Sjees, goed dat de vk is geweest en dat de huisarts ook nog komt. Een postnatale depressie klinkt heel eng maar het is net goed als men het zo snel onder ogen ziet en je er meteen iets aan doet, dan gaat het misschien ook wel snel weer over. Je eerste kindje krijgen is ook zo'n enorme omwenteling in je leven, je hebt het gevoel dat niets ooit nog weer 'normaal' wordt. Of zo voelde ik het aan althans. Maar dan gaat Aylani straks voor het eerst lachen en dan gaat ze wat brabbelen en je zult zien dat je je steeds beter gaat voelen. Lynd: goet dat de CTG goed was. Handig dat je zelfs sloffen kunt krijgen in het ziekenhuis! Hier verder nog geen tekenen, ondanks de ontsluiting. Wel meer slijmverlies en ook wel wee-achtige steken, maar ik denk niet dat het voor vannacht is. Het kan ook nog wel 2 weken duren natuurlijk... Wij laten de kerstboom nog staan tot na ons dochtertjes verjaardag want voor haar is die boom toch wel leuk.
Jaaah! Het gaat ineens zo snel! Maandag zijn we alweer 39 weken! En nou maar hopen dat onze baby's niet langer willen blijven zitten. Daar heb ik echt geen zin in... ha ha ha. Wil gewoon dat het begint. Maar ja, wij hebben er toch echt heel weinig over te zeggen... Heb jij eigenlijk al specifieke dingetjes? Bv veel harde buiken, meer slijmverlies, krampen of weet ik wat??
Juni ja, dat kan ik me voorstellen! Weet ook bijna zeker dat de boom volgend jaar weer langer staat (normaal dus ook altijd langer dan dit jaar). Spannend ook bij jou he?!
@Belle1978 Nee, heb helemaal geen dingen waarvan ik denk, ja nu zou het wel eens kunnen... We wachten maar gewoon af hé! Maar idd nu na de feestdagen mag het wel komen. Ik voel me nog zo goed dat het ook best nog wel een week mag duren hoor, iets later in januari. Maar echt te laat hoeft ook weer niet, hahaha. Dan moeten we weer te lang wachten en dat kunnen we niet meer. Veel te nieuwsgierig en spannend nu...
@Sjees: DIKKE KNUFFEL Zoals Lynd ook al schreef, is het heel goed van je dat je het hier neerschrijft en je zo kunt uiten. Ik ben trots op je. Het zal even duren, maar het komt zeker weten goed met je!!
Hoi allemaal, Ten eerste iedereen een heel fijn 2010 gewenst!! Had 2 dagen niet gelezen, dus daar ben ik wel even mee bezig geweest... @ Jada: wat zielig van je konijn. Vervelend he, dat je als baasje die beslissing moet nemen. Als ik het zo lees lijkt het me wel de juiste. Hopelijk heb je er zelf ook vrede mee. Sterkte. @ Sjees: heel veel sterkte de komende tijd! Tis ook zeker niet nix wat je allemaal voor je kiezen hebt gekregen zeg. Je mag hier altijd je hart luchten he... @ Lynd: het is 2010 meid!!! @ dames waar het aan het rommelen is: hopelijk zet het door (als het tenminste niet te vroeg is) en gaat alles naar wens. Spannend hoor!!! @ hier: alles rustig. Gisteren naar de vk geweest. Nog altijd goed ingedaald. Ik vroeg nog naar een schatting van het geboortegewicht. Het zou richting de 3500 zijn. Met oud en nieuw thuis gebleven. Tv gekeken en 'buzz' gespeeld op de playstation. Er zijn nog vrienden even langs geweest. Vandaag lekker uitgeslapen, wasje gedraaid en bank gehangen. Ook lekker. Ga ik nog even mee door... Tot later...
Woops hoe voel je je nu? Misschien heb je een leuke afleiding nu je ouders er zijn... Sjees fijn dat de huisarts langskomt en de vk de komende dagen ook. Het is niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt en ik vind het heel begrijpelijk dat je ook met je lichamelijke klachten het niet ziet zitten om al alleen voor Aylani te zorgen. Gelukkig is je mannetje nog vrij volgende week. Dikke knuffel meis. Essie wauw wat heb jij het lang volgehouden vannacht! Hahaha jouw vriend met nesteldrang Kan het bij mijn man nog niet ontdekken helaas Juni bij jou ook nog niet echt serieuze klachten dus. Ook spannend hoor, zoals eerder gezegd, wist je maar wanneer het echt door ging zetten! Suusefruus/Ise: wie van jullie werd ook alweer ws ingeleid morgen? Pff ik haal jullie steeds door elkaar, sorry In elk geval heel veel succes!! Ik heb nog steeds veel harde buiken, ook wel met wat kramp maar niet heel pijnlijk. Ook meer afscheiding de laatste dagen. Ik hoop zó dat het binnenkort écht begint. Daarin ben ik vast niet de enige
Ja, ik heb ook weinig te klagen. Maar ik vind mezelf wel aardslui al een aantal dagen. Neem mij elke dag voor om nu ècht wat meer te gaan doen (opruimen, schoonmaken, winkelen) maar dat wil niet echt lukken... Het enige wat echt zeer doet is de ingedaalde baby. Is jouw baby al ingedaald enzo?
@Belle1978 Ja is al wel ingedaald. Als het om schoonmaken etc gaat, daar heb ik ook absoluut geen zin in. Helaas geen poetsbuien...hahaha, wie weet wat er nog komt! Maar ik ben nog wel héél graag weg, dat heb jij al langer niet meer toch? Heb nu wel wat meer last van de baby die 'in de weg zit inderdaad'. Had ik niet zo, maar nu voel ik wel héél veel opeens en had gisteren ook een zeer bovenbeen, heel vreemd. Was na een tijdje wel over hoor. Denk dat hij/zij ergens tegenaanj drukte??
@ Sjees: meis, je hoeft je toch niet te verontschuldigen? Kan me voorstellen dat je even helemaal geen puf hebt om hier steeds te zijn....als je maar weet dat we er wel zijn als je ons nodig hebt of even lekker van je af wilt schrijven! @Kareltje: ik herken het wel hoor....ben het liefst ook gewoon lekker bezig en kan het ook lichamelijk nog wel. Doe soms iets TE veel en dan word ik teruggefloten door lijf of man
M`n ouders zijn weer weg. We hadden appelbollen in de oven opgewarmt, jammie maar kreeg hem niet helemaal op. (voor de zwangerschap zou ik er geen probleem mee hebben) Het gaat wel iets beter, afleiding was lekker en we hebben lekker wat gebabbeld over de kleine alvast, zo leuk. Ik ga nu even douche. O ja wat doen jullie nog meer tegen brandend maagzuur met uitzondering van Rennie, want die heb ik al. @babynieuws, Is er al babynieuws of zullen er geen 1 Januari baby`s komen? Nou spannend allemaal dat het zo aan het rommelen en meiden die al bezig zijn.
Bekijk bijlage 40593 Eindelijk lukt het me een foto te plaatsen hier, al héél vaak geprobeerd, maar lukte steeds niet... Dit is mijn buik met 34 weken!!! Hoe kan ik die nu bij mijn naam hier zetten?
Je gaat naar gebruikerinstellingen en dan naar avatar en dan kan je elk plaatje neer zetten wat je wilt.
Eens even lezen of er gisteren of vandaag nog beebjes geboren zijn. Hier is alles rustig . @ Sjees: joh meis het is toch helemaal niet gek dat je er helemaal doorheen zit na alles wat je doorgemaakt hebt. Wat een verschrikking, heb echt zo met je te doen toen ik las van die opeenstapeling van problemen. Lichamelijk ben je op en dat heeft z'n weerslag op hoe je je geestelijk voelt. Daarbij nog je hormoonhuishouding die ook helemaal op z'n kop staat. Zijn er naast je man nog meer mensen (vrienden, familie) die je met praktische hulp zouden kunnen bijstaan met allerlei dingen? Dan kun jij gewoon even 1 ding vooral doen: uitrusten en een beetje tot jezelf komen.
Kareltje mooie tekening op je buik! Wie heeft dat gedaan? Woops gefeliciteerd met je 38 weken, ik ook vandaag Ik heb geen tips tegen brandend maagzuur, ik heb de mazzel dat warme melk meestal wel helpt en anders een rennie. Ik ga zo lekker het bed in, beetje slaap inhalen! Welterusten allemaal
Woops: ik gebruik Antagel, dat is bij de apotheek verkrijgbaar! Gefeliciteerd met je 38 weken! Jij ook, Annemica! Ik ga slapen...tot morgen!
@Woops Bedankt, ga het zo eens proberen. Hopelijk voel jij je morgen weer beter dan vandaag! Gefeliciteerd met je 38 weken! @AnneMica Dat is op de zwangerschapscursus gedaan. We hadden een klein groepje en daardoor tijd over, dus heeft degene die de cursus gaf iemand geregeld die dat kon. Had het nooit eerder gedaan, alleen gewoon schminken, maar ze zijn erg leuk geworden! Gefeliciteerd met je 38 weken! Wie al naar bed gaat, welterusten en voor morgen een fijne dag!!!
Raar he, met die kerstbomen, wij hebben ook besloten hem morgen weg te halen, terwijl hij van mij normaal gesproken ook niet lang genoeg kan staan... Die van ons is nog heel mooi, nauwelijks naaldverlies, goede vorm, niks hangt.... was echt een goede koop! Dan komt daar ook de box voor in de plaats @essie: betekent dat dat het huis nu helemaal schoon is, of waar houdt je vriend met nesteldrang zich zoal mee bezig? Natuurlijk ben ik blij dat de CTG goed was, met zo'n 'overrijpe' placenta kan het gebeuren dat het kindje vroeger of later wat minder via de placenta krijgt, maar daarvan is dus nu nog geen sprake. Als we het uithouden tot die tijd krijg ik dinsdag weer een echo, ook weer om de 'placental flows' te checken. Maar eerst maar even 'one day at a time' Vochtverlies is vandaag weer minder, dus zal wel afscheiding zijn geweest. @lumea: jij bent voor morgen uitgerekend? spannend zeg! Vraag me af hoe het met Ise is? Ze zal nu wel hoe dan ook in het ziekenhuis liggen, of ze nu regelmatige weeen kreeg of juist niet. Ben heel benieuwd! En zijn er nieuwe ontwikkelingen bij Suusefruus? Ik duik mijn bed maar eens in! Tot morgen, meiden!