een echo geweest...
    er zat een vruchtje, met een kloppend hartje, maar het was te klein...
    ik zou nu 6 weken en 5 dagen moeten zijn, maar het vruchtje was pas 5+2 weken. Anderhalve week te klein dus... we mogen over 2 weken weer komen om te kijken of het vruchtje gegroeid is...
    weer twee (lange!!!) weken wachten dus, pffffffff.
    naja, jullie zijn weer op de hoogte iig.

3. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    @Shiningangel. Wat een vervelend bericht voor je. Ik hoop dat je bij de volgende echo wel een kloppen hartje ziet. De wonderen zijn de werelnd nog niet uit.

@Nour, Wat erg dat je zo misselijk blijft zeg. Dat maakt de zwangerschap nou niet echt leuk of zo. Ik hoop dat je ondanks je misselijkheid je toch een beetje gelukkig kan voelen.

@geslacht, we willen het ondanks een genetische afwijking op het x-chromosoon van mijn man niet weten wat het wordt. Onze meiden kunnen de ziekte die mijn man heeft ook niet krijgen, maar worden dan alleen draagster. Onze jongens krijgen van mijn man een gezond Y-chromosoon. Dus het heeft geen toegevoegde waarde om het geslacht op voorhand te weten.

@hier, mijn directe collega vroeg net of ik ongesteld was of zo, ik was nogal prikkelbaar. Hahahaha, de scheet. Ik heb de deur maar even dicht gedaan en mijn 2 directe collega's waarmee ik de hele dag op de kamer zit het goede nieuws verteld. Wat keken die gek op, maar waren heel erg blij voor me. Toevallig laatst nog een discussie met een van de 2 gehad over het wel of niet krijgen van kinderen of het wachten tot we in Canada wonen. Hahahah, nu kon ik hem echt pas antwoord op de vraag geven.

@Surf, tja, wat moet ik zeggen meid. Kloppend hartje is denk ik toch goed? Of ben ik nu te optimistisch. Laten we hopen de de kleine nu een mooie groeispurt maakt.

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @crash: ja ze zei dat het op zich er allemaal heel goed uit zag, het hartje klopte stevig en regelmatig... maar ja, wel te klein. ze zei ook dat als ze niets zou weten over hoe lang ik dacht zwanger te zijn dat ze ons zou feliciteren met een prachtige zwangerschap en baby in wording. Dus ze was op zich optimistisch, behalve dat het kleiner was dan het zou moeten zijn. daarom mag ik over 2 weken terug komen en dan heeeel hard duimen dat het gegroeid is en dat het hartje nog klopt...

5. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Surf, hopenlijk volgende keer een goede echo. Maar twee weken wachten voor de echo is best lang! Gelukkig heb je wel een kloppend hartje kunnen zien.

6. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    @surf: hoh meid, nog 2 weken wachten... Zou het niet kunnen dat je ei mss echt laat geweest is deze maand en dat je gewoon minder lang zwanger bent dan je denkt? Meid, ik duim dat jullie kleintje heel erg goed gaat groeien en dat jullie binnen twee weken een zucht van opluchting kunnen laten en écht kunnen gaan genieten!

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @lieselke: ik heb mn eisprong gevoeld op dag 14/15, dus ik weet bijna zeker dat ie toen is geweest, 14 dagen daarna had ik ook een superposi test, dus das wel gek dan...
    we wachten af...

8. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ surf wat balen zeg dat het iets te klein was maar wel een hartje! mssn had je toch een langere cyclus dan je d8 geen zorgen meid komt helemaal goed met je kindje

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    @ surf een kloppend hartje is altijd goed. En heb toevallig vorige week een dvd gekeken over de bevruchting en groei enzo van het babytje en daarin zeiden ze dat sommige eitjes na de bevruchting nog dagen rond kunnen "zwemmen" op zoek naar een goed plekje en dat mensen dan soms minder lang zwanger blijken volgens de echo dan ze dachten. Dus misschien was jullie babytje wel heel kieskeurig ;) . Voor nu ziet alles er goed uit en dat is toch zeker het belangrijkste.

@ de rest jullie kletsen teveel :) ben even een dagje weg, de site was zo sloom, en er zijn zoveel pagina's bijgekletst dat ik maar verder niet teveel reageer.

@ echo's ik zie dat veel van jullie veel eerder mogen voor een echo als ik :( . Volgende week toch eens zeuren of het niet eerder kan het duurt nog zo lang en ik ben zo ongeduldig.

10. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    He meiden,
    ik heb nog geen tijd gehad om al jullie verhalen door te lezen ga ik lekker morgen allemaal doen.
    Helaas denk ik dat het met mij goed mis is. Heb verloskundige gebeld maar die denkt dat het het beste is om vrijdag even een echo te maken omdat ik afgelopen vrijdag ook al een echo had en met een week ertussen kunnen ze een goed verschil zien. I.v.m mijn kleine baarmoeder hoop ik natuurlijk dat die heel erg aan het groeien is en daarom heel erg bloed, alleen denk ik dan dat ik mezelf voor de gek houd. Ik moet het vrijdag maar afwachten maar het bloedverlies en de krampen zijn dusdanig aanwezig dat ik het ergste vrees.
    Ik hou jullie nog even op de hoogte vrijdag. Morgen ga ik lekker lezen hoe het met jullie zwangerschap verloopt.
    Groetjes

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Hi Hilli,

heb het daarnet gevraagd aan de gyn ivm de foliumtabletten. Ze zei dat ik ze gerust verder kon nemen. Hetgeen teveel is "wordt er wel terug uitgeplast"

Pffft, wat hebben jullie vroeg jullie echo's! :cry: Ik heb de mijne pas op 25/6 - ben dan dik 9 weken...

En idd, wie als meter & peter kiezen? Familie (maar dan zijn we bij ons héél snel rond) of geen familie. En moeten peter & meter elkaar kennen of niet? Het begint al met moeilijke beslissingen #-o

groetjes,

Kwek

12. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    He surf ik lees net jou verhaal wat erg zeg, Niet getreurd ik dacht dat ik 2 weken langer was als gedacht en bij mijn 1e echo was het kindje ook te klein. Moest een week daarna weer een echo maken en het vruchtje was flink gegroeid en het hartje tikte ook sneller. Geef de moed dus niet op!!!!)
    Shining angel: wat erg dat je echo niet goed was. Je leest vaak genoeg dat het nog wel goed komt hoor!

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Surf: fijn dat het hartje klopte! En ja, het kan echt dat je minder ver lijkt dan je bent....het kan ook zo zijn dat ze volgende week je weer iets verder zetten...dan is het wat groter en kunnen ze het weer beter zien!

@ Shiningangel: balen dat je nog steeds niet veel weet...hoop dat alles mee valt!

@ Vriendlief: das ook niet niks zeg, nog wachten tot vrijdag......ook voor jou duim ik dat alles toch goed blijkt te zijn!

Hier gaat alles z'n gangetje....erg moe,steeds buikkrampen en ik slaap niet best.......dat laastste herkenbaar voor iemand? Kan me niet herinneren dat ik het de vorige zwangerschap zo vroeg had??

Kan niet wachten op de echo, maar moet toch....9 juni pas....zucht!

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ja het blijft gewoon nog even spannend, ik had zo gehoopt met een mooie echo daar weg te lopen en het aan iedereen te gaan vertellen... nu wacht ik toch nog maar even... maandag mssn aan mn broers vertellen, dan zijn we met zn allen bij mn ouders te eten.
    ik vroeg nog of ik niet volgende week al voor de 2e keer mocht komen, maar ze zei dat je dan niet goed het verschil kon zien, dus moet nu dus 2 weken wachten, vind het echt lang. Net 2 spannende weken gehad en dan nu weer 2 spannende weken. pfffffff
    nu besef ik ook pas hoe goed het bij Thijmen allemaal gegaan is, met 10 weken eerste echo, alles goed, geen bloedverlies, helemaal alles volgens het boekje...
    nou ja, er zijn meiden waarbij het allemaal minder goed gaat, dus ik moet ook niet meer zeuren en blij zijn met een kloppend hartje :)

15. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Hoi Surf, wat fijn dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien maar wat een onzekerheid over de grootte. Ik ga heeeeeeeel hard voor je duimen en hoop dat de zorgen voor niks zijn! Wat iemand anders ook al zei, je hebt nu een kloppend hartje gezien en dat is een goed teken.
    Suc6 met deze lange 2 weken.

Hier ook mijn eerste echo gehad, ohhhh wat was ik zenuwachtig. Maar gelukkig een heel mooi kloppend hartje gezien en gehoord en het kindje was nu volgens de grootte 7w4d dus nog iets verder dan ik zelf dacht. Maar we gaan nu nog uit van mijn laatste menstruatie dus ben uitgerekend op 4 januari. Op 4 juni moet ik terug komen omdat volgens mijn gyn. het meestal mis gaat tussen de 6 en 9 weken. Dit maakt me dan ook weer onzeker maar klim nu vandaag heel voorzichtig op mijn roze wolkje...

x

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

manamama jij ook op 9 juni je echo...ik ook, ben dan al ruim 10 weken, voor mijn gevoel heeft iedereen hier zijn echo al eerder gehad maar ja.

Vriendlief ik blijf voor je duimen, heel veel succes vrijdag!

Surf, mooi toch dat het hartje zo mooi klopte! nou niet meer zo gaan piekeren want zo kun je nooit genieten van je zwangerschap he?!Gewoon genieten ervan en ervan uit gaan dat ie over 2 weken weer mooi gegroeid is.

Mag ik trouwens vragen wat meter en peter is? ik lees het steeds bij jullie aar snap helemaal niet waar jullie het over hebben ;-]]

Hier alles goed,ben alleen ongelovelijk moe,gister ook om 20.30 naar mijn andje gegaan, en ik denk dat dat vanavond niet veel anders zal zijn.
    Fijne avond allemaal!

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

manamama jij ook op 9 juni je echo...ik ook, ben dan al ruim 10 weken, voor mijn gevoel heeft iedereen hier zijn echo al eerder gehad maar ja.

Surf, mooi toch dat het hartje zo mooi klopte! nou niet meer zo gaan piekeren want zo kun je nooit genieten van je zwangerschap he?!Gewoon genieten ervan en ervan uit gaan dat ie over 2 weken weer mooi gegroeid is.

Mag ik trouwens vragen wat meter en peter is? ik lees het steeds bij jullie aar snap helemaal niet waar jullie het over hebben ;-]]

Hier alles goed,ben alleen ongelovelijk moe,gister ook om 20.30 naar mijn andje gegaan, en ik denk dat dat vanavond niet veel anders zal zijn.
    Fijne avond allemaal!

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

Fijne avond allemaal!

19. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Heb helemaal niets terug gelezen, ja sorry hoor. :oops:
    Moeders voor Moeders komt zo en heb net nog een testje gedaan met een eigen test.
    Nou die knalde er zowat vanaf.
    Op de babysite staat een foto ervan.
    Ik wil iedereen heel veel geniet-plezier wensen voor de zwangerschap.
    Weet niet of er ook negatieve berichten zijn geweest maar voor de meiden waar het niet goed bij is, een hele dikke vette knuffel.
    Meiden ik kom snel weer even babbelen, maar ben zo zo zo moe dat ik heel weinig op internet zit.
    Tot snel allemaal.

Groetjes

20. Tulli

Tulli Niet meer actief

@surf. Hey een kloppens hartje! Dat is een goed teken...jammer dat de grote niet overeenkomt, maar ik heb inderdaad ook die dvd gezien...met dat het " eitje" dagen lang kan rond zweven! 2 weken duurt wel lang inderdaad, positief blijven!

@noname, Hey jij een hele mooie echo! Zelfs 4 dagen verder! Dat is mooi, ik heb hier gelezen dat als je het hartje heb zien kloppen dat je dan nog maar 3% kans hebt op een miskraam....een gyn van iemand hier heeft dat gezegt geloof ik? (vaag, haha..)
    Fijn dat je snel weer terug mag komen!

@LisetteG Peter& Meter= Peetoom & Peettante...zegt het jou dan iets?

Deel Deze Pagina