Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Jeetje wat hebben jullie veel geschreven. Ik probeerde gisteren ook al even bij te lezen maar toen was de site zo traag en ik kreeg vaak error.
    ben veel vergeten denk ik dus ik doe het maar in het algemeen
    Alle nieuwe meiden: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!
    Alle meiden in onzekerheid: Hou moed hoe moeilijk het ook is!

@Surf: volgens mij kunnen ze bij jou zwangerschapsduur nooit goed zeggen hoe ver je bent, daarom wil mijn arts bij 8w+5d een echo maken en bij 12 weken opnieuw. De eerste echo is gewoon voor mijzelf en om de zwangerschap vast te stellen en de 12 weken om de duur vast te stellen. Je had toch een mooi kloppend hartje meid.....probeer toch blij te zijn. Ik moet nog maar afwachten of er iets klopt 5 juni.

@Ladyjoey: gelukkig een goede echo, kruip maar lekker op je roze wolk!!!!

@klachtjes hier: weinig verandert, zo nu en dan twijfel ik echt heel erg aan mijn zwangerschap. Heb alleen pijnlijke borsten en zo nu en dan buikpijn. Na het plassen (wat ik altijd te laat doe) heb ik last van enorme steken.
    Ik probeer mezelf te beschermen en niet te veel uit te gaan van een goede uitslag 5 juni. Het duurt ook nog zo ontzettend lang....en we hebben al zo lang moeten wachten.

Ga maar even voor wat afleiding zoeken, grasmaaien en vanmiddag werken.

Liefs
    Liefs

2. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    @sunnycloud, heb je niet misschien last van een blaasontsteking dat schijnt vaak voor te komen bij een zwangerschap.

Zelf ben ik heel bang, maar heb gelukkig wel kwaaltjes pijnlijke borsten en ik voel me de hele dag wel beroerd gelukkig nog geen wc bezoekjes. Ik had vorige week last van krampen maar nu gelukkig niet meer het maakt je zo onzeker.
    Vrijdag hebben we een echo dan ben ik 5 weken en 5 dagen ben benieuwd of ze iets kunnen zien hebben sommige van jullie ook al zo vroeg een echo gehad zo ja was er wat te zien? sorry heb niet alles gelezen. (me banner staat trouwens steeds niet goed daar staat 5 weken)

3. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi allemaal,

Vanwege een hele drukke week kon ik niet eerder reageren. Jeetje wat zijn er hier weer veel pagina's bijgekomen. Ik ga straks alles even bijlezen.

Voor alle nieuwe meiden: Welkom en Proficiat!
    Voor iedereen die in onzekerheid zit: Veel sterkte!

Hier gaat alles goed. Ik begin steeds meer last van misselijkheid te krijgen... Alhoewel dit gelukkig per dag verschilt. Andere klachten die ik heb zijn nu en dan steekjes in mijn buik, pijnlijke (.) (.), en ik heb zoooooo'n zin in zoete dingen hahaha. Mijn vriend keek er gisteren al van op. Normaal heb ik liever een chipie of een kaasje, maar nu heb ik sinds een aantal dagen steeds zin in snoep, toetjes en chocolade... Gelukkig heb ik me tot nog toe kunnen beheersen. De misselijkheid is niet fijn, maar het heeft toch ook wel zijn voordelen :). Zo stond ik vorige week in de mac donalds samen met een vriendin en haar kinderen... ik wilde als tussendoortje een hamburger.... tja, sta je daar voor de kassa en ruik je die baklucht.... pfff het is bij een flesje water gebleven hahahaha.

Zijn jullie ook al zo bezig met jullie voeding? Sinds ik weet dat ik zwanger ben probeer ik nog meer op te letten dat ik gezond eet en ben ik sinaasappeltjes aan het persen enzo. En kook ik trouw elke avond gezond eten. En als ik dan voor de koelkast sta en twijfel tussen iets lekkers of iets gezonds, dan denk ik steeds aan mijn buik en pak ik toch maar het gezonde... Ik ben tot nog toe eigenlijk best een beetje trots dat het me zo goed lukt, al is het niet makkelijk omdat ik CHOCOLADE wil hahaha. Ik hoop dat ik dit zo 9 maanden kan volhouden.

Oh ja, ik heb vorige week ook mijn eerste echo gehad. Omdat ik vanwege PCO niet altijd een ovulatie heb, en mijn test al meteen heel duidelijk bleek te zijn, vroeg de verloskundige zich af of ik misschien al verder kon zijn dan 5 weken. Bij de inwendige echo bleek dat ik toch echt 5 weken en en paar dagen was. Het was wel even spannend, want in eerste instantie was er in het vruchtzakje nog te weinig te zien om te kunnen zeggen of er wat in zat. Gelukkig zag ze na een tijdje weefsel in het zakje zitten en ze mat het op en het bleek 4,7 mm te zijn. Omdat zij nog nooit zo'n vroege echo had gedaan kon ze er weinig van zeggen. Helaas zag ik nog geen hartje kloppen, dus het blijft nog even spannend. 29 mei krijg ik nu een tweede echo om te kijken of het hartje dan klopt.
    Ik hoop dus dat deze dagen heel snel voorbij mogen gaan, want ik wil graag dat hartje graag zien kloppen :)
    Ik heb overigens het plaatje van de echo in mijn fotoalbum gezet. Het staat achter het plaatje van de test, mochten jullie hem willen zien.

Groetjes
    van
    Hamtaro

4. NourElHouda

NourElHouda Actief lid

27 dec 2007
    484
    0
    0
    Goedemorgen dames! Hoe voelen jullie je?
    Hier wel ok, vanochtend weer overgegeven (op een lege maag) en steeds last van maagzuur, maar goed, het is allemaal voor een goed doel.

@surf, laat je niet gek maken, zo vroeg in de zwangerschap kunnen ze nog weinig concreets zeggen; een kloppend hartje echter is al een hele grote stap in de goede richting! Niet stressen maar genieten meis. Bij mij zit er ook veel verschil in de grootte in de 2 echo's, terwijl ze 2 dagen achter elkaar zijn genomen, het heeft ook te maken met de apparatuur enzo.
    @ noname & LadyJoey, wat fijn die goede echo's, gefeliciteerd! :)

Voor wie mijn echo's wil zien, zie mijn album. Gister lukte 't niet door de site, heb vandaag gewoon hetzelfde gedaan en nu lukte 't wel.

5. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0

Hoi Bloem24

Ik heb mijn echo gehad met 5 weken en 5 dagen. Er is inderdaad nog niet zo heel veel te zien. Voor mij was het een bevestiging dat er een vruchtzakje met inhoud was, dus dat ik in ieder geval zwanger ben. De verloskundige moest echt even zoeken, omdat het allemaal nog zo klein was en omdat zij nog niet eerder zo vroeg een echo deed. Achteraf had ik de echo liever 1 of 2 weken later gehad. Nu blijf je je namelijk steeds afvragen.. het hartje klopt nog niet bij mij... zou het nu kloppen? Doe ik niets verkeerd zodat het dadelijk helemaal niet gaat kloppen. Kan ik iets doen om ervoor te zorgen dat het wel gaat kloppen hahaha Afijn Het is aan de ene kant super om te kijken naar wat er in je buik gebeurd. Aan de andere kant is het nog niet kloppen van het hartje ook weer een stukje extra onzekerheid. Tenminste dat is het een beetje voor mij, merk ik achteraf. Maar dat hoeft natuurlijk niet perse voor jou of anderen zo te zijn. Het kan namelijk zijn dat er bij jullie veel meer te zien is en dat je misschien zelf toch ook al een hartje kan zien kloppen.
    IN ieder geval wil ik je heel veel succes maar ook plezier toewensen bij je echo. Het is al met al toch wel heel speciaal om in je buik te kunnen kijken om te zien wat daar allemaal gebeurd.

groetjes
    van
    Hamtaro

6. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Hey Bloem: het zijn niet de pijntjes die ik normaal heb bij een blaasontsteking, dat heb ik namelijk vroeger erg veel gehad. Dit is meer het gevoel alsof er iets terug gaat op zijn plaats of zo iets ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
    Volgens mij is het geen blaasontsteking hoor.... heeft niemand anders dit dan??

7. @ Sunnycloud, kan dat niet gewoon van je baarmoeder zijn, deze rekt natuurlijk uit.
    En niet te lang je plas ophouden, dat is heel slecht.

8. @Hamtaro; Wel een duidelijke echo!

@NourElHouda; Jij heb ook al zo'n mooie en duidelijke echo! Gaaf hoor

@Sunnycloud; Ik zou denk ik toch even je plas inleveren bij de dokter. Ik heb ook best wel vaak blaas ontsteking gehad. Toen ik zwanger was van Zoë ook, toen voelden het wel anders dan dat ik niet zwanger was. Heb je ook wat zekerheid.

Voor de rest heb ik eigenlijk niet zo veel te vertellen. Alles gaat goed hier.

9. Susan09

Susan09 Niet meer actief

@ Surf : Ik heb afgelopen maandag een echo gehad! Ze schatten mij op 5 weken en 4 dagen, het is 4,1mm klein en we zagen het hartje ook kloppen! Dus no worry's! Gaat helemaal goedkomen!

10. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi mede Januari mama's,

Mag ik me voorzichtig komen melden hier?
    Ik heb op 18 Mei positief getest met kruidvat en clearblue digitaal (5 dagen vóór NOD).
    Vandaag nog een matcare er achter aan gegooid.. en ja hoor, ook posi :)

Nu maar hopen dat ik niet een herhaling zal krijgen van ruim 7 mnd geleden.
    Als alles goed mag gaan ben ik 28 Januari uitgerekend!

Als ik het goed heb begrepen moet ik Jada een pb sturen? Wat moet ik er allemaal inzetten?

En jullie allemaal natuurlijk: Gefeliciteerd!!!

Liefs Eleni

11. Diana78

Diana78 Lid

14 nov 2007
    42
    0
    0
    Eindhoven
    Dank je. PCO is een PolyCysteus Ovarium Syndroom. Hoe en wat precies snap ik ook niet helemaal maar het komt er op neer dat er hormonale afwijking is waardoor de kans bestaat dat je niet of moeilijk een eisprong hebt (of zo begreep ik het tenminste). Ik heb Clomid gekregen wat ervoor zou zorgen dat er een eisprong werd opgewekt, en dat heeft geholpen :D

12. Welkom bij de januari 2010 mama''s. Gefeliciteerd.
    Je mag Sjalotjuh87 of mij een PB sturen

Kijk maar even op deze site: www.everyoneweb.com/januari2010
    Voor eventuele afspraken met VK voor in de toekomst, mag je straks ook een PB sturen

13. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Jada: Je hebt pb! Ik ben vergeten om mijn vermoedelijke bevallingsdatum er in te zetten, dat is 28 Januari 2010!! :)

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Dames, jullie vroegen wat mijn hcg waarde was met mn test maar dat weet ik niet aangezien ik geen bloedtest gedaan heb....
    Ik kan niet langer zwanger zijn aangezien ik getemp heb en had op 20 april mn eisprong. 1 dag voor mn nod had ik een licht positieve test en gister met 6+1 weken was de test van moeders voor moeders zoooo donker binnen een minuutje... dat zij zei dat het wel veel hormoon was idd (ik had mogelijkheid tweeling geopperd)
    Het zit bij ons beide in de familie dus de kans is er wel, maar eerlijk gezegd hoop ik dat het er gewoon 1 is!!

Jeetje jullie zijn wel fanatiek hoor, ik kan dit toch niet bijhouden! Ik werk ook nog ;)

Iedereen die nog moeten wachten op de echo, houdt vol!
    Alle nieuwe zwangeren, welkom en geniet ervan!!
    En alle misselijke zwangeren ;) houd de moed erin, het komt goed.... (loop al de hele dag af en aan maar het komt er niet uit...)

15. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Hoi moeders,
    Iedereen die nieuw is van harte gefeliciteerd!

Surf: Je moet je echt niet druk maken hoor mijn vruchtje was ook veel te klein en die heb ook een goeie spurt gemaakt. Gaat vast helemaal goed komen bij je!

Iedereen met kwaaltjes: heb echt medelijden met jullie Ik heb gelukkig nergens last van.

Met mij gaat het zelf nog steeds niet echt goed Heb nog steeds flinke bloedingen en lopen doet zeer :S vraag me niet waarom want als ik zit doet het ook zeer.
    Was vanmiddag even 5 min op de fiets en elk hobbeltje was "oe aaa oe" Heel apart.
    Nou nog 2 daagjes en dan weten we hopelijk meer.
    Iedereen heel veel succes

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

Welkom Eleni,en gefeliciteerd!

ja je kunt jada een pb sturen met je uitgerekende datum en of je mee gaat doen met Mvm en tot waarneer en of je thuis of in ziekenhuis wilt bevallen en of je borstvoeding of fles wil geven.
    Ook eventuele afspraken voor vk enz en echo kun je aan haar doorsturen.

Diana ook gefeliciteerd!

Hamtaro...ja dat van die luchtjes komt me erg bekend voor, daarom lukt mij het avondeten niet goed.
    Ik ben op zich niet echt meer steeds misselijk maar als ik etensluchtjes ruik dan wordt ik op slag misselijk en hoef ik niets meer ;-]]
    Het enige waar ik wel aan kan denken is fruit en komkommer en worteltjes al dat soort gezonde dingen,dus dat is een voordeel.
    Hopelijk blijft het zo en krijg ik straks niet in ene van de welbekende vreetkicks waar je veel zwangere over hoort.

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

oeps was vergeten dat er nog een pagina was die ik niet had gelezen.........

Vriendlief..ik vind het zo erg voor je, en wat naar dat je zo'n pijn hebt, ik blijf nog steeds voor je duimen voor vrijdag,doe maar een beetje rustig aan,een giga digiknuf voor jou!

18. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Hey lisette, gelukkig kan je nog veel gezonde dingen eten!
    wel jammer dat je niet warm meer kunt eten misschien een knijper op je neus?(grapje)
    Ja het is echt heel shit uhmmm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan toch niet aangezien er al een cho geweest is dan hadden ze dat dan wel gezien toch? Ze zei namelijk dat mijn baarmoeder te klein was. Hij kan niet opeens terug gegaan zijn toch?
    Was mijn klachten even aan het lezen op internet vandaar.
    duurt nog zolang tot vrijdag. Gelukkig heb ik sochtends vroeg een afspraak!

19. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Lisette: Bedankt meid! Moet nog even een pb sturen.. ik heb niet alles wat je omschreven hebt doorgegeven!! ;)

@ Vriendlief: Oohw, wat erg dat je nu dit moet doormaken!! Heb je over 2 dagen een echo?
    Dan ga ik heel hard voor je duimen dat er niks aan de hand is!! [-o<

20. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hallo allemaal! Even een kort berichtje. Ik ben gisteren gebeld door de internist en mijn schildklierwaardes waren op zich prima, maar ik moet wel nog wat hormoon erbij gaan slikken. Wel een opluchting dat ik dus niet inmiddels een tekort heb opgebouwd.
    Verder lijkt de misselijkheid zich te stabiliseren tot een heel naar onpasselijk gevoel die overgaat als ik iets eet. Vooral 's avonds moet ik warm eten en daarna voel ik me echt super lekker!
    Maar die borsten... ongelofelijk dat die dingen zo snel kunnen groeien. En ik heb ook nog steeds van die zeurende krampen in m'n onderbuik...
    Fijne Hemelvaart allemaal!

Deel Deze Pagina