Ik herken die pijn wel Essie. Heb daar al een tijdje last van. Maar bij mij wordt het minder als ik eenmaal in de benen ben. Maar als ik een tijdje heb gelegen en ik ga uit bed of van de bank, dan doet het vreselijk zeer. Bij mij zijn het m'n SI-gewrichten. En hoe verder de zwangerschap vorderd kan de pijn ook erger worden.
@hilli: ik ben er ook veel meer mee bezig sinds mijn gyn zei dat hij hoogstwaarschijnlijk vroeger zal komen. Raar eigenlijk, want ook zonder dat had hij elk moment kunnen komen . Ik heb ook geregeld een bult rechtsboven, de hieltjes steken steeds uit mijn rechterzij als hij zijn beentjes strekt @annemica: heb je nog even kunnen rusten vamiddag? Klinkt als een drukke ochtend! oliebollen: hubby gaat die bakken, vorig jaar voor het eerst (omdat we ze hier in Hongarije niet kunnen krijgen). Ik als Nederlander heb ze nog nooit zelf gebakken, maar mijn Duitse man dus wel @blaine: wat leuk dat Quiten wat meer wakker is, dan krijg je weer meer feedback van je kindje, heerlijk lijkt me dat! Ik kan ook niet wachten tot het moment dat we lekker met zn drieen in bed kunnen liggen knuffelen @ankje: de reden dat ik wil dat het kindje nog niet komt, zijn financieel: mijn zwangerschapstoelage per maand is veel hoger als het kindje pas in 2010 komt. Ik zit daar veel meer mee dan zou moeten, denk elk uur van de dag dat voorbij is dat die ook weer mooi in de pocket zit. Nog anderhalve dag wacht met smart op het moment van aanstoten morgennacht, dan zitten we in elk geval zeker. Daarnaast ook niet onbelangrijk: mijn vriendin uit NL komt zondag naar Hongarije gevlogen, en haar wil ik graag bij de bevalling hebben. Maar vanaf daar maakt het me echt niet meer uit, en mag het kindje van mij vanaf zondagavond dus meteen komen afscheiding: het blijft dus blijkbaar een onzeker punt bij velen van ons!! Veel meer dan angst voor de bevalling (op dit moment eigenlijk geen angst, eerder nieuwsgierigheid) heb ik angst dat ik de eerste tekenen niet herken en bijv. lang met gebroken vliezen blijf rondlopen @eleni: jemig zeg, dat is ook wat! Hoe kwam je erachter dat er nog een gaasje inzat? Mijn man zei al dat als je in Amerika zou wonen je nu rijk zou kunnen worden door de giga schadeclaim die je in zou kunnen dienen Hoe bedoel je eigenlijk binnenstebuiten gekeerd? Ben je weer opengesneden? @essie: 'vreetzakje', tsss! Nou, was vanochtend 79,2 kilo, inderdaad al bijna 19 kilo aangekomen daar zullen de laatste maand mijn schranspartijen inderdaad meer voor verantwoordelijk zijn dan de zwangerschap Ik herken de pijn die je omschrijft deels, de aanhoudendheid ervan niet. Als ik me omdraai of opsta steekt en trekt er van alles, ik ga er vanuit dat het mijn banden zijn, ik voel het dan ook voornamelijk in mijn liezen. Had trouwens vannacht flinke pijn in wat ik denk dat de heupkom voor mijn bovenbeenbot is (dus waar het bovenbeenbot draait in de heup). Alleen rechts, heel vreemd. Ik ga er vanuit dat het waggelen hiervoor verantwoordelijk is De pijn is nu trouwens weg, gelukkig!
Lynd hier de 80 voorbij geschoten hoor...ik begon bij 65. Ach ja... Die pijn in de heup herken ik ook. Ik omschrijf dat maar als kramp. Fijn dat de pijn nu weg is! Ankje het voelt echt als mijn (buik)spieren, dus niet m'n gewrichten. Ik denk net als Lynd dat het mijn banden wel zullen zijn. Als de kleine nu beweegt, doet het ook stekend zeer. Goh, weer wat nieuws! Maarre, zou het met het indalen te maken kunnen hebben? Ik denk zelf van wel.
Lynd: Aha, vandaar. Ik heb zelf ook veel liever dat het in 2010 komt. Maar dat is puur omdat ik het zelf niet echt leuk zou vinden dat de kleine met de feestdagen jarig is. Maar dat heeft iedereen wel denk ik. Maare.......kleintje van Lynd.....lekker blijven plakken
Essie, ik herken het wel en ik heb dat sinds het ingedaald is.. Dus zou er goed mee te maken kunnen hebben. Wb de enthousiaste kijker van vorige keer, makelaar verwacht nog steeds een bod op of die van ons of die van de onderbuurvrouw, maar dan pas na het nieuwe jaar. De eventuele koper wilde op wat salarisgegevens oid wachten.. Verder is er weer veel gekletst.. Afscheiding, tja, dat is veel meer geworden. Ik trek geregeld schoon ondergoed aan. Navel, soms trekt die naar binnen, dan heb ik echt een hele vreemde buik. Dan zitten er soort van 2 bolletjes zeg maar, links en rechts van mijn navel en navel is dan zacht en naar binnen. Snappie? Jada, gefeliciteerd, 39 weken. Lynd jij gefeliciteerd met je 38 weken. Blaine, lekker oliebollen eten straks..? Moest wel lachen om je reactie op hyves, ik hoop ook dat het poetsen wat oplevert..
Ik heb eigenlijk geen idee, zou opzich natuurlijk wel logisch zijn. De kleine bij mij is al volledig ingedaald. Wanneer moet je naar de vk?
Dank je Anke. Moet zeggen dat ik er zelf niet zo mee bezig ben, maar vriend des te meer dus ik doe zeker actief mee met alle bezichtigingen die hier zijn.. Maar goed, uiteraard spannend op welk appartement hij een bod gaat doen..
@ankje: ik zou ook liever hebben dat de kleine wat later komt met het oog op de feestdagen, maar dat speelt nu bijna geen rol meer voor mij. Bovendien zag ik gisteren al allerlei afgeprijsd speelgoed liggen in de winkels, dus als het nu komt dan kan ik bij toekomstige verjaardagen al profiteren van de uitverkoop na kerst, hihi! @ise: mijn navel zelf is ook al heel zacht, al sinds de helft van de zwangerschap. Natuurlijk zacht huidje dat normaal niet zo met de buitenwereld in aanraking komt. Zo, over een uurtje komt mijn familie gourmetten, maar het meeste is al klaar, alles is gesneden en de tafel wordt gedekt. Gezellig hoor, en dan gaat de tijd tenminste lekker snel voorbij, ik tel nu namelijk echt de uren tot 2010...
Ise zeker spannend weer....geduld is een schone zaak he.... Ankje ik moet maandag weer, dus zal het zeker voorleggen.
Als ik nou net zoveel geduld had voor de komst van de baby als voor de koper van het huis.... Nee het valt wel mee hoor, ben eigenlijk niet eens ongeduldig, ben het meer "zat". Nu bewust nog even genieten.
@ise: volgens de voorspelling van Essie wel in elk geval, haha! Alleen kan mijn vriendin er volgens die voorspelling dus niet bij zijn... Misschien heeft mijn psyche ook invloed op wanneer de bevalling begint, en als ik het dan voor een deel los kan laten op 1 januari...
Haha, madame Essie voorspelt uw toekomst. Hoop dat het klopt Lynd, dan mag ik de 6e. Daar kan ik heel goed mee leven. Maar je vriendin komt dus de 3e?
Ja de derde inderdaad... ik wilde dat ik kon fast-forwarden naar zondagmorgen, dat wij mijn vriendin van het vliegveld gaan afhalen... 't Is zo dichtbij maar lijkt nu mijlenver!