Nou, precies! Ik durf zelf alleen niet meer naar buiten. Ben veel ste bang om onderuit te gaan. Had inderdaad graag de babykamer ingericht willen hebben voordat ze er is. Maar heb mezelf nu ook wel iets positiefs kunnen bedenken....nu kan ik zelf meehelpen metbehangen enzo! En heb dan geen buik meer die in de weg zit!
Ja eng is dat he! Jeroen heeft deze week een late dienst. En ik ben zelf nu ook als de dood dat er iets met hem gebeurt onderweg.
Dit is wel een goed voorbeeld, want dat is bijzonder verlof terwijl een bevalling en de aangifte van je kind onder calamiteitenverlof vallen! Dit staat op de site van Postbus51: Verlof voor geboorte en aangifte kind Ander kort verzuimverlof valt ook onder de regeling calamiteitenverlof. Dit neemt u op als uw partner moet bevallen of als u aangifte moet doen van de geboorte van uw kind. Wat is kraamverlof en hoe lang duurt het? Kraamverlof is verlof dat u als werknemer kunt opnemen als uw partner net is bevallen. U heeft dan recht op twee dagen kraamverlof. Bevalling en aangifte Voor de bevalling zelf en het doen van aangifte van de geboorte hoeft u geen kraamverlof op te nemen. U kunt hiervoor het zogenoemde ander kort verzuimverlof' opnemen. Dit kort verzuimverlof valt onder dezelfde regeling als het calamiteitenverlof. Uw twee dagen kraamverlof mag u hierop laten aansluiten.
Hier zojuist een klein dun sliertje bruin bij het afvegen. En heb heel de dag al zo'n mega ongi gevoel of dat er zoveel ongi in de weg zit. Heel apart gevoel. Verder geen buikpijn.
Ik heb laatst nog gehoord dat je wat (bruin) bloedverlies kan krijgen als je kan gaan bevallen. Dus wie weet.....gaat het bij jou beginnen meid! Ook heb ik gelezen dat weeën in het begin kunnen aanvoelen als ongi gevoel. Of dat daardwerkelijk zo is zou ik je niet kunnen zeggen....heb het zelf (nog) niet mee gemaakt.
ankje: ik hoop het zo maar na al die loos alarmen hier die ik al gehad heb durf ik het bijna niet meer te denken. Maar we zullen zien. Ik houd jullie op de hoogte!
Ja na zoveel loze alarmen, kan ik me inderdaad voorstellen dat je er niet meer op surft te hopen. Maar wij gaan voor je duimen hoor!
Butterfly spannend! Ben benieuwd naar nieuws. Lynd gelukkig is je bloeddruk gedaald. En morgen weer controle das ook altijd wel fijn, toch? Blaine wat rot van de baan van je man zeg! Stom dat ze zich ineens bedenken... Lekker zeg, even "alleen" thuis en even gewandeld met de hondjes. Je merkt het dus gelijk als je meer doet, kalm aan! Rebbel mooi dat Milan zo lief voor Luna is, lijkt me prachtig om te zien! Belle goede berichten bij de vk, ben benieuwd hoe lang die kleine meid nog blijft zitten Chevenne goed gedaan zeg, ben trots op je! Marleentje spannend hoor. Als ik naar de wc ga kijk ik ook steeds hoopvol in mijn inlegkruisje maar helaas hier nog niks Meiden allemaal bedankt voor de reacties op mijn misstap. Ik heb nu af en toe echt mega-last van mijn lies, ik strompel erover. De boel zal wel flink verrekt zijn... En het weer hier? Hier en daar een wee Verder niks bijzonders helaas.
Jammer AnneMica. Helaas heb ik het gevoel van een 'voorwee' nog niet gehad. Toch ben ik wel een beetje niesgierig hoe dat voelt.
Ankje een voorwee voelt net als een wee maar dan komen ze niet regelmatig of ze worden niet steeds heviger. Maar als je nog nooit een wee hebt gehad, heb je niks aan mijn uitleg
Oh, zo heb ik het ook niet opgevat hoor! Maar ik kan me gewoon écht voorstellen dat als je pijn hebt en misschien al een tijd thuis zit, dan je denkt: ik ben er helemaal klaar voor! Ik twijfel nog steeds wel eens of ik er klaar voor ben... Ik vind de bevalling spannend, maar ook de hele nieuwe situatie die ons staat te wachten....
Gelukkig Ik vind het ook ontzettend spannend hoor. Maar ben er niet bang voor. Ik laat het ook gewoon op mij afkomen zeg maar. Ik zit inderdaad al vanaf Oktober thuis. Maar waar twijfel je aan of je er klaar voor bent dan?
nou hier mag de kleine ook komen hoor. Zit nu al 20 weken helemaal thuis en alles staat klaar. En moet zeggen ben er ook echt aan toe ik tel de dagen af!
Ankje; weeën les 1 : eerst krijg je een harde buik, vlak daarna begint het pijn te doen onder in je buik. Bij lichte weeën voelt het als kramp, bij heftigere weeën kan het knap venijnig voelen. De kramp/pijn komt opbouwend en wordt op die manier ook weer minder. Beetje duidelijk verhaal? Oh ja les 2: ik krijg het er ook altijd warm van
Whahahaha, bedankt voor de les! Even een vraagje aan jullie allemaal. Ik heb sinds een paar dagen last van stuiptrekkingen in mijn linker been. Voornamelijk als ik in bed lig en wil gaan slapen. Ik kan door die stuiptrekkingen dus absoluut niet slapen en moet er dus iedere keer eruit om even te lopen. In de hoop dat het minder wordt. Kennen jullie dit? En hebben jullie misschien een oplossing hoe ik dit kan verhelpen?
Oh pff Ankje dat zijn volgens mij "rusteloze" benen en ik heb er ook last van Wat een rotgevoel he, ik heb het ook als ik gewoon op de bank zit