Januari 2010 Mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by cruella, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

Apr 27, 2009
    554
    0
    0
    @Belle : Suusefruus: heftig wel, of niet, een man met zware ADHD? Of valt dat wel mee? Mijn baas heeft ADHD en dat is vrij lastig...

Dat is inderdaad vrij heftig ja.. Hij heeft gelukkig goede medicijnen, maar als hij die vergeet of niet in neemt dan is er werkelijk geen land met hem te bezeilen.. Moet wel zeggen, dat sinds hij vader wordt het stukken beter gaat.. Het schijnt ook dat mannen met ADHD die vader worden of zijn minder verschijnselen hebben door de verantwoordelijkheid die ze op dat moment ineens dragen, die ze hiervoor nooit gehad hebben..

Hij is wel druk en doenerig, maar niet overdreven. Het probleem zit hem bij hem meer in de controle verliezen.. Hij kan verschrikkelijke woede uitbarstingen krijgen, die echt geen pretje zijn.. En dan niet fysiek ofzo, maar hij explodeert dan helemaal van binnen en gaat met dingen gooien en vreselijk schreeuwen.. In het begin werd ik dan zelf ook altijd boos, maar ik leg nu meteen het probleem bij hem neer en ga meestal eventjes weg of schop hem de deur uit om af te koelen.. En met een stalen blik.. Dat is af en toe moeilijk, omdat je je snel door emoties laat overmannen, maar het is wel de enige oplossing. Ik kan hem zo beter laten voelen dat hij fout zit. Als ik mijn mond opentrek dan wordt het alleen maar erger..

Er zit een behoorlijke gebruiksaanwijzing aan, maar als je die eenmaal uit je hoofd kent, gaat het altijd goed..

De keerzijde is dan weer, dat hij super lief, betrokken, aanhankelijk en meelevend is.. Hij kan totaal niet tegen onrecht en zal ook altijd een goudeerlijke gozer zijn. Als je die om 3 uur 's nachts nodig hebt, dan is hij er, voor iedereen.. En enorm gedreven, als hij iets wil, dan zet ie alles op alles om het te laten lukken.. De dingen waar hij goed in is, blinkt ie dan ook echt in uit..

2. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

Apr 27, 2009
    554
    0
    0
    Verder hier een redelijke nacht gehad.. 2x eruit geweest..
    Begin wel al meer buikpijn te krijgen.. Heb ook al bijna 2 weken diarree, maar goed, dat is wel een opluchting na maanden van obstipatie :)

3. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    @Ankje: Mooi :D En lekker vettig zo te zien :D

@Marleentje: Spannend! Er zijn veel dames die eerst serieus aan de diarree zijn en moeten overgegeven, vlak voor ze moeten bevallen. Mss is je lichaam zich wel aan het klaarmaken!

@Lynd: Hehe, grappig dat je ook aan het aftellen bent :D Een paar dagen geleden dacht ik, aah 2010 is nog zover, laat het nu maar komen :D Maar nu denk ik ook heel de tijd, nog een paar uur!

Hier ook al meer dan een week diarree. Maar kheb er verder helemaal geen last van. Enkel wat krampen als ik moet :)

Hier een primeur: Echt een mega slechte nacht gehad :D Slechtste tot nu toe. Ik kon eerst al helemaal niet in slaap geraken, toen ik eindelijk sliep werd ik heel de tijd wakker van pijn in mijn onderrug. Straks ook nog maar even op de zetel een dutje doen denk ik :D

Doen ze in NL ook aan Nieuwjaarkezoete? :) Hier is het al heel de ochtend bezig.
    Kindjes van het dorp komen dan langs de huizen en zingen omdat het oude jaar voorbij is en het nieuwe begint. Dan krijgen ze snoepjes of een centje.
    Ik heb geluk dat mijn twee onderburen dat voor hun rekening nemen dit jaar. Dus bij mij geen gebel en ik moet niet heel de tijd naar beneden.

4. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

Apr 27, 2009
    554
    0
    0
    @Hilli
    Wij hebben Sint Maarten op 11 november
    Kinderen komen dan met een lampion langs de deuren om te zingen en snoep op te halen.

Hier alleen maar de goedkeuring om vanaf 10:00 vuurwerk af te steken.

5. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    Dat wist ik niet :) Ook leuk :D

6. Lynd

Lynd Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    1,119
    0
    0
    @hilli: nee, dat gebruik kennen we niet in NL. Wat daar het meeste op lijkt is St. Maarten, op 11 november, maar dat vieren ze ook niet door heel het land. Jeetje, alsof de kinderen nog niet genoeg snoepen in december...! ;)
    Balen dat jij nu ook kennis moest maken met een slechte nacht... Ik was net ook nog even aan het maffen op de bank toen de postbode aanbelde.... grrrr...

Zo zeg, veel meiden aan de diarree, zou dat wat betekenen? Niet dat we vanavond bij volle maan een baby-boom krijgen!!

@suusefruus: lijkt me inderdaad lastig om je kalmte te bewaren als je man staat te koken, ookal weet je dat het erbij hoort. Petje af, hoor!

Kaasfondue is binnen, hubby gaat dadelijk oliebollen bakken. Nog 13 uur en 45 min! (zeg het maar als ik irritant word...! :D )

7. Tulli

Tulli Niet meer actief

24-12-2009, Kerstavond: Wat last van ongesteldheids klachten, verder geen tekenen.

25-12-2009, in de nacht worden de krampen erger, kijk zo af en toe eens op de klok, ik zie dat ze wisselend komen...zou het??? Ik durf het niet te hopen...verder zie ik zeker nog geen reden om te bellen naar het z'huis.

9:30uur...ik kom uit bed, en voel bij bepaalde bewegingen dat ik wat vocht verlies. (zitten naar staan etc.) Er gaat nog geen lampje branden, de "ongesteldheidskrampen" houden aan, geen idee om de hoeveel minuten. In me hoofd ben ik bezig met de brunch en de cadeautjes die we uit zouden gaan pakken...bevallen...nee nu niet, eerst brunchen en cadeautjes!

10:30...Mijn schoonzus wijst mij erop, dat het wel eens vruchtwater kan zijn wat ik verlies....en dat die krampen wel eens weeen kunnen zijn. Nu word ik onrustig, toch even bellen naar de verloskamers. Ook zij denken aan vruchtwater, maar zolang het vocht beetjes zijn en gelig en de krampen niet met regelmaat komen is het prima als ik om 14:00 even langs kom voor controle. Zo, kunnen we toch nog brunchen en cadeautjes doen!

11:45...Inmiddels heb ik een uurlang de tijd bijgehouden, de "krampen" komen om de 3/4 minuten...ineens denk ik, dit is serieus..laten we maar naar het Z'huis vertrekken.

12:30...Aangekomen in het Z'huis, er word eerst een CTG gemaakt.hierop is inderdaad weeen activiteit te zien...oke..dus het gaat echt gebeuren vandaag!

13:30..De gyn komt voelen, 3cm. ontsluiting, maar de vliezen staan nog. Ze komt over 2 uur terug.

15:30..Nog steeds 3cm. ontsluiting, de vliezen worden gebroken, dit zou de bevalling moeten vorderen. Job heeft wel in het vruchtwater gepoept dit betekend dat hij door een kinderarts onderzocht moet worden na zijn geboorte. Ook krijgt Job een draadje op zijn hoofd, zodat zijn hartslag continu gecontroleerd word. Ze beloofd dat haar collega over 2 uur weer komt kijken.

18:30..Komt de gyn pas kijken, Nog steeds 3cm. Dit vordert niet, er word besloten dat ze mij aan de weeen opwekkers hangen.

20:30...5cm. ontsluiting, inmiddels ben ik uitgeput...ik kan niet meer. En dan te bedenken dat je nog 5 uur moet! (1cm. per uur) In overleg met de gyn. word er besloten een ruggeprik te plaatsen voor verdoving.

21:30..de ruggeprik zit..eindelijk! Wat doet dat zeer om die te laten zetten, ging bijna van de wereld, me ogen draaide al weg. Maar al heel snel voel ik de weeen niet meer...zooo dat is lekker, op de monitor zien dat je een wee hebt, maar deze niet te voelen!

Inmiddels is het 26-12-2009 (2e kerstdag)
    00:30..ik krijg persdrang, ja dit voel je dan weer wel. Er word mij aangeraden deze weg te puffen, zodat de kleine goed in het geboorte kanaal kan zakken, en ik straks minder lang hoef te persen.
    Bijna een uur lang persweeen wegpuffen, geloof me dat is benauwd!
    De pijnstilling word ook stop gezet.

01:15..ik mag meepersen..
    Op het moment dat het hoofdje "staat" besluit ik ineens niet meer te willen....Alles spanning/pijn/ geen ideee wat me te wachten staat zorgt ervoor dat ik roep "ik wil het niet meer". De gyn gooit de weeenopwekker meteen even op standje 16...en de schaar komt in zicht.
    Jeroen word ineens streng voor me...want ik luister helemaal niet meer, oke denk ik..voor jou doe ik alles..ik pers nog mee, de knip word gezet...en na nog 2x persen word onze Job geboren om 01:49uur!

Wat een ontlading...De navelsteng word doorgeknipt en Job word meegenomen naar de kinderarts. Hij word goed gekeurt! Daarna komt hij bij mij...en wat denk je???

Hoe heftig de bevalling ook is....op dat moment ben je echt even alles vergeten!

Job weegt 4570gram, groot voor zijn termijn. De eerste 24uur komen ze regelmatig Job's glucose gehalte meten, gelukkig is dit allemaal in orde. Conslusie...Job heeft het heeel goed bij mama in haar buik gehad!
    --------------------------------------------

Inmiddels zitten we op kraamdag 6, het gaat goed! Ik herstel langzaam. En Job drinkt goed uit de borst.
    Ik heb lang getwijfeld over wel of geen borstvoeding, wilde het proberen...en ben nu heel blij en trots dat het zo goed gaat!
    We mogen niet klagen....dat doen we dan ook niet, we zijn vooral aant genieten!

Ik hoop dat er hier snel meer baby's mogen volgen...en dat er nog meer bevallingsverhalen mogen komen! Ik ben benieuwd!

Zal nog even een foto spammen van onze kanjer!

8. Juni

Juni Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,562
    140
    63
    Goeiemorgen,

Ik lees dat heel wat meiden misselijk zijn en slecht slapen. Ik kan me daarbij aansluiten, ik ben licht misselijk, maar vooral, ik geraak 's avonds zo slecht in slaap. Ook ik hoop dat ik niet vandaag of vannacht beval. Want wij zitten met het 'probleem' dat we mijn ouders moeten bellen om dan op ons dochtertje te komen passen en als dat dan in oudjaarsnacht is, is dat niet zo prettig natuurlijk.

Hier heb ik ook al vrij veel voorweeën gehad; de vorige keer had ik dat totaal niet. Ik moet om twee uur naar de gyn, ben benieuwd.

9. Lynd

Lynd Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    1,119
    0
    0
    @marieke: bedankt voor je verhaal!! Hoe meer ik er lees, hoe beter ik weet wat er op me af zou kunnen komen. Wat heerlijk dat nu alles goed gaat en hij lekker aan de borst drinkt!

@juni: voorweeen komen geloof ik veel vaker voor bij volgende kinderen (en minder bij de eerste), dus dat is normaal.

10. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ben benieuwd! Gaat hij denk je ook inwendig kijken of je al vordering maakt?? Ik moet straks om 14:45 uur naar de verloskundige maar bij mij is er ècht nog niks aan de hand (geen misselijkheid, geen diarree, geen echte weeën) word er bijna moedeloos van...:D

11. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

Apr 27, 2009
    554
    0
    0
  12. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Marieke: wat een mooi verhaal! Het heeft wel even geduurd al met al. En dat je op het laatst niet meer wilde... Wat staat ons nog allemaal te wachten?

Suusefruus: Bijzonder dat vader worden daar een positieve uitwerking op heeft. Dat heeft die cabaratier met ADHD (Jochem Meijer???) ook verteld in één of ander blad. De energie die je krijgt van ADHD past erg goed bij kinderen.

Lynd: we tellen gewoon met je mee af! Het is namelijk het jaar waarin onze kindjes worden geboren!! :):):)

Hilli: ook een mindere nacht dus? Toch wel de spanning denk ik. Het komt nu allemaal zo dichtbij! 2010 voelde nog zo ver weg....

13. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

Apr 27, 2009
    554
    0
    0
    Klopt, soms ook erg handig.. Als je aan papa vraagt iets 20x te doen, dan doet papa het ook gewoon 20x :)
    Er zullen wel momenten komen dat hij even terug moet stappen, maar daar hou je van te voren rekening mee..
    Ik ben er nog steeds van overtuigd dat onze kleine meid geen betere vader kan hebben als hij.. Ook mede hierdoor zal hij haar nooit, maar dan ook nooit in de kou laten staan.. Natuurlijk hebben andere vaders dat ook, maar door de ADHD wordt dat extra versterkt.. Hij zegt ook altijd, vader ben je voor het leven.. Al valt de hele wereld in elkaar, zij komt op de eerste plek en niets of niemand anders.. Die drive is dubbel en dwars aanwezig bij hem..

14. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Marieke een mooi verhaal idd. Toen je schreef dat je voor je man nog even volhield moest ik even slikken...
    Fijn dat het goed gaat allemaal en het is een heerlijk mannetje!

15. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Belle, ik had bij mijn eerste ook totaal geen voortekens.. Zes dagen voor de uitgerekende datum braken ineens de vliezen en toen wist ik dat het begon. Inderdaad komt het bij een volgend kind veel vaker voor dat je voorweeen ed hebt.

Marieke, wat een mooi verhaal..

16. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

Sep 3, 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Goedemorgen lieve meiden!!!

@Slechte nacht
    Ik was de namen aan het onthouden wie er slecht geslapen hadden, maar helaas héél veel!!! Meiden, hopelijk kunnen jullie nog ergens een paar uurtjes pakken vandaag, anders wordt het wel een héle lange en vermoeiende dag. Succes!!!

@Ankje
    Leuk die foto, die gaat zeker mooi worden als je 'm straks gaat verven.

@Rebbel
    Snel gegaan idd bij jou. Fijn dat ze zo mooi op gewicht was en dat alles nu zo goedgaat. Geniet van je kanjers, super!

@Ise/Belle1978/Juni
    Veel succes vandaag bij vlkundige en/of gynaecoloog!

@Marleentje26/Woops
    Hopelijk gaat het snel wat beter met jullie, succes meiden!

@Marieke11
    Wat een verhaal meid, heeft toch lang geduurd... Maar wat je zegt, zodra de kleine bij je ligt ben je alles vergeten. Dat lijkt mijn ook ja. Mooi mannetje, geniet ervan dat alles nu zo goedgaat!

@Suusefruus
    Wauw, kippevel en bijna tranen hoor, mooi liedje! Ik ga 'm ook 'weghalen', super!

Meiden, allemaal een fijne dag en hopelijk voelen jullie je allemaal een beetje beter vanavond en wordt het een gezellige jaarwisseling!!!

Volle Maan...zal het wat zeggen, ben benieuwd. Als ik morgen wakker wordt, snel kijken hier dus, hahaha.

17. Goedemorgen meiden

Hier ook een slechte nacht, geloof maar 4 uurtjes geslapen. Buikpijn, bloedneus, niet meer in slaap komen, bah!

Heb verder niet echt teruggelezen. We hebben besloten om vandaag ons nijntje in te laten slapen. Hij at en drink nu ook al niet meer en kon niet meer overeind komen. Mijn schoonouders brengen hem weg en begraven hem in de tuin. De kat snapt er niet van, lege plek in de kamer. Ga zo even mijn zinnen verzetten en boodschapjes doen!!

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Daar was ik weer.
    Heb net nog even 2 uurtjes bij geslapen.

Ik ga zo makreelsalade maken en gevulde eieren voor vanavond. Daarna ga ik slaapspullen inpakken, want we blijven bij mijn vader slapen (daar vieren wij ook oud en nieuw).
    Mijn vader is daar al bezig met oliebollen en appelflappen te maken....jammie!!!

Gaan jullie nog weg vanavond?

19. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

Sep 3, 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Jada
    Sterkte meid!!!

20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    3,746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Lees dat veel mensen een slechte nacht hebben gehad. Hopelijk kunnen jullie vanmiddag nog even bijslapen.

Ook lees ik dat het al flink begint te rommelen. Spannend!!!

Marieke: wat een bevallingsverhaal zeg! En wat lief dat je wilde doorzetten voor je mannetje!
    En wat een droppie heb je op de wereld gezet zeg! Echt lief!

Share This Page