Nee het is geen 1cm onsluiting, het is dat de baarmoedermond 4 cm moet zijn en die is nu 3cm. Of is dat al 1 cm onsluiting, noemen ze dat zo? Nee toch?
Woops, super dat alles goed was, toch wel een fijn idee dat je waarschijnlijk niet overtijd gaat. Dat de kleine af en toe druk kan zijn herken ik wel en speel niet eens op een nintendo Wordt er soms helemaal gek van, aan de andere kant als ik hem niet voel is het ook weer niet goed.
Dat zou vreemd zijn.. De BMM was bij mij met 27 weken nog 5 cm.. Konden ze meten met een inwendige echo. Die zou dan toch niet te lang zijn? Ze kan vanaf die kant nooit voelen hoe dik hij nog is..
Even google gezocht: Verstrijken Als je de baarmoeder voorstelt als een grote ballon, dan is de baarmoedermond het opblaastuitje. De baarmoedermond is ongeveer 3 cm lang en rondom 1 cm dik. Voordat deze zich kan openen, moet het tuitje 'verdwijnen', dat wil zeggen glad worden met de rest van de baarmoederwand. Als je geen weeën hebt, is het weefsel van de baarmoedermond erg stug. De eerste periode van weeën zorgt ervoor dat de baarmoedermond verweekt en dat het weefsel soepeler wordt. Pas als het weefsel week is, kan de baarmoedermond verstrijken: deze wordt dunner totdat de mond gelijk loopt met de rest van de baarmoederwand. Pas als dit hele proces van verweken en verstrijken is voltooid kan er ontsluiting ontstaan. Filmpje: Als ik dit zo hoor, ben ik eigenlijk al met de bevalling bezig luister maar eens wat ze zeggen in het filmpje: Verstrijken en verweken - Bobolino.tv
Nou, de familie is weer weg. Was supergezellig, gourmetten kennen ze niet echt, dus dat was nieuw voor hen. Ben blij dat ze niet lang zijn blijven hangen, was dus heel leuk, maar met 9 mensen ook best vermoeiend. O meiden, ik ben zo bezig met of de baby nog wel blijft zitten tot het nieuwe jaar (en tot de 3e als mijn vriendin komt), ik word er helemaal gek van! Als ik vannacht de nacht goed doorkom zal de kans nog wel klein zijn dat het morgen komt, maar toch... @essie: heb je geen kleurstoffen gegeten ofzo? Bedoel ik serieus, bij bepaalde kleurstoffen word ik al lijp (inderdaad, nog lijper ), dus ga ik er vanuit dat dat bij de baby ook kan gebeuren...
@Lynd Dan moet ik helemaal een hyperactieve hebben Ik eet alleen maar lekkere en zoete dingen de laatste dagen en ik heb een man met zware ADHD (ja echt).. Wat krijg ik dan?
Als het een jongetje zou worden wilde ik graag de naam Storm Leek ons achteraf gezien geen strak plan Maar goed dat het een meisje wordt
Nou, ik ga maar eens film kijken, chocolat, destijds wel al in de bios gezien maar is lang geleden. Moet even afleiding hebben, ik maak mezelf helemaal gek!
Lynd dat is een leuke film.. hopelijk heb je niet teveel chocola in huis..? Ik krijg namelijk spontaan zin in chocola daarvan.
Hier ook een ontzettend druk kindje. Het doet al heel de avond pijn Maar ik moet toegeven, dat ik het eigenlijk niet erg vind kHeb het wel graag dat hij zo aanwezig is. Dan weet ik dat alles in orde is Ik maak me nogal snel zorgen Aahja, dus wss was dat menstruatieachtige gevoel dat ik al een tijdje heb een soort van 'weeën' waardoor mijn bmm aan het verstrijken is ... klinkt logisch. Trouwens ... morgenavond is het volle maan! Ze zeggen dat er dan toch meer dames bevallen hé
Er is hier vlakbij een groot ongeluk gebeurd, met beknelling. Allemaal zwaailichten hierlangs gekomen. Kan ze in de verte zien staan. De autoweg, waar wij vanuit huis zicht op hebben is ook afgesloten op dit moment. Hier ook een drukke baby. Elke dag begint het rond een uurtje of 16.45 en houdt gerust 1,5 uur aan. De vk zei gister dat ik ook nog ruimte had in mijn buik en hij is nu al zo groot en vol...
Lynd ik heb vanmiddag een poosje heerlijk in bed gelegen met een boekje en de (wekker)radio aan. Flesje drinken en wat te snoepen erbij, beter kan niet toch? Fijn dat je vriendin komt voor de bevalling! Nog maar euh 27 uur en 15 minuten te gaan en dan is het 2010 Suusefruus mooi dat de controle goed was. Spannend de komende week! Jada de vorige keer heb ik mijn slijmprop ook niet gemerkt, lijkt me spannend hoewel je weet dat de bevalling niet perse vandaag of morgen begint. Rebbel wat fijn om je verhaal te lezen. Mooi dat Luna het zo goed doet, super zeg! Dan mag ze waarschijnlijk snel mee naar huis. Hoef je ook niet steeds naar het ziekenhuis, al die drukte. Essie ik ben ook benieuwd naar je gevoel over mijn bevallingsdatum. Dus als je eens wil proberen?? Woops bij mij was met 34 weken de bmm ook 3 cm en dat was prima werd mij verteld. Alles zat nog "potdicht" toen. Zoveel mensen zoveel meningen denk ik soms... Chevenne getsie zo'n groot ongeluk vlakbij huis, ik krijg altijd de rillingen van zulke dingen... Ik zit heerlijk alleen op de bank, manlief is sporten. Ben wel aan alle kanten "gestut" met kussens omdat ik zo'n last van mijn bekken heb. Wat dat betreft mag het kindje van mij nu wel komen, alleen ik vind het ook sneu ivm de feestdagen. Dan nog maar even afzien...
Weet al niet meer weer het was maar ik vind Storm wel een leuke naam hoor. Nog even op het net zitten snuffelen over de bevalling. Ja sorry maar misschien hebben jullie er ook nog wat aan. De bevalling stap voor stap De verschillende fases tijdens de bevalling In de nachten voorafgaand aan de bevalling slapen vrouwen vaak slecht als gevolg van het samentrekken (contracties) van de baarmoeder. Er kunnen urenlang regelmatige weeën zijn die uiteindelijk weer afzakken. Beginnende weeën voelen vaak pijnlijk in de onderbuik aan. Als de weeën toenemen breidt de pijn vaak uit naar de onderrug en straalt soms uit naar de bovenbenen. De latente fase In de latente fase zijn er regelmatige contracties die de baarmoedermond doen verweken, dun laten worden (verstrijken) en laten centreren. Ook treedt er beginnende ontsluiting op. De baarmoedermond is normaal een tuutje van ongeveer 4 cm lang. Onder invloed van de hormonen en weeën zal de baarmoedermond langzaam dun en plat worden, dit wordt uitrijpen genoemd. Dit uitrijpen en verstrijken van de baarmoedermond is een belangrijk proces wat moet plaatsvinden voordat de baarmoedermond goed kan gaan openen. Het verstrijken van de baarmoedermond gebeurd voor de bevalling, vaak bij de nog onregelmatige weeën, menstruatieachtige krampen of weeën die regelmatig, maar langzamer dan 5 minuten komen. Langzaam zal dit over gaan in weeën die meer ontsluiting geven. Het overgaan van onregelmatige voorweeën naar regelmatige ontsluitingsweeën is een fase waar geen strikte tijd voor staat. Dit kan variëren tussen een aantal uur en een hele dag. Tijdens de latente fase kan vaak nog goed gepraat worden en lukt het nog goed om de weeën op te vangen. De latente fase eindigt bij ongeveer 4 cm ontsluiting. Tekenen Tekenen is het verlies van bloederig slijm, de slijmprop. Dit duidt er vaak op dat er enige ontsluiting is, maar het kan ook het gevolg zijn van een inwendig onderzoek. Dit is nog geen teken dat de bevalling doorzet, hier kunnen soms nog een paar dagen overheen gaan. De vliezen De vliezen hebben een belangrijke functie. Tijdens de weeën puilen de vliezen uit de baarmoedermond waardoor de baarmoedermond verstrijkt en opent. Staande vliezen beschermen de baby tegen infecties en het hoofdje wordt tijdens de weeën minder belast doordat de vliezen de weeënkracht overbrengen op de ontsluitingsrand. Bij 10% van de vrouwen breken de vliezen voordat de bevalling begonnen is, waarvan het merendeel dan binnen 24 uur bevalt. De actieve fase Als de bevalling overgaat in de actieve fase wordt het moeilijker om de weeën op te vangen. Je zult je nu echt goed moeten concentreren om de weeën goed op te vangen. Probeer tijdens de weeënpauzes dan ook even helemaal te ontspannen om je zo op te laden voor de volgende wee. Tijdens de actieve fase van de baring zullen de weeën toenemen in kracht, duur en frequentie. In de actieve fase is de verwachte ontsluitingssnelheid ongeveer 1 cm per uur. Voor het ontsluiten van de baarmoedermond heb je regelmatige weeën nodig die binnen de 5 minuten terugkeren en die ongeveer 60 seconden aanhouden. Hoe langer de druk van het hoofdje of de vliezen op de ontsluitingsring hoe effectiever de weeën zijn. Dus hoe langer de weeën aanhouden hoe effectiever de weeën zullen zijn. Vrijwel iedere zwangere komt tijdens de bevalling wel eens in een fase dat ze het even niet meer ziet zitten. Dit is heel normaal en een peptalk van je partner, moeder of verloskundige doet vaak wonderen. Tegen het eind van de ontsluiting zijn de weeën vaak zo heftig dat regelmatig geroepen wordt: Ik kan niet meer!. Dit is vaak een teken dat je met de laatste loodjes van de ontsluiting bezig bent. Als je dan eenmaal volledige ontsluiting hebt bereikt (+/- 10cm) is de weg helemaal vrij om te gaan persen. De uitdrijving Het is vaak even omschakelen om echt te gaan persen. Na al het puffen mag je ineens gaan meegeven met de druk die je voelt. De verloskundige probeert je hierin zo goed mogelijk te coachen. Als je je eerste kindje krijgt kan het persen soms nog even duren. Gemiddeld duurt dit ongeveer een uur, maar soms neemt het meer tijd in beslag. Als het je tweede of volgende kindje is kan dit veel sneller gaan en neemt het vaak een kwartier tot een half uur in beslag. Persen kun je in allerlei houdingen en op allerlei manieren doen. Het mag rustig op bed liggend, zittend op de baarkruk, of in een bad. Het maakt niet uit. Probeer van tevoren te bedenken wat je prettig lijkt zodat je bijvoorbeeld een bad kunt huren. Bespreek het altijd even van tevoren met de verloskundige, zodat er op jouw wensen ingesprongen kan worden. Als dan na lang wachten en na hard werken jullie kindje geboren wordt, gaat de bevalling over in het nageboorte tijdperk.
Hey meiden Gisteravond ben ik ziek geworden. Moest overgeven en had rillingen, had geen koorts. Vanacht om het uur wakker geworden, mijn mannetje heeft ook niet goed geslapen omdat ik de hele tijd in mijn slaap aan het praten was. Vanochten wel boodschappen gedaan en daarna was ik weer helemaal kapot. Heb bijna de hele middag op de bank geslapen. Mijn man en ouders waren boven bezig met gipsplaten plaatsen. Gelukkig konden ze ook nog op Zoë letten. Alle gipsplaten zitten er nu in dus we kunnen beginnen met gaten vullen en alles afwerken. Nu voel ik me gelukkig wel al een stuk beter. Ik zou nog vertellen hoe mijn echo was gegaan. Er was niks raars/afwijkends op te zien. Alles zag er goed uit. Was nog genoeg vruchtwater. Hoofd was 36-38 weken Buik was 35 weken En bovenbeen was 40 weken We krijgen dus een mannetje met super lange benen 's Middags moest ik ook nog naar de vk. Ook dat was goed.
Sjalotjuh bah vervelend om nu ziek te zijn. Wel fijn dat je ouders een oogje op Zoë konden houden dat scheelt dan ook alweer.
Hoi hoi meiden!!! Het is wel héél erg veel om bij te lezen nu van een paar dagen, gaat me ook echt niet lukken om op alles te reageren, sorry! Hoop dat ik niet teveel mis zo... Ik wil in ieder geval iedereen met pijn/die ziek is of wat dan ook, héél veel sterkte wensen!!! Bedankt voor de berichtjes over onze vrienden. Hebben weer even gezellig bijgekletst en ze kwamen ´even´ op en nee omdat ze SUPERNIEUWS kwamen brengen!!!!! Ze zijn ook ZWANGER!!!!! Hebben er lang op moeten wachten, maar uiteindelijk toch nog samen zwanger zijn, dat is helemaal super!!!!! Het zou maar een half jaartje schelen, echt gaaf!!!!! Ga even verderlezen en wat drinken en dan probeer ik straks nog wat te reageren!!! Dikke knuffel voor iedereen en fijne avond nog!!!
He Kareltje wat een supernieuws van jullie vrienden! Het is echt heel leuk om kindjes in dezelfde leeftijd te hebben. In het begin is het leeftijdsverschil heel groot maar dat word steeds minder.
Woops: waarom heeft de verloskundige bij jou eigenlijk inwendig onderzoek gedaan? Wel handig trouwens die info over verstrijken van de baarmoedermond enzo. Alleen heb ik al een aantal dagen menstruatieachtige krampen... maar mooi dat de bevalling nog niet is begonnen! Suusefruus: heftig wel, of niet, een man met zware ADHD? Of valt dat wel mee? Mijn baas heeft ADHD en dat is vrij lastig... Lynd: ik duim voor je dat voor jou de bevalling nog even niet op gang komt! Jada: spannend dat jij nu wel echt duidelijke tekenen krijgt. Ik helemaal NIETS. Alleen af en toe zulke stevige harde buiken, niet normaal. Sjalotjuh: lijkt me heel erg vervelend om nu nog te moeten overgeven met zo'n dikke buik (het natuurlijk normaal al geen pretje). Beterschap! Kareltje: dat is leuk nieuws! Mijn baby scheelt maar 2 maanden met die van mijn zus (die is na mij uitgerekend) en 4 maanden ongeveer met 2 hele goede vriendinnen van mij (die ook na mij zijn uitgerekend) Annemica: eerlijk gezegd heb ik ook zoiets van: kom maar gewoon baby... maar of je heel blij moet zijn met een verjaardag op 31 dec of 1 jan?? Zijn ze bij jullie ook al zo aan het knallen trouwens? Hier af en toe echt van die strijkerbommen. En bedankt. Ik hou al niet zo van vuurwerk. En ik ben de hele dag al zo MOE. Heb vanmiddag ook even geslapen. Ik ben stiekem ook een beetje sjacherijnig. Weet niet waarom