Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Krijg je daar dan ook snel de uitslag van? Hopelijk valt het mee!!

2. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Alle mama's: gefeliciteerd met jullie kindjes!!!

Sjees: heftig zeg! Ik hoop dat alles bij de huisarts goedkomt en je snel verder geholpen wordt. Gelukkig ben je er snel bij. Ik hoop ook dat het met je dochtertje goed gaat en jullie het samen snel fijn hebben.

Woops: Ik hoop dat het goedkomt en je snel geholpen wordt! Als er nog geen mogelijkheden zijn is het misschien toch wel een idee naar de fysio te gaan, en sowieso ook na de bevalling. Je kan nog wel langer bekkenklachten houden namelijk. Ik moet even kijken waar ik het las, maar ik heb pas ergens gelezen dat je kindje met een geweven doek dragen ook helpt bij bekken- en rugpijn. Ik hoop dat dit waar is, want ik wil sowieso dragen en heb van beide momenteel ook last. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden. Heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes!

Ik ben al veel te lang niet wezen posten, lees wel regelmatig even wat bij, maar zelf wat schrijven komt er vaak niet van. Hier is nog alles goed. Vandaag 37 weken zwanger, en ik heb zin in de bevalling! :) Ik heb nu twee keer het gevoel gehad dat ik een wee had, waarvan de eerste heel heftig was. Dat was toen we met oud en nieuw naar buiten gingen vuurwerk kijken/afsteken. Vannacht ook rugpijn die kwam en wegtrok, dus wie weet... Vandaag en morgen komt er sowieso nog niks gok ik, ik wil nog schoonmaken:). Dinsdagavond lijkt me wel mooi, dan heb ik net yoga gehad en ben ik mooi ontspannen. Woensdag op donderdag is ook goed, dan zijn we nog bij de vk geweest. En zaterdag ga ik nog uit eten en gaat zoonlief waarschijnlijk logeren. Dat is dus ook ideaal, want dan is hij niet thuis. Maar ik ben het nog niet helemaal zat, dus als het langer duurt is het geen ramp :) Al hoop ik het niet al te hard, want dan ga ik stressen voor de verjaardag van mijn zoontje. Die is jarig als ik 39+6 weken zal zijn...
    Bed staat op klossen in de kamer, reiswieg is gewassen en staat in de gang in een plastic zak, maxi cosi staat klaar en nieuwe komt deze week (hij was een beetje oud bedachten we ons opeens, al bijna 7 jaar...), wandelwagenbak staat klaar, en het wiegje komt wel. We mogen er een lenen van een vriendin van mijn moeder, maar die heb ik nog niet hier en haar nog niet gesproken. Maar we hebben ook een ledikantje, maar die staat nog uit elkaar. De eerste week zal ik toch beneden slapen en dan gebruiken we de reiswieg in de box. Bevalbad is in huis en ik hoop dat dat gaat lukken :) Dat lijkt me toch wel een ervaring.
    Mijn zoontje snapt er nog niet veel van, maar hij heeft nu wel een keer een baby'tje gezien. Hij is zelf bezig met op het potje plassen (eigen initiatief), wel heel grappig, maar soms ook enorm vermoeiend.

3. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

En nòg een berichtje van mij... ik krijg er maar geen genoeg van :D

Wie weet heeft iemand hier iets aan:

wij vroegen ons af wat er gebeurt op het moment dat je man eerder thuis moet komen van het werk omdat de bevalling begonnen is, of bv dat je denkt dat de bevalling begonnen is. Gaat dit dan van je 2 dagen bevallingsverlof af of hoe zit dat? Nu bestaat er dus calamiteitenverlof. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar dit zijn verlofuren die speciaal bedoelt zijn voor dit soort situaties. Maar bijvoorbeeld ook als je kind ziek is en je naar huis moet. Het kan zijn dat het in zijn CAO anders geregeld is, maar in principe hoef je hier dus geen vakantieuren aan te spenderen. Wel handig om te weten lijkt mij...

4. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Joepie, internet doet het weer. Toch handig dat mijn man inmiddels basisHongaars spreekt, nadat hij een uur lang de hotline niet kon bereiken is hij naar de winkel gegaan en heeft hij het in het Hongaars op kunnen lossen. *trots!*

@hilli: foto van de box heb ik inderdaad nog niet gepost...en van de kinderkamer wordt nu moeilijk omdat mijn vriendin daar nu slaapt tot de baby arriveert. Box zal ik binnenkort wel doen :D
    Wat fijn dat je nog zo veel kan (alhowel badkamer schoonmaken vast ook niet tot je hobbies behoort, hihi).
    Ik heb nu ook dat ik op alle pijntjes en steekjes ga letten, en elke keer denk ik : zou het nu echt begonnen zijn...? Ik wil het ook zo graag! :)

@sjees: wat vreselijk rot meid, dat je nu een postnatale depressie hebt. In elk geval ben je er goed op tijd bij, zodat er hopelijk snel verbetering in je gemoedstoestand komt, want dit is natuurlijk helemaal niks. Zo had je het je waarschijnlijk niet voorgesteld allemaal, en maakt het allemaal nog moeilijker te dragen. Hoop dat je het jezelf wel toestaat je zo te voelen, het is per slot van rekening geen bewuste keuze. Ik denk veel aan je en hoop dat er snel verbetering in komt!

@woops: heb gemist wat er nu precies is gebeurd nog vanmiddag (en wat je hebt weggehaald)? Was je bij de vk ofzo?

@essie: dat is schrikken zeg! Denken ze aan zwschapsvergiftiging? Dat is wel linke soep. Hoop dat alles mee blijkt te vallen. Hebben ze al urineonderzoek gedaan? Dadelijk beval jij toch nog eerder dan ik... ;)
    Je schreef helemala niet hoe je je bij dit nieuws voelt?
    Overigens, ook als we gelijktijdig liggen te puffen kan je me sms-en, ik heb internet in het ziekenhuis, dus kan dan zelf (of mijn man) laten posten :D

@chevenne: lekker dat je mannetje nog thuis is vandaag en je vriendinnen met je meeleven! Wie weet komt de baby ook wel snel en dan hoef je je niet lang thuis te vervelen!

@ankje: wat een ellende weer zeg, dat ze niet verder kunnen bouwen vandaag. Konden jullie nog wel e.e.a. bespreken vanochtend?

Hier niks bijzonders, vriendin en ik zijn lekker aan het bankhangen.

5. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Hier: Vanochtend een gesprek gehad met de aannemer. En waar we al bang voor waren komt ook uit.

Het is te koud om ubhaupt iets te doen. De dakdekker wil alleen komen als het boven 0 is. En het metselwerk moet ook wachten.
    Ook de vloer (cement) moet wachten. Want het zand-cement is nu bevroren. Dus we kunnen niks beginnen.

Ook wil hij binnen nog niet verder gaan, want als het weer gaat lekker zijn we verder van huis. De het is nu eerst wachten op de dakdekker.

Gelukkig heb ik hier thuis alles klaar zodat de kleine kan komen. Dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Het is alleen balen dat ze nog geen eigen kamertje heeft.

Essie: Hoop dat de uitslag positief is meid! Wanneer krijg je de uitslag?

Momae: Zo te lezen, hoef je dus alleen nog maar schoon te maken. En je kleintje kan komen. Ik ben over de 37 heen, en van mij mag ze ook komen hoor.
    Begin die buik nu ook wel een beetje zat te worden.

Lynd: Wat lekker dat je internet het weer doet!! Kun je weer mee forum-en.

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Aangezien Jada geen tijd heeft om dit lijstje bij te houden. Heb ik het even aangepast.
    Heb het ook in mijn word-bestand opgeslagen.

Ben ik iemand vergeten???

Bevallingslijst:

Blaine (35+3) - 5 december 2009 - zoon Quinten (3176 gr.)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - zoon Mason (2620 gr.)
    Eleni (34+6) - 21 december 2009 - zoon Ayden (2780 gr.)
    Rebbel (34+6) - 22 december 2009 - dochter Luna (2695 gr.)
    Nikkie80 (37+6) 23 december 2009 - zoon Tygo (....gr.)
    Nikkie 80 (37+6) - 23 december 2009 - dochter Sanne (.... gr.)
    Sjees (39+5) - 24 december 2009 - dochter Aylani (3450 gr.)
    Marieke (39+1) - 26 december 2009 - zoon Job (4570 gr.)
    Ruby82 (39+1) - 27 december 2009 - dochter Nadia (.... gr.)
    Ise (39+1) - 2 januari 2010 - dochter Jade (3500 gr.)
    Jada (39+6) - 3 januari 2010 - zoon Julian (…. gr.)

Er zijn al6 jongetjesen 5 meisjes geboren

7. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wat veel beebjes al en de maand is nog maar net begonnen!!!!

Iedereen gefeliciteerd met de kleine!!!!!!!!!!!!!

8. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Essie: hopelijk is er niks aan de hand en hoeven ze je nog niet in te leiden.

Ankje, wat vervelend zeg dat de verbouwingswerken nu stilliggen.

Belle: ik kan je niet helpen met je vraag want woon niet in Nederland

Lynd: leuk dat je weer op internet kan en dat je vriendin daar nu is

Woops: inderdaad zou fysio toch nog wel verlichting kunnen brengen. Als ze je inleiden, is dat natuurlijjk ook goed maar op zich gaat de ontsluiting enzo dan meestal toch trager dan als het op de natuurlijke manier komt.

Ik heb al de hele dag voorweeën, echt pijnlijk.
    En ik heb zojuist de kerstboom opgeruimd; nu is er plaats voor het wiegje, dat nu op de kamer van ons dochtertje staat en aangezien zij nu slaapt moet ik nog even wachten met het op te halen. Ik ga nu afwassen en wat strijken.

9. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Spannend Juni!!!!

Ik hoop dat het snel door zet!

Echt leuk. De één na de ander gaat nu bevallen. Spannend hoor :D

10. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Woops ben blij dat het goedkomt. Ook nieuwsgierig, maar ik lees het tzt wel :D

Essie oei spannend!

Chevenne wat fijn dat je vriendinnen aan je denken!

Lynd ah fijn weer internet. Heb je je man een schouderklopje gegeven?

Ik heb vanmorgen de laatste trede van de trap gemist bij het naar beneden lopen. Gelukkig niet gevallen maar wel hard op mijn rechterbeen "geland" :(
    Ik voelde wel dat mijn bekken een klap had gehad maar het viel wel mee. Nu stap ik net uit bed en in mijn lies en mijn onderrug/bekken doet het best zeer met lopen.... Pff onhandige muts ben ik!
    Morgen om 11.30 naar de vk.
    Ik ga zo even naar de bieb (leesvoer is op :)) en dan door naar mijn moeder waar zoonlief ook is. Even lekker eten daar (yes, niet koken!) en dan samen naar huis.

Doeidoei!

11. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Ja sorry dat ik m`n berichtje had verwijderd.
    Maar ja weet af en toe niet meer of er bekende mij volgen.
    Wordt nu ook al gek gebeld door mensen en die vragen "is ze der al?"
    Ik wordt er gek van.
    Als ze der is zal iedereen het wel te horen krijgen, best raar dat mensen zo ongeduldig worden.

Over m`n berichtje,
    Morgenmiddag kan ik er misschien meer over vertellen. :)

Ben zo blij dat m`n mannetje naar huis was gekomen, zo heerlijk even lekker een potje zitten janken tegen hem aan. :D

12. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @annemica: wat naar zeg! Hoop dat je er geen klachten aan over houdt. Het is wat met de vallende zwangeren hier op het forum...

13. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @juni: hoe weet je eigenlijk dat het voorweeen zijn? Omdat ze niet regelmatig komen?

14. woops

woops Niet meer actief

@annemica,
    Jemig meid, wel goed uitkijken hoor. :(

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    @ Woops, knuffel meid, heb je berichtje dus ook gemist (dus pb is welkom ;)) Ik hoop voor je dat er nu eindelijk eens wat gedaan wordt dit kan toch zo niet langer, ik snap soms echt niet de vk niet wat eerder ingrijpen. Is er al nieuws van je schoonmoeder? Denk aan je

@ Ankje, balen maar inderdaad wel te verwachten.

@ Annemica, heb je lekker geslapen? en zit er al wat vordering in?

@ Essie, wat spannend zeg, die uitslag is er vaak wel snel hoop voor je dat alles goed is.

@ Lynd, joepie weer internet, want je weet als je te lang weg bent gaan we rare dingen denken ;).

@ Juni, succes met de voorweeen, en het mag nu doorzetten. Fijn dat je dochtertje vandaag ineens zo goed te pas is.

@ Hier, mijn man zou morgen proef draaien bij een bedrijf neemt hij vandaag contact op over hoe en wat, hebben ze toch ineens besloten dat ze een autospuiter zoeken :(. En hij kan alles spuiten behalve auto's dat heeft hij nog nooit gedaan. Nu gaat het proefdraaien dus helemaal niet door. Hij is dus al de hele dag aan het rond bellen naar bedrijfen en hopen nu dat hij snel wat vind.
    Ben er dus vandaag niet veel want hij heeft de computer nodig

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Jeetje AnneMica...uitkijken hoor.

17. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Lynd: ik denk toch dat het voorweeën zijn omdat ze niet lang duren (geen minuut ofzo) en er nog geen regelmaat inzit.

18. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @blaine: dat is balen zeg! Hoe komt het dat ze zo opeens van gedachten veranderen? Heel rot voor jullie!!

@suzanne: had Oscar vandaag niet zijn eerste werkdag? Hoe ging het?

19. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Fijn Lynd, dat je weer online bent ;)
    Je weet pas wat je mist, als je het niet meer hebt, hihi.

Ik heb net even op de bank een filmpje gekeken. We hebben digitale tv, met een abbo op film1. Vind ik nu helemaal niet erg ;)
    Ondertussen regelmatig even weggedoezeld. Heerlijk. Zal nu even de was in de droger doen en was opvouwen. Oh.. man begin me al een echte huisvrouw te voelen.
    Toen ik mijn vriendin vertelde over de nesteldrang en de schoonmaakwoede van de afgelopen tijd, moest ze al erg lachen, zo ben jij helemaal niet, hahaha

20. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Ben net terug van de gyn. Ik moet me morgen om 8.00 uur in het ziekenhuis melden en wordt dan ingeleid.... als ik nog geen ontsluiting heb krijg ik eerst hormonengel en dan kan het zo nog 2a 3 dagen duren. Als ik wel ontsluiting heb gaan ze mijn vliezen breken en moet ik aan de wee opwekkers. En dan is het er ook dezelfde dag.... Heel spannend. Ben opgelucht maar ook een beetje bang voor wat me te wachten staat. Dus de volgende x als ik op dit forum zit heb ik als het goed is goed goed nieuws!!!..

xx

Deel Deze Pagina