Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Schier nu lekker op voor je Ise!

Bij ons heeft het inderdaad weer gesneeuwd vannacht. Vind het wel erg mooi hoor, maar toch ook gevaarlijk.

Jij veel plezier met je vriendin vandaag!

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Btw....Chiquita is vandaag uitgerekend.
    Al heb ik haar hier al een tijdje niet gezien....ik wens haar heel veel succes. En als ze al bevallen is. Veel geniet plezier en gefeliciteerd!

3. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ook een goede morgen! Redelijke nacht achter de rug. Op zich slaap ik dus genoeg en prima, maar ik ben in een staat van zeer verhoogde irritatie 's nachts... heel apart. 's Ochtends is dat over...;)
    Komt denk ik omdat ik elke nacht hoop dat het begint. Maar nee...

Zijn er hier meiden die "van binnen" voelen of zij iets aan de bmm merken? Ik deed dat ook wel eens (uit pure nieuwsgierigheid!!) toen ik wilde bijhouden wanneer ik nou precies vruchtbaar was. Het is best wel lastig om te voelen of een bmm stevig is of juist zacht. Weet nog steeds niet of ik het destijds goed voelde. Nu heb ik al een paar keer "gevoeld". Eerst (2 wk geleden) kon ik er helemaal niet bij. Nu wel, en eerst leek hij harder dan nu. Maar je weet gewoon niet wat je voelt hè? Dus vandaar mijn vraag. Sorry als ik nu overkom als één of andere weirdo (maar dat ben ik stiekem ook:D)

Ise: dat menstruatiegevoel heb ik nu ook een paar dagen. Het trekt door in mijn benen en ook wel naar de achterzijde van mijn rug. Daarom denk ik elke keer hoopvol dat het misschien wel binnenkort gaat beginnen. Gisternacht had ik er wel last van, afgelopen nacht maar heel kort maar nu voel ik het wel weer. Vaag.

Eleni: dan heb jij denk ik dat "nieuwe" middel gekregen. Soort pethidine maar dan anders (schijnt minder bijwerkingen te hebben). Maar ook daar raak je wel van van de wereld? Vond je het achteraf een prettige pijnstilling?

Ankje: ja balen hè, van die sneeuw! Heb een beetje hetzelfde. Maar hier ligt niet zo heel veel. Ligt er in Almere alweer een dik pak? Ik denk dat wij straks naar Amstelveen gaan. Kun je in een parkeergarage staan en als je "boven" komt ben je vrij dichtbij de winkels. Ben alleen bang dat het daar heel druk is...

4. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Fijn dat je zo lekker geslapen heb Belle.
    Enne ik zie jou nu helemaal niet als een Wierdo hoor! Ik zelf voel niet, maar kan me best voorstellen dat vrouwen dat kunnen doen uit nieuwsgierigheid.
    Ik vind het zelf maar eng hihihi.

Hier ligt er niet zo'n heel pak als vorige week, maar het is wel weer overal wit! :$

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    hee meiden,
    hier een redelijke nacht gehad; wel weer klaarwakker om 3.00, maar voordat ik besloot het licht aan te doen toch maar voor het eerst zo'n homeopatisch slaaptabletje genomen, half uur later was ik weg tot wel 7.30 vanmorgen :) Placebo of niet, effect is effect :)

Hubby is nu net op een shopping-tour gegaan, we moeten wat dingen uit de stad hebben en er moet wat geruild worden zo na de kerst, zal wel een paar uur duren. Ik heb mezelf op de bank genesteld.
    Voor vanavond hebben we mijn familie hier uit Budapest uitgenodigd om te komen gourmetten (jawel, alweer!), vond ik nog gezellig zo, en relatief erg weinig werk. Toch weer met z'n negenen! Gelukkig hebben mijn ouders gisterochtend het huis schoongemaakt met mijn man.

@ise: spannend, kijkers! Wel balen dat je elke keer het huis tip-top moet maken, waarschijnlijk heb je daar niet altijd energie voor!

@belle: bmm: ik dacht er zelf ook aan dat maar eens te gaan voelen, als 'ie nog helemaal dichtzit en hard aanvoelt dan word ik daar misschien wat rustiger van. Mijn arts voelde trouwens met zijn vingers expres de omtrek van de baarmoedermond (en niet in het midden) om te kijken of er ontsluiting is, dat vond hij op één of andere manier beter (mijn man zei dat hij het uitlegde, ik heb dat totaal gemist). Maar goed, hij heeft er dan ook verstand van, vraag me af of het mij wat zegt als ik alleen de omtrek voel, weet ik veel hoe groot die normaal is...?

Ik heb trouwens vrij veel waterige afscheiding, dus elke keer ren ik weer naar de plee in de angst dat ik toch vruchtwater aan het druppelen ben. Tot nu toe volgens mij dus nog niet. Maar als ik het verhaal van Eleni zo lees, dan is dat verschil ook helemaal niet zo duidelijk!

@ankje: fijn dat Jeroen weer beter is! Heerlijk, hoor! Mijn hubby is op dit moment flink aan het snotteren, dat moet natuurlijk even ophouden voordat de baby komt!! Had sambucol besteld bij apotheek, maar toen ik het op wilde halen konden ze het niet vinden! (stond wel in de comp dat het ergens lag daar. Grrrr). Hoe staat het met de verbouwing? Doen ze deze week eigenlijk wat?

Ik heb trouwens best ademnood de laatste dagen. Slechtste positie is onderuitgezakt zitten, dan weet ik niet wát ik afklem, maar ik voel me heel raar dan en ga moeilijk ademen. Kaarsrecht zitten of liggen gaat wel, maar op de bank zit ik toch het liefste lekker onderuit... :D

Wat zijn jullie plannen voor vandaag?

6. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    O, en 38 weken vandaag! Al moet ik zeggen dat dat mij weinig meer zegt zo met de voorspelling van de arts in mijn achterhoofd. Anytime now!

7. woops

woops Niet meer actief

Goede morgen,

Hier een goede nacht, maar 2x eruit om te plassen. :D
    De meiden die ook al harde buiken en eventueel voorweeën hebben, hebben jullie ook tijdens dat dat je heel erg benauwd wordt en dat je dan heel diep moet gaan ademen?
    Sinds gisteren heb ik dat gevoel.

Voor de rest heb ik niet echt terug gelezen. :)

Hier is het aan het regenen en niets geen last van het gladde of sneeuwweer wat ze gisteren hebben aangekondigd op het nieuws.
    Maar ja we wonen ook in Brabant en het zou bovenaan in Nederland zijn, geloof ik.

Groetjes

8. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    ankje: bedoel je chiquita van de dec mama's? Die is afgelopen wo bevallen ze had een hele snelle bevalling.

9. Belle1978

Lynd: er omheen voelen? Ha ha ha... hij zal wel weten wat hij doet. Ik heb alleen gelezen in een boek dat je bmm eerst zo hard is als he puntje van je neus, dan als je tong en dan als je lippen. Geloof ik... Anyway... ik laat het nu ook maar over aan de experts.
    Maar die afscheiding... het zou zomaar kunnen hè?! Maar hoe je nou echt het verschil kunt merken? Je schijnt eraan te moeten ruiken...:p

Woops: Ja, hier ook soms. Ik kan het af en toe heel erg benauwd hebben. Niet bij elke harde buik. Voelt af en toe aardig ongemakkelijk.

10. woops

woops Niet meer actief

Doen ze bij jullie inwendig onderzoek op controle bij de verloskundige?
    Hier niet, dus weet niet hoe het ervoor staat "daaronder"

11. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Ik heb dat ook Woops, het voelt heel ongemakkelijk, omdat ze met haar kont naar boven drukt dan..

Heb sinds gister avond buikpijn.. Over mijn hele buik.. Raar gevoel..
    Dacht dat als ik naar de wc was geweest het wel over zou zijn, maar dat is dus niet zo..
    Harde buiken komen ook steeds vaker..

Verder rommelt het nog zoals het 2 weken terug ook al deed.. Niet veel nieuws dus.. Begin wel al nukkiger te worden.. Kan echt om de meest stomme dingen boos worden..
    Niet zo fijn voor vriendlief :(

Afscheiding wordt hier ook al meer (kon het meer worden?) en het loopt er soms ook gewoon echt uit.. Van mij mag er nu wel eens een super duidelijk teken komen dat het aan de gang gaat.. Je twijfelt bij alles wat je voelt.. Zo stom..

12. Belle1978

Nee hoor, ik zou het best wel willen maar ik heb er niet om gevraagd. Dus ik wacht wel gewoon braaf totdat ik weeën heb en/of de vliezen zijn gebroken. Dat zijn toch echt de enige echte tekenen dat de bevalling is begonnen...

13. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Mja en daar twijfel ik dus al.. Wat zijn beginnende weeën?
    Hoe voelt dat dan? Als kramp? Als buikpijn? Als steekjes?
    Geen flauw idee..

En wat als er een klein scheurtjes in de vliezen komt en het water er uit druppelt in plaats van meteen een hele plens..? Hoe merk je dat als je elk wc bezoekje al bakken met afscheiding verliest?

14. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Nou, net onder de douche even geprobeerd uit te vinden wat de staat van mijn bmm is, maar 1) ik kan er niet goed bij (buik!), 2) ik heb geen idee van wat ik aan het voelen ben, omdat het allemaal heel anders is dan anders. Weet niet eens of ik het einde heb bereikt, en als wel, dan is mijn bmm al heel zacht (maar daar slik ik ook homeopatisch spul voor, dus dat zou ook moeten). Hmmja.
    Belle, ik weet dat vruchtwater anders zou moeten ruiken, maar aangezien ik normaal ook niet met mijn neus boven mijn slipje hang weet ik echt niet wat anders dan anders is :D

@suusefruus: je bent er al bijna, wie weet is die buikpijn wel het begin...

15. woops

woops Niet meer actief

Ze zeggen toch als je op de hand blaast en er komt water, dat het dan vruchtwater is.
    Ja ik weet het ook niet hoor. ;)

16. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Dit is precies mijn vraag! En ze zeggen dat vruchtwater niet slijmerig is, maar kan het niet zijn dat wat druppeltjes vruchtwater mengen met slijm?

17. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Hahah ja dat heb ik ook gehoord, maar als ik op mijn hand blaas, komt er of niets, of weer een bak met afscheiding, dus schiet mij maar in de kerstboom..

18. woops

woops Niet meer actief

:D zullen we maar niet doen he, dan blijft de boom niet meer staan. :D

19. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Precies de reden waarom wij geen boom hebben ;)

20. woops

woops Niet meer actief

Ik heb bijna geen afscheiding, en als ik heb is het creme dus hier zal het nog potdicht zitten denk ik dan.
    Zal zo eens proberen te voelen, als ik erbij kan met die joekel van een buik.
    Eerst even bezoek afwachten en dan zal ik eens in de douche gaan voelen. :)

Dit is trouwens de buik met 36 weken en 3 dagen: :$

Deel Deze Pagina