Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
  2. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Jij bent van de voorspellingen toch?
    Doe eens een gok dan? Zonder voorkennis :) Puur op gevoel?

3. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Hoi hoi lieve meiden!!!
    De visite is vanwege het weer op tijd weggegaan, maar ben nog niet eerder aan de computer geweest. Ik zie dat jullie héél veel hebben gekletst gisteren en vandaag! Ik ga waarschijnlijk straks wel lekker bijkletsen, maar we gaan zo eerst lekker frietjes eten. Had ik opeens zin in, hahaha. Lekker makkelijk...alweer, erg hé?!

Hoop dat ik geen belangrijke dingen heb gemist???

@Sjees
    Alleen dat heb ik gelezen van Ankje. Echt verschrikkelijk als je dit zo moet meemaken net na de bevaling, pfff. Hopelijk gaat het snel beter met haar en kunnen ze toch echt lekker samen gaan genieten!!! Ankje, geef haar een 'dikke knuffel' als je haar spreekt!!!

Tot strakkies, fijne avond allemaal!!!

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Suus ok, de 3e.

5. Zo meiden ben ik ook weer

Woops, dus die postduif met een oliebol hoeft niet meer??

Suus, spannend hopen dat het bij jou niet zo lang meer duurt. Ik moet aankomende maandag weer.

Puk, al 2 weken rondlopen met onsluiting, jeetje zeg. Ik hoop zelf ook dat de kleine niet morgen of overmorgen geboren wordt, zul je net zien.

Ise, je kan ook gewoon het gat in je hand laten dichtmaken, net zo makkelijk. Heb ik ook gedaan, alleen werkt het niet :(

Hier: Ik verlies stukjes van mijn slijmprop ben ik net achtergekomen, heel smakelijk, maar het is net zoals aan het begin van mijn zwangerschap met bruin slijm.

6. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Daar teken ik voor!

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Spannend Jada! Ik blijf toch benieuwd hoe je zo'n slijmprop herkent. De vorige keer heb ik 'm ook al gemist..

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    O ja, en dat gat in mijn hand, ik denk niet dat daar iets aan te doen is, het is hardnekkig

9. #14929 Chrissy84, 30 dec 2009
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
    Ik merk het omdat er ook stukjes bruin (oud bloed) tussen zitten en het is geen afscheiding. Dus je gat in de hand is een verloren zaak?? Niets aan te doen!!

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Sow, weer een heleboel gekletst. Ik heb me vanmiddag vermaakt met het natekenen van een foto van mijn kleine nichtje. Het begint al ergens op te lijken. Zal morgen even iets er van plaatsen.

Over de slijmprop. Ik beschreef het gister aan de vk. Bij mij waren het stukjes van 1,5 cm doorsnede, beetje gelei-achtige substantie. Volgens haar was het ook van de slijmprop afkomstig. Kan ook gepaard gaan met bloed of bruin slijm.

@Essie kunnen we niet een lijstje maken met jouw voorspellingen? Kunnen we later kijken of het ook klopte?
    Ben ook nog steeds benieuwd wat je voor mij in gedachte hebt ;)

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoihoi,

dank jullie wel voor alle felicitaties!! ik lees later wel een keertje bij. nu even snel want we gaan zo weer naar het zkh.

daar is ze dan! onze mooie dochter en zusje Luna! :) we zijn weer helemaal verliefd en na een vervelende zwangerschap was het weer zeer de moeite waard! we hebben er een mooi meisje bij en zijn helemaal compleet! Luna is dinsdag 22 december dmv een keizersnede geboren omdat ze in stuit lag en te vroeg was. het was echt een beetje raar, ik verloor wat vocht en we moesten dit even in het zkh laten controleren of het geen vruchtwater was, dat bleek gelukkig niet zo te zijn, maar eenmaal daar kreeg ik plots weer flinke weeen! ik denk dat Luna dacht; mama is op plaats van bestemming, dus dit lijkt me een mooi moment! doordat ik al snel ontsluiting kreeg hebben ze meteen een ks gepland, dus het ging erg snel allemaal! maar het is allemaal goed gegaan! Luna had een heel mooi gewicht van 2695 gram, super dus! het vele rusten is echt ergens goed voor geweest. ze deed het ook meteen super goed en mocht gewoon bij mij liggen ipv meteen in de couveause, ze had ook geen zuurstof nodig, een hele opluchting dus! woensdag moest ze toch even geholpen worden en kreeg ze even wat zuurstof bij, maar dit was maar even, mocht dezelfde nacht er alweer af! gister moest ze even onder de blauwe lamp omdat ze wat geel zag, maar ook hier mocht ze vanmorgen alweer onderuit. zodra de couv. nog een graden naar beneden kan mag ze in een gewoon bedje en dan is het een kwestie van alles zelf gaan drinken, maar ook dit gaat steeds beter, dus hopelijk hebben we haar snel thuis! Milan is erg lief voor zijn zusje! hij mocht er eerst niet meteen bij omdat hij verkouden was, maar hij kon haar achter het raam zien, hij stak zijn handjes uit en gaf een kusje achter het raam, geweldig! toen hij later bij haar mocht en haar even aan kon raken straalde hij helemaal! ik moet nog wel even herstellen van de ks, want het is wel pittig zo nu ik elke keer op en neer moet, ik moet mijn aandacht verdelen natuurlijk. milan thuis en luna in het zkh.

liefs rebbel

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    Hallo allemaal,

Ik ben er weer met een zak vol oliebollen en aan lekker gevuld buikje, met oliebollen :D. Het wordt hier alweer glad, al die half gesmolten sneeuw begint weer aan te vriezen dus knap waardeloos.

@ Anke, is er al nieuws van sjees? Ik hoop zo dat het al wat beter met haar gaat. Is de kleine trouwens bij haar in het ziekenhuis of thuis gebleven bij die goede papa.

@ Rebbel, heb jou ook nog niet gezien, zijn wel benieuwd naar foto's en verhalen.

@ Eleni, :$ dat is schrikken zeg, maar gelukkig wel alles goed met jou, wel erg slordig zeg :x. En inderdaad hoe heb je dit ontdekt:(

@ lynd, duim dat de kleine nog even blijft zitten.

@ suus, laat maar komen die kleine van jou ;). duim voor jou dus ook ;).

Zo mijn eten is klaar dus tot later

13. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Rebbel fijn je verhaal te lezen:)! Hopelijk mag Luna snel naar huis! Wat lief ook hoe Milan op haar reageert;)!! GENIET!!

Suus ah, zie net dat de 3e ook je uitgerekende datum is! Ach, moet ook iemand precies op tijd bevallen he;)!

Jada spannend hoor:$! Heb je verder nog tekenen van de nadere bevalling?

Chevenne ik geef eigenlijk alleen door als ik zelf iets 'doorkrijg' (ah wat klinkt dat eng:D) dus zoals die droom van Ise en Lynd.... De rest is ook puur gokken hoor, dus kan iedereen. Dus dat ik Sjees goed had;). Maar tot nu toe is het: Lynd 2, Suus 3, Ise 6, Jada 7. Dat was het geloof ik. Oja en voor mezelf de 24e. Trouwens is jouw slijmpropverlies nu weer gestopt?

Sjees....hoop zo dat het een beetje met je gaat....:(

14. Rebbel, wat fijn om weer van te te lezen, kan me voorstellen dat het pittig is, je wil Milan natuurlijk ook niet voorbijlopen. Ik hoop dat Luna snel met jullie mee naar huis kan.

Chevenne, ben benieuwd naar de tekening en naar je creatieve kunsten.

Essie, beetje buikpijn alleen, maar goed dat heb ik wel vaker. Zul je net zien, gaat het vanavond beginnen is mijn vriend net uit eten met zijn werk, gelukkig wel vlakbij, maar toch. Ach denk zelf dat het nog wel even kan duren.

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ik denk het ook ja;)!

Hier: de kleine is belachelijk druk! Echt niet normaal, dit heb ik niet eerder gehad. Hij doet me echt zeer! Zegt dit wat????

16. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Lijkt het op een Barbapapa buik? (Neemt alle vormen aan, dun dik of rond, kort, vierkant, lang hihih In willekeurige volgorde elkaar opvolgend hihi)
    Heb ik ook al dagen last van.. Vooral als ik met de Nintendo bezig ben hihihi

17. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    HAHA zoiets ja:)! Vooral onderin! Alsof het de hele tijd bubbelt met af en toe een uitschieter:$... Zo te lezen gaat de jouwe gewoon tevens op in het spel:D

18. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Hahah ja zeker weten
    Die benen van d'r doen enthousiast mee.. Ik kan er smakelijk om lachen :)
    De VK zei vanmiddag nog dat de bewegingen wel wat af zullen nemen.. Nou mooi niet.. Ze beweegt alsof ze genoeg ruimte heeft, maar schijn bedriegt.. Dan maar mama pesten en ruimte maken :)

19. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Net terug van verloskundige.

Hier mijn verslagje uit de babysite:
    Hoi meisje,

Wat is dat nou....?
    Vorig week lag je netjes in de bekken en bijna vast en nu lig je gewoon voor de bekkeningang, je bent er tus weer uitgeschoten.
    Je zult er toch echt aan moeten geloven meisje, daar moet je toch echt doorheen.
    Mama heeft deze keer een inwendig onderzoek gehad (toucheren heet dat)
    De baarmoedermond is al 1cm verkort en al rijp dus dat was heel netjes en zelfs iets meer dan ze had verwacht voor mama omdat dit het 1e kindje is en nog geen 38 weken zwanger is.
    De verloskundige verwacht niet dat ik overtijd ga lopen maar echt rond de 15 ga bevallen met alle voortekenen.
    Toch is er al wel gesproken over het overtijd lopen, want dat kan natuurlijk tot 42 weken.
    Als mama 40+ weken is zal mama doorgestuurd worden naar de gynaecoloog.
    De bloeddruk was weer heel netjes en was 120 / 70 en het HB was net op het randje 6,5 en mama heeft daarom weer ferrofumaraat tabletten gekregen.
    Dat moet mama goed slikken want het is erg belangrijk voor de bevalling maar ook daarna zodat mama snel opknapt.
    Ook kreeg mama weer een preek en de volgende keer moet mama echt bellen als er weer weeën komen en/of bloedverlies.
    Nou meisje je moet wel weer lekker gaan indalen hoor.
    Volgende week gaan we weer op controle en hopelijk heb je dan naar mama geluisterd.

-XXX- mama en papa

20. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Zie je woops, zijn al die nare voorweeën toch ergens goed voor..
    1 cm ontsluiting al!
    Enne.. Die kleine van mij lag eerst ook vast.. Toen een week later ineens weer niet en nu ligt ze gewoon klemvast.. Komt heus goed, als ze maar gedaald zijn ;)

Deel Deze Pagina